156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen
Valvoja: Moderators
156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen
mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.
Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa
t. Teemu
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.
Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa
t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Viasta en tiedä, oudolta kuullostaa. Mutta taitaa olla ensimmäisten foorumi -156:n joukossa, jotka tienvarteen jättävät. Tai ei ainakaan puhetta ole ollut.
Asiantuntijoiden mukaan kaikki Alfat jättävät tien päälle.
Asiantuntijoiden mukaan kaikki Alfat jättävät tien päälle.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Re: 156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen
Saman on tehnyt kaverille, ilmi oli silloin menny, eli luuli että bensaa menee koneeseen liikaa ja sääti pienemmälle bensan tuloa ja ei sitten tullu yhtään... joka kertra käynisty mutta sammu kun ryyppy löppu. eli 2 sekunttia..Pam Pam kirjoitti: mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.
Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa
t. Teemu
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Totta ja vaikka jää talliin niin silloinkin kannattaa...Epezi kirjoitti:Jotenkin vaan kun oon sivusta seurannut noita tielle jäämisiä niin ekana kannattaisi varmaan tsekata bensan määrä...
hups
(Sori, en osaa tehdä siistiä lenkkiä) joku sana - Rolle
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
?
Kyllä mä väitän tuntevani autoni kuitenkin sen verran että bensa ei ole loppu, eikä ilmi ole rikki vaan liittyy jotenkin sytytys ongelmaan. Huomenna asia selviää ja voi lopputulos jopa nolottaa mutta siihen asti pidän pääni!
Minä en muuten ollut se, joka meinasi hypätä tänään 4stä kerroksesta Yliopistonkadulle...
Zemiä itselleni sekä kaikille vioista kärsiville, t. Teemu
Minä en muuten ollut se, joka meinasi hypätä tänään 4stä kerroksesta Yliopistonkadulle...
Zemiä itselleni sekä kaikille vioista kärsiville, t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: 156 TS 2.0 vm.2000 jäi tien varteen
Pari vuotta sitten kun ostin tuon nykyisen 156:n käytettynä,minulle kävi työmatkalla aivan samalla tavalla.Pam Pam kirjoitti: mikä he....tti voi olla kun jäi auto millä on ajettu vasta komiat 79tkm Salo - Turku motarin varteen?!
Oireet: Reippaasta kiihdytyksestä normaaliin 140km/h motari nopeuteen ja cruiseri päälle. Tunsin että auto alkoi nykiä mutta vain niin vähän että ajattelin että on kuoppia tiessä. Nykiminen vahvistu sen verran että sammutin radion ja kuulin että auto kävi ikävällä epätasaisella pörinällä.
Jatkoin matkaa hiljentäen 120km/h kun tuntui silti menohaluja olevan. Kuitenkin ääni paheni ja halusin laskea vielä lisää kaasua. Ääni ei enään pahentunut mutta käynti oli epätasaisempaa kunnes se sitten sammui. Valuttelin siitä 80km/h niin kauan että pysähtyi. Kone käynnistyi vielä mutta kävi vain kaasua pumpaten ja todella epätasaisesti.
Mitäs mieltä olette viasta??? Mitä meni rikki, miten korjataan, missä korjataan?
Itselläni kävi mielessä että pari pyttyä saattoi simahtaa
t. Teemu
Laskettelin 140 lasissa ja löysäsin kaasua,jolloin auto sammui,ikä käynyt enää kun kaasua pumppaamalla ja silloinkin juuri ja juuri.
No soitin hinurin ja vein Deltaan koska oli aika varattu seuraavaksi päiväksi muutenkin,muita takuukorjauksia varten.
Sain auton parin päivän päästä ja kun kysyin mikä sitä vaivasi sain vastaukseksi vain,että siinä oli jotain liittimiä löysällä !!
Olivat itse sitä juuri pari viikkoa aiemmin korjanneet vähän sieltä sun täältä (mm. kansi oli ollut irti),joten sattoihan niinkin olla,tosin itse kyllä kuvittelin ,silloin hihnan hypänneen kun tielle jäin.
x
Nonni, johan pomppas
Öljyt loppu ja tuhot mahdollisesti mekaanisesti koneen sisällä!!!
Laittoivat Deltassa 3 litraa öljyä, zekkasivat jakohihnan sekä ajoi vikaohjelman. Vikaohjelma näytti jotakin ylisyöttöä, joka tuli luultavasti simahtamisen aikoihin. Muualla ei vikaa.
auto käynnistettiin vielä kerran... Samanlainen röpinä. Kun jonkin ajan päästä käynnistettiin toinen kerta niin auto jäi jopa käyntiin ja toimi tyhjäkäynnillä. Ainoana kuultavana vikana oli aikamoinen nakutus.
Onko se sitten venttiilien nostimet kun nakuttivat???
Jos aloitetaan katsomalla puristuspaineet ja sitten nokat ja nostimet. 80-200
Jos vika ei löydy sieltä tarvii avata kansi ja korjailla joitain venttiilejä 1500-2500 + X-factor.
Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä. Sanoivat Deltassa että Alfa nyt vaan syö sitä öljyä runsaasti...
t. Teemu
Öljyt loppu ja tuhot mahdollisesti mekaanisesti koneen sisällä!!!
Laittoivat Deltassa 3 litraa öljyä, zekkasivat jakohihnan sekä ajoi vikaohjelman. Vikaohjelma näytti jotakin ylisyöttöä, joka tuli luultavasti simahtamisen aikoihin. Muualla ei vikaa.
auto käynnistettiin vielä kerran... Samanlainen röpinä. Kun jonkin ajan päästä käynnistettiin toinen kerta niin auto jäi jopa käyntiin ja toimi tyhjäkäynnillä. Ainoana kuultavana vikana oli aikamoinen nakutus.
Onko se sitten venttiilien nostimet kun nakuttivat???
Jos aloitetaan katsomalla puristuspaineet ja sitten nokat ja nostimet. 80-200
Jos vika ei löydy sieltä tarvii avata kansi ja korjailla joitain venttiilejä 1500-2500 + X-factor.
Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä. Sanoivat Deltassa että Alfa nyt vaan syö sitä öljyä runsaasti...
t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: x
Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä.Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Mutta ikävä tapaus sulla, toivotaan, ettei kovin kalliiksi tule.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
oliko öljyt tarkastettu 14 tuhatta sitten edellisen kerran? Kyllä öljynvaihtovälinä voi pitää vaikka 20 tuhatta kunhan tarkastaa sen riittävän usein ja mikä sitten on riittävän usein? sen oppii kun vähän aikaa seurailee paljon sitä kuluu vai kuluuko ollenkaan omissa Alfoissa on mennyt keskimäärin litra/10tuhatta
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: x
Näin on... öljyä menee nuissa T.S:ssä kuin kaksitahtisissa kuunaan. Jos polkee niin hörps hörps jo kuuluu korvaan asti Ahne paskiainen tuo Alfa, syö öljyäkin vielä bensan lisäksi Nimimerkillä kokemusta on jo muutaman pönikän verran ja taulussa 100 tkm.Cuore Sportivo kirjoitti:Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä.Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Mutta ikävä tapaus sulla, toivotaan, ettei kovin kalliiksi tule.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
No voi helvetti. Kuten V6 sanoi, täytyy olla sokea, kuuro, kädetön ja kaikenlisäksi vielä saatanan tyhmä, kun syyttää yleisesti autoliikettä ja autoa omasta virheestään.Ostopäivän seuraavana päivänä huomasin että kone rallattaa aika rankasti kun sen käynnistää, monia sekuntteja (7-10s). Auto tarkkaan syyniin, ja viikon aikana löytyi autosta seuraavaa:
Kummatkin etupallot erittäin väljät ja auto katsastettu muutama kuukausi sitten??? Tuulilasin tiivisteen alla runsaasti ruostetta, toisen takaoven kahva ei toiminut, takapaksin lukkoa ei ollut edes paikoillaan, ilmastointi ei toiminut ja pakoputki alkoi vuotamaan..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Niin onhan meitä moneksi. Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?Cuore Sportivo kirjoitti:No voi helvetti. Kuten V6 sanoi, täytyy olla sokea, kuuro, kädetön ja kaikenlisäksi vielä saatanan tyhmä, kun syyttää yleisesti autoliikettä ja autoa omasta virheestään.Ostopäivän seuraavana päivänä huomasin että kone rallattaa aika rankasti kun sen käynnistää, monia sekuntteja (7-10s). Auto tarkkaan syyniin, ja viikon aikana löytyi autosta seuraavaa:
Kummatkin etupallot erittäin väljät ja auto katsastettu muutama kuukausi sitten??? Tuulilasin tiivisteen alla runsaasti ruostetta, toisen takaoven kahva ei toiminut, takapaksin lukkoa ei ollut edes paikoillaan, ilmastointi ei toiminut ja pakoputki alkoi vuotamaan..
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=kytkin
Kaikella ajaminen kuulemma maksaa En vierittäisi ihan kaikkea kaverin niskaan kuiteskaan...
Ei scuore varmaan selvännäkijä ole, tuskin noita vikoja oli autossa uutenaKirkinen kirjoitti:
Niin onhan meitä moneksi. Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ght=kytkin
Kaikella ajaminen kuulemma maksaa En vierittäisi ihan kaikkea kaverin niskaan kuiteskaan...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Hohhoijjaa ja voi saatana. Kyseinen auto tuli ostettua ihan uutena. "Nuita juttuja" ei sattunut olemaan takuun ollessa voimassa, ja jos olisi ollut, ne oltaisiin laitettu kuntoon.Kirkinen kirjoitti:Et sitten huomannut nuita juttuja, kun hommasit Romeon?
Käsittämätöntä juttua sinulla. Kannattaisi ottaa selvää, ennenkuin alkaa mitään huutelemaan. Sama koskee tuota toista threadia.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
täytyy ihmetellä et mikä täs on jutun ydin...ekanaki tekstis on aika pehmosta insinööripaskaa jolla ei oo mitään virkaa vaikka koriasti puhut ja toiseks me ei varmaan olla sun mitään vitun "poikia"Kirkinen kirjoitti:Alfa Romeon "laatu" ja autoliikkeen lupaukset
harmittaa että laitoit laatu sanan ja alfa romun samaan lauseeseen ne kun ei liity mitenkään toisiinsa.
Kovaa tekstiä vai mitä poijat?!
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: x
aivan scuore tuota samaa kaavaa on tullut käytettyä jo vuosikaudet..Cuore Sportivo kirjoitti:Öljyt katotaan tonnin välein (näin käskee manuaalikin tehdä) ja takaluukussa on aina vähintään litran pönikkä.Pam Pam kirjoitti:Älkää antako alfoillenne tulla 14.000km öljynvaihtoväliä vaan hoitakaa se tasan 10.000:ssa! Ja muutenkin tarkkailkaa öljymäärää vähän väliä.
Minä katselen tikkua silloin tällöin, ehkä juuri tonnin välein kun nyt on ollut hieman enemmän kuluttava alfa. Mulla on toiminut hyvin myös tuo öljynmäärämittari, V6 joutui vaihtamaan heti ostaessa uuden anturin ja jatkuva palaminen loppui siihen. Ihan kätevä systeemi, sytyttää valon vielä melko aikaisessa vaiheessa ennen kuin vahinkoa pääsee sattumaan Onkos uusissa Alfoissa tuollaista enää ollenkaan?
x
Mitenkä tuo öljymäärän anturi vaihdetaan ja onko kallis?
