CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Valvoja: Moderators
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Osaisiko joku antaa vinkkiä saako suomesta mistään koko csc putkea pakosarjat mukaanlukien vai kannataako tilata suosiolla maailmalta.
ebspares.co.uk ainakon näyttäisi koko sarjaa myyvän.
ebspares.co.uk ainakon näyttäisi koko sarjaa myyvän.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Heikka kans noita toimitteloo, oma csc-pörinä oli hinnaltaan ihan ok.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
- Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V - Paikkakunta: Kotka
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Omaan GTV6 :n aikanaan ostin satsit Muukoselta. Sieltäkin kannattanee kysellä.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Muukkosella näyttäisi verkkokaupassa olevan vain kutoseen, mutta pitää tiedustella. Heikalta vastausta odottelen.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- 90
- Viestit: 8060
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Supersprint tekee taas nykyjään putkia trans-axle alfoihin, maahantuonti martelius exhaust oy:llä valm materiaali lisäksi rosteri kun Taas csc normi rautaa...
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Juu huomasin tuon Supersprint homman.Pakosarjoja ne ei taida tehdä,joten sellaiset olisi otettava jostain muualta.
Onko vinkkejä/suosituksia pakosarjoille muita kuin tuo csc.
RR sarjoja saa kyllä suomesta, mutta taitaa olla katukäyttöön liian rajut.
toisaalta csc sarjat on saman malliset kuin alkuperäiset, joten alkuperäisiä mallina käyttäen voisi tehdä itsekin.
Onko vinkkejä/suosituksia pakosarjoille muita kuin tuo csc.
RR sarjoja saa kyllä suomesta, mutta taitaa olla katukäyttöön liian rajut.
toisaalta csc sarjat on saman malliset kuin alkuperäiset, joten alkuperäisiä mallina käyttäen voisi tehdä itsekin.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- 90
- Viestit: 8060
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
kortillahan nuo valmistajat nykypäivänä hieman on.. AW-delta on ainakin tehnyt joskus, oletkos jenkki tarjontaa kartoittanut? halvin konsti varmaan tehdä tosiaan itse valusarjahan on aika hyvä malli laippojen sijaintia ajatellen jolloin istuvuus kanteen ja putkeen olisi ainakin soppeli..
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Jenkeistä löytyy 105/115 sarjoihin useitakin valmistajia mutta transuihin ei juurikaan ole löytynyt.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- 90
- Viestit: 8060
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
tuommoset löytyi, valm hurricane headers australiasta... ei tietoa saatavuudesta tänne, hinta euroiksi väännettynä n 286€
http://www.bestmufflers.com/bshop/produ ... 44dacbf0a0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
CSC:n sarja hintaa 349€:
http://www.subitocorse.com/index.php?op ... Itemid=465" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmufflers.com/bshop/produ ... 44dacbf0a0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
CSC:n sarja hintaa 349€:
http://www.subitocorse.com/index.php?op ... Itemid=465" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Rahtia kertyy ausseista jonkin verran. Miten olisi RR ihan tästä kotimaasta?
Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
RR sarjat olisi 380€ mutta tiedätkö miten toimii katukäytössä?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Mielestäni heillä on sama sarja listattu koneisiin 1600-2000 joten tuskin se isossa koneessa "liian hengittävä" on jos kerran toimii pienessäkin. Pelkkä olettamus silti, mitään varsinaista tietoa ei minulla tuosta ole. Millainen moottori muuten on, nokat, puristukset jne?
Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Moottori on muuten vielä toistaiseksi vakio. mulla on kaksi konetta ja toisen kanssa olisi tarkoitus ruveta harjoittelemaan virityshommia.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Sinuna hommaisin pakoputken sijaan kunnon imunokan, tehoa ja luonnetta tulee oikeasti lisää ja rahaakin säästyy 

Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Ok.kiitos vinkistä. mistä sellaista kannattaa lähteä etsimään?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Alfaholics ja Classicalfa ainakin toimittavat nokkia joissa on "moderni" profiili eli päästöjen kanssa ei pitäisi olla ongelmia ja eivät hukkaa puristuksia joten toimivat hyvin vakio koneessa. Noita on ainakin paljon kehuttu. Vanha C&B 47 on hyvä nokka myös. Hankkimalla alkuun suht miedon imunokan voit sitten myöhemmin hyödyntää sen pakona.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 569
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Moottoreiden rakentelu on kiehtovaa hommaa! Ensiksi kannattaa määritellä tavoite, sitten hankkia tietoa siitä, millä eri keinoilla tavoitteen saavuttaa ( alan kirjallisuudesta ), sitten tehdä suunnitelma ja toteuttaa se. On hyvä muistaa, että moottoreissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä oikotietä onneen ole. Rahaa saa helposti palamaan, todellisten tulosten ( tehonlisän ) saavuttaminen on toinen juttu, mutta tsemppiä, nimittäin jos ei yritä, ei mitään saavuta!
