156 alatukivarret
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
156 alatukivarret
Moro. 156 kolisee (pamahtelee) etupäästään montuissa ja autoa heijatessa kuuluu niin pirunmoinen nitinä ja kitinä.
Kyseessä 1.8 TS-00.
Oliskos nämä nyt sitten oikeat kikkeet?
http://viewitem.eim.ebay.fi/Groer-RepSa ... 55389/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja MITKÄ ovat nuo alimmat pitkät härpäkät?
Kiitos ja anteeksi..
Kyseessä 1.8 TS-00.
Oliskos nämä nyt sitten oikeat kikkeet?
http://viewitem.eim.ebay.fi/Groer-RepSa ... 55389/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja MITKÄ ovat nuo alimmat pitkät härpäkät?
Kiitos ja anteeksi..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Finest
- Viestit: 3237
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 alatukivarret
Ainakin näyttää oikeilta.
Raidetangon sisäpäät on kuvassa alhaalla poikittain.
Ulkopäät ovat hieman ylempänä koiranluiden yläpuolella.
Raidetangon sisäpäät on kuvassa alhaalla poikittain.
Ulkopäät ovat hieman ylempänä koiranluiden yläpuolella.
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 alatukivarret
Aika kova työhän tuo on lähteä kaikki mahdollinen vaihtaan, jos vika on vaikka ylätukivarressa. Jos oma auto olis niin etsisin syyllisen (ja tarkistaisin kaikki muut) ja vaihtaisin sen.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Tsau ja kiitos.
Toi kitinä on aina hiljentynyt selvästi hetken kuluttua, kun oon roiskinut paukkuvaseliinia kuskin puolen ala pusliin.
Ja kuskin puolelta tuo rengasta lähin pusla on miltei kokonaan poistunut keskuudestamme.
On kuskin puolen ylätukivarressakin sanomista, joten se on projekti #2.
Toi kitinä on aina hiljentynyt selvästi hetken kuluttua, kun oon roiskinut paukkuvaseliinia kuskin puolen ala pusliin.
Ja kuskin puolelta tuo rengasta lähin pusla on miltei kokonaan poistunut keskuudestamme.
On kuskin puolen ylätukivarressakin sanomista, joten se on projekti #2.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Moro.
Tilattiin uudet ala- ja ylä tukivarret.
Onkohan näissä alatukivarsissa kaikki ihan ok, vai onko kaikki 4 puslaa väärin päin prässätty?
Näyttävät autossa kiinni oleviin verrattuna vähän marsilais versioilta..
Tilattiin uudet ala- ja ylä tukivarret.
Onkohan näissä alatukivarsissa kaikki ihan ok, vai onko kaikki 4 puslaa väärin päin prässätty?
Näyttävät autossa kiinni oleviin verrattuna vähän marsilais versioilta..
- Liitteet
-
- seka 106.jpg (210.58 KiB) Katsottu 2681 kertaa
-
- seka 107.jpg (215.19 KiB) Katsottu 2681 kertaa
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret
^mikäs noissa nyt vikana? sinne vaan paikallensa 

-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Kun kiinnityspultit ruuvataan alhaaltapäin. Noihin ne tulisi yläkautta. Lisäksi nuo korvakkeet ovat epäsymmetriset, mutta matala ja korkeampi puoli ovatkin väärinpäin. Kaikissa neljässä..
Näyttää kuin nuo puslat täytyisi vetää suoraan ulos, kääntää 180 astetta nokalleen ja tuupata takaisin.
Näyttää kuin nuo puslat täytyisi vetää suoraan ulos, kääntää 180 astetta nokalleen ja tuupata takaisin.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret
^laita sinne vaan, oikein ne on, pallonivel kiristetään katsos alhaaltapäin. Tarvikkeethan nuo on, taitavat silti kestää sentään parivuotta.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Olen ennenkin todennut, että idiootti mikä idiootti. En TODELLAKAAN ole ikinä kiinnittänyt huomiota, että alapallo on australialaisittain. Kiitos. Jäi vielä pari karvaa päähän repimättä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret
^äläs nyt, huolellisesti murehdittu on puoliksi tehty 

-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Nyt kun vähän jopa innostuin, niin pakko vielä kysyä, onko kukaan porannut rasvanippoja noihin alapalloihin?
Onko edes mahdollista, vai onko pallon pää sen mallinen, ettei onnistu, vai onko se vajaa, että nipan voisi porata
pinnan vaurioitumatta? Kaamee nitinä etupäästä loppui, kun survaisin ruuvarin kumista läpi ja uitin pallon wd 40sellä. Turha ostos kuitenkaan tukivarret eivät olleet, sillä paljon puslat muljuu, kun rattia pyörittää. Ja ylä tukivarret antavat käsin väännellessä vähän myöten. Joulun pyhien luppoaika on siis buukattu täyteen.
Vielä on pakko kysyä, sattuisiko joku tietämään alatukivarsien pulttien koot ja pituudet ulkomuistista?
Joku 50*1,25 ja 90*1,25 kymppilujuuksilla?
Kiitos.
Onko edes mahdollista, vai onko pallon pää sen mallinen, ettei onnistu, vai onko se vajaa, että nipan voisi porata
pinnan vaurioitumatta? Kaamee nitinä etupäästä loppui, kun survaisin ruuvarin kumista läpi ja uitin pallon wd 40sellä. Turha ostos kuitenkaan tukivarret eivät olleet, sillä paljon puslat muljuu, kun rattia pyörittää. Ja ylä tukivarret antavat käsin väännellessä vähän myöten. Joulun pyhien luppoaika on siis buukattu täyteen.
Vielä on pakko kysyä, sattuisiko joku tietämään alatukivarsien pulttien koot ja pituudet ulkomuistista?
Joku 50*1,25 ja 90*1,25 kymppilujuuksilla?
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret
mahtaako kannattaa, taitaa ne puslien vulkanoinnit helpata ensin, tai ainakin edellisessä autossa (fiat) jossa oli samantyyppinen alatukivarsi nii tarvikevarsista porsi puslat 1-2v päästä (siihen loppus tarvikevarsien käyttö) kun pallot oli vielä ok. Ennen irroitusta putsaa vähän näkyviä pultinpäitä ja voitelu niihin niin saat tod.näk pultit katkeamatta pois, pulttipyssy olis paras. Takapään pidemmät pultit tulee pois varmaankin alumiinikierteen kera, kierteet saa sitten putsattua vaikka puukon terällä.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Alumiini korvakkeiden molemmat lyhyet pultit on jo poikki. Makasin auton alla kun irrottelin apurunkoa hammastangon vaihdon yhteydessä ja aukaisin kaiken mitä näkyi..
Volframiterällä porailin uudet reiät ja laitoin korvat läpipulteilla kiinni. Ei auenneet ollenkaan, vaan napsahtivat alkuperäiset heti poikki.
Volframiterällä porailin uudet reiät ja laitoin korvat läpipulteilla kiinni. Ei auenneet ollenkaan, vaan napsahtivat alkuperäiset heti poikki.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret
jaahas, löysin iinterneetistä pulttiloisia M10x30 ne lyhyemmät etummaiseen ja takimmaiseen, etummaiseen pidempi M10x62 ja takimmaiseen M10x81. Nousu on 1,25.
No sitten samoilla osanumeroilla myös 35mm, 55mm ja 75mm mitat (tarvike)
Mitä saakelia, ilmoitellaankos noita pituuksia myös kannan kanssa vai täh. Esim heikalla tuo lyhyin on 35mm ja vastaavasti muualla 30mm siis samalla oem numerolla
Rupes oikein kaivelemaan joten vertailin vielä eperienkin mittoja (jos ilmoitettu) ja siellä myös lyhyempi joko 30 tai 35 mm
Vai lasketaanko nuot 2 prikkaa siinä mukaan vaihtelevasti.
No sitten samoilla osanumeroilla myös 35mm, 55mm ja 75mm mitat (tarvike)



- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 alatukivarret
^voiko noihin pituuksiin vaikuttaa esim se, että joissain varsissa kierre on kierretty suoraan siihen pultinreikään helaan jottei vastapuolelle tarvita mutteria, kun taas joissain varsissa on siihen helaan hitsattu pultinreijän päälle mutteri?
hiffasko kukaan?
hiffasko kukaan?
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: 156 alatukivarret
aina kun vaidat uudet nivelet niin ota suojakumi irki ja laita moottoriöljyä pari tipppaa ja mustaa nivelrasvaa niin kestää!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Suurkiitos, kun olette jaksaneet kaivaa mulle tietoa ja antaa vinkkejä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 alatukivarret



http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... e&pID=1266
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 alatukivarret
Nonnih. Nyt on sitten ala-ja ylätukivarret vaihdettu. Eilen aloittelin ja tänään loput. Aikaa meni n. 9h.
Apurunkoa ei tarvinnut laskea, kun laitoin sorkkaraudan ja 45 cm korkean lankunpätkä nipun jännäriin.
Ainoa ongelma oli kuskin puolen iskarin haarukkajalka. Pultti täytyi pieniä 4 osaan. Siis iskarin päästä.
Porailin koboltti terällä pultin pois ja tuurnalla loput ruuvin pätkät lattialle.
Ohjauskulmatkin pysyi melko hyvin kohdallaan. Toki täytyy kulmat käydä säädättämässä, mutta ei liukkaallakaan
reippaalla kiihdytyksellä vetele yhtään. Loppui kolinat ja kitinät ja auto on ihan helvetin hieno ajaa.
Seuraavaksi lähestyykin kovaa vauhtia 60000 ja remmitys..
Kiitos vielä kerran.
Apurunkoa ei tarvinnut laskea, kun laitoin sorkkaraudan ja 45 cm korkean lankunpätkä nipun jännäriin.
Ainoa ongelma oli kuskin puolen iskarin haarukkajalka. Pultti täytyi pieniä 4 osaan. Siis iskarin päästä.
Porailin koboltti terällä pultin pois ja tuurnalla loput ruuvin pätkät lattialle.
Ohjauskulmatkin pysyi melko hyvin kohdallaan. Toki täytyy kulmat käydä säädättämässä, mutta ei liukkaallakaan
reippaalla kiihdytyksellä vetele yhtään. Loppui kolinat ja kitinät ja auto on ihan helvetin hieno ajaa.
Seuraavaksi lähestyykin kovaa vauhtia 60000 ja remmitys..
Kiitos vielä kerran.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."