Itselläni ei ainakaa palanut öljyvalo ennen kuin auto sammui tuolla motarilla...
Öljyjen syöminen varmasti korostuu jos käyttää hienompaa öljyä.
-T-
Itselläni ei ainakaa palanut öljyvalo ennen kuin auto sammui tuolla motarilla...
Öljyjen syöminen varmasti korostuu jos käyttää hienompaa öljyä.
-T-
"The pride lasts longer than the pain..."
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Öljy
Minulle on kerrottu, että 2.0 T.Sparkiin vaihtui olikohan juuri vuosimalliin 2000 toisen valmistajan männänrenkaat ja näillä olevat koneet syö öljyä aika reippaasti. Niin ja Alfa ei tykkää pitää sisällään 0W40 öljyjä.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niinpä kyllä se öljyn kulutus lisääntyy vain..
jos on tähänkin asti käyttänyt 5W viskositeettiä niin en menisi vaihtamaan...
jos on tähänkin asti käyttänyt 5W viskositeettiä niin en menisi vaihtamaan...
Viimeksi muokannut 90, 29 Loka 2004, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tottakai öljymerkkikin vaikuttaa mutta luulenpa vain että aivan sama minkämerkkistä 0W litkua niin enemmän kuluttaa kuin 5W litkua varsinkin jos autossa on käytetty 5W viskositeetin öljyjä pitemmän aikaa, mitä paksumpaa niin sitä pienempi kulutus, no tosin itsellä on kokemusta hieman vanhemmista alfoista.
parhaiten sopiva viskositeetti löytyy kun noudattaa valmistajan suosituksia.
parhaiten sopiva viskositeetti löytyy kun noudattaa valmistajan suosituksia.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu..öljymerkkien välillä on kyllä eroja..itse vaihdoin Mobilin Valvolineen ja kulutus väheni tuntuvasti viskositeetin silti pysyessä samana..
aikaisemmat öljyt olivat Mobil RF 5W-50 ja tästä siirryin Valvolinen 5W-50 Syn poweriin..
no toinen vaikuttava tekijä tuossa öljyn vaihdossa oli että Valvolinea sai Mobilin hinnalla 5 litran törpön..kaksi kärpästä yhdellä iskulla...
pienempi öljyn kulutus ja halvempi hinta..
aikaisemmat öljyt olivat Mobil RF 5W-50 ja tästä siirryin Valvolinen 5W-50 Syn poweriin..
no toinen vaikuttava tekijä tuossa öljyn vaihdossa oli että Valvolinea sai Mobilin hinnalla 5 litran törpön..kaksi kärpästä yhdellä iskulla...
pienempi öljyn kulutus ja halvempi hinta..
Re: x
V6 12V moottoriin oli muukkosella anturi jotain 30E päälle, tiedä sitten lieneekö samanlainen. Vaihto oli helppo, johdot pois ja vaihdetaan mokkula. Kannattaa mitata vanha ja uusi anturi yleismittarilla kastamalla kärki öljykannuun ja katsoa muuttuuko arvot. Voisiko sulla olla mittaristosta polttimo palanut?Pam Pam kirjoitti:Mitenkä tuo öljymäärän anturi vaihdetaan ja onko kallis?
Itselläni ei ainakaa palanut öljyvalo ennen kuin auto sammui tuolla motarilla...
Öljyjen syöminen varmasti korostuu jos käyttää hienompaa öljyä.
-T-
turboon enoo ikään joutunu lisäämään "konerempan" jälkeen ennen sitäkään ei tarvinnu panna muutaku usein meni yli kympin niin visko katos ja se oli senjälkeen 1000 ja litra mut nykyään vaihdan öljyt muutenki 5000 tai alle jälkeen ku se on sen pienin kulu mut 3.0 söi kyllä litran viidessadas ja purkin wynssiä