159 ja jälkiasennus xenon h7
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
- Car(s): 159
159 ja jälkiasennus xenon h7
Löpinät pois, tiedetään että ei mene katsastuksesta läpi jne. Mutta asiaan:
Mikä poltintyyppi toimii tuossa autossa (lähivalona) parhaiten? Netti on pullollaan noita "HID-KIT" paketteja. Mielestäni vaihtoehdot ovat H7 ja H7R. Ajatus olisi ettei häikäise muita niin ilmeisesti tuo h7r on tehty sitä ajatellen (jokin varjostin siinä tms)?
Mikä poltintyyppi toimii tuossa autossa (lähivalona) parhaiten? Netti on pullollaan noita "HID-KIT" paketteja. Mielestäni vaihtoehdot ovat H7 ja H7R. Ajatus olisi ettei häikäise muita niin ilmeisesti tuo h7r on tehty sitä ajatellen (jokin varjostin siinä tms)?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Meneehän se läpi jos on automaattinen korkeuden säätö ja pesurit?? Vai olenko hakoteillä? jaa, taitaa vaatia Xenon hyväksytyt umpiotkin? Ja e-hyväksyttykin pitäis kaiketi olla.
Life is too short to drive boring cars.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
^^159ssä on linssiumpiot joten tuo häikäisy ei ole ongelma. Eli tavan H7 on parempi
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Yksikään "xenonmuutossarja" ei ole laillinen koska tuommoiselle halogeenipolttimon kantaan istuvalle polttimolle ei ole mahdollista saada hyväksyntää. Umpiollakaan ei voi olla hyväksyntää jos siihen ei sovi oikea xenonpolttimo (D2S tms.). Lasissa voi olla hyväksyntä, mutta se koskee pelkkää lasia.KauGoH kirjoitti:Meneehän se läpi jos on automaattinen korkeuden säätö ja pesurit?? Vai olenko hakoteillä? jaa, taitaa vaatia Xenon hyväksytyt umpiotkin? Ja e-hyväksyttykin pitäis kaiketi olla.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
^no tässähän ei pitäny laillisuudesta puhua mitään mutta lisäksi kaikki led-polttimot ovat laitomia jollei autoa/umpioita ole niille tyypitetty.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
- Car(s): 159
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
H7 sarja vieläpä 55wattisena tilattu. sun will be shining??
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Ekassa 156:ssa oli alkuperäisvalot: aivan onnettomat tuikut. GTA:n alkuperäiset projektoriksenonit taas olivat oikeinkin hyvät. 159 on ollut vasta hetken alla ja siinä ei ole ksenoneita. Ei ole siis vielä ehtinyt kertyä kokemuksia, kuinka onnettomat tuikut nuo ovat. Miten on, näkeekö niillä mitään?
Vähän tekisi mieli vaihtaa jälkiasennusksenonit tuohon, ihan vaan oman turvallisuuden vuoksi. Projektorivalot kun ovat, niin ei varmastikaan tule ongelmia hajavalon/häikimisen kanssa. Kaiken lisäksi kuvittelen, että vaikka ne ilmeisesti laittomat ovatkin?, niin auto menisi katsastuksesta huomautuksetta läpi. Tuskinpa inssi niin paljoa noihin huomiota kiinnittää, kun ovat varsin yleisiä nykyään ja auto on kuitenkin kohtalaisen tuore. Onko joku kokeillut?
Lampun perän ja umpion korkin väliin ei kuitenkaan näkynyt jäävän hirveästi tilaa. Oletteko saanut nuo mahtumaan sinne? Oletteko puhkoneet reiän ihan vaan tylysti siihen korkkiin läpivientiä varten?
Ootko Taikuri jo saanut asennettua sarjan, miltä vaikuttaa? Menikö se kiinnitysklipsu ihan nätisti kiinni, vai hommasitko jotkut sovitteet? Mistä muuten tilasit ja mihin hintaan? Itse mietin tätä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... K%2012V%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tai tätä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Samasta paikkaa muistaakseni tilailin joskus 6 vuotta sittenkin. En halua mitään sinistä valoa, vaan mahdollisimman ”alkuperäisksenonimaisen” valon. 159:n alkuperäisksenonit taitava olla 35W, 4300K, jolloin nuo Cobrat saattaisivat olla aika fiksut, mutta riittääkö 35W?
Vähän tekisi mieli vaihtaa jälkiasennusksenonit tuohon, ihan vaan oman turvallisuuden vuoksi. Projektorivalot kun ovat, niin ei varmastikaan tule ongelmia hajavalon/häikimisen kanssa. Kaiken lisäksi kuvittelen, että vaikka ne ilmeisesti laittomat ovatkin?, niin auto menisi katsastuksesta huomautuksetta läpi. Tuskinpa inssi niin paljoa noihin huomiota kiinnittää, kun ovat varsin yleisiä nykyään ja auto on kuitenkin kohtalaisen tuore. Onko joku kokeillut?
Lampun perän ja umpion korkin väliin ei kuitenkaan näkynyt jäävän hirveästi tilaa. Oletteko saanut nuo mahtumaan sinne? Oletteko puhkoneet reiän ihan vaan tylysti siihen korkkiin läpivientiä varten?
Ootko Taikuri jo saanut asennettua sarjan, miltä vaikuttaa? Menikö se kiinnitysklipsu ihan nätisti kiinni, vai hommasitko jotkut sovitteet? Mistä muuten tilasit ja mihin hintaan? Itse mietin tätä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... K%2012V%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tai tätä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Samasta paikkaa muistaakseni tilailin joskus 6 vuotta sittenkin. En halua mitään sinistä valoa, vaan mahdollisimman ”alkuperäisksenonimaisen” valon. 159:n alkuperäisksenonit taitava olla 35W, 4300K, jolloin nuo Cobrat saattaisivat olla aika fiksut, mutta riittääkö 35W?
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Sanotaan niin, että kun 9-3:n päiväntekevien bi-xenonien jälkeen lähti halogeenivaloisella 159:llä ajamaan pimeässä, niin ei nuo vielä vituta. Toisin sanoen ainakin mulle 159:n halovalot ovat olleet varsin positiivinen yllätys.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
- Car(s): 159
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Asensin koeluontoisesti siten että kaikki osat tuli umpion sisään mutta lämpöongelmat pakotti ottamaan pois (alkoi pätkiä). Mielestäni niissä kansissa - ainakin osassa on jokin avattavissa oleva aukko, siitä ajattelin vedellä johdot kun uudelleen laitan nuo joku päivä.
Itse tilasin jostain kaukomailta nuo 55w 4300K ja maksoi tyyliin 30e postikuluineen..
PS: H7-pitkiksi laitoin OSRAM 65w H7:t. Noin 30% enemmän lumenia kuin 55w eikä pitäisi johdot/umpiot kärsiä (vrt. 100w..)
Itse tilasin jostain kaukomailta nuo 55w 4300K ja maksoi tyyliin 30e postikuluineen..
PS: H7-pitkiksi laitoin OSRAM 65w H7:t. Noin 30% enemmän lumenia kuin 55w eikä pitäisi johdot/umpiot kärsiä (vrt. 100w..)
