
Eipä oo pahemmin tullut näitten kanssa temuttua

Valvoja: Moderators
Jep.Mukana tulee myös minidisc jossa tarvittavat ajurit yms.Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi?
Aikas kivuttomasti ja loogisesti kokeilemalla löytyMutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan?
COM-portin tarkastin n+1 kertaaAquatica kirjoitti:Tarkista nyt "vielä kerran" asetukset. Etenkin valittu COM-portti, että on ihan oikeasti se kaapelin virtuaaliadapterin portti (jos on siis USB-naru) ja tarkista sen USB-portin asetusten kautta ne COM-asetukset... Vielä kerran.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit?
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.
Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.
Aitoa kiinanrautaa juuAquatica kirjoitti:^
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään
Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna