Alfa GT 2.0 JTS päivitys
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05, ex Giulietta 1.4 Multiair -13.
- Paikkakunta: Vantaa
Alfa GT 2.0 JTS päivitys
Eilen iskettiin alustaan Eibachin kallistuksenvaimentimet. Heti kyllä huomasi että aliohjautuvuus väheni kun ajoi kiertoliittymiin vauhdilla eikä tietenkään kallistele niin paljon kuin ennen.
Viime syksynä vaihtui jouset Eibacheihin ja heilahduksenvaimentimet Koni FSD- malleihin. Silloin taas alkuperäisen alustan pintakovuus hävisi. Nyt kiva ajella.
Ja osat vaihtui Malminkartanon autohuollossa.
Viime syksynä vaihtui jouset Eibacheihin ja heilahduksenvaimentimet Koni FSD- malleihin. Silloin taas alkuperäisen alustan pintakovuus hävisi. Nyt kiva ajella.
Ja osat vaihtui Malminkartanon autohuollossa.
Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
Minkälaisilla tassuilla auto kuljeksii, elikkäs mikä on rengaistus ja vanteet? Itseä kiinnostaisi oikeasti kevyet vanteet ja niiden vaikutus ajoon. Hyvien renkaiden vaikutusta ei tarvitse edes miettiä. Ajan tämän kesän järjettömillä renkailla, jotka on ihan postailua varten (merkkiä Hercules!)... Huomenna tulee alustaan palikkaa (Zeatek Z8 Azzurro coiloverit), jätän muuten orkkikseksi, kun surkeat renkaat veisi kuitenkin saavutetut hyödyt mennessään.
Muuten kyllä kyseenalaista tämä JTS mallisen GT:n tounaaminen, kulku on sen verran leppoisaa, että näyttäytymistä varten on kyllä enemmän tehty tämä auto. Toki Supersprintin Catbackillä myös hiukan kuulemista varten!
Muuten kyllä kyseenalaista tämä JTS mallisen GT:n tounaaminen, kulku on sen verran leppoisaa, että näyttäytymistä varten on kyllä enemmän tehty tämä auto. Toki Supersprintin Catbackillä myös hiukan kuulemista varten!

Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
Alusta laitettu. Täähän kääntyy! Vauhtia saa kannettua, kunhan sen ensin saa kelattua. Myötäinen tuuli ja alamäki; mennään kovaa pitkälle, vaikka tulis mutkiakin vastaan. Hyvältä tuntuu, tais vaan mennä hiukan alas. Laitanpas vaikka kuvia, kunhan joudan. Renkaat on edelleen liukkaat... Ja vanteet syvällä kaarien sisäpuolella. En ole koskaan spacereiden kanssa pelannut, mutta koskapa auton ominaisuuksista paras on ulkonäkö, voisin renkaiden ulospäinsiirtoa harkita... Kertokaahan levittimien kanssa ilakoineet, kuinka pahasti ajo-ominaisuudet tempauksesta kärsii? Niijoo, rengaistus se patatylsä 215/45/17.
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05, ex Giulietta 1.4 Multiair -13.
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
ContiPremiumContact5 205/55-16 V renkaat pyörii alla. Ei ehkä kaikkein urheilullisemmat, mutta riittää meikäläiselle. Sunnuntaina nähdään Ahvenistolla miten kaatuu alle.
Käytössä ihan mukavat eikä vetele hirveesti urissa.
Käytössä ihan mukavat eikä vetele hirveesti urissa.
Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
^Continental... Heillä on laatuvaihtelua kyllä, mutta ilmeisesti hyvä setti onkin sitten oikeesti hyvä! Huono onkin kokemuksesta todella huono... Mukava nähdä sunnuntaina miten madallus istuu 16" kiekkojen kanssa, talvella kun itsellä tulee sellaiset alla pyörimään. Ja nostan kyllä talveksi nykyisestä alustan stanssista auton niin ylös kuin menee! Laitetaanpas kuvaa tuosta suht ronskilla kädellä tehdystä madalluksesta (mikäli auto siitepölyn alta edes näkyy).
- Liitteet
-
- Tontissa.jpg (62.61 KiB) Katsottu 1051 kertaa
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
^noita spaasereita en suosittele, tietysti jollain 3mm levyillä napakeskitys voisi ehkä säilyä. Seuraava pykälä olisikin niin paljon levitystä että huinisi vitusti ja rengas ottaisi kiinni johonkin.
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Alfa GT 2.0 JTS päivitys
Siinä rupee oleen alustassa ne parhaat saatavilla olevat osat, kyllä kelpaa ajellatornpe kirjoitti:Eibachin kallistuksenvaimentimet.jouset Eibacheihin ja heilahduksenvaimentimet Koni FSD- malleihin
