2.5---->3.0

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

Moro. Oon tässä pohdiskellut sataviiskutosen piristämistä.. :roll: Oiskohan se helpoin/edullisin tapa saada reippaasti lisää pänninkiä, että nakkais kolmilitrasen 24 tappisen tonne keulaan ja vaihtelis siihen sitte nokat ja muuta pikku hilpettä? Paljonko tuosta 2.5:sta saa kohtuu hintaan irti? (vissiin imuputket pitäs vaihtaa isompaan + jotain muuta) Putkisto on ihan ok, imupuoli on semisti vaiheessa. :)

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

http://www.ps-schulze.de/de/artikeldeta ... liter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Itsekkin tuota piristystä / moottoriswappia olen välillä miettinyt. Helpoimmalla pääsee kun tosiaan heittää suoraan sen kolmelitraisen padan keulille, 166:sista taitaa käydä suoraan ja tuntuisi maailmalla olevan tarjollakin.

gtvaj: Aika uljas pata mutta on aika uljas hintakin - kelpaisi 8) :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja 90 »

Miksei samantien 3.2:n, itsellä pyörinyt moinen visio päässä jo pitempään...

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja quppe »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... on#p334100" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossahan on nimm. Silverinen projekti, josta 2.5:sta koittaa saada tehoja enemmän irti. Ei kyllä ole vähään aikaan mitään kuulunu projektista taikka miehestä :roll:

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jkk »

90 kirjoitti:Miksei samantien 3.2:n, itsellä pyörinyt moinen visio päässä jo pitempään...
saksasta suoraan gta??

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1953
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^niinpä, tai sitten Suomesta. Saksasta tuotaessa veron osuus taitaa nousta suhteettoman suureksi.

Mutta hankkimalla GTA:n saisi kerralla ihan eri auton kuin virittämällä "perus"-bussoa vain moottorin osalta. Toisaalta, jos haluaa harrastaa, niin mikä ettei...
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jkk »

^voi olla juu. pitäs joo laittaa jarrua ja alustaa uusiks ja putkea ym niin taitaa hintaa ihan hyvin tulla. sitten vielä korimuutokset ja sarjat niin.... mut samaa mieltä jos tykkää harrastaa ym niin antaa mennä vaan! :)

Avatar
Janne
Viestit: 2150
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 tb, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Janne »

Onnistuishan sleepperihenkinen toteutus ostamalla suoraan GTA ja swappaamalla siihen normimallista perinteisemmät loksut ja puskimet sekä Super- tai 2.0 TS lätkä takaloosteriin :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Jiitee
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Janne kirjoitti:Onnistuishan sleepperihenkinen toteutus ostamalla suoraan GTA ja swappaamalla siihen normimallista perinteisemmät loksut ja puskimet sekä Super- tai 2.0 TS lätkä takaloosteriin :)
Vielä helpommin ja halvemmalla ( ainakin jos oikeasti käyttää ja ajaa vrt V6-mallit ) ostamalla suoraan 2,4 JTD:n ja lastuttamalla se.
Ja takaluukkuun ei jätä mitään... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

Ei se oo ihan sama asia, jos ostaa suoraan sen GTA:n... :) Tekis mieli kutitella tuota omaa yksilöä, eikä ostaa uutta. Helpoin tapa se toki saattaa olla, jos liikkuja haluaa, mutta eihän siinä samaa fiilistä saa. 8) Ja tosiaan ajattelin lähinnä sitä 3.0 konetta, enkä 3.2. Taitaa GTA.n kone olla tyyriimpi? :roll: Onko kellään foorumilaisella käytännön kokemusta vaihdosta? Aiheuttaako mikään päänvaivaa?

Avatar
Savo
Viestit: 2132
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Savo »

Jollekin foorumilaiselle vaihdettii kolmelitranen muistaakseni Muukkosella. Muistaaks kukaan?

Avatar
Oleino
Viestit: 2028
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mulla olis semmoinen mielikuva että brittien alfa-foorumilla joku olis kans tehny tommosen 2,5 -> 3,0 swapin, mutta en tähän hätään keksi linkkiä ketjuun.
Tein itse - säästin

m.sa
Viestit: 2451
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Savo kirjoitti:Jollekin foorumilaiselle vaihdettii kolmelitranen muistaakseni Muukkosella. Muistaaks kukaan?
Joo, muistan kans tämmöisen topicin missä Muukkonen vaihtoi hajonneen 2.5 tilalle 3.0l koneen. Tästä on kyl jo aika monta vuotta. Silloin joskus kun halvimmatkin 156 maksoi 15k€ :wink:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja 90 »

jkk kirjoitti:
90 kirjoitti:Miksei samantien 3.2:n, itsellä pyörinyt moinen visio päässä jo pitempään...
saksasta suoraan gta??

