156: Mikä kaapeli ja mistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

kannattaa hommata, että pääsee ihmettelemään -98 156 TS:n sielunelämää? Ja mistäpäin autoa löytyy diagnoosipistoke? Millä ohjelmalla pääsee kiinni ABSään? Vai onko näistä keskusteltu jo aiemmin kyllästymiseen asti :?
Eipä oo pahemmin tullut näitten kanssa temuttua :oops: Yhteen Pontiaciin tinailin kaapelin itse ja jollain MS-DOS softalla pääsi katsomaan koodit...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Näitä on todella puitu paljon, silti kysymys on hyvä. Tämä postaus on kysyjälle aivan turha, mutta joku näiden kanssa enemmän sörkkinyt voisi FAQ osioon aloittaa jonkin sortin kaapeli, softa, kone, ym yhdistelmien listausta. Helpottaisi varmasti monen foorumilla vierailevan elämää kun ei tarvitsisi arpoa ja lukea 40 sivua tekstiä eri diagnostiikkatavoista.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei muuta ku alfabbs wiki pystyyn :D
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1749
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, haulla kyllä löytyy... mutta tinailla ei kait nykyään paljo kannata kun valmiinakin löytyy aikas edukkaasti http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... -scan.html

Ohjelmia löytyyy rahalla ja ilman, esim. http://www.multiecuscan.net/ tai http://dnecudiag.codeplex.com/releases/view/97118

Eiköhän noilla eväillä tessunkin sielunelämää pääse ihmettelemään.

Pari vuotta uudemmasta V6:sta pistoke löytyy ratin vasemmalta puolen paneelin takaa (pitää irroittaa se paneli, alareunasta nykäset niin lähtee) oliskohan samassa paikassa sullakin

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Shakal oli melko lailla asian ytimessä :wink:
Kiitoksia fahlsjy linkistä, pitääkin tilata samantien tommoinen. Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi? dnecudiagia jo vähän tutkailin eilen. Mutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan? Kokeilemalla? Voiko epätoivoinen säätäjä saada vaikka ecun sekaisin? tai airbagin naamalle :roll: Kai tää tästä selviää pikku hiljaa :)

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja palkus »

juu, siellä on sellaaanen testaa turvatyynysi valinta :mrgreen: Ja sitten vakavampaa: taitaa siinä panelissa olla myös se yksi sormin avattava ruuvi.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1749
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ja mitään muita adaptereita ei tarvi tämän lisäksi?
Jep.Mukana tulee myös minidisc jossa tarvittavat ajurit yms.
Mutta mistä tietää oikeat asetukset ohjelmaan?
Aikas kivuttomasti ja loogisesti kokeilemalla löyty :shock:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Pari iltaa on nyt arvottu kaapelin ja Multiecuscanin kanssa, mutta ei vaan löydy yhteyttä :( USB-portin COM-ajurit hain netistä kun kun kaapelin mukana tullut CD olikin tyhjä CD-R :) Latency on ohjeen mukaan laitettu pienimmälle mahdolliselle, Multiecuscan tunnistaa kaapelin ja testit menee OK, mutta ei vaan saa yhteyttä. Mitä mä en osaa? Kaapelissa on neliasentoinen kytkin jonka alla lukee KKL/engine airbarbag ABS ja sitten on numerot 7 3 1/9 12/13 Noi on vissiin valintoja sitä varten mihin boksiin koitetaan päästä kiinni, ei tunnu olevan vaikutusta. Pitääkö COM-portin arvoja käydä muuttamassa? Oletuksilla olen koittanut, paitsi latency ohjeen mukaan pienimmäksi. Help :evil: Airbägiin pitäisi ekaks päästä käsiksi....

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tarkista nyt "vielä kerran" asetukset. Etenkin valittu COM-portti, että on ihan oikeasti se kaapelin virtuaaliadapterin portti (jos on siis USB-naru) ja tarkista sen USB-portin asetusten kautta ne COM-asetukset... Vielä kerran.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit? ;-)
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.

Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:Tarkista nyt "vielä kerran" asetukset. Etenkin valittu COM-portti, että on ihan oikeasti se kaapelin virtuaaliadapterin portti (jos on siis USB-naru) ja tarkista sen USB-portin asetusten kautta ne COM-asetukset... Vielä kerran.
Ja muistithan laittaa autoon virrat päälle kun yhdistit? ;-)
Anycase, tarkista myös baudrate sieltä "FPDI" (tmv?)-ajurin asetuksista. Kun oli ELM327-klooni, piti baudrate laittaa 38400:aan tai 112000:een, jotta yhteys pelitti. Latenssiasetuksiin ei silloin tarvinnut koskea sen enempiä...
Ja kun sulla on kerta oikea kaapeli (KKL), kokeile huvikses dnecudiagilla.

Ne dippiasetukset on tosiaankin sen mukaan, että mihinkäö halutaan yhdistää; ECU, ABS, Airbag... Ja taitaa olla nuokin vielä monelle eri valmistajalle saataville saatettu.
COM-portin tarkastin n+1 kertaa :) mutta katsotaan vielä kerran....
Autossa oli virrat päällä, tarkistin senkin vielä virtalukolta katsomalla, en uskonut merkkivaloihin 8)
Toi baudrate vois olla syyllinen, tais jäädä oletusasetukselle 9600....
Kokeilin tolla dnecudiacillacin, en päässyt puusta pitkään. sitte tuli kylmä ja piti lähteä saunaan :lol:
Multiecuscanin ohjeissa puhutaan kaapelin puukottamisesta tai adapterien rakentamisesta eri bokseja varten. korvaakos noi dipit tuon kokonaan?
Jatkuu illalla, nyt tarvis vissiin tehdä töitä :roll:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2876
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Itse tappelin tuon yhteysongelman kanssa kunnes alkoi pelittää. En muista tarkkaan, mutta koneen laitteistoasetuksista kävin laittamassa sen COM-portin vastaamaan ohjelman pyytämää porttia. En ole tietokoneasiantuntija, mutta jotenkin noin se alkoi toimia. Moottorin ECU:n tutkimiseen en tarvi adapteria, airbagiin tarvii vai olikos se ABS? Ei tullut merkattua adapteriin kun viimeksi kokeilin.
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2

La vita è

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kun ei niin ei :x Eka vapaa COM-portti on COM9, sen USB-serial muuntaja ottaa käyttöön. Sama käytössä Multiecuscanissa. Kokeiltu nopeuksia 115200-14400 kaikilla kaapelin kytkimen asennoilla scannaamalla Multiecuscanilla. Ei vaan ota yhteyttä. kokeilin dnecudiagilla, ei onnea. Jossain vaiheessa jotain yhteyttä on oltava olemassa, mittaristossa syttyy ABS-valo hetkeksi palamaan :?
Mitä tehdä? uhraanko kanan ja tanssin kaapelin ympäri muutaman voodoo-askeleen :lol:
En luullut ihan näin tupes olevani, yleensä tietokoneitten kanssa pärjään hyvin :oops:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään :D

Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:^
Sullahan oli joku kiinakaapeli? Voiskohan olla viallinen.... Ja kyllä, dipit korvaa täysin nuo puukotukset. Dippien asennoilla on merkitystä aika isostikin, mutta mutta... jotain todella outoahan tuo on, jos et olisi ihan noin kaukana voisin huvikseni tulla ihmettelemään :D

Nyt kun asiaa tosissani muistelen, niin olikohan tuossa joku tällainenkin hauskuus: ECU juttelee nopeudella X, kaapelin/testerin pitää ymmärtää nopeutta X-jotakin tai X+jotakin, tai jotakin siltä väliltä - samalla pitää comiportti saaha toimimaan.... Norton (Symantec) oli myös jollekkin aiheuttanut ongelmia toiminnassa; yrittänyt ilmeisesti skannata usbin läpi kulkevaa sarjadataa "tai jotain yhtä fiksua". Eli jos tuollanen on niin tietty siinä vielä yksi vaihtoehto kokeilla, mutta muuten alkaa loppumaan ideat näin ei-paikallisesti tutkittuna
Aitoa kiinanrautaa juu :) Avasin sen liittimen ja katselin kaikki liitokset luupin kanssa läpi. Luulin jo löytäneeni vian kun mikropiirin parin jalan välissä oli tinasilta, mutta tarkemmin tutkittuna ne tais olla ihan tarkoituksella, ainakin tinan alla oli kuparia. Ei kai se auta kuin kokeilla kaikki nopeudet alusta loppuun, jos jollain jotain tapahtuis :( Nortoni ei oo sotkemassa. Koitin jo poistaa USB/COM ajurit ja asentaa ne uusiksi, ei apua. Pitäiskö kylmästi pistää USB COM2:seksi ja kokeilla sillä?
Eihän Keravalta oo kuin reipas pyrähdys meille :lol: vajaa tunti suuntaansa

Avatar
Finest
Viestit: 3237
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Finest »

^taisi niissä ohjeissa olla, että virusturvat pois ja samoiten kaikki virransäästöt pois.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

AVG mulla tässä pyörii, pitääpä kokeilla ilman. Samalla vois virransäästöjäkin katsoa, ei mitään hajua missä säädöissä tää kone on...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4146
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jokuhan siellä koneen puolella nyt mättää koska oman muistin mukaan dip asennoista/adapterista riippumatta ecu kyllä vastaa. Latenssia herjaa omanikin aina, mutta pelittää silti. Jos sulla on useampi usb paikka niin kokeile ne kaikki. Helpottaisi tietty jos on reissua muualle suomeen tai joku löytyy lähistöltä jolla toimiva setti. Niin kuin jo sanottukin niin joku portti asetus ongelma tai tietoturvaohjelma blokkaa..?
Ayrton Senna da Silva forever

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Taas testattiin:
AVG pois päältä, toiseen USB-koloon kiinni, eri COM-portti, Multiecuscanin poisto ja uudelleenasennus, eri nopeuksia COMille, USB/serial ajurien poisto ja uudelleenasennus, dippikytkintä eri asentoon. Ei vaikutusta. Tarvis päästä kokeilemaan jollain koneella jolla on päästy ECUun kiinni tota omaa kaapelia, tietäispähän kannattaako jatkaa pään seinään lyömistä :? :lol:
Pitää vielä koittaa toisella koneella jos siinä pelais

A Bart
Viestit: 1892
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jääkö laitehallintaan laitteita keltaisella pallolla?
Eli tunnistaako kone sen piuhan oikein/onko sille oikeat ajurit?
Onko tuo piuha siis suora obd-usb piuha?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

laitehallinta on ihan puhdas, kaikki on ainakin sen mukaan asennettu OK. Ja piuha on obd-usb, threadin neljännessä postauksessa olevan linkin takaa löytyvä. Kokeilen tänään vielä toisella koneella jos olis onnee. Jos ei niin :drinking:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kai toi kaabeli on särki. Toisella koneella kokeilin tänään, Symantekin otin pois päältä ja kokeilin eri nopeuksia. Ei onnaa. ABSsään kun koittaa ottaa yhteyttä ABS-valo ja jarruhuomiovalo syttyy mittaristossa kaks kertaa muutamaksi sekunniksi, mutta siihen se jää. ECU not found tms herja tulee Multiecuscanin näytölle.
Mistäs sitten tilataan seuraava naru?

A Bart
Viestit: 1892
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onko siis tuo piuha tämä, mikä tuolla linkissä on mainittu?

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... -scan.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Just sama.
Olisko Lahden seudulla ketään jolla olis toimiva kaapeli, pääsis kokeilemaan onko omassa tietokoneessa vikaa vai kaapelissa? Tai toisinpäin, varmasti auton kanssa jutteleva tietokone johon vois tökätä tuon mun kaapelin koemielessä kiinni. Airbägin valo kaipais vähän huomiota :evil: Ja kuulemma nykii ajaessa

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Antakee nyt hyvät ihmiset vinkkejä :? Kaapeli tarvis löytää, mistä sais toimivan? Saa tarjota jos on vaikka jäänyt itselle ylimääräiseksi....

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tällainen taisi olla minuul sillon joskus. Toimi, mutta hiiiidas. Ja FES toimi, ei muut...
http://dx.com/p/elm327-usb-vehicle-obd- ... tool-28528" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin maksoin itse muistaakseni n. $16 siitä. Tarkistelen vielä jos löytäisin vahingossa vaikkapa kuitin tuotenumerolla

Tarkistin: Tuo on se täysin sama laite kuin minkä hommasin vuonna 2010. Lisäksi se olikin peräti $30 silloin, eikä $20.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mihis hukkasit omas? Ja kuinka hidas on hiiidas? :roll: Pääsikö tolla kiinni moottoriin, airbagiin ja ABSiin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ilman modausta tuolla pääsee kiinni moottoriin. Modattuna (eli olikohan pinnit 3, 7 ja 11 oikosuljetaan keskenään --- EN OLE VARMA TÄSTÄ) pitäisi toimia ihan normaalisti.
Hidas tarkoittaa sitä, että piti säätää hetki ennenkuin FES suostui saamaan yhteyden. Valitteli latenssista ennen tuota ja siihen käytin niitä sinulle kertomiani säätöjä, jotta alkoi pelaamaan. Sittenhän se toimikin oikein loistavasti "plug & play"-meiningillä tuosta hetkestä eteen päin.

EDIT:
Myin omani Wariolle, kun en enää itse tarvinnut...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ok, kiitoksia tiedoista. Noita modausohjeita olen kyllä lueskellutkin, ostamassani kaapelissa oli tuo hoidettu valintakytkimellä mutta toimivuutta en siis ole päässyt kokeilemaan :evil:

Ei jaksais taas arpoa kiinasta tilaamisen kanssa, kukas näitä suomessa myy? Toki ne maksaa enemmän mutta takuut/palautukset toiminee nopeemmin/paremmin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Dealextremellä toimii palautus hyvin, ainakin omin kokemuksin. Kun olet saanut (viikkojen odotuksen jälkeen) tavaran ja se ei toimikaan, ilmoitat niille ja haluavat ehkä että lähetät takaisin - ja saat rahat takaisin. Kiinaan lähetys ei vaan taida ilmaista olla.

Suomessa on sitten mm. Elekma http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitten vaikkapa obd.fi, missä on ainakin foorumilla suomalaisia... Uskoisin, että noilta myös saa ihan oikeata ELMiä (vaikka todella hämää, että <50eur ELM327 v1.4??), vaikkakaan en tiedä. http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false; on suora linkki heidän verkkokauppapuolelleen, josta löytyy myöskin tuota KKL:ää ja muita.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Itse modasin muutama päivä sitten VAG-KKL -kaapelin siten, että juotin pinnit 1,3 ja 7 yhteen. Nyt pääsee normaalitoimintojen lisäksi myös Airbägiin ja ABS:iin käsiksi. Kätevä esim. nollaillessa vikakoodeja ja vikavaloja.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kaveri lupas lainata jotain sopivaa (ehkä) kaapelia (audimies....) Pitää sen jälkeen varmaan tilata tuolta odb.fi:stä kaapeli. Kypsytti kun tuli kiinasta pari viikkoa eikä sitten toiminutkaan. Olishan siinä ollut takuu mutta ei jaksa muutaman euron takia ruveta lähetteleen ja odotteleen taas viikkotolkulla. Ja tais takuu laueta kun kurkkasin liittimen sisään... :roll:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

No niin. Kaverin kaapeli kiinni ja heti toimi :-D :evil: Eli obd.fin kaabeli lähtee hetikohta tilaukseen.

Mutta. error codeja löytyi
P0655 Water temperature w. lamp no signal stored
P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P0340 Camshaft position sensor signal high stored Light ON
P0130 Lambda sensor No signal stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal

Ja nollauksen jälkeen

P0170 Lambda sensor intergrator signal high stored
P1173 FRA autoadapt. parameter (additive) Signal high fatal

Lamdba-arvo oli ~1,2 välillä tippui 1,00 mutta nousi 1,1 -> 1,203

Auto on nykinyt tasakaasulla kaupunkinopeuksissa, satunnaista vedon puutetta risteyksistä lähdettäessä emäntä on myös raportoinut. Olisko lambdan vaihdon paikka?
Mikäs tuo FRA on? Ruiskun merkkivalo (?) palaa moottorin ollessa kylmä, sammuu kun lämpötila nousee

Tää nyt vähän karkas kaapelinvalinnasta....

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

FRA...? Arvailua on, mutta alfa145.comin foorumilta lainattua:

Engine Temperature Sensor Defective
Fuel Pressure Incorrect
Fuel Injectors Leaking
Fuel Injectors Clogged
Incomplete Combustion
Vacuum Leak

Sekä muualta, 147:n tapauksessa arvailtua:

"Rotor Calibration Fault" & throttle pot - sounds like a common theme emerging here. Thanks fella's.

Eli voisikohan olla ihan kaasupolkimen asentotunnistin...?

P0170 = Lambda. Aito bossilainen kiinni, ehkä auttaa ehkä ei. Ainakin kannattaa tarkkailla tilannetta. On kokemuksia. Tuosta, kun se jää, väitän suoraan että vaihtoon se. Äkkiä, ennen kuin katti menee (jos ei ole mennyt jo) :P
P0340 = nokka-akselin asentoanturi, jotkut muutkin asiat voivat joskus aiheutella. On kokemuksia.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Toi FRA voi tulla ilmeisesti tulla myös viallisesta lambdasta. Ja tarvikelambdakokeilut on jo diudin kanssa tehty, tais kestää kaks päivää, mätänetin myyjä tuumas että aika pitkään kestikin :? Mutta iteppähän ostin :oops: köyhän ei pitäis ostaa halpaa. Heikalta vissiin saa, ja varmaan lähivaraosamyyjältä?
Pitääköhän laittaa emäntä seiskafemmalla töihin, ettei katti ainakaan enempää saa soppaa :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15177
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikätahansa oikea varaosaliike sen anturin saa. Ainakin, kun osanumeron viet... Bosch ja jotakin. Ei ainakaan AGK:ta (vai AKG, koskaan muista) missään nimessä, mielikuva on siitä, että joku olisi Delphin saanut toimimaan...
Yksi vaihtoehto on katsoa vaikkapa mister-autosta jos sieltä osanumeron saisit, sen kanssa naapurikaupan tiskille. On muuten rasittavia nuo kaikki lambda-ongelmat.

Adaptive FRA antaisi taas vähän osviittaa siitä, että koneen oppimia arvoja - jotka menee takuulla sekaisin, jos on rikkinäistä ilmiä, lambdaa tmv. välissä. ECUreset kannattaa kanssa tehdä heti kun uutta osaa laittaa kiinni, sitten vähän ajelua siellä täällä sekalaisesti.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156: Mikä kaapeli ja mistä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Lambada vaihdettu orggikseen Boschilaseen. Autossa oli kiinni joku mikälie, tinatuilla johdoilla. Käynti muuttui, nykiminen hävisi. Jesh!
Tänään tuli postista obd.fi:n kaapeli, hetihän se piti testata. Yhteensä viisi koodia, jotain lambdaan liittyviä, ylikuumenemisvalon häiriö ja nokka-akselin asentotunnistinvirhe. Kuittasin kaikki pois ja nehän pysyi pois :shock: :-D Seuraavaksi pieni tinaus kaapeliin että pääsi airbägiin kiinni, siellä oli virhe pelkääjän puolen bägin johdotuksista, kuittasin pois ja tadaa: Ei enää virhevaloja kojetaulussa! 8) Vaihdoin vielä palaneen jarruvalopolttimon ja tarkistin että ajovalopolttimot oli oikein paikallaan. Nyt taas kelpaa ajella seuraavaan vikaan asti :mrgreen: 8)

Vastaa Viestiin