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Elokuun jälkeen on ollut jonkun verran pimiämpää ja eihän nuo valot nyt mitkään huiput ole. Pärjää, mutta parempi valoteho ei tekisi pahaa. Laitoin taas vakavaan harkintaan xenonit. Speksinä 4300K, 35W ja vaihtoehtoina oikeastaan nämä Cobrat tai AMP:it . Onko ihmisillä kokemuksia em. merkeistä, onko väliä kummat hommaa? Mites tuon ballastin laita, eihän noita mihinkään CAN-väylään kytketä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Ei kytketä väylään, ihan perus kytkentä polttimon ja polttimon liittimen väliin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Xehpuk
- Viestit: 802
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Mulla on ylimääräinen Cobran 35W 4300k H7R-sarja jos joku kaipailee. H7R on kyllä tarkoitettu heijastinumpioon, eikä ehkä ole hyvä linssivaloissa (ei kokemusta asiasta, saa lainata testattavaksi jos haluaa). Siinä on tosiaan pieni varjostin. Jotkut palaneen polttimon tunnistavat systeemit saattaa kaivata noiden kanssa lisäpalikoita väliin.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
H7 polttimoissa on olemassa 100/60vattiset työkoneisiin tarkoitettu, jotka laitoin aikoinaan Escorttiin, johan alkoi maisema valaistua. En tiedä onko niitä enää olemassa, mutta laittomathan ne ovat. Otin ne katsastuksessa aina pois. Näissä polttimoissa on neljäs sakara, joka estää ettei ne käy normaali heijastimiin, mutta leikkaa sivuleikkurilla sen neljännen sakaran pois, silloin ne käy h7:kan heijastimiin. On myös huomioitava, että niihin kulkee tujummat virrat, joten ne täytyy kytkeä releiden kautta, muuten ne voivat polttaa valonvaihtokytkimen. Luulisin että tämä operatio on helpompi kuin xenonien vaihtaminen.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Nyt tais tulla muisti virhe tarkoitin H4 polttimoissa on olemassa 100/ 60 wattiset.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Juu, olisihan noita tehokkaampinakin saatavilla, mutta yritän pysytellä mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana Onko noista Cobrista ja AMP:sta kokemuksia?
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Miten se xenon on vähemmän laiton kuin ylitehoinen halogeeni?-Tomi- kirjoitti:mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Tätä vähän ihmettelin itsekin. Onhan nuo pahimmat xenonit aika kötöksiä, polttopiste persiillään tai jotain muuta. Omasta GTA:sta lemppasin nuo xenon-räpellykset, enkä katunut hetkeäkään.Tuomas K kirjoitti:Miten se xenon on vähemmän laiton kuin ylitehoinen halogeeni?-Tomi- kirjoitti:mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana
Lyhyinä osramin night breakerit ja pitkinä 100w oliko nyt sitten philipsin tarvikkeet... On kelvannut sama setuppi katsastukseen jo edellisessäkin autossa.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Niin, kuten ketjun aloittajakin toteaa; laittomia ovat kaikki jälkiasennusxenonit. Huomatkaa lainausmerkit. Vähemmän laittomalla tarkoitin ainoastaan jälkiasennussarjaa, joka olisi värilämmöltään ja tehoiltaan sama kuin tehdasasennusxenonkin.
Sulla ei GTA:ssa arvatenkaan ollut linssit lyhyille?
Sulla ei GTA:ssa arvatenkaan ollut linssit lyhyille?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
1½ vuotta on tullut jo ajeltua jälkiasennusksenoneilla. On ne vaan aika paljon paremmat. Sellainen ärsyttävä piirre valoissa kuintekin on, että kun 159:ssä on automaattivalot, niin en sammuta niitä koskaan. Autoon kun laittaa virta-avaimen paikalleen, valot syttyvät. Kun auton käynnistää, saattaa toinen valo välillä sammua. Sen saa kyllä syttymään, kun räpsäyttää valot päälle-pois. Lisäksi ajotietokone rupesi viikko sitten herjaamaan, että tarkista toinen etuvalo. Se kuitenkin toimii ihan normaalisti. Johtuukos tuo valojen syttymättömyys ballastin tyypistä vai mistä? Onko tietoa millainen sen pitäisi olla, että se toimisi ilman valojen uudelleenkäynnistämistä.
Miltäs nuo 55 wattiset on vaikuttaneet? Mietin kanssa, että jos tilaisin eBaysta valot.
Miltäs nuo 55 wattiset on vaikuttaneet? Mietin kanssa, että jos tilaisin eBaysta valot.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
^Onko tuo sammuilu ollut alusta asti? Itsellä alkoi tehdas-xenonit tekemään tuota kun lamppu oli ehtoopuolella. Sammahti joskus heti käynnistyksessä, joskus kuoppaan ajettaessa jne. Jos valot räpsäytti päälle/pois niin taas toimi jonkun aikaa.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
^Alusta asti on tehnyt ja ne ei sammu muutenkuin välillä startatessa.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Jännite tipahtaa tai heilahtelee starttauksen aikana varmasti niin paljon, että ballasti tekee mitä sattuu. Ei se polttimokaan varmaan tykkää kun käyttöjännite räpsyy. Tehdasasenteinen ballasti toimii varmaan jotenkin fiksummin autoa käynnistäessä.
Itse olen sammuttanut ja sytyttänyt valot ihan suosiolla viiksestä niin toimii hyvin.
Itse olen sammuttanut ja sytyttänyt valot ihan suosiolla viiksestä niin toimii hyvin.
- Cadamuro
- Viestit: 1067
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Upitaas. Kokemuksia hyvästä setistä 159:n keulalle? Tarvii varmaan olla can väylä versiot ettei polta vikavaloo taulussa?
Kantapään kautta vuodesta -93..
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
No ei mulla ainakaan atk kerro jos polttimo pimeenä.
Joku vuos sitte mulla oli kingkong ksenonit lyhkäsissä, sain ne työkaverilta. Annoin pois ku räntäsateessa men umpeen. Jälkikäteen ajatellen ja ny h7:koilla keväällä ed räntäsateen muuratessa valon umpeen - olisha sitä voinu pesurista nestettä päästellä...
Eli taas kiinnostas parempi valo ku nightbreikkereillä, eli laadukkaat laittomat kiinnostaisivat.
Orkkis purkuosat maksanee ja saakoha niitä ees ympättyä jälkikäteen?
Tos sitikas on oikea valoautomatiikka - startin aikana valot on pois iha itekseen ja vasta käynnistyttyä syttyy.
Joku vuos sitte mulla oli kingkong ksenonit lyhkäsissä, sain ne työkaverilta. Annoin pois ku räntäsateessa men umpeen. Jälkikäteen ajatellen ja ny h7:koilla keväällä ed räntäsateen muuratessa valon umpeen - olisha sitä voinu pesurista nestettä päästellä...
Eli taas kiinnostas parempi valo ku nightbreikkereillä, eli laadukkaat laittomat kiinnostaisivat.
Orkkis purkuosat maksanee ja saakoha niitä ees ympättyä jälkikäteen?
Tos sitikas on oikea valoautomatiikka - startin aikana valot on pois iha itekseen ja vasta käynnistyttyä syttyy.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Mun mielestä 159:n halogeeneillä näkee ihan hyvin, jos vaan on suuntaus kohdallaan. Monesti tahtoo olla liian alas suunnattu. Mutta siis paremmathan noi on ku 166:n orggis xenonit. Itse tulee niin harvoin ajettua valaisemattomilla teillä, etten ole edes harkinnut mitään valopäivityksiä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Eilen tuli laiteltua vanhempi setti mikä löytyi tallin kätköistä nokalle. Muuten hyvä, mut aamulla töihin lähtiessä alkoi akun (latauksen) merkkivalo palamaan. Ei muuta ku pihaan takas ja valot veks. Lakkasi merkkivalo loimottamasta. Elikkä vanhat ballastit puskee jotain häikkää järjestelmään. Onko muilla tällaista tapahtunut? Tarvii varmaan tilata uudempi setti...
EDIT: Rahamies pisti pari näitä tuleen: Linkki
EDIT: Rahamies pisti pari näitä tuleen: Linkki
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Smiik
- Viestit: 229
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7
Alfa 159 omistaja ilmoittautuu foorumille
Omaan 2008 farmariin tuli laitettua xenon-muuntosarjat pitkiin ja lyhyisiin. Halogeenivalot ovat kyllä sieltä paremmasta päästä ainakin niistä autoista mitä on tullut ajettua (ainoastaan ehkä Volvo V70 2000-luvun alusta on ollut paremmilla halogeeneilla), mutta itselläni on ollut ihan hyvät kokemukset noista muuntosarjoista ja tuovathan ne myös vähän modernimman ulkonäön. Itse ostin sarjat Completokselta, missä tällä hetkellä on noin vajaan 50€:n tarjoussarjoja (6000K). Lyhyisiin valoihin asennus oli helppoa, porasin reiät vain suojakansiin ja ballasteillekin löytyi helposti kiinnityspaikat. Pitkiin valoihin homma oli tilanpuutteen takia huomattavasti vaikeampi, varsinkin kuskin puolella. Asiaa ei auttanut se, että joku aikaisempi omistaja / korjaamon asentaja on polttimoa vaihtaessaan vääntänyt ne kiinnitysraudat hieman kieroon (tähänkin varmasti vaikuttanut tilanpuute). Kova homma oli, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen ja valotehoon. Katsastukseen nappasin varmuuden vuoksi vanhastakin autosta pois muuntosarjat, joten taidan tehdä saman tämänkin auton kohdalla. Välttyy ainakin turhilta hylkäyksiltä tai korjauskehotuksilta.