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Juu, kiehtovaa se nimen omaan on! Pikkujutut on näissä tärkeitä eli sen jälkeen kun on hankittu oikeat osat säädetään ne toimimaan yhdessä. Alfan moottori on poikkeuksellisen hieno laitos, katsoi sitä mistä päin tahansa, säädettävät nokkapyörät, nokat saa vaihdettua hetkessä, täysillä vastapainoilla oleva kampiakseli jne jne 

Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Ebspares.co.uk olisi tällaiset nokat.kannattaisiko harkita?
http://ebspares.co.uk/alfa_75/120292S_C ... 0/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ebspares.co.uk/alfa_75/120292S_C ... 0/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Tuo on vanha C&B profiili 48 ja hyvä nokka, mutta voi olla vaikea jos pitää päästöjen kanssa pelata. Nostoa on myös niin paljon että venttiilin ohjureita pitää lyhentää hiukan ja paininkupin kaivoista koneistaa reunoista pois että nokat mahtuvat pyörimään. Käytännössä edellyttää siis kannen irroitusta. Samoja nokkia saa yksitellen ainakin Alfa-Serviceltä. 47:aa on myös käytetty hyvällä menestyksellä imunokkana pakon ollessa vakio 10548
Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Tämä?
http://www.alfa-service.com/product_inf ... -280-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfa-service.com/product_inf ... -280-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Jep, tuo menee moottoriin paikalleen kantta irroittamatta ja toimii muutenkin kuten pitää. Lisäksi tarvitset uudet paininkupit ja sopivat venttiilivälyksen säätöpalat.
Tuolla on C&B:n antamat speksit nokasta; http://www.cb-cams.com/dettaglio_prodot ... odotto=123" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
edit; Tämä voisi myös olla mielenkiintoinen vaihtoehto; http://www.classicalfa.com/products/EN5 ... SHAFT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Periaatteessa ei mahdu pyörimään nostonsa puolesta, mutta veikkaan että peruskehä on sen verran vakiota pienempi että onnistuu. Tuo pitää silti varmistaa ensin. Näitä on ainakin kehuttu.
Tuolla on C&B:n antamat speksit nokasta; http://www.cb-cams.com/dettaglio_prodot ... odotto=123" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
edit; Tämä voisi myös olla mielenkiintoinen vaihtoehto; http://www.classicalfa.com/products/EN5 ... SHAFT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Periaatteessa ei mahdu pyörimään nostonsa puolesta, mutta veikkaan että peruskehä on sen verran vakiota pienempi että onnistuu. Tuo pitää silti varmistaa ensin. Näitä on ainakin kehuttu.
Giulia Super -69
- 90
- Viestit: 8060
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Muistelisin että 77 tai 78 ja vanhemmat ei ole pääst mittausta kun taas uudemmissa on kaikissa...
- mattijus
- Viestit: 5324
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Pakokaasupäästöt hylätty:
1.1.1978...30.9.1986 ajalle:
CO>4.5% tai HC>1000
Eli jos käyttöönotto ennen 1978, ei olisi päästömittausta
1.1.1978...30.9.1986 ajalle:
CO>4.5% tai HC>1000
Eli jos käyttöönotto ennen 1978, ei olisi päästömittausta
VMP
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Hyvä paketti alkuun voisi olla vaikka; imunokka, sytkä, 34mm sisäkurkut+suuttimet.
Mitkä kaasuttimet siellä on, Dellorto ja Weber on helppoja hankkia osia, Solex hankalampi.
Kuten Juhako totesi pyörivien massojen kevennyksellä on myös merkitystä, iso juttu varsinkin 116-autoissa.
Mitkä kaasuttimet siellä on, Dellorto ja Weber on helppoja hankkia osia, Solex hankalampi.
Kuten Juhako totesi pyörivien massojen kevennyksellä on myös merkitystä, iso juttu varsinkin 116-autoissa.
Giulia Super -69
- Enzo
- Viestit: 870
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta - Paikkakunta: Hamina
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Solexit on kiinni. toisessa koneessa dellortot jotka on tarkotus tohon vaihtaa. Jos vähän vielä avaat tuota sytkähommaa. mitä sille kannattaa tehdä?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Sinulla lienee siellä Marelli Plex mikä on hyvä sytytys, ennakkokäyrä vaan ei toimi enää muunnellun venttiilitapahtuman jne kanssa. Itse asiassa tuo vanha ennakkokäyrä ei toimi enää kuten pitäisi vakiokoneessakaan, polttoaineet on muuttuneet paljon noista ajoista. Marellin käyrän voi preparoida tai sitten hankkia jakaja jossa on preparoitu käyrä jo valmiiksi esim 123-jakaka. Tässä on valmiina monta eri vaihtoehtoa jotka voit valita käyttöön vain kääntämällä potikkaa. Jos tähän päädyt niin ota se uudempi versio jossa on mahdollisuus ajaa oma käyrä myös.
