Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tornpe
Viestit: 151
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05, ex Giulietta 1.4 Multiair -13.
Paikkakunta: Vantaa

Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja tornpe »

Eilen iskettiin alustaan Eibachin kallistuksenvaimentimet. Heti kyllä huomasi että aliohjautuvuus väheni kun ajoi kiertoliittymiin vauhdilla eikä tietenkään kallistele niin paljon kuin ennen.
Viime syksynä vaihtui jouset Eibacheihin ja heilahduksenvaimentimet Koni FSD- malleihin. Silloin taas alkuperäisen alustan pintakovuus hävisi. Nyt kiva ajella.
Ja osat vaihtui Malminkartanon autohuollossa.

lerppu
Viestit: 6351
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Minkälaisilla tassuilla auto kuljeksii, elikkäs mikä on rengaistus ja vanteet? Itseä kiinnostaisi oikeasti kevyet vanteet ja niiden vaikutus ajoon. Hyvien renkaiden vaikutusta ei tarvitse edes miettiä. Ajan tämän kesän järjettömillä renkailla, jotka on ihan postailua varten (merkkiä Hercules!)... Huomenna tulee alustaan palikkaa (Zeatek Z8 Azzurro coiloverit), jätän muuten orkkikseksi, kun surkeat renkaat veisi kuitenkin saavutetut hyödyt mennessään.
Muuten kyllä kyseenalaista tämä JTS mallisen GT:n tounaaminen, kulku on sen verran leppoisaa, että näyttäytymistä varten on kyllä enemmän tehty tämä auto. Toki Supersprintin Catbackillä myös hiukan kuulemista varten! :silly:

lerppu
Viestit: 6351
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Alusta laitettu. Täähän kääntyy! Vauhtia saa kannettua, kunhan sen ensin saa kelattua. Myötäinen tuuli ja alamäki; mennään kovaa pitkälle, vaikka tulis mutkiakin vastaan. Hyvältä tuntuu, tais vaan mennä hiukan alas. Laitanpas vaikka kuvia, kunhan joudan. Renkaat on edelleen liukkaat... Ja vanteet syvällä kaarien sisäpuolella. En ole koskaan spacereiden kanssa pelannut, mutta koskapa auton ominaisuuksista paras on ulkonäkö, voisin renkaiden ulospäinsiirtoa harkita... Kertokaahan levittimien kanssa ilakoineet, kuinka pahasti ajo-ominaisuudet tempauksesta kärsii? Niijoo, rengaistus se patatylsä 215/45/17.

tornpe
Viestit: 151
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05, ex Giulietta 1.4 Multiair -13.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja tornpe »

ContiPremiumContact5 205/55-16 V renkaat pyörii alla. Ei ehkä kaikkein urheilullisemmat, mutta riittää meikäläiselle. Sunnuntaina nähdään Ahvenistolla miten kaatuu alle.
Käytössä ihan mukavat eikä vetele hirveesti urissa.

lerppu
Viestit: 6351
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Continental... Heillä on laatuvaihtelua kyllä, mutta ilmeisesti hyvä setti onkin sitten oikeesti hyvä! Huono onkin kokemuksesta todella huono... Mukava nähdä sunnuntaina miten madallus istuu 16" kiekkojen kanssa, talvella kun itsellä tulee sellaiset alla pyörimään. Ja nostan kyllä talveksi nykyisestä alustan stanssista auton niin ylös kuin menee! Laitetaanpas kuvaa tuosta suht ronskilla kädellä tehdystä madalluksesta (mikäli auto siitepölyn alta edes näkyy).
Liitteet
Tontissa.jpg
Tontissa.jpg (62.61 KiB) Katsottu 1055 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja palkus »

^noita spaasereita en suosittele, tietysti jollain 3mm levyillä napakeskitys voisi ehkä säilyä. Seuraava pykälä olisikin niin paljon levitystä että huinisi vitusti ja rengas ottaisi kiinni johonkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys

Viesti Kirjoittaja Epezi »

tornpe kirjoitti:Eibachin kallistuksenvaimentimet.jouset Eibacheihin ja heilahduksenvaimentimet Koni FSD- malleihin
Siinä rupee oleen alustassa ne parhaat saatavilla olevat osat, kyllä kelpaa ajella :)

Vastaa Viestiin