Osanumero ainakin on vaihtunut vissii pariinkin kertaan ja pelkkä kansi tulee uusi, ei saranaosaa. Ja kansi on vain muovisissa liukukiinnikkeissä, ei ruuveja.MikaT kirjoitti:Kun Giuliaan on vaihdettu bensaluukun kansi. Onko vaihdettu vain pelkkä kansi vai myös kiinnikkeet?
Huolto ei löydä mitään merkintää/kampanjaa maahantuojalta että noita vaihdettaisiin takuuseen. Onko vaihdetut kannet parempia, eivätkä käyttäydy samalla tavalla?
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Best cars to own: Driver Power 2019 results
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... 19-results
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... 19-results
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oho, laatumerkkien porukassa Juulia, isot peukut tähän ...V6 kirjoitti:Best cars to own: Driver Power 2019 results
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... 19-results
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niin. Tässä on nyt tullut ajeltua reilut 5000 km Giulialla, 180 hv dieselillä. Pikkuhiljaa ollaan tultu tutuiksi, ainakin melkein.
Se, mitä en ole täysin ymmärtänyt, on se maapallo-grafiikka mittaristossa, jonka saa halutessaan myös kojelaudan keskinäyttöön. Siinä se kuvastaa ilmeisesti pitemmän aikavälin ekotehokkuutta ja mittaristossa hetkellistä. Mitä kirkkaampi tellus ja tähtiä ympärillä, sitä ekonomisemmin ja ekologisemmin on ajettu. Tämä selvä. Sitten on ne kolme parametria, joille on omat mittarit, ja joiden mukaan se pallo väriä muuttaa. Ohjekirjan ja mittariston tekstien mukaan ne ovat kiihdytys, jarrutus ja vaihde.
Vaihteen osalta tulee aina täydet 100 pistettä - ja miksei tulisi, kun auto saa valita pykälän itse. Aika tarpeetonta.
Kiihdytyksen osalta mennään jossain 80 -90 pistettä, mutta ihan tarkkaa käsitystä minulla ei ole, mikä olisi se taloudellisin tapa kiihtyä. Toisinaan pisteet laskevat, vaikka ajaa tasaista nopeutta.
Suurin mysteeri on se jarrutus. Miten jarrutetaan taloudellisimmin. Maalaisjärjellä ajatellen niin, ettei jarruteta ollenkaan, koska jokaista jarrun painallusta on edeltänyt turha kaasun painallus. Mutta ei tuo maalaisjärjelläkään toimien pisteitä anna. Juurikaan ei ole syntynyt käsitystä, mikä olisi pisteikkäin tapa hidastaa.
Mittaristossa on sitten lisäksi vaakasuora palkki kuvaamassa hetkellistä kulutusta. Toisinaan, mutta ei aina, siinä näkyy myös pienempi, staattisempi palkki, joka ohjekirjan mukaan kertoo optimaalisen kulutuksen. Miksi toisinaan optimaalinen kulutus on suurempi kuin todellinen kulutus?
Onko joku näihin perehtynyt ja ymmärtääkö näiden sielunelämää ja olemassa olon tarkoitusta?
Se, mitä en ole täysin ymmärtänyt, on se maapallo-grafiikka mittaristossa, jonka saa halutessaan myös kojelaudan keskinäyttöön. Siinä se kuvastaa ilmeisesti pitemmän aikavälin ekotehokkuutta ja mittaristossa hetkellistä. Mitä kirkkaampi tellus ja tähtiä ympärillä, sitä ekonomisemmin ja ekologisemmin on ajettu. Tämä selvä. Sitten on ne kolme parametria, joille on omat mittarit, ja joiden mukaan se pallo väriä muuttaa. Ohjekirjan ja mittariston tekstien mukaan ne ovat kiihdytys, jarrutus ja vaihde.
Vaihteen osalta tulee aina täydet 100 pistettä - ja miksei tulisi, kun auto saa valita pykälän itse. Aika tarpeetonta.
Kiihdytyksen osalta mennään jossain 80 -90 pistettä, mutta ihan tarkkaa käsitystä minulla ei ole, mikä olisi se taloudellisin tapa kiihtyä. Toisinaan pisteet laskevat, vaikka ajaa tasaista nopeutta.
Suurin mysteeri on se jarrutus. Miten jarrutetaan taloudellisimmin. Maalaisjärjellä ajatellen niin, ettei jarruteta ollenkaan, koska jokaista jarrun painallusta on edeltänyt turha kaasun painallus. Mutta ei tuo maalaisjärjelläkään toimien pisteitä anna. Juurikaan ei ole syntynyt käsitystä, mikä olisi pisteikkäin tapa hidastaa.
Mittaristossa on sitten lisäksi vaakasuora palkki kuvaamassa hetkellistä kulutusta. Toisinaan, mutta ei aina, siinä näkyy myös pienempi, staattisempi palkki, joka ohjekirjan mukaan kertoo optimaalisen kulutuksen. Miksi toisinaan optimaalinen kulutus on suurempi kuin todellinen kulutus?
Onko joku näihin perehtynyt ja ymmärtääkö näiden sielunelämää ja olemassa olon tarkoitusta?
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nää on vissiin jotain ecomoodi höpötyksiä. En oo vissiin kertaakaan käyny tossa tilassa ku siinä kaasun vastaavuus on ihan karsee.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minä taas ajan melkein pelkästään A-ohjelmalla Rauhallinen kaasunvaste liikenteessä ja sitte ku tarvii niin naps D:lle ja muutos on välitön. Tapansa kullakin.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä taas normaalisti N käytössä, D päälle jos haluaa ajella aktiivisemmin.
A-moodia käytin kerran pidempään, testailin vähän coasting-toimintoa. Kaasuvaste itseäkin ihmetytti tuossa.
A-moodia käytin kerran pidempään, testailin vähän coasting-toimintoa. Kaasuvaste itseäkin ihmetytti tuossa.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse ajan aina N:llä, paitsi liikennevaloissa, joissa viereen pysähtyy työsuhdebemari tms. Tuolloin D.JontteB kirjoitti:Minä taas ajan melkein pelkästään A-ohjelmalla Rauhallinen kaasunvaste liikenteessä ja sitte ku tarvii niin naps D:lle ja muutos on välitön. Tapansa kullakin.
A:ta olen käyttänyt tasan sen verran, että tunnistan mistä puhutaan (maapallo).
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuohon sopivaan öljyyn liittyen -ostin varuille sekä rengaspaikkapullon ja piruuttani litran tämän
hollantilaisen jalostamon PSA- 0W-30 - yhteensopivaa tuotetta kun Seleniaa en saanut käsiin.
https://eurol.com/en/oil-advisor-result ... 5c4feaea07
PERFORMANCE
Performance level
ACEA C2
PSA B71 2312
Recommended for use
Fiat 9.55535-GS1
Fiat 9.55535-DS1
Näitä yhteensopivia öljyjä tullee pikku hiljaa lisääkin markkinoille. Kun takuu loppuu vuoden päästä niin voisi
kokeilla , ehkä ... Seleniat nyt viime vaihdosta olleet sisällä 6 000 km.
hollantilaisen jalostamon PSA- 0W-30 - yhteensopivaa tuotetta kun Seleniaa en saanut käsiin.
https://eurol.com/en/oil-advisor-result ... 5c4feaea07
PERFORMANCE
Performance level
ACEA C2
PSA B71 2312
Recommended for use
Fiat 9.55535-GS1
Fiat 9.55535-DS1
Näitä yhteensopivia öljyjä tullee pikku hiljaa lisääkin markkinoille. Kun takuu loppuu vuoden päästä niin voisi
kokeilla , ehkä ... Seleniat nyt viime vaihdosta olleet sisällä 6 000 km.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No wanhassa Nordissa on muistaakseni 6,1 litraa suodattimen kanssa, jotenPujazuba kirjoitti:^Aikamoinen öljytilavuus tällä koneella.
eihän tuo 5,2 l kovin paljon ole. Iso sumppu -> paljon öljyä
kokonaiskierrossa jäähdyttämään ja voitelemaan ...
QV:ssa sitten 6,5 litraa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee: Eikös se takuu olle noissa 3v tai 100tkm, Kumpi ensin täyttyy, käsitin että tuolla hankkimallasi olisi kuitenkin päästelty jo reilusti yli?
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Jep. Tehtaan takuu noin, mutta sain vuoden lisätakuun kaupan päälle. Toki sen kattavuus
ei ole niin hyvä kuin tehtaan takuu.
ei ole niin hyvä kuin tehtaan takuu.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Alfa Romeo Giulia 952
https://autoweek.com/article/new-york-a ... e-new-york
Quadrafogliosta NRING -erikoiserä. 55 kpl. Samoin Stelvion Q:sta.
Sitten ajassa hyppy 25 vuotta eteenpäin. Miten on mahtanut hinnat kehittyä? Onko tällaisilla erikoiserillä arvoa nykyään?
Quadrafogliosta NRING -erikoiserä. 55 kpl. Samoin Stelvion Q:sta.
Sitten ajassa hyppy 25 vuotta eteenpäin. Miten on mahtanut hinnat kehittyä? Onko tällaisilla erikoiserillä arvoa nykyään?
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei polttomoottoriautoilla saa ajaa enää silloin. Tai siis nyt, jos ollaan 25 vuotta edessäpäin.
932 937 955 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raimo Miettinen kirjoitti:https://autoweek.com/article/new-york-a ... e-new-york
Quadrafogliosta NRING -erikoiserä. 55 kpl. Samoin Stelvion Q:sta.
Sitten ajassa hyppy 25 vuotta eteenpäin. Miten on mahtanut hinnat kehittyä? Onko tällaisilla erikoiserillä arvoa nykyään?
tämä oli siis USAN nring edition, Euroopassa määrä oli 108.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kukaan täällä vielä 100tkm rikkonut omalla diesel-Giuliallaan? Mitähän mahtaa valtuutetut huoltoliikkeet veloittaa tuosta 100 tonnin huollosta, johon kuuluu siis jakopään vaihto?
- flapjack
- Viestit: 474
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ite totun kyllä kaikkiin D/N/A valintoihin aika pian. Se A:n leijamoodi on aika jännä enkä heti usko että se oikeasti säästäisi polttoainetta tai mitään muutakaan. Ilmeisesti siinä on kuitenkin myös fast on - fast off käytös, eli jos päästät kaasun äkkiä niin moottorijarruttaa ja jos hiljaa niin rullaa vapaalla.
Oma M112 taitaa muuten pyöritellä noin 8 litraa öljyä, mutta onhan siinä vähän leveyttäkin.
Giulia rullasi 40 000 viime viikolla ja on taas kesärenkaiden päällä.
On tosin myös kevätkuorrutuksessa. Pitää lainata ja käydä pesemässä joku päivä.
Oma M112 taitaa muuten pyöritellä noin 8 litraa öljyä, mutta onhan siinä vähän leveyttäkin.
Giulia rullasi 40 000 viime viikolla ja on taas kesärenkaiden päällä.
On tosin myös kevätkuorrutuksessa. Pitää lainata ja käydä pesemässä joku päivä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Omien kokeilujen ja laskujen perusteella A:lla ajaminen kyllä säästää bensaa jonkin verran, mutta se on niin nuhaisen tuntuinen "mummoasetus" ettei sillä ole testailujen jälkeen tullut kauhean paljon ajettua. Useimmiten päällä on ihan N.
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä papallakin täällä moodina. Mutkatielle sit se ree...Teemuv kirjoitti:^^ Omien kokeilujen ja laskujen perusteella A:lla ajaminen kyllä säästää bensaa jonkin verran, mutta se on niin nuhaisen tuntuinen "mummoasetus" ettei sillä ole testailujen jälkeen tullut kauhean paljon ajettua. Useimmiten päällä on ihan N.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Testasin jonkin täyttökerran verran a-moodia. Samaa työmatkaa ja ajoa kuin ennenkin. Kyllä se useamman desin säästi, ero oli yli puoli litraa, mutta alle litran/100km.
On erilaista ajoa kun rullailee jatkuvasti. Eli opettaa todella ennakoivaan ajoon, mikä jo säästää bensaa. Ja ne kierrokset, kyllä tuntuu pahalta ajaa niin pienillä kierroksilla.
Kun bensa loppuu, niin pyöräytän säästömoodin päälle joskus.
Miten Giulian moottorioptimointi suoritetaan? Meneekö obd:n kautta?
