JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Johan GT kuudetta vuotta kulkenut huoletta mutta nyt jätti välille ja konehuoneen korkeapainepumppu on paskana. Olisiko tietoa mistä saisi järkevään hintaan, koska alkuperäinen Italiasta maksaa maltaita. Onkos kukaan itse vaihtanut että onko isokin operaatio ?
Kiitokset tiedoista.
Kiitokset tiedoista.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Elikkä tässä ko. osa ... ette ikinä arvaa paljon maksaa Italiasta uutena...
- Liitteet
-
- (937) JTS korkeapainepumppu.jpg (231.06 KiB) Katsottu 12240 kertaa
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Kannattaisiko poistaa tämä markkinoilta, purettu vain 45t mailia ajetusta autosta?:
http://r.ebay.com/Dz5wCb alle 150€ suomeen.
Uudet on näemmä valettu platinasta hinnan puolesta.
edit: niin ja asennus ei voi olla kovin vaikea, ainakaan pumpun kuvia katselemalla näytä siltä. Homman uuden o-rengastiivisteen kannen puolelle ja ruuvaa kiinni.
http://r.ebay.com/Dz5wCb alle 150€ suomeen.
Uudet on näemmä valettu platinasta hinnan puolesta.
edit: niin ja asennus ei voi olla kovin vaikea, ainakaan pumpun kuvia katselemalla näytä siltä. Homman uuden o-rengastiivisteen kannen puolelle ja ruuvaa kiinni.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS imusarja olikin paskana
... eli liekö kellään JTS:n imusarjaa myytävänä. Vähän heikonlainen tuntuu olevan saatavuus...
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Mitenkäs se imusarja paskana?
"puhun niin totta kuin osaan"
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Nyt autoon siis vaihdettu korkeapainepumppu ja imusarja... korjaamon mukaan auto lähtee nyt käyntiin mutta käy 3 sekuntia ja sammuu. Oisko jälleen uskaliaita veikkauksia mikä tätä voisi vaivata...? Vaikuttaa siltä että ainakin toisen osista turhaan vaihdattaneet
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Hankala neuvoa jos ei kerrota mikä vikana.
Miten korkeapaine pumppu ongelma diagnosoitiin?
Miksi imusarja vaihdettiin?
Miten korkeapaine pumppu ongelma diagnosoitiin?
Miksi imusarja vaihdettiin?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Alkuperäinen diagnoosi siis oli että korkeapainepumppu paskana. No sitten kun se oli vaihdettu, niin diagnoosi olikin että imusarja haljennut. No sen vaihtamisen jälkeen tilanne on tämä että käynnistyy muutamaksi sekunniksi ja sitten sammuu...
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Olisikohan polttoaineen siirtopumppu sitten vajaa tehoinen?
Ehtii sen verran pumputa polttoainetta järjestelmään startin aikana, että käy muutaman sekunnin, mutta sitten kun soppaa tarvitaan jatkuvasti niin hyytyy.
Ehtii sen verran pumputa polttoainetta järjestelmään startin aikana, että käy muutaman sekunnin, mutta sitten kun soppaa tarvitaan jatkuvasti niin hyytyy.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Siellä kai se ongelma on, suurempi murhe on testerin puute tai sen tulkitseminen?
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ja arvaamo varmaan veloittaa tämän arpomisen jokaisesta stepistä täyden hinnan?
932 937 955 955
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Minä palaisin lähtöruutuun. Alkuperäinen vika oli siis imusarjassa. Kävisin läpi kaiken, mihin tähän mennessä on kajottu. Ja jos mitään ei löydy, niin sitten imusarjaa lukuunottamatta takaisin ne osat, jotka autoon on vaihdettu turhaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Tämän päivän arvonnassa epäily kohdistui ohjelmistopuoleen vaikka vikakoodia ei herjaa
- Janne
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Mielestäni aika hurja veikkaus... Kyllä tuo niin selkeästi bensansaantiongelmalta vaikuttaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
No ei. Softat menee näissä harvemmin rikki. Tai yleensä koskaan missään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
No nyt on kyllä arvaukset jo kohdallaan Ei muuta kun diskettiä sisään ja uutta ohjelmistoa asentamaan
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Oliskohan joku piuha irti, jos on tehty se houdinitemppu että on saatu imusarja vaihdettua kone paikoillaan niin siellä on vähintään haastava saada kaikki paikoilleen.
Edelleen on epäselvää, että mitä oli ne oireet/koodit millä pääteltiin korkeapainepumpun hajonneen.
Edelleen on epäselvää, että mitä oli ne oireet/koodit millä pääteltiin korkeapainepumpun hajonneen.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Diagnosoinnin taso viittaa siihen, että auto on viety Laakkoselle
932 937 955 955
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Korjaamo on viimeistään nyt osoittanut osaamattomuutensa ko. automerkin korjaamiseen. Kannattaa tutustua korjaamoehtoihin (AUNE) ja varmistaa että saa turhaan vaihdetut osat pois. Työstä, jolla ei vikaa saatu korjattua, ei tarvitse maksaa aunen ehtojen mukaan.
Viimeksi muokannut seppo, 31 Touko 2018, 08:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Arvataan että siinä on ajonesto päällä, sökö avain
tms aiheuttaa, kokeile ainakin toisella avaimella jos
mahdollista.
tms aiheuttaa, kokeile ainakin toisella avaimella jos
mahdollista.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ei kai se käynnisty edes hetkeksi, jos ajonesto on päällä.jiiässä kirjoitti:Arvataan että siinä on ajonesto päällä, sökö avain
tms aiheuttaa, kokeile ainakin toisella avaimella jos
mahdollista.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Kiitos kaikille huomioista. Tämä ajonesto vaikutaisi kyllä oudolta kun auto hyytyi ollessaan käynnissä ja vauhdissa, että sehän olisi turvallisuusriski jos tuo olisi mahdollista.
p.s. vaikka mikä vaan kai voi olla mahdollista...
p.s. vaikka mikä vaan kai voi olla mahdollista...
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Mulla ollut puolisen vuotta 159 1.9 JTDM:n kanssa vähän sama, että sitä sun tätä vaihettu, mutta silti sammuilee, nykii ja jätti tielle. Vikakoodeja ei tule ja korjaamot levittelee käsiään..
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Gtv teki noin, kun oli pakkasella akku tyhjentynyt.Jakke kirjoitti:Ei kai se käynnisty edes hetkeksi, jos ajonesto on päällä.jiiässä kirjoitti:Arvataan että siinä on ajonesto päällä, sökö avain
tms aiheuttaa, kokeile ainakin toisella avaimella jos
mahdollista.
Lisäksi varashalytin huusi.
Tosin se on vanhempaa sukupolvea
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Monikin auto hieman yrittää hetken käydä jos
ajonesto päällä syystä tai toisesta, kun käynnistää..antaa
hetken bensaa ja sitten katkaisee.
Kampiakselin nopeusanturi
vie käynnin, 2.0 bensa Audi osaa kuitenkin käynnistyä myös pelkän nokka-
akseli anturin tiedolla kun starttaa pitkään.
Onko jakopää varmasti kunnossa?
Tankissa on varmaan siirtopumppu myös JTS
koneessa, onko se kunnossa? Kuminuijalla tms kolauttaa
hankkia saa sen hetkeksi henkiin...seuraava arvaus moottorin
johtosarja, jos johtosarjaa pääsee vääntämään ja heiluttamaan
ja käynti muuttuu niin hyvä.
ajonesto päällä syystä tai toisesta, kun käynnistää..antaa
hetken bensaa ja sitten katkaisee.
Kampiakselin nopeusanturi
vie käynnin, 2.0 bensa Audi osaa kuitenkin käynnistyä myös pelkän nokka-
akseli anturin tiedolla kun starttaa pitkään.
Onko jakopää varmasti kunnossa?
Tankissa on varmaan siirtopumppu myös JTS
koneessa, onko se kunnossa? Kuminuijalla tms kolauttaa
hankkia saa sen hetkeksi henkiin...seuraava arvaus moottorin
johtosarja, jos johtosarjaa pääsee vääntämään ja heiluttamaan
ja käynti muuttuu niin hyvä.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Edellisestä kommentista tuli mieleen ne kaksi isoa johtosarjan liitintä koneen takana.
