CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Osaisiko joku antaa vinkkiä saako suomesta mistään koko csc putkea pakosarjat mukaanlukien vai kannataako tilata suosiolla maailmalta.
ebspares.co.uk ainakon näyttäisi koko sarjaa myyvän.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja palkus »

Heikka kans noita toimitteloo, oma csc-pörinä oli hinnaltaan ihan ok.

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Omaan GTV6 :n aikanaan ostin satsit Muukoselta. Sieltäkin kannattanee kysellä.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Muukkosella näyttäisi verkkokaupassa olevan vain kutoseen, mutta pitää tiedustella. Heikalta vastausta odottelen.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja 90 »

Supersprint tekee taas nykyjään putkia trans-axle alfoihin, maahantuonti martelius exhaust oy:llä valm materiaali lisäksi rosteri kun Taas csc normi rautaa...

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Juu huomasin tuon Supersprint homman.Pakosarjoja ne ei taida tehdä,joten sellaiset olisi otettava jostain muualta.
Onko vinkkejä/suosituksia pakosarjoille muita kuin tuo csc.
RR sarjoja saa kyllä suomesta, mutta taitaa olla katukäyttöön liian rajut.
toisaalta csc sarjat on saman malliset kuin alkuperäiset, joten alkuperäisiä mallina käyttäen voisi tehdä itsekin.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja 90 »

kortillahan nuo valmistajat nykypäivänä hieman on.. AW-delta on ainakin tehnyt joskus, oletkos jenkki tarjontaa kartoittanut? halvin konsti varmaan tehdä tosiaan itse valusarjahan on aika hyvä malli laippojen sijaintia ajatellen jolloin istuvuus kanteen ja putkeen olisi ainakin soppeli..

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Jenkeistä löytyy 105/115 sarjoihin useitakin valmistajia mutta transuihin ei juurikaan ole löytynyt.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuommoset löytyi, valm hurricane headers australiasta... ei tietoa saatavuudesta tänne, hinta euroiksi väännettynä n 286€

http://www.bestmufflers.com/bshop/produ ... 44dacbf0a0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


CSC:n sarja hintaa 349€:

http://www.subitocorse.com/index.php?op ... Itemid=465" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Rahtia kertyy ausseista jonkin verran. Miten olisi RR ihan tästä kotimaasta?
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

RR sarjat olisi 380€ mutta tiedätkö miten toimii katukäytössä?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mielestäni heillä on sama sarja listattu koneisiin 1600-2000 joten tuskin se isossa koneessa "liian hengittävä" on jos kerran toimii pienessäkin. Pelkkä olettamus silti, mitään varsinaista tietoa ei minulla tuosta ole. Millainen moottori muuten on, nokat, puristukset jne?
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Moottori on muuten vielä toistaiseksi vakio. mulla on kaksi konetta ja toisen kanssa olisi tarkoitus ruveta harjoittelemaan virityshommia.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Sinuna hommaisin pakoputken sijaan kunnon imunokan, tehoa ja luonnetta tulee oikeasti lisää ja rahaakin säästyy :)
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ok.kiitos vinkistä. mistä sellaista kannattaa lähteä etsimään?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Alfaholics ja Classicalfa ainakin toimittavat nokkia joissa on "moderni" profiili eli päästöjen kanssa ei pitäisi olla ongelmia ja eivät hukkaa puristuksia joten toimivat hyvin vakio koneessa. Noita on ainakin paljon kehuttu. Vanha C&B 47 on hyvä nokka myös. Hankkimalla alkuun suht miedon imunokan voit sitten myöhemmin hyödyntää sen pakona.
Giulia Super -69

ristojärvelä
Viestit: 569
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Moottoreiden rakentelu on kiehtovaa hommaa! Ensiksi kannattaa määritellä tavoite, sitten hankkia tietoa siitä, millä eri keinoilla tavoitteen saavuttaa ( alan kirjallisuudesta ), sitten tehdä suunnitelma ja toteuttaa se. On hyvä muistaa, että moottoreissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä oikotietä onneen ole. Rahaa saa helposti palamaan, todellisten tulosten ( tehonlisän ) saavuttaminen on toinen juttu, mutta tsemppiä, nimittäin jos ei yritä, ei mitään saavuta!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Juu, kiehtovaa se nimen omaan on! Pikkujutut on näissä tärkeitä eli sen jälkeen kun on hankittu oikeat osat säädetään ne toimimaan yhdessä. Alfan moottori on poikkeuksellisen hieno laitos, katsoi sitä mistä päin tahansa, säädettävät nokkapyörät, nokat saa vaihdettua hetkessä, täysillä vastapainoilla oleva kampiakseli jne jne :)
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ebspares.co.uk olisi tällaiset nokat.kannattaisiko harkita?

http://ebspares.co.uk/alfa_75/120292S_C ... 0/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tuo on vanha C&B profiili 48 ja hyvä nokka, mutta voi olla vaikea jos pitää päästöjen kanssa pelata. Nostoa on myös niin paljon että venttiilin ohjureita pitää lyhentää hiukan ja paininkupin kaivoista koneistaa reunoista pois että nokat mahtuvat pyörimään. Käytännössä edellyttää siis kannen irroitusta. Samoja nokkia saa yksitellen ainakin Alfa-Serviceltä. 47:aa on myös käytetty hyvällä menestyksellä imunokkana pakon ollessa vakio 10548
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tämä?

http://www.alfa-service.com/product_inf ... -280-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jep, tuo menee moottoriin paikalleen kantta irroittamatta ja toimii muutenkin kuten pitää. Lisäksi tarvitset uudet paininkupit ja sopivat venttiilivälyksen säätöpalat.

Tuolla on C&B:n antamat speksit nokasta; http://www.cb-cams.com/dettaglio_prodot ... odotto=123" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

edit; Tämä voisi myös olla mielenkiintoinen vaihtoehto; http://www.classicalfa.com/products/EN5 ... SHAFT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Periaatteessa ei mahdu pyörimään nostonsa puolesta, mutta veikkaan että peruskehä on sen verran vakiota pienempi että onnistuu. Tuo pitää silti varmistaa ensin. Näitä on ainakin kehuttu.
Giulia Super -69

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja 90 »

Muistelisin että 77 tai 78 ja vanhemmat ei ole pääst mittausta kun taas uudemmissa on kaikissa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5324
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pakokaasupäästöt hylätty:
1.1.1978...30.9.1986 ajalle:
CO>4.5% tai HC>1000

Eli jos käyttöönotto ennen 1978, ei olisi päästömittausta
VMP

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Juu tuosta päästöt mitataan. vm84
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hyvä paketti alkuun voisi olla vaikka; imunokka, sytkä, 34mm sisäkurkut+suuttimet.

Mitkä kaasuttimet siellä on, Dellorto ja Weber on helppoja hankkia osia, Solex hankalampi.

Kuten Juhako totesi pyörivien massojen kevennyksellä on myös merkitystä, iso juttu varsinkin 116-autoissa.
Giulia Super -69

Avatar
Enzo
Viestit: 870
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta
Paikkakunta: Hamina

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Solexit on kiinni. toisessa koneessa dellortot jotka on tarkotus tohon vaihtaa. Jos vähän vielä avaat tuota sytkähommaa. mitä sille kannattaa tehdä?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Sinulla lienee siellä Marelli Plex mikä on hyvä sytytys, ennakkokäyrä vaan ei toimi enää muunnellun venttiilitapahtuman jne kanssa. Itse asiassa tuo vanha ennakkokäyrä ei toimi enää kuten pitäisi vakiokoneessakaan, polttoaineet on muuttuneet paljon noista ajoista. Marellin käyrän voi preparoida tai sitten hankkia jakaja jossa on preparoitu käyrä jo valmiiksi esim 123-jakaka. Tässä on valmiina monta eri vaihtoehtoa jotka voit valita käyttöön vain kääntämällä potikkaa. Jos tähän päädyt niin ota se uudempi versio jossa on mahdollisuus ajaa oma käyrä myös.

Noin yleisesti nykybensoilla ei tarvitse niin paljoa(eikä niin korkeilla kierrosluvuilla) max ennakkoa kuin vanhoilla, sen sijaan perusennakkoa saisi olla reilusti enemmän kuin vanhoissa on.

Tätä omaa miedosti muunneltua moottoriani ajan 13asteen perusennakolla ja max 35astetta/3200r/min

Nämä on vain yhden miehen mielipiteitä eikä välttämättä mikään absoluuttinen totuus. Tietoa tältä foorumilta varmasti löytyy joten kirjoitelkaa nyt ihmeessä!
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Joo, tätä omaa konetta on kyllä ajettu aika monella mahdollisella nokka-sytkäkäyrä kombinaatiolla ja ainakin se on havaittu että kaikki vaikuttaa aina kaikkeen, mutta kun jotain muuttaa kannataa muuttaa vain yhtä asiaa kerrallaan ja katsoa tulos ennenkun koskeet seuraavaan.

Perusennakkoon päädyin yksinkertaisesti testaamalla millä ennakolla kone käy nätisti tyhjäkäyntiä 8-900r/min läpät lähes kiinni, 1000r/min alkaen jakaja antaa lisää ennakkoa hyvin jyrkästi.

Jakaja antaa akselilta 11 astetta (22astetta kampiakselilta) eli tämä + perusennakko tekee yht tuon 35max kierroksilla 1600(jakaja)/3200(moottori)

Kuten Juha totesi joka moottori vaatii omat testinsä ja eri ihmiset haluavat eri ominaisuuksia koneelta joten ei yleispätevää juttua näihin, pelkkiä suuntaviivoja.
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Juhako kirjoitti: Omassa Nordissa oli statiset puristukset luokkaa 10:1 ja maksimiennakko oli maksimimerkin mukaan, mikä lienee. Toki imunokan myöhäinen sulkeutuminen pienentää todellista puristusuhdetta, joten ns. kiereämpi imunokka vaatii kaveriksi isomman staattisen puristussuhteen, jota imunokan ominaisuudet -> teho tulee ulos oikeasti.
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt nokka akseleissa on tapahtunut parina viime vuotena tyylisuunnan muutosta eli markkinoille on alkanut tulla nokkia jotka aukeavat todella nopeasti ja tuo aikaisen overlapin aiheuttama dynaamisten puristusten lasku on vähentynyt paljon. Näillä saadaan vakiopuristeisesta koneestakin tehoa jo alhaalta, bonuksena vielä huomattavasti pienemmät päästöt.
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4860
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: CSC putkisto Alfetta GTV:hen

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niinpä, itsellä on kanssa nokat ns vanhoja profiileja. Ihan toimiva moottori niistäkin on syntynyt, tai sitten se on vaan sitä ettei paremmasta tiedä :-D Hankkii sitten mitkä vaan niin ajoitukseen kannattaa käyttää aikaa ja päätä ja kokeilla useampaa variaatiota.
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin