Auton tuontia Italiasta
Valvoja: Moderators
Re: Auton tuontia Italiasta
Onko MiTo tulossa sieltä mukaan? Varmasti kiva kotimatka tulossa Suomeen. Tuosta maksusta tuli mieleen viime kesän auton tuonti Saksasta. Siellä schwabenilaisessa Alfakaupassa ei käynyt muu kuin käteinen, ja pankkiautomaatilta sai nostettua vain 500 € erissä
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Auton tuontia Italiasta
Juuri niin, Mitolla takaisin.vto kirjoitti:Onko MiTo tulossa sieltä mukaan? Varmasti kiva kotimatka tulossa Suomeen. Tuosta maksusta tuli mieleen viime kesän auton tuonti Saksasta. Siellä schwabenilaisessa Alfakaupassa ei käynyt muu kuin käteinen, ja pankkiautomaatilta sai nostettua vain 500 € erissä
Re: Auton tuontia Italiasta
Hienoa! Tarvitsetko apua siirtoon, vend?
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
- Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
- Paikkakunta: Merikaarto
Re: Auton tuontia Italiasta
Hyvä että projekti etenee.
Iso käteismäärä Italiassa oli jo pari vuotta sitten vähän ongelmallinen ja tilanne lienee nyt pahempi kun sieltä yritetään salakuljettaa rahoja käkikellomaahan turvaan. Saapasmaahan vaatii alkuperäselvityksen rajaa ylittäessä yli 10 k€ määrästä, mutta ongelmana on että EU:n direktiivit sanovat että tuo selvitys tarvitaan vain kun ylitetään EU:n ulkoraja. Pari vuotta sitten Suomen tulli ei suostunut tekemään mitään selvitystä EU:n sisälle, kun se kuulemma oli laitonta. Onneksi autokaupat Saksassa onnistuivat, niin ei tarvinnut kuljettaa huomattavaa summaa kotiin saapasmaahan.
Iso käteismäärä Italiassa oli jo pari vuotta sitten vähän ongelmallinen ja tilanne lienee nyt pahempi kun sieltä yritetään salakuljettaa rahoja käkikellomaahan turvaan. Saapasmaahan vaatii alkuperäselvityksen rajaa ylittäessä yli 10 k€ määrästä, mutta ongelmana on että EU:n direktiivit sanovat että tuo selvitys tarvitaan vain kun ylitetään EU:n ulkoraja. Pari vuotta sitten Suomen tulli ei suostunut tekemään mitään selvitystä EU:n sisälle, kun se kuulemma oli laitonta. Onneksi autokaupat Saksassa onnistuivat, niin ei tarvinnut kuljettaa huomattavaa summaa kotiin saapasmaahan.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Auton tuontia Italiasta
Kumpi ajaa?Gustavia kirjoitti:Hienoa! Tarvitsetko apua siirtoon, vend?
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Auton tuontia Italiasta
Paperit kunnossa ja auto saatu alle.
En oikein tiedä miten tuo olisi voinut mennä helpommin tarvittavien dokumenttien saamisen osalta.
Kävikö itselläni hyvä tuuri mutta en ymmärrä mistä nuo hankalat byrokratia peloittelut ovat peräisin.
Kuten aikaisemmin sanoin, ainoa murhe oli käteinen raha. Se kun ei tunnu kelpaavan.
Auton takaikkunassa on teipattu A4 "rekisterinumero" ja etummainen "rekisterinumero"on kojelaudan päällä- ihme jos ei
kertaakaan pysäytetä viranomaisten toimesta.
Mito on kulkenut mukavasti Cuneosta Gardan kautta Saksan puolelle. Yllätys on ollut auton hiljaisuus.
Tuo tulee varmasti muuttumaan kun pääsee Suomen ei niin sileille teille.
En oikein tiedä miten tuo olisi voinut mennä helpommin tarvittavien dokumenttien saamisen osalta.
Kävikö itselläni hyvä tuuri mutta en ymmärrä mistä nuo hankalat byrokratia peloittelut ovat peräisin.
Kuten aikaisemmin sanoin, ainoa murhe oli käteinen raha. Se kun ei tunnu kelpaavan.
Auton takaikkunassa on teipattu A4 "rekisterinumero" ja etummainen "rekisterinumero"on kojelaudan päällä- ihme jos ei
kertaakaan pysäytetä viranomaisten toimesta.
Mito on kulkenut mukavasti Cuneosta Gardan kautta Saksan puolelle. Yllätys on ollut auton hiljaisuus.
Tuo tulee varmasti muuttumaan kun pääsee Suomen ei niin sileille teille.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Auton tuontia Italiasta
Tänään Mito kävi maahtuonti katsastuksessa. Ei mitään huomautettavaa. Inssi totesi että auto on alustaltaan kuin uusi.
Itselle on kertynyt kilometrejä hankinnan jälkeen 12tkm. Dieseliä on kulunut ajotietokoneen mukaan ka 5.2l / 100km mutta todellinen kulutus tuntuu olevan n 0.3l enemmän. Veropäätöstä odottelen edelleen.
Itselle on kertynyt kilometrejä hankinnan jälkeen 12tkm. Dieseliä on kulunut ajotietokoneen mukaan ka 5.2l / 100km mutta todellinen kulutus tuntuu olevan n 0.3l enemmän. Veropäätöstä odottelen edelleen.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Auton tuontia Italiasta
Eilen tuli postissa veropäätös: 2637eur.
Onko tuo sitten paljon vai vähän?
Onko tuo sitten paljon vai vähän?
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Auton tuontia Italiasta
Mikähän on tämän päivän tilanne noiden italianostosten tuomisessa ajamalla? Sähköpostikauppaa käyty 156 diesel faceliftistä pohjois-Italiasta Veronan läheltä, ajamalla tuominen olisi kokonaisedullisinta kun ajattelee kotimatkaa extreme lomareissuna. Mitähän myyjälle voisi ehdottaa? Teen liikennevakuutuksen Suomesta ja koitan saada kilvet mukaan, hankitutan siirtokilvet italiasta tai jotain muuta. Vai unohdanko koko jutun ja haen avensiksen Hyrylästä ...
Jyrki,
ilman Alfaa jo liian kauan
Jyrki,
ilman Alfaa jo liian kauan
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: Auton tuontia Italiasta
Helpointa on ostaa auto Italiassa liikkeestä, joka hoitaa Italian päässä rekisteristä poiston, siirtokilvet ja liikennevakuutuksen. Kaskon saat Suomesta. Kaupanteon yhteydessä sun pitää saada mukaan seuraavat dokut: kauppakirja, rekisteriotteen molemmat osat: Certificato di Proprieta vastaa meidän ilmoitusosaa ja Carta di circolazione on tekninen osa, joka merkitään paikallisen viranomaisen toimesta mitätöidyksi ja johon kirjataan auto poistetuksi rekisteristä Italiassa ulkomaille vientiä - per esportazione - varten. Tuo paperisota käsittääkseni vie aikaa, joten aikaa lienee syytä varata muutama päivä. Jos ajamalla tuot, auton pitää tietenkin olla katsastettu. Italiassa tuo tehdään vain joka toinen vuosi, ja jos haluut että Italian leima kelpaa paikallisille katsureille, sulla pitää olla katsastuksen tarkastuskortti myös mukana.jyrkip kirjoitti:Mikähän on tämän päivän tilanne noiden italianostosten tuomisessa ajamalla? Sähköpostikauppaa käyty 156 diesel faceliftistä pohjois-Italiasta Veronan läheltä, ajamalla tuominen olisi kokonaisedullisinta kun ajattelee kotimatkaa extreme lomareissuna. Mitähän myyjälle voisi ehdottaa? Teen liikennevakuutuksen Suomesta ja koitan saada kilvet mukaan, hankitutan siirtokilvet italiasta tai jotain muuta. Vai unohdanko koko jutun ja haen avensiksen Hyrylästä ...
Jyrki,
ilman Alfaa jo liian kauan
Noilla papruilla mun kC lähti Italiasta Vicenzasta kesällä Suomea kohti ja saatiin syksyllä täällä katsastettua ja kilpiin.
TTi
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Auton tuontia Italiasta
^Italiasta siis saa siirtokilvet, joilla voi pösöttää Euroopan läpi? Viimeksi vuonna 2011 pohdin Italiasta tuontia, mutta yksi ongelma olivat juuri siirtokilvet. Ne olisivat olleet eri näkemysten mukaan voimassa vain 24 tai 72 tuntia, ja mahdollisesti vain Italian alueella. Tämä tieto taitaa siis olla väärää, vanhentunutta, tai molempia, ja nykyään onnistuu? Tämähän avaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 09 Elo 2017, 11:00
Re: Auton tuontia Italiasta
Herännyt ajatus 147 JTDm Q2 osto Italiasta (tai keski-euroopasta) ja ajamalla takaisin Suomeen.
Löytyisikö täältä konkreettista tietoa mitä pitää ottaa huomioon?
- byrokratia (todistukset, Suomen ja Italian päästä)
- ero jos ostaa yksityiseltä vai liikkeestä
- vakuutukset
Löytyisikö täältä konkreettista tietoa mitä pitää ottaa huomioon?
- byrokratia (todistukset, Suomen ja Italian päästä)
- ero jos ostaa yksityiseltä vai liikkeestä
- vakuutukset
Re: Auton tuontia Italiasta
Moro!
Onko tuoreita kokemuksia auton hausta Italiasta? Suunnitelmissa olisi käydä vaunu hankkimassa Milanon kieppeiltä. Saksasta haku on jossain määrin tuttua, mutta tuo Italian sekoilu kuulostaa vähän omituiselta. Monenlaista tarinaa tuntuu löytyvän. Kysymys on tosiaan, millä kilvillä sieltä voi ajaa pois? Auto on liikkeessä, mutta kevyehkö kielimuuri vaikeuttaa kommunikaatiota.
Onko tuoreita kokemuksia auton hausta Italiasta? Suunnitelmissa olisi käydä vaunu hankkimassa Milanon kieppeiltä. Saksasta haku on jossain määrin tuttua, mutta tuo Italian sekoilu kuulostaa vähän omituiselta. Monenlaista tarinaa tuntuu löytyvän. Kysymys on tosiaan, millä kilvillä sieltä voi ajaa pois? Auto on liikkeessä, mutta kevyehkö kielimuuri vaikeuttaa kommunikaatiota.
Re: Auton tuontia Italiasta
Itsellä on samanlaisia suunnitelmia käynyt mielessä. Käsittääkseni liikkeet tilaavat siirtokilvet Saksasta (?), jonka jälkeen olisi 15 päivää loma-aikaa Euroopassa. Tosiaan jos kokemuksia löytyy, niin kuulisin itsekin niitä erittäin mielellään.Siipimies kirjoitti:Moro!
Onko tuoreita kokemuksia auton hausta Italiasta? Suunnitelmissa olisi käydä vaunu hankkimassa Milanon kieppeiltä. Saksasta haku on jossain määrin tuttua, mutta tuo Italian sekoilu kuulostaa vähän omituiselta. Monenlaista tarinaa tuntuu löytyvän. Kysymys on tosiaan, millä kilvillä sieltä voi ajaa pois? Auto on liikkeessä, mutta kevyehkö kielimuuri vaikeuttaa kommunikaatiota.
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Auton tuontia Italiasta
Onko uutta tietoa asiasta kenelläkään, kiinnostaisi isomoottorinen Brera, ja ajaisin itse kotiin. Minulla on tuttava Italiassa, joka voisi avustaa paperiasioissa, ja tarjontaa näyttää olevan aika hyvin.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re: Auton tuontia Italiasta
Moro,dnapekko kirjoitti:Onko uutta tietoa asiasta kenelläkään, kiinnostaisi isomoottorinen Brera, ja ajaisin itse kotiin. Minulla on tuttava Italiassa, joka voisi avustaa paperiasioissa, ja tarjontaa näyttää olevan aika hyvin.
toin itse Breran 2016 syksyllä Comosta. Myyjänä carabineeri -eversti (pojan auto, joka on myös carabineeri). Italialainen kaverini kävi kattoo auton etukäteen, kun asui lähellä. Ei muuta ku vaimon kanssa hakee auto Istanbulin kautta lentäen ja kotio Breralla viinitiloja kiertäen (Barbaresco, Alsace, Mosel, Rhein).
Seuraavia asioita tulee huomioida:
- virallisesti Italiassa voi tehdä käteiskauppaa 3.000€ ja tuoda maahan 10.000€ (kts. alla oleva linkki), mutta liike saattaa ottaa vastaan joissain tapauksissa vain 1.000€ cash (rahanpesulait). Liikkeeseen ei kelpaa oman selvityksen mukaan luottokortti eli maksu on tehtävä pankkisiirrolla, joka kestää 24-48 tuntia (testasin ital. kaverin kanssa). Ole yhteydessä liikkeeseen joko puhelimella tai emaililla. Joskus saattaa löytyä joku englanniin tai saksan kielen taitoinen. Google kääntäjä myös avuksi.....
- lue tämä sepostus: https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_en.htm
- yksityiseltä ostettaessa pyydä Italian kilvet mukaan, jotta voit ajaa niillä EU läpi. Myyjä ei välttämättä anna niitä, mutta selvitä etukäteen. Sinun pitää lähettää nämä kilvet myyjälle takaisin heti kotona, jotta hän voi poistaa auton Italian rekísteristä. Hän tarvitsee myös ilmoituksen katsastuskonttorilta, että auto on rekisteröity Suomeen. Minulla kesti 3 kk, kun keksivät autoveron Breralle ja sain rekisteröityä auton Suomeen. Italiassa nuorempi carabineeri eli ex-omistaja alkoi jo hermoilla, ettei saa autoa rekistertistä pois Italiassa. Nooh, kaikki hyvin lopussa.
- jos ostat auton liikkeestä, niin tarvitset Italian siirtokilvet tai Saksan siirtokilvet. Olen kuullut, että jotkut tuovat mukanaan saksalaiset, netistä löytyy ohjeet ja myös tältä palstalta löytyy ohjeita http://www.transit-plate.com/startseite.html. Jos kilvet toimitetaan liikkeeseen Roomasta (kts. linkki), niin varaa aikaa, sillä liike ei lähde tilaamaan niitä ennenkuin olet maksanut auton. Taas kuluu päiviä.
Kts. taas web linkki... Italian siirtokilpien tilaaminen
1. With Italian transit plates and an export clearance document (foglio di via per esportazione) showing the route you will take, you can cross borders and
travel to your home country.
2. Competent authority: Direzione Generale per la Motorizzazione, via Caraci 36, I-00157 Roma (RM), Tel: +39 06 4158 6236-6296-6297, Fax: +39 06
4158.6203, e-mail: dgmot.segr@mit.gov.it
3. The transit plates must be requested at the Department of Motor Vehicles (Ufficio Motorizzazione Civile) according to article 99 of the highway code
(Codice della Strada).
- tarvittavat auton dokut auton Suomeen rekisteröintiä varten. Kun lähdet Italiasta, kysy nämä myyjältä (kts. linkki):
1. The contract of sale or an invoice (kuitti tai kauppasopimus, tee kirjallinen itse + allekirjoitukset);
2. The registration certificate (carta di circolazione) (rekisteriote, katso, että siinä lukee toi teksti "carta di circolazione"). Itse sain lisäksi toisenkin osan
rekisteriotteesta (certificato di propriata), mutta lähetin sen takaisin Italiaan, kun olin käynyt ensimmäisen kerran katsastuskonttorilla. Kysy Suomessa
katsastuskonttorilla, mitä ne tarttee oikeesti. Italialainen ei mielellään anna certificato di propriata- paperia, koska se on itse asiassa hänen. Voit pyytää
sen ja luvata lähettää heti takaisin kirjattuna kirjeenä esim. italialaisten kipien kanssa, jos sait ne mukaan.
3. The European Certificate of Conformity (COC), if available. If no COC is available, you can contact the manufacturer in your home country to obtain a
duplicate for a fee. If the manufacturer cannot provide a COC, you can contact the authority which initially registered the car. (taisin saada tämän
katsastustoimistolta, josta voit kysyä sitä)
- järjestä vakuutus edeltä käsin autolle oman suomalaisen vakuutusyhtiön kanssa. Sovi päivä tai soita heille, milloin vakuutus alkaa
- sitten normi maahantuontimaksu rajalla tai kännykällä, kun tulet Suomeen
- yksityisen kanssa homma sujui hyvin. Autoliikkeestä ei ole kokemusta, muuta kuin noi selvittämäni asiat
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Auton tuontia Italiasta
No niin,
Voipi olla( tai sitten ei), että ostan Alfan Italiasta, joten löytyykö palstalla tietoa tai kokemusta kuljetusfirman käytöstä, eli Milanon alueelta Alfa lavalle ja Suomeen. Mitähän kustantaa vs. lento sinne ja ajo Suomeen ?
Voipi olla( tai sitten ei), että ostan Alfan Italiasta, joten löytyykö palstalla tietoa tai kokemusta kuljetusfirman käytöstä, eli Milanon alueelta Alfa lavalle ja Suomeen. Mitähän kustantaa vs. lento sinne ja ajo Suomeen ?
- Kari
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Auton tuontia Italiasta
1500,- maksoi Maseratin rahti Firenzestä Tampereelle 4v sitten. Tuolta tuli kuljetus, https://www.auto-saksasta.fi/contact.html
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Auton tuontia Italiasta
Ok, kiitos vinkistä, sieltä luvattiin tarjousta lähipäivinä.AAW kirjoitti:1500,- maksoi Maseratin rahti Firenzestä Tampereelle 4v sitten. Tuolta tuli kuljetus, https://www.auto-saksasta.fi/contact.html
Jos tuo itse ajamalla, käyttöönottoilmoituksen voi tehdä vielä rajalla/ kun ajaa auton laivasta ulos vai pitääkö se jo olla tehtynä kun ajaa auton laivasta ulos ?
Mites sitten se jos menee tuonti joulukuun puolelle ja ajelee kesärenkailla ulos laivasta...
- Kari
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Auton tuontia Italiasta
Alkaa vihdoin näyttämään todennäköiseltä Maseratin haku, toiveideni mukainen QP-yksilö löytyy belgialaisesta autoliikkeestä. Vuosiahan tätä on jo vatvottukin. Sen verran nettiä selasin, että belgialaisia siirtokilpiä saa vain yhdestä paikasta Brysselistä. Onkohan tämä ainoa mahdollisuus, vai voisiko hommata etukäteen tässäkin ketjussa mainitut saksalaiset kilvet. Suomalaisilla tarrakilvillä ei ilmeisesti onnistu? Onkohan täällä kellään kokemuksia auton ostamisesta Belgiasta? Jossain vaiheessa mietin ajamista Rangella Eurooppaan, sieltä trailerin ostamista ja trailerilla ostettu auto Rangen perässä Suomeen. Tämän vaihtoehdon olen nyt hylännyt kun ei ole aikaa käytettävissä reissuun tarpeeksi paljoa.
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auton tuontia Italiasta
Itse ajelin aikanaan kotimaisilla tarrakilvillä ja laukussa oli mukana tuollainen paperi muutamalla eri kielellä.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 007/068/04
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 007/068/04
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton tuontia Italiasta
Tuon mukaanhan siis voisi Saksasta ostaa auton ja laittaa suomalaiset tarrakilvet siihen?
Kiinnostaa siksi, että olen huhtikuussa menossa ostamaan käyttöautoa sieltä.
Kiinnostaa siksi, että olen huhtikuussa menossa ostamaan käyttöautoa sieltä.
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Auton tuontia Italiasta
Mielenkiintoinen tulkinta, ja toiminee käytännössäkin. Juridisestihan tuo ei edelleenkään onnistu, koska tuo paperi on vain komission soveltamisohje, ei osa lainsäädäntöä. Käytännössä silti varmasti toimii. Huomattavaa on lähinnä se, että liikennevakuutus on otettava erikseen, sillä siirtokilpiin liittyvä vakuutus on joka tapauksessa voimassa vain pohjoismaissa - ja sitäkin varten pitää olla päiväkohtainen reitti kirjattuna siirtolupaan. Liikennevakuutushan ei sinänsä ole ongelma, jos auto on jo ollut rekisteröity EU:ssa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Auton tuontia Italiasta
Eli hommaisin tarrakilvet Suomesta, liikennevakuutuksen myöskin Suomesta. Näihin riittänee ostettavan ajoneuvon tiedot ja VIN-numero. Sitten vain autonostoon Belgiaan ja kaupanteon jälkeen tarrakilvet kiinni ja kohti kotia. Kuulostaa jopa liiankin helpolta
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auton tuontia Italiasta
Ja vihreän kortin vielä mukaan.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Auton tuontia Italiasta
...nimenomaan vakuutusyhtiön versio, ei SOK:n.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Auton tuontia Italiasta
Tarrakilpiinhän pitää olla tehtynä käyttöönottoilmoitus, ja siihen tarvittiin jotain tietoja vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Mutta auton sijaintipaikkaa eivät kysele Käyttöönottoilmoituksesta on sitten viisi päivää aikaa tehdä autoveroilmoitus, mutta sekin hoituu netissä, joten käytännössä onnistuu.heme kirjoitti:Eli hommaisin tarrakilvet Suomesta, liikennevakuutuksen myöskin Suomesta. Näihin riittänee ostettavan ajoneuvon tiedot ja VIN-numero. Sitten vain autonostoon Belgiaan ja kaupanteon jälkeen tarrakilvet kiinni ja kohti kotia. Kuulostaa jopa liiankin helpolta
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Auton tuontia Italiasta
Virallisesti noita suomalaisia tarrakilpiä ei saa käyttää pohjoismaiden ulkopuolella. Trafin sivuilta löytyi tähän selkeä ohje mutta uusilta Traficomin sivuilta en löydä.
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Auton tuontia Italiasta
Niihin 3kk kilpiin tarvitsee käyttöönottoilmoituksen johon ei ainakaan viime vuoden lopulla tarvinnut mitään kummallista, valmistenumero taisi olla vaikein. Siirtotarrat saa pelkällä valmistenumerolla (mulla myös liikennevakuutus otettuna jo valmiiksi), toin nykyisen pösöni tanskasta tarroilla ihan virallisesti ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan toimittuna vajaa pari vuotta sitten. Sillenkin on joku toiminut, että tehnyt käyttöönottoilmoituksen ennen auton hakua pohjoismaista ja hakenut 3kk tarrat. Ei ihan virallista eikä luvallista. Pohjoismaiden ulkopuolella tarroilla mennään sitten tuurilla, niitä ei tarvitse viranomaisen hyväksyä ja matka voi katketa.dnapekko kirjoitti: Tarrakilpiinhän pitää olla tehtynä käyttöönottoilmoitus, ja siihen tarvittiin jotain tietoja vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Mutta auton sijaintipaikkaa eivät kysele Käyttöönottoilmoituksesta on sitten viisi päivää aikaa tehdä autoveroilmoitus, mutta sekin hoituu netissä, joten käytännössä onnistuu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Auton tuontia Italiasta
Niinpäs olikin, niin ne asiat puolessa vuodessa unohtuu...jyrkip kirjoitti:Niihin 3kk kilpiin tarvitsee käyttöönottoilmoituksen johon ei ainakaan viime vuoden lopulla tarvinnut mitään kummallista, valmistenumero taisi olla vaikein. Siirtotarrat saa pelkällä valmistenumerolla (mulla myös liikennevakuutus otettuna jo valmiiksi), toin nykyisen pösöni tanskasta tarroilla ihan virallisesti ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan toimittuna vajaa pari vuotta sitten. Sillenkin on joku toiminut, että tehnyt käyttöönottoilmoituksen ennen auton hakua pohjoismaista ja hakenut 3kk tarrat. Ei ihan virallista eikä luvallista. Pohjoismaiden ulkopuolella tarroilla mennään sitten tuurilla, niitä ei tarvitse viranomaisen hyväksyä ja matka voi katketa.dnapekko kirjoitti: Tarrakilpiinhän pitää olla tehtynä käyttöönottoilmoitus, ja siihen tarvittiin jotain tietoja vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Mutta auton sijaintipaikkaa eivät kysele Käyttöönottoilmoituksesta on sitten viisi päivää aikaa tehdä autoveroilmoitus, mutta sekin hoituu netissä, joten käytännössä onnistuu.
Autoveroilmoitrukseen sitten kysellään enemmän.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Auton tuontia Italiasta
Löysin tuolta uusilta sivuilta tämän tekstin:
"Siirtomerkeillä varustetun ajoneuvon käyttö ulkomailla
Pohjoismaisen sopimuksen perusteella siirtomerkeillä varustetulla ajoneuvolla voi käydä Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Tämä kuitenkin edellyttää, että ajoneuvo on liikennekelpoisessa kunnossa ja täyttää vierailumaan määräykset ajoneuvolle asetetuista mittarajoista sekä veromääräykset.
Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki"
Eli Pohjoismaista voi hakea huoletta noilla kilvillä auton jos yksilö on etukäteen tiedossa. Muualta sitten melko isolla omalla riskillä
"Siirtomerkeillä varustetun ajoneuvon käyttö ulkomailla
Pohjoismaisen sopimuksen perusteella siirtomerkeillä varustetulla ajoneuvolla voi käydä Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Tämä kuitenkin edellyttää, että ajoneuvo on liikennekelpoisessa kunnossa ja täyttää vierailumaan määräykset ajoneuvolle asetetuista mittarajoista sekä veromääräykset.
Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki"
Eli Pohjoismaista voi hakea huoletta noilla kilvillä auton jos yksilö on etukäteen tiedossa. Muualta sitten melko isolla omalla riskillä
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Auton tuontia Italiasta
2006 QP DuoSelect (vanhana Selespeed-miehenä) olisi nyt vahvin ehdokas. Hollannissa majailee, 125 tkm ajettu. Pyysin kuvia alustasta kun tulee mukaan talvirenkaatkin, pelkona siis oli ruoste. Mutta ei näyttäisi olevan sitä, kymmenkunta kuvaa on tämän lisäksi.
- Liitteet
-
- QP_pohja.JPG (61.62 KiB) Katsottu 7823 kertaa
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Auton tuontia Italiasta
Ja ylihuomiselle on ostettu liput Amsterdamiin.