156 2.5 vs 156 GTA= n150kg lisää painoa jälkimmäiusessä 25:n eduksi, kyllä tuosta 2.5:sta saisi rakenneltua ehdan sleeperin ja vielä kun tuon 3.2:n tipauttaa euro2 version keulalle niin putkistokin huom avarampi yhdestä katista johtuen.. softan muutoksellakin saattaa saada jo joitain extrahepojakin ja kulkupuoili taatusti parempi kuin GTA:ssa.. 8) , mikäpäs sen parempi aihio kuin heikin 156 2.5 jossa putkisto ja alusta jo valmiina, ei tarvii kuin hieman jarruja päivitellä.. :wink:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja buctu »

:shock: Puhutaan sleepereistä ja tehon hakemisesta ja paras idea on 3.0/3.2 vapari?
On ne pussihousut hulluja! :lol: Laiska, laiskempi, vapari :wink:
Jos haluaa pysyä Alfan koneessa niin go downshifting ja 2.0 tb...
Eikä mikään tai kukaan määrää, että sen koneen tarvitsee olla Alfasta :wink:

JiiTeen idealle nostan hattua :mrgreen: . Tuosta pikkudisukastakin kun irtoaa tehoa enemmän kuin gta:sta...
"Too much ain't enough"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

buctu kirjoitti::shock: Puhutaan sleepereistä ja tehon hakemisesta ja paras idea on 3.0/3.2 vapari?
On ne pussihousut hulluja! :lol: Laiska, laiskempi, vapari :wink:
Jos haluaa pysyä Alfan koneessa niin go downshifting ja 2.0 tb...
Eikä mikään tai kukaan määrää, että sen koneen tarvitsee olla Alfasta :wink:

JiiTeen idealle nostan hattua :mrgreen: . Tuosta pikkudisukastakin kun irtoaa tehoa enemmän kuin gta:sta...
Juu, sellaista helppokäyttöistä tehoa ja VÄÄNTÖÄ on rutkasti JTD- mjeteissä, mutta ymmärrän kyllä hyvin bussomiehiä... ne äänet , ne äänet isoilla rundeilla 8) Itsekin pidän silmät auki, jos tarjolla tulisi sopiva bussopohjainen takaveto toiseksi Alfaksi eli 90/75/GTV6-linjalla mennään.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

75:een sais kyllä istuttaa tollasen mörködiisselin. 8) Toisaalta jos diisseliä halutaan ni mersulta löytyy aika tiukkoja koneita..

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Paitsi että tällä kertaa kyse oli tuosta pikkubusson piristämisestä tai 3.0 swapista - kyllä nokivasarastakin varmasti tehoja löytyy kun aletaan kunnolla ahtoja ja syöttöjä nostamaan :)

Hankala, hankalempi, turbo ;)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja 90 »

buctu kirjoitti::shock: Puhutaan sleepereistä ja tehon hakemisesta ja paras idea on 3.0/3.2 vapari?
On ne pussihousut hulluja! :lol: Laiska, laiskempi, vapari :wink:
Jos haluaa pysyä Alfan koneessa niin go downshifting ja 2.0 tb...
Eikä mikään tai kukaan määrää, että sen koneen tarvitsee olla Alfasta :wink:

JiiTeen idealle nostan hattua :mrgreen: . Tuosta pikkudisukastakin kun irtoaa tehoa enemmän kuin gta:sta...
eiköhän ne vaparin viilailut ja ahtamiset ole kuitenkin kaksi ihan eri asiaa ja kun dieselin virittämisestä puhutaan niin siihen on sitten parempiakin lähtökohtia kuin etuvetoinen alfa, esim tähtikeulat.. se on hulpea tunne kun kuusisataaheppainen jokanurkasta ruopiva mannelavetti lähtee.. :wink: ja täältä pohjanmaaltahan noita löytyy..

ja kuten jiitee sanoi mikään tupaöljyllätoimiva värkki ei korvaa bussonääniä ja tässä ketjussa oli nimenomaan kyse pikkubusson korvaamisesta isomalla mikä lienee se vaivattomin konsti mitä ketjun aloittajakin hakenee.. :)