Lisäsin vielä parkkipolttimoiden tilalle ledit (ovat nekin muuten melko vaikeassa paikassa, onnistuin rikkomaan molempien polttimoiden muovivarret, kun en tajunnut että ne olisivat ilmeisesti tulleet ulos vain reilummin vetämällä) täydentämään ulkonäköä. Yllätyksekseni ledit myös toimivat ilman rikkoontuneen polttimon merkkivaloa. Merkkivalo on kyllä syttynyt muutaman kerran kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta kadonnut hetken päästä. Lämpimänä käynnistettäessä en ole valoa kertaakaan huomannut.
Vielä on tulossa H1 led-polttimot sumuvaloihin, niin alkaa konversio keulan osalta olla täydellinen. Näiden tarpeellisuus on kyllä vähän kyseenalainen, koska sumuvaloja ei tule juurikaan käytettyä. Entisessä Bravossa sumarit toimivat myös kääntymisvaloina, jolloin led-polttimo sopi hyvin xenon-valon pariksi.
Omaan 2008 farmariin tuli laitettua xenon-muuntosarjat pitkiin ja lyhyisiin. Halogeenivalot ovat kyllä sieltä paremmasta päästä ainakin niistä autoista mitä on tullut ajettua (ainoastaan ehkä Volvo V70 2000-luvun alusta on ollut paremmilla halogeeneilla), mutta itselläni on ollut ihan hyvät kokemukset noista muuntosarjoista ja tuovathan ne myös vähän modernimman ulkonäön. Itse ostin sarjat Completokselta, missä tällä hetkellä on noin vajaan 50€:n tarjoussarjoja (6000K). Lyhyisiin valoihin asennus oli helppoa, porasin reiät vain suojakansiin ja ballasteillekin löytyi helposti kiinnityspaikat. Pitkiin valoihin homma oli tilanpuutteen takia huomattavasti vaikeampi, varsinkin kuskin puolella. Asiaa ei auttanut se, että joku aikaisempi omistaja / korjaamon asentaja on polttimoa vaihtaessaan vääntänyt ne kiinnitysraudat hieman kieroon (tähänkin varmasti vaikuttanut tilanpuute). Kova homma oli, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen ja valotehoon. Katsastukseen nappasin varmuuden vuoksi vanhastakin autosta pois muuntosarjat, joten taidan tehdä saman tämänkin auton kohdalla. Välttyy ainakin turhilta hylkäyksiltä tai korjauskehotuksilta.
Lisäsin vielä parkkipolttimoiden tilalle ledit (ovat nekin muuten melko vaikeassa paikassa, onnistuin rikkomaan molempien polttimoiden muovivarret, kun en tajunnut että ne olisivat ilmeisesti tulleet ulos vain reilummin vetämällä) täydentämään ulkonäköä. Yllätyksekseni ledit myös toimivat ilman rikkoontuneen polttimon merkkivaloa. Merkkivalo on kyllä syttynyt muutaman kerran kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta kadonnut hetken päästä. Lämpimänä käynnistettäessä en ole valoa kertaakaan huomannut.
Vielä on tulossa H1 led-polttimot sumuvaloihin, niin alkaa konversio keulan osalta olla täydellinen. Näiden tarpeellisuus on kyllä vähän kyseenalainen, koska sumuvaloja ei tule juurikaan käytettyä. Entisessä Bravossa sumarit toimivat myös kääntymisvaloina, jolloin led-polttimo sopi hyvin xenon-valon pariksi.