On erilaista ajoa kun rullailee jatkuvasti. Eli opettaa todella ennakoivaan ajoon, mikä jo säästää bensaa. Ja ne kierrokset, kyllä tuntuu pahalta ajaa niin pienillä kierroksilla.
Kun bensa loppuu, niin pyöräytän säästömoodin päälle joskus.
Miten Giulian moottorioptimointi suoritetaan? Meneekö obd:n kautta?
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei mee ainakaan vielä obd. Eli ecu irti, auki ja piirilevyyn pinneillä. Mut siks ihan sama onko sgw vai ei.MikaT kirjoitti:Testasin jonkin täyttökerran verran a-moodia. Samaa työmatkaa ja ajoa kuin ennenkin. Kyllä se useamman desin säästi, ero oli yli puoli litraa, mutta alle litran/100km.
On erilaista ajoa kun rullailee jatkuvasti. Eli opettaa todella ennakoivaan ajoon, mikä jo säästää bensaa. Ja ne kierrokset, kyllä tuntuu pahalta ajaa niin pienillä kierroksilla.
Kun bensa loppuu, niin pyöräytän säästömoodin päälle joskus.
Miten Giulian moottorioptimointi suoritetaan? Meneekö obd:n kautta?
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OBD:n kautta onnistuu. Esimerkiksi Eurocompulsionin paketilla voit tehdä tämän itse omalla kädessä pidettävällä päätelaitteella. Samalla laitteella voit palauttaa alkuperäisen softan takaisin ennen huoltoa.JanV kirjoitti:Ei mee ainakaan vielä obd. Eli ecu irti, auki ja piirilevyyn pinneillä. Mut siks ihan sama onko sgw vai ei.MikaT kirjoitti:Testasin jonkin täyttökerran verran a-moodia. Samaa työmatkaa ja ajoa kuin ennenkin. Kyllä se useamman desin säästi, ero oli yli puoli litraa, mutta alle litran/100km.
On erilaista ajoa kun rullailee jatkuvasti. Eli opettaa todella ennakoivaan ajoon, mikä jo säästää bensaa. Ja ne kierrokset, kyllä tuntuu pahalta ajaa niin pienillä kierroksilla.
Kun bensa loppuu, niin pyöräytän säästömoodin päälle joskus.
Miten Giulian moottorioptimointi suoritetaan? Meneekö obd:n kautta?
"EURO+DRIVE® Tuning system is available in power-specific variations and is conveniently flashed to the vehicle’s factory ECU through the OBD-II port without any physical modification to the factory ECU."
Jos auto on valmistettu helmikuun 2018 jälkeen, se sisältää "palomuurin", joka vaikeuttaa tätä toimenpidettä.
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aivan joo, unohdin tän eurocompulsionin "mokkulan"
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli jotka tekevät Suomessa, ottavat ecun irti. Ok.
Tuo eurocompulsion olisi kyllä ideana tosi kiinnostava. Mutta hinta... tullia, veroa ja kuljetuskustannuksia vielä päälle.
Ken on Giuliansa (2.0 bensa) optimoinnin hoitanut ja haluaa kertoa kokemuksistaa saa laittaa vaikka yv:n. Kiitos.
Tuo eurocompulsion olisi kyllä ideana tosi kiinnostava. Mutta hinta... tullia, veroa ja kuljetuskustannuksia vielä päälle.
Ken on Giuliansa (2.0 bensa) optimoinnin hoitanut ja haluaa kertoa kokemuksistaa saa laittaa vaikka yv:n. Kiitos.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Projektiosiossa palstatoveri JanV oli saanut erittäin hyviä tuloksia tehorintamalla. Ja ilmeisesti kone on pysynyt hyvin nipussakin.MikaT kirjoitti: Ken on Giuliansa (2.0 bensa) optimoinnin hoitanut ja haluaa kertoa kokemuksistaa saa laittaa vaikka yv:n. Kiitos.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kysyin joskus hintaa eikä ollut kovin paha. Pääsee ilmeisesti helposti käsiksi. Luuri kouraan ni selviääapulus kirjoitti:Onko kukaan täällä vielä 100tkm rikkonut omalla diesel-Giuliallaan? Mitähän mahtaa valtuutetut huoltoliikkeet veloittaa tuosta 100 tonnin huollosta, johon kuuluu siis jakopään vaihto?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jakopäähän on Suomen olosuhteissa tiputettu 3v / 60tkm. Lisäksi noissa oli ainakin Stelvion tehokkaammassa diiselissä vesi/ilma välijäähy jakopään edessä joka melkeen tuplaa sen vaihtoajan.JontteB kirjoitti:Kysyin joskus hintaa eikä ollut kovin paha. Pääsee ilmeisesti helposti käsiksi. Luuri kouraan ni selviääapulus kirjoitti:Onko kukaan täällä vielä 100tkm rikkonut omalla diesel-Giuliallaan? Mitähän mahtaa valtuutetut huoltoliikkeet veloittaa tuosta 100 tonnin huollosta, johon kuuluu siis jakopään vaihto?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Manuaalissa lukee mulla että vaihtoväli 100tkm paitsi jos on raskaalla käytöllä tai poikkeuksellisen pölyisissä olosuhteissa, mitä tuolla lie sitten tarkoitetaankaan...Stilo kirjoitti:Jakopäähän on Suomen olosuhteissa tiputettu 3v / 60tkm. Lisäksi noissa oli ainakin Stelvion tehokkaammassa diiselissä vesi/ilma välijäähy jakopään edessä joka melkeen tuplaa sen vaihtoajan.JontteB kirjoitti:Kysyin joskus hintaa eikä ollut kovin paha. Pääsee ilmeisesti helposti käsiksi. Luuri kouraan ni selviääapulus kirjoitti:Onko kukaan täällä vielä 100tkm rikkonut omalla diesel-Giuliallaan? Mitähän mahtaa valtuutetut huoltoliikkeet veloittaa tuosta 100 tonnin huollosta, johon kuuluu siis jakopään vaihto?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomi lasketaan raskaisiin olosuhteisiin kylmän ilmanalan vuoksi jolloin käytetään sitä 3v / 60 000km. Näin on ainakin maahantuonnin mukaan speksattu Suomen Giulia / Stelvio kanta. Toki samalla peruskoneella laskettu aikasemmin täällä menestyksekkäästi 120tkm vaihtovälilläkin, että aika lyhyeksi väännetty Giuliaan / Stelvioon.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onpa jännä, kun ainakaan huoltodokumenttien mukaan ei ole 60tkm kohdalla mun autoon jakopäätä tehty vaikka valtuutetussa huoltoliikkeessä suoritettu määräaikaishuollon nimellä.Stilo kirjoitti:Suomi lasketaan raskaisiin olosuhteisiin kylmän ilmanalan vuoksi jolloin käytetään sitä 3v / 60 000km. Näin on ainakin maahantuonnin mukaan speksattu Suomen Giulia / Stelvio kanta. Toki samalla peruskoneella laskettu aikasemmin täällä menestyksekkäästi 120tkm vaihtovälilläkin, että aika lyhyeksi väännetty Giuliaan / Stelvioon.
210hv diesel kyseessä.
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin tuo homma meni myös muistaakseni esim. 156 JTD -jälkimarkkinoinnin alussa, ensin pitempi huoltoväli, sitten huoltoväliä tihennettiin Suomen oloissa 3v/60 000 km -lukemiin myöhemmin. Tosin omaan 156:seen olen vaihdattanut alle 3v, mutta kilometrit olleet max 80 tkm. Kyllä talvikäyttö Suomessa vastaa määritelmää raskaat olosuhteet.apulus kirjoitti:Onpa jännä, kun ainakaan huoltodokumenttien mukaan ei ole 60tkm kohdalla mun autoon jakopäätä tehty vaikka valtuutetussa huoltoliikkeessä suoritettu määräaikaishuollon nimellä.Stilo kirjoitti:Suomi lasketaan raskaisiin olosuhteisiin kylmän ilmanalan vuoksi jolloin käytetään sitä 3v / 60 000km. Näin on ainakin maahantuonnin mukaan speksattu Suomen Giulia / Stelvio kanta. Toki samalla peruskoneella laskettu aikasemmin täällä menestyksekkäästi 120tkm vaihtovälilläkin, että aika lyhyeksi väännetty Giuliaan / Stelvioon.
210hv diesel kyseessä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se on sitten mullakin jokavuotista hupia näillä kilsoilla.Jiitee kirjoitti:Näin tuo homma meni myös muistaakseni esim. 156 JTD -jälkimarkkinoinnin alussa, ensin pitempi huoltoväli, sitten huoltoväliä tihennettiin Suomen oloissa 3v/60 000 km -lukemiin myöhemmin. Tosin omaan 156:seen olen vaihdattanut alle 3v, mutta kilometrit olleet max 80 tkm. Kyllä talvikäyttö Suomessa vastaa määritelmää raskaat olosuhteet.apulus kirjoitti:Onpa jännä, kun ainakaan huoltodokumenttien mukaan ei ole 60tkm kohdalla mun autoon jakopäätä tehty vaikka valtuutetussa huoltoliikkeessä suoritettu määräaikaishuollon nimellä.Stilo kirjoitti:Suomi lasketaan raskaisiin olosuhteisiin kylmän ilmanalan vuoksi jolloin käytetään sitä 3v / 60 000km. Näin on ainakin maahantuonnin mukaan speksattu Suomen Giulia / Stelvio kanta. Toki samalla peruskoneella laskettu aikasemmin täällä menestyksekkäästi 120tkm vaihtovälilläkin, että aika lyhyeksi väännetty Giuliaan / Stelvioon.
210hv diesel kyseessä.
No, jahka tänne Kuopioon tulee Gasumin asema niin se on joka tapauksessa 280hv bensa-Stelvion tai Giulian laitto edessä.
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Auto haettu huollosta (Arita). Takuuseen meni, samalla tehtiin omalla rahalla 4-pyöräsuuntaus "varuiksi", kun yhdessä kesärenkaassa näkyi vähän enemmän kulumaa, ja uudet runflatittomat renkaat menevät alle parin viikon sisällä.legza kirjoitti:No yleensä pesurin lätkät on tehty niin ettei lähde irti pelkästä ilmavirrasta. Ja toki artisti aina maksaa itse aiheutetuista tuhoista. Mutta kyllähän tuo takuu keissiltä vaikuttaa, jos niitä melkein kaikilta irtoilee. Jää ja lumi on harmillinen elementti, kun sen tuhot ei ole varsinaisesti valmistajan eikä kuluttajan aiheuttamaa. jälleenmyyjähän voi uusia mitä haluaa "takuuseen" vaikkei valmistaja ottaisikaan osaa.Jiitee kirjoitti:^ ei noin. Artisti ei maksa takuun alaisen auton osien rikkoutumisesta.
Tiukkana mutta asialinjalla pitää olla näissä asoissa
Pyysin samalla tarjousta tulevasta 3-vuotishuollosta. 30 tkm tuli mittariin, mutta ajallisesti tulee jakopääremontti eteen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"Veloce"-diffuuseri saapui Kiinasta ja näyttää sekä hyvältä, että laadukkaasti tehdyltä. Nyt vain se pakoputki myös tilaukseen, niin päästään asentamaan.JanV kirjoitti:Toi oli mullakin toinen vaihtoehto mutta orginaali non veloce tuplaulostulo voitti ihan sen takia vaan että oon aika paljon nähny tota kiinaa. Mut se on ku venäläistä rulettia noiden kaa, voi olla priimaa tai sit ei.
Putkeksi tulee tällainen:
https://remus.eu/catalog/product/view/i ... ategory/4/
Jos diffuuserin hankinta kiinnostaa, niin tämä oli siis tilauslinkki:
https://www.aliexpress.com/item/Black-P ... 66652.html
Hinnaksi tuli 320 taalaa (rahteineen) + 86,32 € (tulli + alv).
- Liitteet
-
- Diffuser.jpg (76.27 KiB) Katsottu 9524 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 30 Huhti 2019, 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Paljonkos tuolle siunaantui hintaa rahteineen?
omaan ajattelin myös juuri veloce versiota.
omaan ajattelin myös juuri veloce versiota.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitin juuri em. viestiin.90 kirjoitti:Paljonkos tuolle siunaantui hintaa rahteineen?
omaan ajattelin myös juuri veloce versiota.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No niinpäs näyttää, eipä tuo aivan älyttömän kallis investointi ole ja sattuu kyllä Huom alkup paremmin silmään.Unique kirjoitti:Päivitin juuri em. viestiin.90 kirjoitti:Paljonkos tuolle siunaantui hintaa rahteineen?
omaan ajattelin myös juuri veloce versiota.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ei ole kallis. Katoinkin että hinnallisesti on aika sama tilaako oem "non velocen" vai kopio velocen. En vaan uskaltanut tilaa koska periaate on melkein ollut että kiina pitää olla puolet halvempi ihan sen takia että niitä joutuu tilaa yleensä kaksi ennen kuin tulee toimiva. Mut Hyvä jos oli laakista laadukas. Ämpärimuoviahan toi vakiokin on joten sinänsä ei varmasti eroa.
Ota suosiolla vaan takapuskuri sitten irti koska ehjänä et noita heijastimia irti saa kun ne on ruuvattu takaa kiinni, paikkaan mihin ei ole puskuri paikallaan pääsyä.
Ota suosiolla vaan takapuskuri sitten irti koska ehjänä et noita heijastimia irti saa kun ne on ruuvattu takaa kiinni, paikkaan mihin ei ole puskuri paikallaan pääsyä.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja puskurin kiinnitysruuveihin pääsee ilmeisesti altapäin helposti kiinni?JanV kirjoitti: Ota suosiolla vaan takapuskuri sitten irti koska ehjänä et noita heijastimia irti saa kun ne on ruuvattu takaa kiinni, paikkaan mihin ei ole puskuri paikallaan pääsyä.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pohjamuovi ensin pois, joku 12 torxia ja 3 10 mm. Kaikki alta.Unique kirjoitti:Ja puskurin kiinnitysruuveihin pääsee ilmeisesti altapäin helposti kiinni?JanV kirjoitti: Ota suosiolla vaan takapuskuri sitten irti koska ehjänä et noita heijastimia irti saa kun ne on ruuvattu takaa kiinni, paikkaan mihin ei ole puskuri paikallaan pääsyä.
Puskuri seuraavaks Takavalot pois mikä on vittumainen itsessään eli takakontin sivumuovit irti vasemmalta jotta pääset valon kiinnitysruuviin (1 kpl). Oikean puoleiseen pääsee suoraan. Mut uusia klipsejä kannattaa verhoiluun varata koska ne on aika kertakäyttöisiä. Yksi pultti kontista siis valojen osalta pois ja toki sähköliitäntä. Takavaloissa on 2 klipsiä lisäksi eli varovasti vedät taaksepäin niitä valoja niin ne irtoo.
Valojen alla on puskurin kiinnitysruuveja muistaakseni 1 tai 2 kpl.
Sit sisälokareista normaalisti yksi puskurin kiinnitysruuvi irti.
Seuraavaksi varovasti puskurin kulmista lähtee vetämään puskuria irti. Siellä on sellaisia normaaleja klipsejä aika monta. Lähtee siis vetämällä ja painamalla samaan aikaa kuten kaikissa muissakin autoissa. Sit ku molemmast puolet on irti klipseistä niin puskuri ns tipahtaa, eli siinä kannattaa olla apuri jotta ei tipu lattialle. Tutkien sähköliitäntä on vasemmalla puolella niin se irti niin puskuri on kokonaan irti.
Seuraavaksi heijastimien pikkuruuvit irti niin heijastimet irtoaa (klipsi lisäksi pitää kiinni). Heijastimen takana on diffusorin ruuveja muistaakseni 2 kpl. Muuten diffusori ei oo ku klipseillä jotka on sit ihan sairaan tiukkoja, eli ne ei oikeastaan ees puskuri paikallaan irtois rikkomatta.
Vanha pois uus tilalle. Kato että kaikki klipsit kohdistuu oikein. Jälleen saa painaa tosi tarkasti ja tiukkaan että jokainen klisi menee paikalleen. Sit kaikki vaan takas, kato kun laitat puskurin paikalleen että puskuri kohdistuu oikein keskeltä siitä takaluukun reunasta ettei jää väärälle puolelle kohdistinta koska sillon luukku hinkkaa puskuriin. Valot takas ja kato että nekin kohdistuu oikein. Mä onnistuin eka kohdistamaan toisen väärin ja ihmettelin miksi se ei oo täysin linjassa luukussa olevan valon kanssa joten purku ja uusiksi niin meni oikein.
Eli ihan piece of cake ei toi diffun asennus oo, vaatii vähän aikaa ja kärsivälllisyyttä ettei riko mitään.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja tärkeä neuvo aina kun irroittaa puskuria missä tahansa autossa. Teipaa puskurin ja pellin sauma pellin puolelta koska hirveän herkästi puskuria irrotettaessa naarmuttaa peltiä sillä puoliksi auki olevalla puskurilla.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tosta vähän näkee mitä siellä alla on. Valojen alla onkin 2 klipsiä, eli ei ruuveja. Ja ton keskimuovin takakontin sisällä joutui myös poistamaan (pari pulttia ja tosi tiukat klipsit) jotta vasemman puolen verhoilun saa irti koska se on ton alla.
Ja pellin suojateippaus näkyy myös kuvassa
Ja pellin suojateippaus näkyy myös kuvassa
- Liitteet
-
- Giulia_Puskuri.jpg (262.47 KiB) Katsottu 9057 kertaa
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos seikkaperäisestä selostuksesta. Vaikuttaa varsin työläältä.JanV kirjoitti: Eli ihan piece of cake ei toi diffun asennus oo, vaatii vähän aikaa ja kärsivälllisyyttä ettei riko mitään.
Jos teit tuon kaiken vain siksi, ettei heijastimet rikkoutuisi diffuusorin irroituksessa, niin eikö kannattaisi rikkoa ne suosiolla? Maksavat nimittäin 12.95€/kpl + rahti...
https://www.qverde.nl/shop/categorieen/ ... C4AAFAB507
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No joo, toinen vaihtoehto on toki rikkoa ne heijastimet. Voi olla vaan silti työlästä saada ne diffusorin klipsit irti paikallaan kun taakse ei pääse (ainakaan kaikkiin) vääntämään. On meinaan todella tiukassa. Mutta se voi kyllä onnistua. Ja uutta ruuviahan uusiin heijastimiin ei saa paikoilleen mutta niissä on ruuvin lisäksi se klipsi ja olen 100% varma että ne pysyy paikoillaan ilman sitä ruuviakin.
Joten joo, voi olla ihan kokeilemisen arvoinen ajatus mikäli puskurin irrotus ei naposta
Joten joo, voi olla ihan kokeilemisen arvoinen ajatus mikäli puskurin irrotus ei naposta
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kolmas vaihtoehto on pilkkoa vanha diffuuseri palasiksi ja irroittaa eri palaset yksi kerrallaan - ämpärimuoviahan se on ja helppo pilkkoa. Näin pitäisi saada heijaistimetkin ehjänä irti ilman puskurin irrotusta.JanV kirjoitti:No joo, toinen vaihtoehto on toki rikkoa ne heijastimet. Voi olla vaan silti työlästä saada ne diffusorin klipsit irti paikallaan kun taakse ei pääse (ainakaan kaikkiin) vääntämään. On meinaan todella tiukassa. Mutta se voi kyllä onnistua. Ja uutta ruuviahan uusiin heijastimiin ei saa paikoilleen mutta niissä on ruuvin lisäksi se klipsi ja olen 100% varma että ne pysyy paikoillaan ilman sitä ruuviakin.
Joten joo, voi olla ihan kokeilemisen arvoinen ajatus mikäli puskurin irrotus ei naposta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maapallon saa keskinäyttöön näkyviin kaikissa ajotiloissa. En tiedä, saako siinä pienemmässä perusnäytössä.Unique kirjoitti:Itse ajan aina N:llä, paitsi liikennevaloissa, joissa viereen pysähtyy työsuhdebemari tms. Tuolloin D.JontteB kirjoitti:Minä taas ajan melkein pelkästään A-ohjelmalla Rauhallinen kaasunvaste liikenteessä ja sitte ku tarvii niin naps D:lle ja muutos on välitön. Tapansa kullakin.
A:ta olen käyttänyt tasan sen verran, että tunnistan mistä puhutaan (maapallo).
Entä tietääkö kukaan, mitä tekee soittokoneeseen liittyvä play back -toiminto? En huomaa mitään eroa, on päällä tai poissa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5414
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
näyttäs vankasti jarrupalojen kulumisvaroittimen piuhalta... Laita kiinni runkoon niin selviää jos syttyy jarrupalojen kulumisvalo mittaristoon.