156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

:x mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.

Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa :?

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Viasta en tiedä, oudolta kuullostaa. Mutta taitaa olla ensimmäisten foorumi -156:n joukossa, jotka tienvarteen jättävät. Tai ei ainakaan puhetta ole ollut.

Asiantuntijoiden mukaan kaikki Alfat jättävät tien päälle.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Re: 156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Viesti Kirjoittaja Mika »

Pam Pam kirjoitti::x mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.

Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa :?

t. Teemu
Saman on tehnyt kaverille, ilmi oli silloin menny, eli luuli että bensaa menee koneeseen liikaa ja sääti pienemmälle bensan tuloa ja ei sitten tullu yhtään... joka kertra käynisty mutta sammu kun ryyppy löppu. eli 2 sekunttia..
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Voiko ilmi laueta kerralla noin lahjakkaasti?

No, pampam varmaan kertoo mikä oli diagnoosi kun sellainen tulee!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Vois olla vaikka bensapumppu tai jopa sen sulake. Tuo ei ainakaan maksais ihan maltaita.

Jäin minä tienvarteen (hautuuman kohdalle) 156sella, kun vesipumppu meni.
MP

Avatar
Janne
Viestit: 2132
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minulla oli vastaavat oireet Uno Firessä ja siitä oli menny jakoremmin pykälät sileäksi. Remmillä oli ajettu vaihdon jälkeen n. 2000km.
Pystyykö 156:ssa tarkistaan tuon remmin kunnon helposti vai vaatiiko suurta purkamista?

Avatar
Epezi
Viestit: 7527
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jotenkin vaan kun oon sivusta seurannut noita tielle jäämisiä niin ekana kannattaisi varmaan tsekata bensan määrä... :roll:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Epezi kirjoitti:Jotenkin vaan kun oon sivusta seurannut noita tielle jäämisiä niin ekana kannattaisi varmaan tsekata bensan määrä... :roll:
Totta ja vaikka jää talliin niin silloinkin kannattaa...
hups

(Sori, en osaa tehdä siistiä lenkkiä) joku sana - Rolle
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

?

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Kyllä mä väitän tuntevani autoni kuitenkin sen verran että bensa ei ole loppu, eikä ilmi ole rikki vaan liittyy jotenkin sytytys ongelmaan. Huomenna asia selviää ja voi lopputulos jopa nolottaa :oops: mutta siihen asti pidän pääni!



Minä en muuten ollut se, joka meinasi hypätä tänään 4stä kerroksesta Yliopistonkadulle...

Zemiä itselleni sekä kaikille vioista kärsiville, t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos olit turkuun päin menossa niin ei mikään ihme että temppuilee, käännä ympäri ja kokeile josko toimisi paremmin :mrgreen:

Toivotaan ettei ole mitään vakavaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Jos olit turkuun päin menossa niin ei mikään ihme että temppuilee, käännä ympäri ja kokeile josko toimisi paremmin.
:lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rolle kirjoitti:Jos olit turkuun päin menossa niin ei mikään ihme että temppuilee, käännä ympäri ja kokeile josko toimisi paremmin :mrgreen:
Hmp! :roll:

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Jos olit turkuun päin menossa niin ei mikään ihme että temppuilee, käännä ympäri ja kokeile josko toimisi paremmin :mrgreen:
:lol:

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Pam Pam kirjoitti::x mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.

Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa :?

t. Teemu
Pari vuotta sitten kun ostin tuon nykyisen 156:n käytettynä,minulle kävi työmatkalla aivan samalla tavalla.
Laskettelin 140 lasissa ja löysäsin kaasua,jolloin auto sammui,ikä käynyt enää kun kaasua pumppaamalla ja silloinkin juuri ja juuri.

No soitin hinurin ja vein Deltaan koska oli aika varattu seuraavaksi päiväksi muutenkin,muita takuukorjauksia varten.

Sain auton parin päivän päästä ja kun kysyin mikä sitä vaivasi sain vastaukseksi vain,että siinä oli jotain liittimiä löysällä !!

Olivat itse sitä juuri pari viikkoa aiemmin korjanneet vähän sieltä sun täältä (mm. kansi oli ollut irti),joten sattoihan niinkin olla,tosin itse kyllä kuvittelin ,silloin hihnan hypänneen kun tielle jäin.

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Nonni, johan pomppas :crazyeyes:

Öljyt loppu ja tuhot mahdollisesti mekaanisesti koneen sisällä!!!