Noin yleisesti nykybensoilla ei tarvitse niin paljoa(eikä niin korkeilla kierrosluvuilla) max ennakkoa kuin vanhoilla, sen sijaan perusennakkoa saisi olla reilusti enemmän kuin vanhoissa on.
Tätä omaa miedosti muunneltua moottoriani ajan 13asteen perusennakolla ja max 35astetta/3200r/min
Nämä on vain yhden miehen mielipiteitä eikä välttämättä mikään absoluuttinen totuus. Tietoa tältä foorumilta varmasti löytyy joten kirjoitelkaa nyt ihmeessä!
Noin yleisesti nykybensoilla ei tarvitse niin paljoa(eikä niin korkeilla kierrosluvuilla) max ennakkoa kuin vanhoilla, sen sijaan perusennakkoa saisi olla reilusti enemmän kuin vanhoissa on.
Tätä omaa miedosti muunneltua moottoriani ajan 13asteen perusennakolla ja max 35astetta/3200r/min
Nämä on vain yhden miehen mielipiteitä eikä välttämättä mikään absoluuttinen totuus. Tietoa tältä foorumilta varmasti löytyy joten kirjoitelkaa nyt ihmeessä!
Giulia Super -69
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Joo, tätä omaa konetta on kyllä ajettu aika monella mahdollisella nokka-sytkäkäyrä kombinaatiolla ja ainakin se on havaittu että kaikki vaikuttaa aina kaikkeen, mutta kun jotain muuttaa kannataa muuttaa vain yhtä asiaa kerrallaan ja katsoa tulos ennenkun koskeet seuraavaan.
Perusennakkoon päädyin yksinkertaisesti testaamalla millä ennakolla kone käy nätisti tyhjäkäyntiä 8-900r/min läpät lähes kiinni, 1000r/min alkaen jakaja antaa lisää ennakkoa hyvin jyrkästi.
Jakaja antaa akselilta 11 astetta (22astetta kampiakselilta) eli tämä + perusennakko tekee yht tuon 35max kierroksilla 1600(jakaja)/3200(moottori)
Kuten Juha totesi joka moottori vaatii omat testinsä ja eri ihmiset haluavat eri ominaisuuksia koneelta joten ei yleispätevää juttua näihin, pelkkiä suuntaviivoja.
Perusennakkoon päädyin yksinkertaisesti testaamalla millä ennakolla kone käy nätisti tyhjäkäyntiä 8-900r/min läpät lähes kiinni, 1000r/min alkaen jakaja antaa lisää ennakkoa hyvin jyrkästi.
Jakaja antaa akselilta 11 astetta (22astetta kampiakselilta) eli tämä + perusennakko tekee yht tuon 35max kierroksilla 1600(jakaja)/3200(moottori)
Kuten Juha totesi joka moottori vaatii omat testinsä ja eri ihmiset haluavat eri ominaisuuksia koneelta joten ei yleispätevää juttua näihin, pelkkiä suuntaviivoja.
Giulia Super -69
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt nokka akseleissa on tapahtunut parina viime vuotena tyylisuunnan muutosta eli markkinoille on alkanut tulla nokkia jotka aukeavat todella nopeasti ja tuo aikaisen overlapin aiheuttama dynaamisten puristusten lasku on vähentynyt paljon. Näillä saadaan vakiopuristeisesta koneestakin tehoa jo alhaalta, bonuksena vielä huomattavasti pienemmät päästöt.Juhako kirjoitti: Omassa Nordissa oli statiset puristukset luokkaa 10:1 ja maksimiennakko oli maksimimerkin mukaan, mikä lienee. Toki imunokan myöhäinen sulkeutuminen pienentää todellista puristusuhdetta, joten ns. kiereämpi imunokka vaatii kaveriksi isomman staattisen puristussuhteen, jota imunokan ominaisuudet -> teho tulee ulos oikeasti.
Giulia Super -69
Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen
Niinpä, itsellä on kanssa nokat ns vanhoja profiileja. Ihan toimiva moottori niistäkin on syntynyt, tai sitten se on vaan sitä ettei paremmasta tiedä
Hankkii sitten mitkä vaan niin ajoitukseen kannattaa käyttää aikaa ja päätä ja kokeilla useampaa variaatiota.

Giulia Super -69