Nämä ovat olleet auki kun imusarjaa on vaihdettu. Kannattaa katsoa, että ovat kunnolla kiinni ja että kaikki piikit ovat suorassa.
Nämä ovat olleet auki kun imusarjaa on vaihdettu. Kannattaa katsoa, että ovat kunnolla kiinni ja että kaikki piikit ovat suorassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
No niin - arvonta jatkuu.Tällä kertaa epäily koskee moottorinohjausyksikköä eli se on on nyt huollettavana, vaihtanevat piirilevyt ym. Johan tässä on oltu yli kuukausi ilman Alfaa
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ei jumalauta, nyt alkaa vaikuttaa ettei vika ollut ECU:ssakaan kun eivät ole ilmoittaneet että homma kunnossa. Tiistaista heillä ollut korjattu tai "korjattu" osa. Eli kolmannen osan vaihdon jälkeen ei vieläkään kunnossa. GT ollut siis puolitoista kuukautta nyt telakalla.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Onkohan samalla pajalla korjuussa kun missä itselle käyntihäiriöisenä tullutta 164:sta on yritetty saada kuntoonPK kirjoitti:Ei jumalauta, nyt alkaa vaikuttaa ettei vika ollut ECU:ssakaan kun eivät ole ilmoittaneet että homma kunnossa. Tiistaista heillä ollut korjattu tai "korjattu" osa. Eli kolmannen osan vaihdon jälkeen ei vieläkään kunnossa. GT ollut siis puolitoista kuukautta nyt telakalla.
diagnoosit ainakin vaikuttaa yhtä vakuuttavilta ja työtä tehty varmaan yhtä paljon. Lisäksi olivat tuolla "korjaamolla" päätyneet 164:ssa rikkinäiseen ecuun ja nostaneet sitten "kädet pystyyn" pitkän diagnosoinnin jälkeen.
No, vika oli tankissa haljennut letkunpätkä ja sen johdosta vajaa polttoaineen paine kuormitettuna sekä lisänä moottorin lämpötunnistin. Ihan siis perusjuttuja...
autoon oli "korjaamolla" jo vaihdettu tulpat, virranjakaja, puola, sytytysjohtoja x-määrä, tutkittu mekaaninen puoli (ohivuodot, puristukset, venttiilinvälykset, pakoputken tukkoisuus) jne. jne. jne. Auton arvoon nähden siis järjetön määrä tehty töitä. Lisäksi liittimiä särjetty diagnosoinnissa ja niistä sitten omat murheensa tullut lisäksi...
Vaihda korjaamoa... ei voi olla tuollasta arpomista.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Eli vähän summaten, auto siis sammui vauhdissa. (saisiko tästä vähän lisää kuvausta, nykikö, oliko vauhdissa vai tyhjäkäynnillä, oliko oireita aiemmin jne)
Ensin ei kai edes lähtenyt käyntiin, korkeapainepumpun vaihdon jälkeen käynnistyy pariksi sekunniksi ja sammuu. Ei kai vaikuta painaako kaasua?
Ja mitään vikakoodejako ei näy.
Ensin ei kai edes lähtenyt käyntiin, korkeapainepumpun vaihdon jälkeen käynnistyy pariksi sekunniksi ja sammuu. Ei kai vaikuta painaako kaasua?
Ja mitään vikakoodejako ei näy.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Joo - auto sammui vauhdissa kun rullasin 60-70 km/h alamäkeä ja päästin tyhjäkäynnille. Sen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin.Kun painoin kaasua niin kierrokset tippuivat ja kaara sammui. Sitten alkoikin jo kohta 1,5 kk kestänyt vitutus.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Olikos tuosta jo se jakopää tsekattu?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Korjaamon mukaan auto käynnistyisi muutamaksi sekunniksi joten se sulkee hihnan pois laskuista. Nyt on viikko mennyt korjatun ECUn jälkeen eikä edelleenkään autoa. Kyllä jumalauta on vaikeeta...
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Nyt menee aika arvailuksi.. mutta siirtopumppuhan on kaiketi tankissa ja sitä kai tarvitaan JTS:ssässäkin, vai vetäisikö korkeapainepumppu bensaa moottori käynnissä ilman siirtopumppua? Kellään ollut tankkipumpun kanssa säätöä?
Tulee pari skenaariota mieleen. Pumpun ja tankin kannen välinen letku rikki tankin sisällä. Yleinen vika kaikissa malleissa. Mutta toisaalta jos auto lähtee kumminkin käyntiin. Pitäisi mitata bensanpaineet tankin ja KP pumpun välistä. Ja toisaalta paineiden pitäisi pysyä moottori sammutettuna eli purskahtaa bensaa kun KPP:lle tulevan letkun irrottaa? (voisi testata omasta)
Toinen skenaario, vauhtipyörän tai nokan anturi kaputt. Kun ei tule pyörintätietoa, ei anna käydessä siirtopumpulle virtaa. Kun autoon laittaa virrat päälle, ajaa kuitenkin pumpulla alkupaineet ennen starttia. Näillä painella käy sen pari sekuntia, kunnes sammuu kun pumppu ei enää käy. Jos tankin johtoihin pääsisi käsiksi, voisi mitata miten pumpulle tulee virtaa.
Tulee pari skenaariota mieleen. Pumpun ja tankin kannen välinen letku rikki tankin sisällä. Yleinen vika kaikissa malleissa. Mutta toisaalta jos auto lähtee kumminkin käyntiin. Pitäisi mitata bensanpaineet tankin ja KP pumpun välistä. Ja toisaalta paineiden pitäisi pysyä moottori sammutettuna eli purskahtaa bensaa kun KPP:lle tulevan letkun irrottaa? (voisi testata omasta)
Toinen skenaario, vauhtipyörän tai nokan anturi kaputt. Kun ei tule pyörintätietoa, ei anna käydessä siirtopumpulle virtaa. Kun autoon laittaa virrat päälle, ajaa kuitenkin pumpulla alkupaineet ennen starttia. Näillä painella käy sen pari sekuntia, kunnes sammuu kun pumppu ei enää käy. Jos tankin johtoihin pääsisi käsiksi, voisi mitata miten pumpulle tulee virtaa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Tätä viestiketjua kun seurasin niin tuntuu tosi oudolta jos ei ole parin sekunnin käymisen jälkeen tutkittu onko polttoainejärjestelmässä vielä painetta siinä vaiheessa kun moottori sammuu . Se selviää irroittamalla polttoaineletkuliitin rintapellin lähistöllä .
Edellisessä viestissä todettiin aivan oikein että kun virrat laitetaan päälle tankissa oleva siirtopumppu käy pari sekunttia laittaen paineet päälle ja sammuu. Kun takapenkki on irti niin pumpun ääni kuuluu selvästi .
Startattaessa se menee uudestaan päälle siiirtämään polttoainetta. Siirtopumppu on takapenkin alla tankin päällä ja siihen tuleva virta on mitattavissa pumpun päällä olevasta liittimestä . Ongelma vain on se että sen jälkeen kun moottori sammuu tai sammutetaan eli ei enää pyöri niin virtaa ei pumpulle tule , oli sammumisen syy mikä vain .
Jos parin sekunnin käymisen jälkeen järjestelmässä ei ole enää painetta on asia selvä , siirtopumppu ei mene päälle moottorin käynnistyttyä .
Vian tutkinnassa tämä asia pitäisi selvittää aluksi , kysy korjaamolta asiasta .
Edellisessä viestissä todettiin aivan oikein että kun virrat laitetaan päälle tankissa oleva siirtopumppu käy pari sekunttia laittaen paineet päälle ja sammuu. Kun takapenkki on irti niin pumpun ääni kuuluu selvästi .
Startattaessa se menee uudestaan päälle siiirtämään polttoainetta. Siirtopumppu on takapenkin alla tankin päällä ja siihen tuleva virta on mitattavissa pumpun päällä olevasta liittimestä . Ongelma vain on se että sen jälkeen kun moottori sammuu tai sammutetaan eli ei enää pyöri niin virtaa ei pumpulle tule , oli sammumisen syy mikä vain .
Jos parin sekunnin käymisen jälkeen järjestelmässä ei ole enää painetta on asia selvä , siirtopumppu ei mene päälle moottorin käynnistyttyä .
Vian tutkinnassa tämä asia pitäisi selvittää aluksi , kysy korjaamolta asiasta .
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Eikös sen pumpun saa töräytettyä päälle ihan messilläkin...
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ei aivan noin yksinkertaisesti .jalittam kirjoitti:Eikös sen pumpun saa töräytettyä päälle ihan messilläkin...
Pumppuhan on polttoainesäiliössä ja sen kansi mihin virrat tulee säiliön päällä takapenkin alla .
Pumppuun tulee nelinapainen kaapeli jossa on myös polttoainemittarin piuhat . Pumppua voi käyttää yhdistämällä virran ja maan esim. akusta johdolla ja pienillä abiko-liittimillä .
Tässä tapauksessa testin voi tehdä näin että virrat päälle ja kun takapenkki on irti kuulee hörähtääkö pumppu pariksi sekunniksi nostaen paineen polttoainejärjestelmään . Voi vielä tarkistaa paineen polttoaineletkun irroittamalla esim. rintapellin liitoksesta . Mikäli painetta on niin sitten starttaus ja jos moottori käynnistyy ja sammuu parin sekunnin kuluttua niin uusi tarkastus että onko järjestelmässä painetta . Mikäli painetta on , niin polttoaineen siirto on kunnossa korkeapainepumppuun asti . Ellei ole painetta niin vika on toiminnossa joka ohjaa virran pumppuun moottorin käydessä . Toinen toiminto ohjaa virran pumppuun pariksi sekunniksi kun laitetaan virta päälle .
Jos auto on ammattilaisen korjaamolla niin kyllä siellä pitäisi nämä testit hallita .
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ööö.
Siis läppäri autoon ja tökkää obd tökkelin kiinni.
Enter ja pumppu pyörii jos pyörii.
Minusta aateekoota välttelevästä, toi on kohtuu yksinkertaista.
Siis läppäri autoon ja tökkää obd tökkelin kiinni.
Enter ja pumppu pyörii jos pyörii.
Minusta aateekoota välttelevästä, toi on kohtuu yksinkertaista.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Eiköhän tässä ole Boschin elektroniikka ja korjaamo lainasi muualta vielä Fiatin omaa lukijaa. Mut kun ilmeisesti ei sitä kautta mitään ilmi niin kolme turhaa osaa nyt vaihdettu ilman tulosta...
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
... joten tuo simppeli "toimiiko siirtopumppu auton käydessä" on syytä tsekata enneku vaihtaa enää yhtään osaa. Siihen ei läppärii tartte.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
... ja äsken korjaamolla väittivät että bensansaannin loppuminen olisi särkenyt imusarjan... ei kai ny saatana sellanen ole mitenkään mahdollista ?
Maanantaina taas jatkavat kun elektroniikkaosaajansa palaa töihin...
Maanantaina taas jatkavat kun elektroniikkaosaajansa palaa töihin...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
EiPK kirjoitti:... ja äsken korjaamolla väittivät että bensansaannin loppuminen olisi särkenyt imusarjan... ei kai ny saatana sellanen ole mitenkään mahdollista ?
Maanantaina taas jatkavat kun elektroniikkaosaajansa palaa töihin...
Olishan se melkosta kun sattuu polttoaine loppumaan tienpäällä niin menis aina imusarja vaihtoon.
taitaa olla "osaajia" koko korjaamo täynnä. Kauanko meinaat tuota pelleilyä katsoa? tuskin ilmaiseksikaan tuota sepittävät, voi olla loppulasku melkoinen ja mitä vielä keksivätkään turhaan vaihtaa.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
...varsinkaan kun JTS:n imusarja ei ole edes bensaan kosketuksissa koska suorasuihku. Eikä tule kyllä mieleen mitään lämpenemistäkään joka imusarjaan vaikuttaisi. Se pakosarjan päällä oleva muovinen jäähdytysneste palkkihan voi saada siipeensä jos pakosarja hehkuu kirsikkana, mutta sepä ei tähän liity.
Ikäviä nämä alisuorittaja korjaamoiden kanssa värkkäämiset.
Edit: siinä vaan pitäisi ottaa päättäväisesti se asenne että on kokenut vääryyttä ja keksiä kaikki mahdolliset uhkailut ja perustelut että ei mene koko touhu omasta lompakosta.
Ikäviä nämä alisuorittaja korjaamoiden kanssa värkkäämiset.
Edit: siinä vaan pitäisi ottaa päättäväisesti se asenne että on kokenut vääryyttä ja keksiä kaikki mahdolliset uhkailut ja perustelut että ei mene koko touhu omasta lompakosta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä korjaamo on kyseessä , niin ontuvia ovat vian arvailut . Minulla on 159 2.2 JTS kokenut bensan loppumisen eikä mitään mennyt rikki , tietenkään .PK kirjoitti:... ja äsken korjaamolla väittivät että bensansaannin loppuminen olisi särkenyt imusarjan... ei kai ny saatana sellanen ole mitenkään mahdollista ?
Maanantaina taas jatkavat kun elektroniikkaosaajansa palaa töihin...
Se että autoon tulee useampia vikoja samanaikaisesti on varsin epätodennäköistä .
Mitä kaikkea on vaihdettu korkeapainepumpun ja imusarjan lisäksi ? Onko varmaa että tankin siirtopumppu toimii varmasti . Jos mitään vikakoodeja ei ole niin mikään elektroniikka - velho ei pääse asiassa eteenpäin .
Kyllähän tämä alkaa olla jo kuluttaja-asiamiehen tai korjaamoalan tavarantarkastajan asia . Älä maksa mitään ennen kuin auto toimii .
Tee asia julkiseksi ellei muu auta , ensinnäkin korjausaika on kohtuuton ja ehjien osien vaihtamisesta ei tarvitse maksaa .
Missä päin auto korjattavana ; kiinnostaa asia nyt tosiaan .
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Ei jumalauta, hae nyt se auto äkkiä pois sieltä. Ja ihan vaan solidaarisuudesta muita kohtaan kerro mikä "korjaamo" on kyseessä.PK kirjoitti:... ja äsken korjaamolla väittivät että bensansaannin loppuminen olisi särkenyt imusarjan... ei kai ny saatana sellanen ole mitenkään mahdollista ?
Maanantaina taas jatkavat kun elektroniikkaosaajansa palaa töihin...
932 937 955 955
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Nyt on pakko kompata jo muita.
Hae se auto helvettiin sieltä.
Ja siirtopumpun testaus pitäis onnistua MES:llä (multiecuscan), eli testerillä jolla voi tehdä jotain muutakin kuin lukea vain vikakoodit. Sieltä vaan valikosta bensapumpun kohdalta käskee sen pyörimään, klik.
Hae se auto helvettiin sieltä.
Ja siirtopumpun testaus pitäis onnistua MES:llä (multiecuscan), eli testerillä jolla voi tehdä jotain muutakin kuin lukea vain vikakoodit. Sieltä vaan valikosta bensapumpun kohdalta käskee sen pyörimään, klik.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Tänään vihdoin sain GT:n. Oikeat viat olivat polttoainepumppu, suutin paskana ja joku putki suuttimen lähellä ja ECU. Luoja miten kiva taas ajella ja meisselikin kasvoi entisiin lukemiin...
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Niinno eihän nuo kaikki ole sieltä kerralla hajonneet mutta hyvä että auto liikkuu taas.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Joo ois kyl outoa että yhtäaikaa menisivät. Mutta ennen kuin hajosi niin jonku aikaa ennen sitä kylmäkäynnistyksessä kone tärisi kunnolla ennenkuin lämpeni. Et mihin noista nyt sit viittaisi ja siitä sitte tuleen lisää vikoja...
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: JTS konehuoneen korkeapainepumppu hajosi
Oliko kyseessä siis siirtopumppu vai se ekana arvattu korkeapainepumppu? Erinomaista tuli kuntoon, arvaamolle silti kouluarvosanaksi vitonen.PK kirjoitti:Tänään vihdoin sain GT:n. Oikeat viat olivat polttoainepumppu, suutin paskana ja joku putki suuttimen lähellä ja ECU. Luoja miten kiva taas ajella ja meisselikin kasvoi entisiin lukemiin...
932 937 955 955