Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt ku ajo lämpimäks ja kävi kattoo niin sieltähän se kivasti pulputti turbon vesiletkujen juuresta. Korjautuu siis maanantaina. 5 min homma ois vaihtaa itekki mut ku takuu ni miks tekis.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saako tuollaisia virityksiä muka tehdä nykyisin? Että ei mekaanista yhteyttä jarruihin?
Kova on luotto tekniikkaan, jos näin on.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lentää ne lentokoneetkin pelkillä sähköjohdoilla nykyään. Jostain olin lukevinani että Giuliassa olisi loppuviimein hätävarana mekaaninen yhteys, mutta ilman tehostusta. Pitäisi varmaan kömpiä jalkatilaan tutkimaan mitä polkimessa on kiinni.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On siinä hätätilannetta varten mekaaninen yhteys pääsylinteriin. Normaalisti toimiessaan kuljettaja lumpsuttaa polkimella vain tuota keinokuormaa ja tietokone laskee taustalla minkä verran mitäkin nurkkaa täytyy jarruttaa. Jarrutehostinta tässä ei ole minkäänlaista, vaan pääsylinteri on mitoitettu siten, että kuljettaja saa auton pysäytettyä vikatilanteessa.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lentokoneissa on tuota vikasietoisuutta (varmistuksia, ja varmistuksen varmistuksia) "hieman" enemmän, kuin äärimmilleen kulukuristetuissa autoissa.
Mutta backuppi on siis Alfassakin.
Mutta backuppi on siis Alfassakin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tiivisteet tuli eilen vaihdettua ja homma ok. Ei siinä deltallakaan paljoa yli 5 minuuttia menny. Kiitos heille että ottivat sen väliin vaikka varsinaisesti aikoja ei ollut.
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvääkarila kirjoitti: ↑28 Heinä 2021, 19:42No nih, Giulia ajossa . Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä
- Kari
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä talvella keräsin lokia, niin Giulia ei lataa maantieajossa mikäli katsoo akun varaustason olevan riittävä. Vasta taajama-ajossa jännite nousee sinne 14,5V tienoolle. Maantiellä mennään noin 13,6V lukemissa. Tyhjällä akulla se sitten yrittää ladata sitä jatkuvasti, mutta ei toki tässä enää onnistu.
Otin heinäkuulla projektiksi ladata akun täyteen. Kaikkiaan tuo oli johdon jatkona kaksi vuorokautta, kunnes mxs 5.0 Ctek oli tyytyväinen akun tilaan. Jopa SS-järjestelmä toimi tämän jälkeen muutaman päivän. Vanhaa akkua pitäisi ladata kovemmalla jännitteellä, mutta Giuliassa ei varmaankaan ole mitään akun ikääntymistä kompensoivaa järjestelmää.
Otin heinäkuulla projektiksi ladata akun täyteen. Kaikkiaan tuo oli johdon jatkona kaksi vuorokautta, kunnes mxs 5.0 Ctek oli tyytyväinen akun tilaan. Jopa SS-järjestelmä toimi tämän jälkeen muutaman päivän. Vanhaa akkua pitäisi ladata kovemmalla jännitteellä, mutta Giuliassa ei varmaankaan ole mitään akun ikääntymistä kompensoivaa järjestelmää.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.
Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Yritin ulkoistaa ongelman Deltalle. Useamman puhelun jälkeen sain jonkun Konalasta kiinni ja kuulemma 27.8. pääsisi moottorivikavaloinen Alfa työn alle. Toinen vaihtoehto olisi viedä auto heille 2-5 päiväksi ja maksaa siltä ajalta sijaisautoa 60 euroa päivä toivoen että he ehtivät tuossa välissä tutkia auton. Soitin sitten AutoMilanoon ja sieltä luvattiin ottaa yhteyttä, miten asian kanssa jatkettaisiin mutta heilläkin tuntui kiirettä olevan.
En tiedä osaako joku muu kuin erikoistunut Alfa-huolto saada näitä Alfan sähkövikoja kuntoon. Suosituksia otetaan vastaan.
Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Yritin ulkoistaa ongelman Deltalle. Useamman puhelun jälkeen sain jonkun Konalasta kiinni ja kuulemma 27.8. pääsisi moottorivikavaloinen Alfa työn alle. Toinen vaihtoehto olisi viedä auto heille 2-5 päiväksi ja maksaa siltä ajalta sijaisautoa 60 euroa päivä toivoen että he ehtivät tuossa välissä tutkia auton. Soitin sitten AutoMilanoon ja sieltä luvattiin ottaa yhteyttä, miten asian kanssa jatkettaisiin mutta heilläkin tuntui kiirettä olevan.
En tiedä osaako joku muu kuin erikoistunut Alfa-huolto saada näitä Alfan sähkövikoja kuntoon. Suosituksia otetaan vastaan.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos jännitteet on pielessä on täysin kuun asennosta kiinni mitä vikakoodeja sieltä tulee ja sillä mitä ne koodit ovat ei oikeastaan edes ole merkitystä. Vaihdata suosiolla se laturi ja lopeta ajan kuluttaminen turhaan ihmettelyyn.Cloverleaf kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 13:19Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.
Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Minulla oli täysin samanlaisia ongelmia 159:n kanssa. Pahimmillaan jopa ABS jarrutteli moottoritiellä ajaessa miten sattuu. Oli todella kummallista menoa.
Vaihdatin ensin akun. Ei auttanut. Vaihdatin laturin ja kaikki ongelmat katosivat.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moottorin vikavalo sammui tänään. Pitänee yrittää ehdottaa AutoMilanoon, jos jatkettaisiin tuolla laturi-linjalla. Ei kai se laturi kovin paljoa maksa enemmän kuin 5 päivän vuokra-auto Deltalta. Onkohan tuo vaihto työläs/kallis Giuliaan?Unique kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 14:55Jos jännitteet on pielessä on täysin kuun asennosta kiinni mitä vikakoodeja sieltä tulee ja sillä mitä ne koodit ovat ei oikeastaan edes ole merkitystä. Vaihdata suosiolla se laturi ja lopeta ajan kuluttaminen turhaan ihmettelyyn.Cloverleaf kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 13:19Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.
Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Minulla oli täysin samanlaisia ongelmia 159:n kanssa. Pahimmillaan jopa ABS jarrutteli moottoritiellä ajaessa miten sattuu. Oli todella kummallista menoa.
Vaihdatin ensin akun. Ei auttanut. Vaihdatin laturin ja kaikki ongelmat katosivat.
Lähinnä ei vain huvittaisi vaihtaa turhaan osia, jos "ammattimies" ei ole ensin todennut niitä viallisiksi. Tässä vaiheessa kyllä voisi vaihtaa ihan varmuuden vuoksi. Sen verran ottaa päähän auton sekoilut.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tää on mielenkiintoinen tapaus ja toivottavasti se joskus selviää. Luultavasti vika on jotain missä palataan ihan sinne ajoneuvotekniikan perusteisiin. Laturi on hyvä veikkaus. Oma veikkaus on viallinen starttimoottori. Yhdessä autossa oli viallinen laakeri startissa ja ainoa oire oli satunnainen oikosulku, mikä kyykytti koko auton sähköt startatessa. Työntämällä käyntiin ja startilla ei. Toki Giulian vika ei ole vielä näin pitkällä, mutta jos vikakoodit on taulussa aina starttauksen jälkeen, niin miksipä ei. Onko koodeja tullu kesken ajon?
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kesken ajon tullut muistaakseni 2 kertaa. Molemmat kerrat hyvin lyhyen ajon (5-10 min) jälkeen taajamanopeuksissa. Ja tämä siis ihan loppuaikoina tuolla 80 Ah akulla, jonka jo vaihdoin pois. Tällöin autohan ihan sammahteli välillä startin jälkeen ja aina taisi tulla myös "faulty battery"-koodi muistiin.matti_vuorio kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 16:41Tää on mielenkiintoinen tapaus ja toivottavasti se joskus selviää. Luultavasti vika on jotain missä palataan ihan sinne ajoneuvotekniikan perusteisiin. Laturi on hyvä veikkaus. Oma veikkaus on viallinen starttimoottori. Yhdessä autossa oli viallinen laakeri startissa ja ainoa oire oli satunnainen oikosulku, mikä kyykytti koko auton sähköt startatessa. Työntämällä käyntiin ja startilla ei. Toki Giulian vika ei ole vielä näin pitkällä, mutta jos vikakoodit on taulussa aina starttauksen jälkeen, niin miksipä ei. Onko koodeja tullu kesken ajon?
Uudella 95 Ah akulla siis viikko vaihdosta tuli startissa erilaisia vikailmoituksia, ja siitä 2 viikkoa niin tuli pelkästään tämä moottorin vikavalo startissa ilman muita ilmoituksia. Nyt lähti jo itsestään pois.
Tuo 80 Ah kesti sen 7 kk, eli saattaa olla että siellä laturi yms. toimii huonosti ja tuo vajaakokoinen akku ehti kuolla tuona aikana.
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
....
Viimeksi muokannut karila, 05 Elo 2021, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
karila kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 19:47Hieman lueskelin taas tiedon valtatietä akun latauksesta. Jos akun lämpötila on korkea, niin silloin ei ladata, ettei akku kuumene lisää. Tähän liittyen Giulian akkuhan on takapaksin oikeassa reunassa, sivupellin takana, joten aurinkoisilla kelillä varmasti kuumenee se akkutila.
Saattaa ollut osasyynä akun lataamattomuuteen männäviikoilla kun huiteli 30 astetta ajokeli.
No, kovilla pakkasilla, akkutilan sivukansi pois ja takapenkin selkänoja alas, niin saa sisälämppärillä lämpöä perähutlariin, niin ylläpitolataus toimii tehokkaammin.
- Kari
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hurja on teoria, akut on kuiten monesti konepellin alla missä varmasti on kuumempi. Sisälle rehdään kuitenkin kylmää koneellisesti ja sisäilman ulosmeno on siinä akun vieressä.
Lämpimän päästämisen akulle luukkuja aukomalla kyllä allekirjoitan ennemmin, vaikka tähänkin on keksitty esim. akun lämmittimiä.
Lämpimän päästämisen akulle luukkuja aukomalla kyllä allekirjoitan ennemmin, vaikka tähänkin on keksitty esim. akun lämmittimiä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ok, tätä sisäilman ulostulokohtaa en tiennyt. Jos se on siinä samassa suljetussa lokerossa akun kanssa, niin kyllähän siinä sitten ilma vaihtuu.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 22:12Hurja on teoria, akut on kuiten monesti konepellin alla missä varmasti on kuumempi. Sisälle rehdään kuitenkin kylmää koneellisesti ja sisäilman ulosmeno on siinä akun vieressä.
Lämpimän päästämisen akulle luukkuja aukomalla kyllä allekirjoitan ennemmin, vaikka tähänkin on keksitty esim. akun lämmittimiä.
Jatketaan ihmettelyä
- Kari
- Tommi
- Viestit: 661
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla vaihdettu myös parit tiivisteet noin neljän vuoden kohdalla.JanV kirjoitti: ↑30 Heinä 2021, 15:57Onks teillä ollut näitä kuuluisia jäähdytinneste vuotoja. Nimenomaan turbon/välijäähyn kierrossa. Se turbon o-rengashanon se jonka huollossa vaihtavat parempilaatuiseen. Löi mulla koodin P026A-00 ja se toissijainen jäähdytinneste säiliö kuiva.
Takuu on vielä päällä mutta tonhan ne vaihtavat takuun jälkeenkin. Aattelin vaan että suomessahan näitä ei ole käsittääkseni hirveästi esiintynyt.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01 Kesä 2021, 22:41
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2 kk ja eivät ole siis päässeet pidemmälle kuin että vika on "mahdollisesti" turbossa. Naapurin Teuvokin olisi voinut vastaavan mutu diagnoosin tehdä, ihan ilmaiseksi ja se ei olisi vienyt kuin 5 min.
Tossa autossa nostaa turbon pöydälle tunnissa ja järjestelmä kuitenkin aika tarkkaan vihjailee missä vika piilee, mikäli sähköjärjestelmä itsessään ei ole kuralla.
Tossa autossa nostaa turbon pöydälle tunnissa ja järjestelmä kuitenkin aika tarkkaan vihjailee missä vika piilee, mikäli sähköjärjestelmä itsessään ei ole kuralla.
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä Deltalla vastataan, täytyy vähän puristaa ehkä lisää.Naamaesa kirjoitti: ↑10 Elo 2021, 18:12Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa.
Oletko tätä henkilöä yrittänyt tavoittaa:
Iiro Saaresmaa
Huoltopäällikkö
Puh: 0403427062
iiro.saaresmaa@delta.fi
Jos tämä ei riitä niin sitten:
Liiketoimintajohtaja, huoltotoiminnot
Ville Schreck
ville.schreck@delta.fi
Puh: 0403426283
Olisi hyvä pitää vähän ääntä ( asiallisesti tietenkin) huonosta /puutteellisesta tiedottamisesta.
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä Deltalla vastataan, täytyy vähän puristaa ehkä lisää.Naamaesa kirjoitti: ↑10 Elo 2021, 18:12Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa.
Oletko tätä henkilöä yrittänyt tavoittaa:
Iiro Saaresmaa
Huoltopäällikkö
Puh: 0403427062
iiro.saaresmaa@delta.fi
Jos tämä ei riitä niin sitten:
Liiketoimintajohtaja, huoltotoiminnot
Ville Schreck
ville.schreck@delta.fi
Puh: 0403426283
Olisi hyvä pitää vähän ääntä ( asiallisesti tietenkin) huonosta /puutteellisesta tiedottamisesta.
- Kari
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, ei todellakaan noin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
11.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.karila kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 10:00Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvääkarila kirjoitti: ↑28 Heinä 2021, 19:42No nih, Giulia ajossa . Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
karila kirjoitti: ↑11 Elo 2021, 11:0211.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.karila kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 10:00Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvääkarila kirjoitti: ↑28 Heinä 2021, 19:42No nih, Giulia ajossa . Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993
My Alfa Connect onnistuneesti myös aktivoitu android kännyyn, kiitos Delta Turku huoltopäällikölle.
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä nyt kelpaa, android auto saatu myös toimimaan.karila kirjoitti: ↑11 Elo 2021, 11:12karila kirjoitti: ↑11 Elo 2021, 11:0211.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.karila kirjoitti: ↑05 Elo 2021, 10:00
Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvää
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993
My Alfa Connect onnistuneesti myös aktivoitu android kännyyn, kiitos Delta Turku huoltopäällikölle.
- Kari
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01 Kesä 2021, 22:41
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No nyt sain yhteyden tuonne ja kertoivat, että joku hukkaporttiin liittyvä osa ilmeisesti tilattu ja sitä nyt odotellaan. Vieläkään ei mitään tietoa, että kauanko vielä kestää.Naamaesa kirjoitti: ↑10 Elo 2021, 18:12Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin….
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin, runsaan kuukauden ajellut ja huomasin nyt, ettei Rosso Velocessa ole lampunpesimiä. Hyvä, niin eivät mene rikki .
Pari kertaa törmäysvaroitin huutanut ja näyttöön tullut punainen : BRAKE. Saa näköjään pois tilapäisesti, mutta käynnistyksen yhteydessä on taas päällä. No, säädin reagoimaan vasta läheltä ( near), niin ei huuda niin herkästi.
Taajamapainotteisessa ajossa keskikulutuksen saa alle 10 l ,mutta menee sipsuttamiseksi, ei kivaa. Lopetin siis sen pelleilyn.
Ihmettelin auton erikoista rullaustoimintaa, mutta se on ominaisuus, jolla tarkoitus vähentää polttoaineen kulutusta . Sinänsä veikeää että maantiellä kun nostaa jalan kaasulta niin auto menee samaa vauhtia vielä muutaman sataa metriä, ennenkuin vauhti hitaasti vähenee.
Pari kertaa törmäysvaroitin huutanut ja näyttöön tullut punainen : BRAKE. Saa näköjään pois tilapäisesti, mutta käynnistyksen yhteydessä on taas päällä. No, säädin reagoimaan vasta läheltä ( near), niin ei huuda niin herkästi.
Taajamapainotteisessa ajossa keskikulutuksen saa alle 10 l ,mutta menee sipsuttamiseksi, ei kivaa. Lopetin siis sen pelleilyn.
Ihmettelin auton erikoista rullaustoimintaa, mutta se on ominaisuus, jolla tarkoitus vähentää polttoaineen kulutusta . Sinänsä veikeää että maantiellä kun nostaa jalan kaasulta niin auto menee samaa vauhtia vielä muutaman sataa metriä, ennenkuin vauhti hitaasti vähenee.
- Kari
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^totta, FCW on aika hassu tuossa suhteessa, ekalla kerralla olin joutua kaatioiden vaihtoon.
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajeleJanV kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 11:10Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle .karila kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 13:07juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajeleJanV kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 11:10Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa 8,8" kosketyusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
- Kari
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
karila kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:23Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle .karila kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 13:07juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajeleJanV kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 11:10Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa kosketusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
- Kari
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oho! Itse en ole taas omalla ajotavalla havainnut mitään kulutuseroa mittaustarkkuden rajoissa eri ajotilojen välillä. Autona toki Giorgion möhköversio ja dieselillä mutta tilanne oli sama myös bensa-BMW:n kanssa, eipä siinäkään Sport-Comfort-Eco ajotilojen välille tullut kulutuseroja allekirjoittaneelle.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:46mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
Ja 7L / 100km on mukavan pieni kulutus melko tehokkaalle bensakoneelle.
- Jiitee
- Viestit: 4485
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samat preferenssit ja kulutus samalla hehtaarilla täällä papalla.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:46mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Minullakin toisen ulostulon täyttö mielessä, ei kylläkään pörinä-äänet.
Kotimaisesta verkkokaupasta saisi puolalaista putkistoa edukkaasti, vastaava
italo noin 300 eur kalliimpi. Onko UlterSportista kellään jo kokemuksia ?
Puolassa on paljon hyviä hitsaajia, sen tiedän
https://vauhtiveikot.fi/kauppa/takavaim ... eo-giulia/
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Todennäköisesti mittarivalaistuksen muuttuminen johtui siitä että automaattivalot siirtyivät päiväajovaloista ajovaloihin. Ja päinvastoin. Silloin sisävalaistus himmenee samalla. 2 valaistusasetusta eli himmeä ja kirkkaampi jotka menevät ajovalojen mukaan.karila kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:23Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle .karila kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 13:07juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajeleJanV kirjoitti: ↑14 Elo 2021, 11:10Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa 8,8" kosketyusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
D ja N asennoissa on sama teho. Ei siis yliahto toimintoa kuten esim jossain mito qv:ssa oli. Vaikuttaa ohjaukseen, jarruun , vaihteisiin sekä kaasuläpän karttaan. 2 litraa ei ole kovin helposti perusteltavissa. Veikkaan että ajat agressiivisemmin vaan D:llä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:46mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Mulla on suora rööri katilta taaksepäin. Suosittelen kuitenkin läppäversioita kun sellaisia on nykyään saatavilla. Esim Ragazzonilta löytyy.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa autossa on Remuksen Axle-Back. Tämä tuo autoon tyhjäkäynnillä syvän bassovoittoisen murinan ja lisää äänimaailmaa kyllä yleisestikin.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:46sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
https://remus.eu/axle-back-system-for-a ... -1500.html
- Jiitee
- Viestit: 4485
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://ulter.com.pl/en/offer/dedicated ... 2-0t_147kw
Hmm... tulisipa papan Juulia aika räyhäkän näköiseksi noilla tupla kertaa tupla-rööreillä...
Hmm... tulisipa papan Juulia aika räyhäkän näköiseksi noilla tupla kertaa tupla-rööreillä...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kaasuvaste parempi d:llä ainakin ja sillä tavalla se kulutuskin helposti nousee korkeammaksi ja en kyllä sen agressiivisemmin ajanut siinä moodissa. pitää noita putkistoasioita vielä miettiä kun ei budjetti anna vielä myöden kun giuliastakin vielä velkaa jäljellä. olen kyllä tuohon ulkonäköön ja ajettavuuteen niin tyytyväinen että voisin yrittää pitää auton sen 10 vuotta. toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.JanV kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 09:32D ja N asennoissa on sama teho. Ei siis yliahto toimintoa kuten esim jossain mito qv:ssa oli. Vaikuttaa ohjaukseen, jarruun , vaihteisiin sekä kaasuläpän karttaan. 2 litraa ei ole kovin helposti perusteltavissa. Veikkaan että ajat agressiivisemmin vaan D:llä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 07:46mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Mulla on suora rööri katilta taaksepäin. Suosittelen kuitenkin läppäversioita kun sellaisia on nykyään saatavilla. Esim Ragazzonilta löytyy.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei kai uudempi MA ole niin paljoa huonompi?UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 19:29toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.
Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikkoAquatica kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 19:31Ei kai uudempi MA ole niin paljoa huonompi?UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 19:29toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.
Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meinaan, että '11 mallisessa Giuliettassa nuo yleisesti kestää sen 100-140tkm - tai sitten maailman tappiin asti. Millaisella öljynvaihtovälillä olet mennyt? Itse vedän etenkin MA:ta 10tkm/1v syklillä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 21:53mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikko
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oli vaihdettu vuoden välein ja väli oli ollut 8tkm kun auto ollut yhdellä harrastajalla ennen minun omistajuutta ja ostin auton tämän vuoden helmikuussa ja silloin oli 18tkm mittarissa ja viimeisin öljynvaihto 16tkm kohdalla ja MA meni 19tkm kohdalla niin en jaksa uskoa että tuo 10tkm välein vaihtaminen auttaisi vaan yritän itse jatkossa mennä alfan suosittelemalla 15tkm välillä. Silloin oli kyllä lähemmäs -25 kun laitoin käyntiin että olisikohan sillä jotain osuutta asiaan kun meni samantien käynnistyksen yhteydessä. kuinkahan kauan näissä giulioissa kestää laakerit ja jarrut ennenkun kannattaa alkaa miettiä vaihtoa? ja mites tuo zf8 laatikon öljynvaihtoväli?Aquatica kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 21:55Meinaan, että '11 mallisessa Giuliettassa nuo yleisesti kestää sen 100-140tkm - tai sitten maailman tappiin asti. Millaisella öljynvaihtovälillä olet mennyt? Itse vedän etenkin MA:ta 10tkm/1v syklillä.UusiAlfisti kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 21:53mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikko
-
- Viestit: 1584
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin, tappaako sen multiairin mikään muu kuin paskat tai liian vanhat öljyt?
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olettaisin, että noin pienillä kilsoilla täytyy olla jo joku valmistusvika.
Isommilla kilsoilla varmasti alkaa öljyt näkymään vaikuttavana tekijänä - ja kyllä ehjä moottori kestää käynnistää vaikka -30c:ssä.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 575
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Putsasin itse tuon mikrosuodattimen viime kuussa 150 tkm kohdalla. Aika siisti oli, en tiedä onko tuota koskaan vaihdettu tai puhdistettu aiemmin. MultiAir on kyllä kestänyt uudesta tähän asti vaikka on alkupään malleja (tammikuussa 2011 valmistunut). Öljyt vaihdettu joka vuosi kilometreistä riippumatta.Aquatica kirjoitti: ↑16 Elo 2021, 19:31Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.