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

Joo, Busso sen olla pitää... Siis mulle. jokainen voi autoonsa laittaa nokinakuttajan, Busson, tai vaikka 1.6 litrasen Datsunin koneen, tarpeensa ja mielihalujensa mukaan. En tuomitse ketään, paljon. Pitänee suunnitella ja katella rauhassa, luulempa että vaituu kolmilitraseksi, kuhan aika on oikea. Ja niistä tehoista sanosin vielä, että tarkoitus ei ole rakentaa 300+ heppasta etuvetoa, vaan pikkusen lisätä fiilistä ja luonnetta kivaan harrasteautoon.

m.sa
Viestit: 2451
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jees kyllä se varmaankin halvin ja helpoin keino on päästä tavoitteeseen. 3.2l koneet ovat paljon kalliimpia ja harvemmassa. Ja laillisenkin saa suht pienillä muutoksilla.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja buctu »

HeikkiAntti kirjoitti:Oiskohan se helpoin/edullisin tapa saada reippaasti lisää pänninkiä, että nakkais kolmilitrasen 24 tappisen tonne keulaan ja vaihtelis siihen sitte nokat ja muuta pikku hilpettä?
HeikkiAntti kirjoitti:vaan pikkusen lisätä fiilistä ja luonnetta kivaan harrasteautoon.
Olenko nyt ainoa jonka mielestä näissä on nyt ristiriita? :lol:
"Too much ain't enough"

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jkk »

^njet :lol:

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

:-D Saattaapi olla, notta ristiriitasesti asiani ilmoitin... Noo, pointtina oli saada "reippaasti", eli yli 15 heppaa lisää, eikä "reippasti" eli yli 100 heppaa lisää. :silent: Tein itsestäni pellen, anteeksi siitä. :lol: Huonolla sanavalinnallani "reippaasti" tarkoitin siis käytännöllistä tehonnostoa, enkä paperille tulostettua +5 hv tulosta, jota ei ajossa huomaa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Putkisto, 3 litrasen imuputket ja muuten hengityspuoli kuntoon, niin pitäisi alkaa olla noilla holleilla. Lastulla ehkä jotain pierua lisää.

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

Hengityspuoli on muuten pikkuhiljaa mallillansa, mutta nuo kolmilitrasen imuputjet puuttuu. putkisto on mallia Novitec.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja willez »

jeQQ kirjoitti:Putkisto, 3 litrasen imuputket ja muuten hengityspuoli kuntoon, niin pitäisi alkaa olla noilla holleilla. Lastulla ehkä jotain pierua lisää.
Squadra-Tuningilta saa tommosta settiä kakspuolikkaaseen , jossa ECU flashataan ja samalla laitetaan kolmetonnisen imuputket. Nettisivun mukaan jos tekee jommankumman pelkästään , käy moottori laihalla :silly:

Tossa tietoa ja dynovetojen tulokset... Itsellä kaatui tämä homma siihen kun pitäis ECU lähettää neederlandiaan pariks viikkoo ja autoa tarvitaan päivittäin.. Tosin nyt olis eri tilanne kun on kaksi , mut sit taas GTA korvaa tämän puutteen :-D

Mulla on tuo novitecin putki myös ja supersprintin de-cat putki , imupuolta olen kokeillut viilailla kaikin eri tavoin ja lopputuloksella että alkuperäinen on parhain kaikilla osa-alueilla :-D

Pitäis päästä dynoon ton kanssa..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

willez kirjoitti:ECU flashataan ja samalla laitetaan kolmetonnisen imuputket. Nettisivun mukaan jos tekee jommankumman pelkästään , käy moottori laihalla
Tä? :shock:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jkk »

täst jutusta tuli mieleen kun yks automekaanikko tuttu meinaa laittaa 156 2.0 ts:ään imprezan turbona ja jotain muut, jotain puheli et tavoitteena olis 280 hp. onko mahollista??

kaveri on kyllä ihan 100% moottoriguru mutta kuullostaa paljolta tessuun....

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kyllä kakslitrasesta saa työllä tuhattakin heppaa. Eioo vaan tainnu kukaan TS:ää niin kovasti viritellä. :)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja willez »

Juu , ei ihan tuhatta mutta 600-700hp :D Juutuupissa on videoitakin jonkun kreikkalaisen äijän kärrystä , tällä hetkellä vaan ei toimi tuo youtube...

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hömm... mikäs juttu tämä kolmitonnisen imuputket nyt käytännössä onkaan; eli siis putsarilta asti leveämpi ränni kaasuläppään saakka? Onko kaasuläppäkin isompi kolmitonnisessa - ilmeisesti sitten myös imusarja ja kromiputket?