Laittoivat Deltassa 3 litraa öljyä, zekkasivat jakohihnan sekä ajoi vikaohjelman. Vikaohjelma näytti jotakin ylisyöttöä, joka tuli luultavasti simahtamisen aikoihin. Muualla ei vikaa.

auto käynnistettiin vielä kerran... Samanlainen röpinä. Kun jonkin ajan päästä käynnistettiin toinen kerta niin auto jäi jopa käyntiin ja toimi tyhjäkäynnillä. Ainoana kuultavana vikana oli aikamoinen nakutus.
Onko se sitten venttiilien nostimet kun nakuttivat???
Jos aloitetaan katsomalla puristuspaineet ja sitten nokat ja nostimet. 80-200
Jos vika ei löydy sieltä tarvii avata kansi ja korjailla joitain venttiilejä 1500-2500 + X-factor.

Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä. Sanoivat Deltassa että Alfa nyt vaan syö sitä öljyä runsaasti...

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: x

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä. :wink:

Mutta ikävä tapaus sulla, toivotaan, ettei kovin kalliiksi tule.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

oliko öljyt tarkastettu 14 tuhatta sitten edellisen kerran? Kyllä öljynvaihtovälinä voi pitää vaikka 20 tuhatta kunhan tarkastaa sen riittävän usein ja mikä sitten on riittävän usein? sen oppii kun vähän aikaa seurailee paljon sitä kuluu vai kuluuko ollenkaan omissa Alfoissa on mennyt keskimäärin litra/10tuhatta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: x

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä. :wink:

Mutta ikävä tapaus sulla, toivotaan, ettei kovin kalliiksi tule.
Näin on... öljyä menee nuissa T.S:ssä kuin kaksitahtisissa kuunaan. Jos polkee niin hörps hörps jo kuuluu korvaan asti :lol: Ahne paskiainen tuo Alfa, syö öljyäkin vielä bensan lisäksi :wink: Nimimerkillä kokemusta on jo muutaman pönikän verran ja taulussa 100 tkm.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja kohta saa taas kuulla miten ne Alfat ovat huonoja ja koneet hajoilee.. Alfaan pitäisi tulla tehtaalta jo Motor Uppia ei tarvis jännittää vaikkei olisikaan öljyä koneessa.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Jollakin muullakin paukkunut TS:n pata..


Linkki
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Rosvo kirjoitti:Jollakin muullakin paukkunut TS:n pata..


Linkki
Alfa Romeon "laatu" ja autoliikkeen lupaukset
harmittaa että laitoit laatu sanan ja alfa romun samaan lauseeseen ne kun ei liity mitenkään toisiinsa.


Kovaa tekstiä vai mitä poijat?!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

On aika hyvin mennyt suburbaneilla sekaisin käytetyn auton viat, delta-auto ja alfa romeon osuus vioista

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

On kovaa tekstiä, huomaa että kaverit puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika hyvin on auto katseltu ennen ostoa tai koeajon aikana, jos ei huomaa noita vikoja täytyy olla sokea, kuuro ja kädetön. :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ostopäivän seuraavana päivänä huomasin että kone rallattaa aika rankasti kun sen käynnistää, monia sekuntteja (7-10s). Auto tarkkaan syyniin, ja viikon aikana löytyi autosta seuraavaa:

Kummatkin etupallot erittäin väljät ja auto katsastettu muutama kuukausi sitten??? Tuulilasin tiivisteen alla runsaasti ruostetta, toisen takaoven kahva ei toiminut, takapaksin lukkoa ei ollut edes paikoillaan, ilmastointi ei toiminut ja pakoputki alkoi vuotamaan..
No voi helvetti. Kuten V6 sanoi, täytyy olla sokea, kuuro, kädetön ja kaikenlisäksi vielä saatanan tyhmä, kun syyttää yleisesti autoliikettä ja autoa omasta virheestään.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Ostopäivän seuraavana päivänä huomasin että kone rallattaa aika rankasti kun sen käynnistää, monia sekuntteja (7-10s). Auto tarkkaan syyniin, ja viikon aikana löytyi autosta seuraavaa:

Kummatkin etupallot erittäin väljät ja auto katsastettu muutama kuukausi sitten??? Tuulilasin tiivisteen alla runsaasti ruostetta, toisen takaoven kahva ei toiminut, takapaksin lukkoa ei ollut edes paikoillaan, ilmastointi ei toiminut ja pakoputki alkoi vuotamaan..
No voi helvetti. Kuten V6 sanoi, täytyy olla sokea, kuuro, kädetön ja kaikenlisäksi vielä saatanan tyhmä, kun syyttää yleisesti autoliikettä ja autoa omasta virheestään.
Niin onhan meitä moneksi. Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=kytkin

Kaikella ajaminen kuulemma maksaa :oops: En vierittäisi ihan kaikkea kaverin niskaan kuiteskaan...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tää kaveri on uskomaton, ottaisit nyt edes vähän asioista selvää..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kirkinen kirjoitti:
Niin onhan meitä moneksi. Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=kytkin

Kaikella ajaminen kuulemma maksaa :oops: En vierittäisi ihan kaikkea kaverin niskaan kuiteskaan...
Ei scuore varmaan selvännäkijä ole, tuskin noita vikoja oli autossa uutena

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kirkinen kirjoitti:Niin onhan meitä moneksi. Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?



Kaikella ajaminen kuulemma maksaa :oops: En vierittäisi ihan kaikkea kaverin niskaan kuiteskaan...

no scuoren auto oli kuitenkin ollut jo 5 vuotta ajossa.... ei ollut noita kun roomeon hommasi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kirkinen kirjoitti:Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?
Hohhoijjaa ja voi saatana. Kyseinen auto tuli ostettua ihan uutena. "Nuita juttuja" ei sattunut olemaan takuun ollessa voimassa, ja jos olisi ollut, ne oltaisiin laitettu kuntoon.

Käsittämätöntä juttua sinulla. Kannattaisi ottaa selvää, ennenkuin alkaa mitään huutelemaan. Sama koskee tuota toista threadia.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kirkinen kirjoitti:
Rosvo kirjoitti:Jollakin muullakin paukkunut TS:n pata..


Linkki
Alfa Romeon "laatu" ja autoliikkeen lupaukset
harmittaa että laitoit laatu sanan ja alfa romun samaan lauseeseen ne kun ei liity mitenkään toisiinsa.


Kovaa tekstiä vai mitä poijat?!
täytyy ihmetellä et mikä täs on jutun ydin...ekanaki tekstis on aika pehmosta insinööripaskaa jolla ei oo mitään virkaa vaikka koriasti puhut ja toiseks me ei varmaan olla sun mitään vitun "poikia" :twisted:

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: x

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä. :wink:
aivan scuore tuota samaa kaavaa on tullut käytettyä jo vuosikaudet.. :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä katselen tikkua silloin tällöin, ehkä juuri tonnin välein kun nyt on ollut hieman enemmän kuluttava alfa. Mulla on toiminut hyvin myös tuo öljynmäärämittari, V6 joutui vaihtamaan heti ostaessa uuden anturin ja jatkuva palaminen loppui siihen. Ihan kätevä systeemi, sytyttää valon vielä melko aikaisessa vaiheessa ennen kuin vahinkoa pääsee sattumaan :) Onkos uusissa Alfoissa tuollaista enää ollenkaan?

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Mitenkä tuo öljymäärän anturi vaihdetaan ja onko kallis?
Itselläni ei ainakaa palanut öljyvalo ennen kuin auto sammui tuolla motarilla...
Öljyjen syöminen varmasti korostuu jos käyttää hienompaa öljyä.

-T-
"The pride lasts longer than the pain..."

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Eikö öljynpaineen varoitusvalo välähdellyt? Olisi pitänyt, tosin siinä vaiheessa kun alkaa välähdellä vahinkoa on jo tapahtunut. Mutta ei niin paljon että auto lakkaa kulkemasta tyystin.

Avatar
KJS
Viestit: 4705
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Öljy

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minulle on kerrottu, että 2.0 T.Sparkiin vaihtui olikohan juuri vuosimalliin 2000 toisen valmistajan männänrenkaat ja näillä olevat koneet syö öljyä aika reippaasti. Niin ja Alfa ei tykkää pitää sisällään 0W40 öljyjä.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mun 2.0 TS:ään saa lisätä 10 000 km aikana litran öljyä jos haluaa että pinta on koko ajan maksimissa. Kohta sais vaihtaa ja taidan kokeilla 0w öljyjä, saa nähdä onko eroa edellisiin 5w litkuihin.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Hesem kirjoitti:Mun 2.0 TS:ään saa lisätä 10 000 km aikana litran öljyä jos haluaa että pinta on koko ajan maksimissa. Kohta sais vaihtaa ja taidan kokeilla 0w öljyjä, saa nähdä onko eroa edellisiin 5w litkuihin.
Tolla 0w litkulla ei ainakaan öljynkulutus vähene...
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niinpä kyllä se öljyn kulutus lisääntyy vain..
jos on tähänkin asti käyttänyt 5W viskositeettiä niin en menisi vaihtamaan...
Viimeksi muokannut 90, 29 Loka 2004, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Visconti kirjoitti: Tolla 0w litkulla ei ainakaan öljynkulutus vähene...
Jep, ei varmaankaan, ajattelin vaan että jos se olis muuten parempaa talveksi.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Öljyn merkkikin vaikuttaa....toisen merkkistä voi viedä enemmän ja jotai toista vähemmin.
Kokeilemalla selviää paras merkki omaan autoon.

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tottakai öljymerkkikin vaikuttaa mutta luulenpa vain että aivan sama minkämerkkistä 0W litkua niin enemmän kuluttaa kuin 5W litkua varsinkin jos autossa on käytetty 5W viskositeetin öljyjä pitemmän aikaa, mitä paksumpaa niin sitä pienempi kulutus, no tosin itsellä on kokemusta hieman vanhemmista alfoista.

parhaiten sopiva viskositeetti löytyy kun noudattaa valmistajan suosituksia.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Tietysti paksumpaa öljyä kulu vähemmän...ajattelin lähinnä merkin vaihtoa viskositeetin pysyessä samana

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu..öljymerkkien välillä on kyllä eroja..itse vaihdoin Mobilin Valvolineen ja kulutus väheni tuntuvasti viskositeetin silti pysyessä samana.. :)

aikaisemmat öljyt olivat Mobil RF 5W-50 ja tästä siirryin Valvolinen 5W-50 Syn poweriin..
no toinen vaikuttava tekijä tuossa öljyn vaihdossa oli että Valvolinea sai Mobilin hinnalla 5 litran törpön..kaksi kärpästä yhdellä iskulla...
pienempi öljyn kulutus ja halvempi hinta.. :wink:

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Meitsi ziigaa pari kertaa vaihtovälissä oljyt -99 2ts:stä. Litran lisäyksellä selvii 10kkm. Ööli on Konalan Deltan jotain. Itse satsaan Nesteen 5-40 feikkiin.

Rähmäkato saattaa olla sniiduu ko 166:n bulit raamit rassaa rundeja.(Harvemmin vinkasee yli 7500)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Re: x

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Pam Pam kirjoitti:Mitenkä tuo öljymäärän anturi vaihdetaan ja onko kallis?
Itselläni ei ainakaa palanut öljyvalo ennen kuin auto sammui tuolla motarilla...
Öljyjen syöminen varmasti korostuu jos käyttää hienompaa öljyä.

-T-
V6 12V moottoriin oli muukkosella anturi jotain 30E päälle, tiedä sitten lieneekö samanlainen. Vaihto oli helppo, johdot pois ja vaihdetaan mokkula. Kannattaa mitata vanha ja uusi anturi yleismittarilla kastamalla kärki öljykannuun ja katsoa muuttuuko arvot. Voisiko sulla olla mittaristosta polttimo palanut?

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

turboon enoo ikään joutunu lisäämään "konerempan" jälkeen ennen sitäkään ei tarvinnu panna muutaku usein meni yli kympin niin visko katos ja se oli senjälkeen 1000 ja litra mut nykyään vaihdan öljyt muutenki 5000 tai alle jälkeen ku se on sen pienin kulu mut 3.0 söi kyllä litran viidessadas ja purkin wynssiä :lol:

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Visconti kirjoitti:
Tolla 0w litkulla ei ainakaan öljynkulutus vähene...
Mulla tippu kulutus puoleen kun vaihdoin 5W öljyt 0W litkuihin. :roll:

Missäköhän mättää? :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hehe, ei viskon pienennys eli öljyn ohennus VARMASTI pienennä sen kulutusta. Vaihdoit ehkä myös merkkiä ?
- Alfaholic -

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

niki kirjoitti:
Mulla tippu kulutus puoleen kun vaihdoin 5W öljyt 0W litkuihin. :roll:

Missäköhän mättää? :wink:
Mitkä öljyt sulla on nyt ja oli aiemmin?

Vastaa Viestiin