159 ja jälkiasennus xenon h7

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Luikuri_Tattinen
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
Car(s): 159

159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Luikuri_Tattinen »

Löpinät pois, tiedetään että ei mene katsastuksesta läpi jne. Mutta asiaan:


Mikä poltintyyppi toimii tuossa autossa (lähivalona) parhaiten? Netti on pullollaan noita "HID-KIT" paketteja. Mielestäni vaihtoehdot ovat H7 ja H7R. Ajatus olisi ettei häikäise muita niin ilmeisesti tuo h7r on tehty sitä ajatellen (jokin varjostin siinä tms)?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Meneehän se läpi jos on automaattinen korkeuden säätö ja pesurit?? Vai olenko hakoteillä? jaa, taitaa vaatia Xenon hyväksytyt umpiotkin? Ja e-hyväksyttykin pitäis kaiketi olla.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^159ssä on linssiumpiot joten tuo häikäisy ei ole ongelma. Eli tavan H7 on parempi

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

KauGoH kirjoitti:Meneehän se läpi jos on automaattinen korkeuden säätö ja pesurit?? Vai olenko hakoteillä? jaa, taitaa vaatia Xenon hyväksytyt umpiotkin? Ja e-hyväksyttykin pitäis kaiketi olla.
Yksikään "xenonmuutossarja" ei ole laillinen koska tuommoiselle halogeenipolttimon kantaan istuvalle polttimolle ei ole mahdollista saada hyväksyntää. Umpiollakaan ei voi olla hyväksyntää jos siihen ei sovi oikea xenonpolttimo (D2S tms.). Lasissa voi olla hyväksyntä, mutta se koskee pelkkää lasia.

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no tässähän ei pitäny laillisuudesta puhua mitään mutta lisäksi kaikki led-polttimot ovat laitomia jollei autoa/umpioita ole niille tyypitetty.

Luikuri_Tattinen
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
Car(s): 159

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Luikuri_Tattinen »

H7 sarja vieläpä 55wattisena tilattu. sun will be shining?? 8)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ekassa 156:ssa oli alkuperäisvalot: aivan onnettomat tuikut. GTA:n alkuperäiset projektoriksenonit taas olivat oikeinkin hyvät. 159 on ollut vasta hetken alla ja siinä ei ole ksenoneita. Ei ole siis vielä ehtinyt kertyä kokemuksia, kuinka onnettomat tuikut nuo ovat. Miten on, näkeekö niillä mitään?

Vähän tekisi mieli vaihtaa jälkiasennusksenonit tuohon, ihan vaan oman turvallisuuden vuoksi. Projektorivalot kun ovat, niin ei varmastikaan tule ongelmia hajavalon/häikimisen kanssa. Kaiken lisäksi kuvittelen, että vaikka ne ilmeisesti laittomat ovatkin?, niin auto menisi katsastuksesta huomautuksetta läpi. Tuskinpa inssi niin paljoa noihin huomiota kiinnittää, kun ovat varsin yleisiä nykyään ja auto on kuitenkin kohtalaisen tuore. Onko joku kokeillut?

Lampun perän ja umpion korkin väliin ei kuitenkaan näkynyt jäävän hirveästi tilaa. Oletteko saanut nuo mahtumaan sinne? Oletteko puhkoneet reiän ihan vaan tylysti siihen korkkiin läpivientiä varten?

Ootko Taikuri jo saanut asennettua sarjan, miltä vaikuttaa? Menikö se kiinnitysklipsu ihan nätisti kiinni, vai hommasitko jotkut sovitteet? Mistä muuten tilasit ja mihin hintaan? Itse mietin tätä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... K%2012V%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tai tätä http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Samasta paikkaa muistaakseni tilailin joskus 6 vuotta sittenkin. En halua mitään sinistä valoa, vaan mahdollisimman ”alkuperäisksenonimaisen” valon. 159:n alkuperäisksenonit taitava olla 35W, 4300K, jolloin nuo Cobrat saattaisivat olla aika fiksut, mutta riittääkö 35W?

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sanotaan niin, että kun 9-3:n päiväntekevien bi-xenonien jälkeen lähti halogeenivaloisella 159:llä ajamaan pimeässä, niin ei nuo vielä vituta. Toisin sanoen ainakin mulle 159:n halovalot ovat olleet varsin positiivinen yllätys.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Luikuri_Tattinen
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
Car(s): 159

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Luikuri_Tattinen »

Asensin koeluontoisesti siten että kaikki osat tuli umpion sisään mutta lämpöongelmat pakotti ottamaan pois (alkoi pätkiä). Mielestäni niissä kansissa - ainakin osassa on jokin avattavissa oleva aukko, siitä ajattelin vedellä johdot kun uudelleen laitan nuo joku päivä.

Itse tilasin jostain kaukomailta nuo 55w 4300K ja maksoi tyyliin 30e postikuluineen..


PS: H7-pitkiksi laitoin OSRAM 65w H7:t. Noin 30% enemmän lumenia kuin 55w eikä pitäisi johdot/umpiot kärsiä (vrt. 100w..)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Elokuun jälkeen on ollut jonkun verran pimiämpää ja eihän nuo valot nyt mitkään huiput ole. Pärjää, mutta parempi valoteho ei tekisi pahaa. Laitoin taas vakavaan harkintaan xenonit. Speksinä 4300K, 35W ja vaihtoehtoina oikeastaan nämä Cobrat tai AMP:it . Onko ihmisillä kokemuksia em. merkeistä, onko väliä kummat hommaa? Mites tuon ballastin laita, eihän noita mihinkään CAN-väylään kytketä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei kytketä väylään, ihan perus kytkentä polttimon ja polttimon liittimen väliin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Xehpuk
Viestit: 802
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Mulla on ylimääräinen Cobran 35W 4300k H7R-sarja jos joku kaipailee. H7R on kyllä tarkoitettu heijastinumpioon, eikä ehkä ole hyvä linssivaloissa (ei kokemusta asiasta, saa lainata testattavaksi jos haluaa). Siinä on tosiaan pieni varjostin. Jotkut palaneen polttimon tunnistavat systeemit saattaa kaivata noiden kanssa lisäpalikoita väliin.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

H7 polttimoissa on olemassa 100/60vattiset työkoneisiin tarkoitettu, jotka laitoin aikoinaan Escorttiin, johan alkoi maisema valaistua. En tiedä onko niitä enää olemassa, mutta laittomathan ne ovat. Otin ne katsastuksessa aina pois. Näissä polttimoissa on neljäs sakara, joka estää ettei ne käy normaali heijastimiin, mutta leikkaa sivuleikkurilla sen neljännen sakaran pois, silloin ne käy h7:kan heijastimiin. On myös huomioitava, että niihin kulkee tujummat virrat, joten ne täytyy kytkeä releiden kautta, muuten ne voivat polttaa valonvaihtokytkimen. Luulisin että tämä operatio on helpompi kuin xenonien vaihtaminen.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Nyt tais tulla muisti virhe tarkoitin H4 polttimoissa on olemassa 100/ 60 wattiset.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Juu, olisihan noita tehokkaampinakin saatavilla, mutta yritän pysytellä mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana :) Onko noista Cobrista ja AMP:sta kokemuksia?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

-Tomi- kirjoitti:mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana
Miten se xenon on vähemmän laiton kuin ylitehoinen halogeeni?

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Tuomas K kirjoitti:
-Tomi- kirjoitti:mahdollisimman lähelle alkuperäistä, mahdollisimman "vähän" laittomana
Miten se xenon on vähemmän laiton kuin ylitehoinen halogeeni?
Tätä vähän ihmettelin itsekin. Onhan nuo pahimmat xenonit aika kötöksiä, polttopiste persiillään tai jotain muuta. Omasta GTA:sta lemppasin nuo xenon-räpellykset, enkä katunut hetkeäkään.

Lyhyinä osramin night breakerit ja pitkinä 100w oliko nyt sitten philipsin tarvikkeet... On kelvannut sama setuppi katsastukseen jo edellisessäkin autossa.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Niin, kuten ketjun aloittajakin toteaa; laittomia ovat kaikki jälkiasennusxenonit. Huomatkaa lainausmerkit. Vähemmän laittomalla tarkoitin ainoastaan jälkiasennussarjaa, joka olisi värilämmöltään ja tehoiltaan sama kuin tehdasasennusxenonkin.

Sulla ei GTA:ssa arvatenkaan ollut linssit lyhyille?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

1½ vuotta on tullut jo ajeltua jälkiasennusksenoneilla. On ne vaan aika paljon paremmat. Sellainen ärsyttävä piirre valoissa kuintekin on, että kun 159:ssä on automaattivalot, niin en sammuta niitä koskaan. Autoon kun laittaa virta-avaimen paikalleen, valot syttyvät. Kun auton käynnistää, saattaa toinen valo välillä sammua. Sen saa kyllä syttymään, kun räpsäyttää valot päälle-pois. Lisäksi ajotietokone rupesi viikko sitten herjaamaan, että tarkista toinen etuvalo. Se kuitenkin toimii ihan normaalisti. Johtuukos tuo valojen syttymättömyys ballastin tyypistä vai mistä? Onko tietoa millainen sen pitäisi olla, että se toimisi ilman valojen uudelleenkäynnistämistä.

Miltäs nuo 55 wattiset on vaikuttaneet? Mietin kanssa, että jos tilaisin eBaysta valot.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Antijape »

^Onko tuo sammuilu ollut alusta asti? Itsellä alkoi tehdas-xenonit tekemään tuota kun lamppu oli ehtoopuolella. Sammahti joskus heti käynnistyksessä, joskus kuoppaan ajettaessa jne. Jos valot räpsäytti päälle/pois niin taas toimi jonkun aikaa.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^Alusta asti on tehnyt ja ne ei sammu muutenkuin välillä startatessa.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja michael »

Jännite tipahtaa tai heilahtelee starttauksen aikana varmasti niin paljon, että ballasti tekee mitä sattuu. Ei se polttimokaan varmaan tykkää kun käyttöjännite räpsyy. Tehdasasenteinen ballasti toimii varmaan jotenkin fiksummin autoa käynnistäessä.

Itse olen sammuttanut ja sytyttänyt valot ihan suosiolla viiksestä niin toimii hyvin.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1067
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Upitaas. Kokemuksia hyvästä setistä 159:n keulalle? Tarvii varmaan olla can väylä versiot ettei polta vikavaloo taulussa?
Kantapään kautta vuodesta -93..

jalittam
Viestit: 1861
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No ei mulla ainakaan atk kerro jos polttimo pimeenä.

Joku vuos sitte mulla oli kingkong ksenonit lyhkäsissä, sain ne työkaverilta. Annoin pois ku räntäsateessa men umpeen. Jälkikäteen ajatellen ja ny h7:koilla keväällä ed räntäsateen muuratessa valon umpeen - olisha sitä voinu pesurista nestettä päästellä...

Eli taas kiinnostas parempi valo ku nightbreikkereillä, eli laadukkaat laittomat kiinnostaisivat.
Orkkis purkuosat maksanee ja saakoha niitä ees ympättyä jälkikäteen?

Tos sitikas on oikea valoautomatiikka - startin aikana valot on pois iha itekseen ja vasta käynnistyttyä syttyy.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mun mielestä 159:n halogeeneillä näkee ihan hyvin, jos vaan on suuntaus kohdallaan. Monesti tahtoo olla liian alas suunnattu. Mutta siis paremmathan noi on ku 166:n orggis xenonit. Itse tulee niin harvoin ajettua valaisemattomilla teillä, etten ole edes harkinnut mitään valopäivityksiä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eilen tuli laiteltua vanhempi setti mikä löytyi tallin kätköistä nokalle. Muuten hyvä, mut aamulla töihin lähtiessä alkoi akun (latauksen) merkkivalo palamaan. Ei muuta ku pihaan takas ja valot veks. Lakkasi merkkivalo loimottamasta. Elikkä vanhat ballastit puskee jotain häikkää järjestelmään. Onko muilla tällaista tapahtunut? Tarvii varmaan tilata uudempi setti...

EDIT: Rahamies pisti pari näitä tuleen: Linkki
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Smiik
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: 159 ja jälkiasennus xenon h7

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Alfa 159 omistaja ilmoittautuu foorumille :!:

Omaan 2008 farmariin tuli laitettua xenon-muuntosarjat pitkiin ja lyhyisiin. Halogeenivalot ovat kyllä sieltä paremmasta päästä ainakin niistä autoista mitä on tullut ajettua (ainoastaan ehkä Volvo V70 2000-luvun alusta on ollut paremmilla halogeeneilla), mutta itselläni on ollut ihan hyvät kokemukset noista muuntosarjoista ja tuovathan ne myös vähän modernimman ulkonäön. Itse ostin sarjat Completokselta, missä tällä hetkellä on noin vajaan 50€:n tarjoussarjoja (6000K). Lyhyisiin valoihin asennus oli helppoa, porasin reiät vain suojakansiin ja ballasteillekin löytyi helposti kiinnityspaikat. Pitkiin valoihin homma oli tilanpuutteen takia huomattavasti vaikeampi, varsinkin kuskin puolella. Asiaa ei auttanut se, että joku aikaisempi omistaja / korjaamon asentaja on polttimoa vaihtaessaan vääntänyt ne kiinnitysraudat hieman kieroon (tähänkin varmasti vaikuttanut tilanpuute). Kova homma oli, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen ja valotehoon. Katsastukseen nappasin varmuuden vuoksi vanhastakin autosta pois muuntosarjat, joten taidan tehdä saman tämänkin auton kohdalla. Välttyy ainakin turhilta hylkäyksiltä tai korjauskehotuksilta.

Lisäsin vielä parkkipolttimoiden tilalle ledit (ovat nekin muuten melko vaikeassa paikassa, onnistuin rikkomaan molempien polttimoiden muovivarret, kun en tajunnut että ne olisivat ilmeisesti tulleet ulos vain reilummin vetämällä) täydentämään ulkonäköä. Yllätyksekseni ledit myös toimivat ilman rikkoontuneen polttimon merkkivaloa. Merkkivalo on kyllä syttynyt muutaman kerran kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta kadonnut hetken päästä. Lämpimänä käynnistettäessä en ole valoa kertaakaan huomannut.

Vielä on tulossa H1 led-polttimot sumuvaloihin, niin alkaa konversio keulan osalta olla täydellinen. :P Näiden tarpeellisuus on kyllä vähän kyseenalainen, koska sumuvaloja ei tule juurikaan käytettyä. Entisessä Bravossa sumarit toimivat myös kääntymisvaloina, jolloin led-polttimo sopi hyvin xenon-valon pariksi.

Vastaa Viestiin