Katselin parisen viikkoa sitten foorumeilta juttua Ferrari 360:sen kaasuläppä swapista - ilmeisesti hyvinkin saadan piristettyä. Kaasuläppähän on lähes identtinen mutta suuremmalla halkaisijalla = isommat imuputket ja imusarja.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja palkus »

Eikös tässä haettu aikuisten oikesti lisää tehoa, niin että eron huomaa. Ei se orggis imupuoli siellä hurjasti panttaa, ehkä yhden ponin.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Vaihdetaan pelkästään ne kromiputket ja laipat suurempiin , tais olla jotain 5mm paksuuseroa 2,5 vs 3,0...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

willez kirjoitti:Juu , ei ihan tuhatta mutta 600-700hp :D Juutuupissa on videoitakin jonkun kreikkalaisen äijän kärrystä , tällä hetkellä vaan ei toimi tuo youtube...
http://www.youtube.com/watch?v=vD_4TUp8G00" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä niistä tuhatkin saa irti. :) Tutun auto.

E: Ja kyllä nuo imuputket vaikuttaa jo jonkinverran. 12venasessa 38mm, 2.5 24v 42mm ja isommissa lohkoissa oli muistaakseni 48mm? Kansissa isot reiät 24:sissa, niin ei tule pykäliäkään jos isompaan vaihtaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3237
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onhan siinä jo 25-30% enemmän pinta-alaa putkessa..

Avatar
mutt
Viestit: 5861
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikös tuo 156:n TS perustu vanhaan Fiat/Lancia-tc:hen? Kyllähän sellaisesta on taidettu tuhannenkin tienoille päästä, tosin muutokset saattaa tarkkasilmäisempi katsastusmies huomata:
https://www.youtube.com/watch?v=2Ti8PSFSJc8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä 2.5 => 3.0-swapin laillisuuteen tulee: 156:t on sen verran uusia, että uuden koneen tulee aina olla tyyppihyväksytty kyseiseen koppaan. Koskapa 3-litraisia 156:ia ei taida olla koskaan tehty, on sellaisen koneen löytäminen hivenen hakusessaan. Laillisesti ei siis pitäisi tulla onnistumaan Neuvosto-Suomessa koskaan, eikä varsinkaan ikinä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei siitä kellee kerrotakkaan ;)

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

En tosiaan ajatellut marssia konttorille penkkilappu ja rekkariote kainalossa ja julistaa: Hoi, kuulkaa kaikki!!!! Minulla on laiton pirssi, vaikkei sitä päällepäin huomaa!!! :-D

Vakavasti ottaen, paljonkohan niistä kolmilitrasen pilleistä tarttee pulittaa? (jos kokeilis) :roll:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Olikos sun autossa millainen putkisto? Tuossa omassa on isompaa suoraa ränniä alla pelkästään takavaimentajalla ilman kattia - katon poiston huomasi kyllä hyvinkin! Eli siinä mielessä helppo, halpa ja tuntuva viritys.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

m.sa
Viestit: 2451
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja m.sa »

HeikkiAntti kirjoitti:En tosiaan ajatellut marssia konttorille penkkilappu ja rekkariote kainalossa ja julistaa: Hoi, kuulkaa kaikki!!!! Minulla on laiton pirssi, vaikkei sitä päällepäin huomaa!!! :-D

Vakavasti ottaen, paljonkohan niistä kolmilitrasen pilleistä tarttee pulittaa? (jos kokeilis) :roll:
http://shop.mobileweb.ebay.co.uk/search ... NewKw=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa vähän osviittaa Briteistä. Suomessa harva luopuu omistaan jollei ole totaalisen tuhoutunut moottori...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Epezillä oli hiljattain tarjolla kiinnileiponut 3.0V6, mutta joku siitä varmaan kerennyt imuputket jo napostelemaan

Avatar
HeikkiAntti
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2011, 23:37
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6, VW Passat 1.9 TDI
Paikkakunta: Oulainen

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja HeikkiAntti »

Tiukkaa tekee... Puolensa molemmissa. :roll: Joo, eipä mtn.. Pitänee katella tosiaan, josko nakkelis mielummin 3.0:n keulaan ku virittäs tätä. Alavääntöä ei juuri tule, vaikka pillit ja pullat vaihtaa kakspuokkiin. :-D

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Smacket kirjoitti:Olikos sun autossa millainen putkisto? Tuossa omassa on isompaa suoraa ränniä alla pelkästään takavaimentajalla ilman kattia - katon poiston huomasi kyllä hyvinkin! Eli siinä mielessä helppo, halpa ja tuntuva viritys.
Paljon putos vaakapaino katon poistolla?

m.sa
Viestit: 2451
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2.5---->3.0

Viesti Kirjoittaja m.sa »

:lol: ^ avo 156...?
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin