Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 453

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Nyt ku ajo lämpimäks ja kävi kattoo niin sieltähän se kivasti pulputti turbon vesiletkujen juuresta. Korjautuu siis maanantaina. 5 min homma ois vaihtaa itekki mut ku takuu ni miks tekis.

Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

karila kirjoitti:
30 Heinä 2021, 22:39
Ok. Toinen asia: onko muilla Giulian omistajilla seuraavaa tapahtunut: kun painaa jarrupoljinta ennen starttia, niin poljin ei ole ns. kova vaan painuu muutaman sentin alas ? Polkimessahan on ns.keinotekoinen vastus eikä mekaanista yhteyttä jarruihin.
Saako tuollaisia virityksiä muka tehdä nykyisin? Että ei mekaanista yhteyttä jarruihin? :shock:

Kova on luotto tekniikkaan, jos näin on.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Lentää ne lentokoneetkin pelkillä sähköjohdoilla nykyään. Jostain olin lukevinani että Giuliassa olisi loppuviimein hätävarana mekaaninen yhteys, mutta ilman tehostusta. Pitäisi varmaan kömpiä jalkatilaan tutkimaan mitä polkimessa on kiinni.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

On siinä hätätilannetta varten mekaaninen yhteys pääsylinteriin. Normaalisti toimiessaan kuljettaja lumpsuttaa polkimella vain tuota keinokuormaa ja tietokone laskee taustalla minkä verran mitäkin nurkkaa täytyy jarruttaa. Jarrutehostinta tässä ei ole minkäänlaista, vaan pääsylinteri on mitoitettu siten, että kuljettaja saa auton pysäytettyä vikatilanteessa.

Kuva

Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lentokoneissa on tuota vikasietoisuutta (varmistuksia, ja varmistuksen varmistuksia) "hieman" enemmän, kuin äärimmilleen kulukuristetuissa autoissa.

Mutta backuppi on siis Alfassakin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

JanV kirjoitti:
31 Heinä 2021, 16:04
Nyt ku ajo lämpimäks ja kävi kattoo niin sieltähän se kivasti pulputti turbon vesiletkujen juuresta. Korjautuu siis maanantaina. 5 min homma ois vaihtaa itekki mut ku takuu ni miks tekis.
Tiivisteet tuli eilen vaihdettua ja homma ok. Ei siinä deltallakaan paljoa yli 5 minuuttia menny. Kiitos heille että ottivat sen väliin vaikka varsinaisesti aikoja ei ollut.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
28 Heinä 2021, 19:42
No nih, Giulia ajossa 😁. Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvää 😆
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä 😁
- Kari

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mitä talvella keräsin lokia, niin Giulia ei lataa maantieajossa mikäli katsoo akun varaustason olevan riittävä. Vasta taajama-ajossa jännite nousee sinne 14,5V tienoolle. Maantiellä mennään noin 13,6V lukemissa. Tyhjällä akulla se sitten yrittää ladata sitä jatkuvasti, mutta ei toki tässä enää onnistu.

Otin heinäkuulla projektiksi ladata akun täyteen. Kaikkiaan tuo oli johdon jatkona kaksi vuorokautta, kunnes mxs 5.0 Ctek oli tyytyväinen akun tilaan. Jopa SS-järjestelmä toimi tämän jälkeen muutaman päivän. Vanhaa akkua pitäisi ladata kovemmalla jännitteellä, mutta Giuliassa ei varmaankaan ole mitään akun ikääntymistä kompensoivaa järjestelmää.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.

Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.

Yritin ulkoistaa ongelman Deltalle. Useamman puhelun jälkeen sain jonkun Konalasta kiinni ja kuulemma 27.8. pääsisi moottorivikavaloinen Alfa työn alle. Toinen vaihtoehto olisi viedä auto heille 2-5 päiväksi ja maksaa siltä ajalta sijaisautoa 60 euroa päivä toivoen että he ehtivät tuossa välissä tutkia auton. Soitin sitten AutoMilanoon ja sieltä luvattiin ottaa yhteyttä, miten asian kanssa jatkettaisiin mutta heilläkin tuntui kiirettä olevan.

En tiedä osaako joku muu kuin erikoistunut Alfa-huolto saada näitä Alfan sähkövikoja kuntoon. Suosituksia otetaan vastaan.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
05 Elo 2021, 13:19
Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.

Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Jos jännitteet on pielessä on täysin kuun asennosta kiinni mitä vikakoodeja sieltä tulee ja sillä mitä ne koodit ovat ei oikeastaan edes ole merkitystä. Vaihdata suosiolla se laturi ja lopeta ajan kuluttaminen turhaan ihmettelyyn.

Minulla oli täysin samanlaisia ongelmia 159:n kanssa. Pahimmillaan jopa ABS jarrutteli moottoritiellä ajaessa miten sattuu. Oli todella kummallista menoa.

Vaihdatin ensin akun. Ei auttanut. Vaihdatin laturin ja kaikki ongelmat katosivat.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Unique kirjoitti:
05 Elo 2021, 14:55
Cloverleaf kirjoitti:
05 Elo 2021, 13:19
Nyt päästiin taas 2 viikkoa ilman ongelmia, mutta eilen taas Giulia heittäytyi hankalaksi. Odottelin Turun rengastiellä lossia n. 30 min autossa "sähköt pois", mutta radio päällä. Startin jälkeen tuli CHECK ENGINE, mutta harvinaislaatuisesti ei mitään muuta valoa näkynyt taulussa. Siinä pari kertaa tuli startattua jonon liikkuessa, lossilta lähtiessä ja pienen maisematauon jälkeen ja vikavalo katosi. Illalla tuli ajettua pätkäajoa parkkipaikalta toiselle ja yhden lyhyen siirtymän jälkeen seuraavassa tartissa taas CHECK ENGINE. Tämä jäi loimuamaan eikä ole sammunut, vaikka autolla on tehty useampi startti. Tälläkään kertaa ei tullut muita valoja tauluun.

Luin MES avulla koodit
- ENGINE: P2600-00 – EGR exchanger exclusion valve: No help available, the fault is intermittent.
- BODY: U1713-2F Engine control (NCM): communication fault with the vehicle canbus. The fault is present now.
- ABS antaa pelkkää timeout-viestiä enkä pääse lukemaan. Muita moduleita en lukenut.
Jos jännitteet on pielessä on täysin kuun asennosta kiinni mitä vikakoodeja sieltä tulee ja sillä mitä ne koodit ovat ei oikeastaan edes ole merkitystä. Vaihdata suosiolla se laturi ja lopeta ajan kuluttaminen turhaan ihmettelyyn.

Minulla oli täysin samanlaisia ongelmia 159:n kanssa. Pahimmillaan jopa ABS jarrutteli moottoritiellä ajaessa miten sattuu. Oli todella kummallista menoa.

Vaihdatin ensin akun. Ei auttanut. Vaihdatin laturin ja kaikki ongelmat katosivat.
Moottorin vikavalo sammui tänään. Pitänee yrittää ehdottaa AutoMilanoon, jos jatkettaisiin tuolla laturi-linjalla. Ei kai se laturi kovin paljoa maksa enemmän kuin 5 päivän vuokra-auto Deltalta. Onkohan tuo vaihto työläs/kallis Giuliaan?

Lähinnä ei vain huvittaisi vaihtaa turhaan osia, jos "ammattimies" ei ole ensin todennut niitä viallisiksi. Tässä vaiheessa kyllä voisi vaihtaa ihan varmuuden vuoksi. Sen verran ottaa päähän auton sekoilut.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tää on mielenkiintoinen tapaus ja toivottavasti se joskus selviää. Luultavasti vika on jotain missä palataan ihan sinne ajoneuvotekniikan perusteisiin. Laturi on hyvä veikkaus. Oma veikkaus on viallinen starttimoottori. Yhdessä autossa oli viallinen laakeri startissa ja ainoa oire oli satunnainen oikosulku, mikä kyykytti koko auton sähköt startatessa. Työntämällä käyntiin ja startilla ei. Toki Giulian vika ei ole vielä näin pitkällä, mutta jos vikakoodit on taulussa aina starttauksen jälkeen, niin miksipä ei. Onko koodeja tullu kesken ajon?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

matti_vuorio kirjoitti:
05 Elo 2021, 16:41
Tää on mielenkiintoinen tapaus ja toivottavasti se joskus selviää. Luultavasti vika on jotain missä palataan ihan sinne ajoneuvotekniikan perusteisiin. Laturi on hyvä veikkaus. Oma veikkaus on viallinen starttimoottori. Yhdessä autossa oli viallinen laakeri startissa ja ainoa oire oli satunnainen oikosulku, mikä kyykytti koko auton sähköt startatessa. Työntämällä käyntiin ja startilla ei. Toki Giulian vika ei ole vielä näin pitkällä, mutta jos vikakoodit on taulussa aina starttauksen jälkeen, niin miksipä ei. Onko koodeja tullu kesken ajon?
Kesken ajon tullut muistaakseni 2 kertaa. Molemmat kerrat hyvin lyhyen ajon (5-10 min) jälkeen taajamanopeuksissa. Ja tämä siis ihan loppuaikoina tuolla 80 Ah akulla, jonka jo vaihdoin pois. Tällöin autohan ihan sammahteli välillä startin jälkeen ja aina taisi tulla myös "faulty battery"-koodi muistiin.

Uudella 95 Ah akulla siis viikko vaihdosta tuli startissa erilaisia vikailmoituksia, ja siitä 2 viikkoa niin tuli pelkästään tämä moottorin vikavalo startissa ilman muita ilmoituksia. Nyt lähti jo itsestään pois.

Tuo 80 Ah kesti sen 7 kk, eli saattaa olla että siellä laturi yms. toimii huonosti ja tuo vajaakokoinen akku ehti kuolla tuona aikana.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

....
Viimeksi muokannut karila, 05 Elo 2021, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
05 Elo 2021, 19:47
Hieman lueskelin taas tiedon valtatietä akun latauksesta. Jos akun lämpötila on korkea, niin silloin ei ladata, ettei akku kuumene lisää. Tähän liittyen Giulian akkuhan on takapaksin oikeassa reunassa, sivupellin takana, joten aurinkoisilla kelillä varmasti kuumenee se akkutila.
Saattaa ollut osasyynä akun lataamattomuuteen männäviikoilla kun huiteli 30 astetta ajokeli.
No, kovilla pakkasilla, akkutilan sivukansi pois ja takapenkin selkänoja alas, niin saa sisälämppärillä lämpöä perähutlariin, niin ylläpitolataus toimii tehokkaammin.
- Kari

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hurja on teoria, akut on kuiten monesti konepellin alla missä varmasti on kuumempi. Sisälle rehdään kuitenkin kylmää koneellisesti ja sisäilman ulosmeno on siinä akun vieressä.
Lämpimän päästämisen akulle luukkuja aukomalla kyllä allekirjoitan ennemmin, vaikka tähänkin on keksitty esim. akun lämmittimiä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
05 Elo 2021, 22:12
Hurja on teoria, akut on kuiten monesti konepellin alla missä varmasti on kuumempi. Sisälle rehdään kuitenkin kylmää koneellisesti ja sisäilman ulosmeno on siinä akun vieressä.
Lämpimän päästämisen akulle luukkuja aukomalla kyllä allekirjoitan ennemmin, vaikka tähänkin on keksitty esim. akun lämmittimiä.
ok, tätä sisäilman ulostulokohtaa en tiennyt. Jos se on siinä samassa suljetussa lokerossa akun kanssa, niin kyllähän siinä sitten ilma vaihtuu.
Jatketaan ihmettelyä :)
- Kari

Avatar
Tommi
Viestit: 661
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

JanV kirjoitti:
30 Heinä 2021, 15:57
Onks teillä ollut näitä kuuluisia jäähdytinneste vuotoja. Nimenomaan turbon/välijäähyn kierrossa. Se turbon o-rengashanon se jonka huollossa vaihtavat parempilaatuiseen. Löi mulla koodin P026A-00 ja se toissijainen jäähdytinneste säiliö kuiva.
Takuu on vielä päällä mutta tonhan ne vaihtavat takuun jälkeenkin. Aattelin vaan että suomessahan näitä ei ole käsittääkseni hirveästi esiintynyt.
Mulla vaihdettu myös parit tiivisteet noin neljän vuoden kohdalla.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0

Naamaesa
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2021, 22:41
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Naamaesa »

Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa. :shock:

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

2 kk ja eivät ole siis päässeet pidemmälle kuin että vika on "mahdollisesti" turbossa. Naapurin Teuvokin olisi voinut vastaavan mutu diagnoosin tehdä, ihan ilmaiseksi ja se ei olisi vienyt kuin 5 min.

Tossa autossa nostaa turbon pöydälle tunnissa ja järjestelmä kuitenkin aika tarkkaan vihjailee missä vika piilee, mikäli sähköjärjestelmä itsessään ei ole kuralla.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Naamaesa kirjoitti:
10 Elo 2021, 18:12
Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa. :shock:
Kyllä Deltalla vastataan, täytyy vähän puristaa ehkä lisää.
Oletko tätä henkilöä yrittänyt tavoittaa:
Iiro Saaresmaa
Huoltopäällikkö
Puh: 0403427062
iiro.saaresmaa@delta.fi

Jos tämä ei riitä niin sitten:
Liiketoimintajohtaja, huoltotoiminnot
Ville Schreck
ville.schreck@delta.fi
Puh: 0403426283

Olisi hyvä pitää vähän ääntä ( asiallisesti tietenkin) huonosta /puutteellisesta tiedottamisesta.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Naamaesa kirjoitti:
10 Elo 2021, 18:12
Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi, että miten tilanne etenee ja onko auto tulossa kuntoon. Onneksi nyt takuu vielä voimassa, mutta ei tällainen asioiden hoitaminen oikein hyvää kuvaa jätä. Aritalla pari vuotta sitten kesti vuosihuolto 5 viikkoa, kun sähköjärjestelmä meni totaalisen jumiin softapäivityksen yhteydessä. Sieltä kuitenkin ilmoittivat säännöllisesti, että mitä ovat tekemässä. Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa. :shock:
Kyllä Deltalla vastataan, täytyy vähän puristaa ehkä lisää.
Oletko tätä henkilöä yrittänyt tavoittaa:
Iiro Saaresmaa
Huoltopäällikkö
Puh: 0403427062
iiro.saaresmaa@delta.fi

Jos tämä ei riitä niin sitten:
Liiketoimintajohtaja, huoltotoiminnot
Ville Schreck
ville.schreck@delta.fi
Puh: 0403426283

Olisi hyvä pitää vähän ääntä ( asiallisesti tietenkin) huonosta /puutteellisesta tiedottamisesta.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Ihme tuplia tulee meikäläisen posteista, sorry siitä.
- Kari

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Naamaesa kirjoitti:
10 Elo 2021, 18:12
Ei taida Alfa enää isommin houkutella jatkossa.

Juu, ei todellakaan noin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
05 Elo 2021, 10:00
karila kirjoitti:
28 Heinä 2021, 19:42
No nih, Giulia ajossa 😁. Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvää 😆
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä 😁
11.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993 :)
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
11 Elo 2021, 11:02
karila kirjoitti:
05 Elo 2021, 10:00
karila kirjoitti:
28 Heinä 2021, 19:42
No nih, Giulia ajossa 😁. Mitään selvää korjattavaa vikaa ei löytynyt, yllätys , yllätys. Akkupiuhat irti ja uudestaan kiinni, jonka jälkeen kalibroitiin auto uudestaan. Akku testattu ja rasitettu sekä lataus tarkistettu, lataa. Ei avoimia softapäivityksiä autoon.
Muutin valonappulasta auto-valot 0-asentoon. Samoin poistin easy entryn ja ovikahvojen tunnistuksen ( avaan siis ovet kaukolla). S/S myös aina pois.
Ajattelin ostaa Ctek laturin, mutta kertokaa mikä versio on sopiva Alfan ( Varta) 95Ah alkuperäisakulle, kun en tajua niistä mitään ? Ajattelin aluksi 1 krt /vko laittaa ylläpitolataukseen. Katsotaan miten Alfan elo sujuu.
Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvää 😆
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä 😁
11.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993 :)
My Alfa Connect onnistuneesti myös aktivoitu android kännyyn, kiitos Delta Turku huoltopäällikölle.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
11 Elo 2021, 11:12
karila kirjoitti:
11 Elo 2021, 11:02
karila kirjoitti:
05 Elo 2021, 10:00


Tosiaan , huollon latauksesta viikon ajon jälkeen laitoin auton ctekin laturiin (CS Free) ja laturi ilmoitti aluksi 8 h latausaikaa ! No , 1.5 h jälkeen oli valmis. Nyt tänään (1 viikko mennyt lisää)aamulla uusi tarkistus ja laturi ilmoitti että akku ok, ei lataustarvetta. Viime viikon aikana olen kuitenkin ajanut vähemmän maantieajoa kuin edeltävänä viikkona, joten vähän erikoista. Ota tästä nyt selvää 😆
Keskikulutus pudonnut 12.5 l -> 10 l
Alkaa meno rauhoittumaan näemmä 😁
11.08. päivitys: viikko lisää mennyt, edelleen lataus/akku OK, Ctek ilmoitti, että ei lataustarvetta.
Kävin Deltalla katsomassa mitkä talvikumit autoon on tulleet hesasta, kun en ollut edes nähnyt niitä: 225/45 /18 Bridgestonen kitkat, käy hyvin minulle, koska olen viimeksi ajanut nastoilla 1993 :)
My Alfa Connect onnistuneesti myös aktivoitu android kännyyn, kiitos Delta Turku huoltopäällikölle.
Kyllä nyt kelpaa, android auto saatu myös toimimaan.
- Kari

Naamaesa
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2021, 22:41
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Naamaesa »

Naamaesa kirjoitti:
10 Elo 2021, 18:12
Vaikuttaa siltä, että Deltassa tykätään käyttää aikaa vian etsimiseen. 20.6 Alfa jätti välille, tehot hävisivät, kaikki vikavalot tauluun ja hyytyi tien varteen. Hinaus Deltalle Herttoniemeen. Viimeksi heinäkuun puolivälissä ilmoittivat, että vika on ehkä/mahdollisesti turbossa ja asian selvittäminen on kesken. Nyt eivät ole enää kolmeen viikkoon vastanneet soittoihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin….
No nyt sain yhteyden tuonne ja kertoivat, että joku hukkaporttiin liittyvä osa ilmeisesti tilattu ja sitä nyt odotellaan. Vieläkään ei mitään tietoa, että kauanko vielä kestää.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Niin, runsaan kuukauden ajellut ja huomasin nyt, ettei Rosso Velocessa ole lampunpesimiä. Hyvä, niin eivät mene rikki 😁.
Pari kertaa törmäysvaroitin huutanut ja näyttöön tullut punainen : BRAKE. Saa näköjään pois tilapäisesti, mutta käynnistyksen yhteydessä on taas päällä. No, säädin reagoimaan vasta läheltä ( near), niin ei huuda niin herkästi.
Taajamapainotteisessa ajossa keskikulutuksen saa alle 10 l ,mutta menee sipsuttamiseksi, ei kivaa. Lopetin siis sen pelleilyn.
Ihmettelin auton erikoista rullaustoimintaa, mutta se on ominaisuus, jolla tarkoitus vähentää polttoaineen kulutusta 😂. Sinänsä veikeää että maantiellä kun nostaa jalan kaasulta niin auto menee samaa vauhtia vielä muutaman sataa metriä, ennenkuin vauhti hitaasti vähenee.
- Kari

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^totta, FCW on aika hassu tuossa suhteessa, ekalla kerralla olin joutua kaatioiden vaihtoon.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JanV kirjoitti:
14 Elo 2021, 11:10
Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajele :-D
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
14 Elo 2021, 13:07
JanV kirjoitti:
14 Elo 2021, 11:10
Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajele :-D
Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle :) .
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa 8,8" kosketyusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:23
karila kirjoitti:
14 Elo 2021, 13:07
JanV kirjoitti:
14 Elo 2021, 11:10
Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajele :-D
Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle :) .
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa kosketusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

......tupla pois
- Kari

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.

sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?

Paikalla
FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:46
mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.
Oho! Itse en ole taas omalla ajotavalla havainnut mitään kulutuseroa mittaustarkkuden rajoissa eri ajotilojen välillä. Autona toki Giorgion möhköversio ja dieselillä mutta tilanne oli sama myös bensa-BMW:n kanssa, eipä siinäkään Sport-Comfort-Eco ajotilojen välille tullut kulutuseroja allekirjoittaneelle.

Ja 7L / 100km on mukavan pieni kulutus melko tehokkaalle bensakoneelle.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:46
mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.

sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Samat preferenssit ja kulutus samalla hehtaarilla täällä papalla.
Minullakin toisen ulostulon täyttö mielessä, ei kylläkään pörinä-äänet.
Kotimaisesta verkkokaupasta saisi puolalaista putkistoa edukkaasti, vastaava
italo noin 300 eur kalliimpi. Onko UlterSportista kellään jo kokemuksia ?
Puolassa on paljon hyviä hitsaajia, sen tiedän :wink:

https://vauhtiveikot.fi/kauppa/takavaim ... eo-giulia/
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

karila kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:23
karila kirjoitti:
14 Elo 2021, 13:07
JanV kirjoitti:
14 Elo 2021, 11:10
Ilmeisesti sulla 25w xenonit (ei kääntyvät 35w) niin lampunpesimiä ei vaadita.
Törmäysvaroitin on herkkä reagoimaan jos edellä oleva kääntyy edestä ja tiedät että se kerkeää kääntymään edestä pois mutta auto ei sitä tajua vaan nopeuseron takia on sitä mieltä että kolari tästä tulee.
juu, bi-xenon 25w näyttää olevan varusteluetteloon merkattu, mitä lie tarkoittaa, näin vanha mies paljon enää pimeällä ajele :-D
Eilen hesaan mennessä/tullessa, rankkasateessa/välillä aurinko paistoi päin pläsiä ja taas sitten meni pilveen/alkoi sataa: valot auto-asennossa, myös mittarivalaistuksen kirkkaus muuttui, riippuen ulkovalaistuksesta. Mittarivalaistuksen muuttumislogiikka ei ihan vielä auennut meikäläiselle :) .
Muuta havaintoa: erittäin hyvänä asiana pidän sitä, että vaikka autossa 8,8" kosketyusnäyttö, niin kaikkia perustoimintoja voi hoidella myös paino-/kääntönappuloilla ja ajaa näyttö pimeänä.
Todennäköisesti mittarivalaistuksen muuttuminen johtui siitä että automaattivalot siirtyivät päiväajovaloista ajovaloihin. Ja päinvastoin. Silloin sisävalaistus himmenee samalla. 2 valaistusasetusta eli himmeä ja kirkkaampi jotka menevät ajovalojen mukaan.

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:46
mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.

sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
D ja N asennoissa on sama teho. Ei siis yliahto toimintoa kuten esim jossain mito qv:ssa oli. Vaikuttaa ohjaukseen, jarruun , vaihteisiin sekä kaasuläpän karttaan. 2 litraa ei ole kovin helposti perusteltavissa. Veikkaan että ajat agressiivisemmin vaan D:llä.

Mulla on suora rööri katilta taaksepäin. Suosittelen kuitenkin läppäversioita kun sellaisia on nykyään saatavilla. Esim Ragazzonilta löytyy.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:46
sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
Omassa autossa on Remuksen Axle-Back. Tämä tuo autoon tyhjäkäynnillä syvän bassovoittoisen murinan ja lisää äänimaailmaa kyllä yleisestikin.

https://remus.eu/axle-back-system-for-a ... -1500.html

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

https://ulter.com.pl/en/offer/dedicated ... 2-0t_147kw

Hmm... tulisipa papan Juulia aika räyhäkän näköiseksi noilla tupla kertaa tupla-rööreillä... :wink: 8)

Kuva
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

JanV kirjoitti:
16 Elo 2021, 09:32
UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 07:46
mitä ajotilaa käytätte? itse pidän melkein aina keskimmäistä natural tilaa päällä kun säästää mielestäni lähes 2 litraa sadalla bensaa verrattuna dynamic tilaan. päässyt tuolla 7l keskikulutuksella tai joskus vähän allekkin ja ajettavuus kyllä loistava tuossa n tilassakin, toki vaihdan joskus d:n päälle jos olen menossa pidemmälle mutkapätkälle.

sitten mietin äänimaailmaa että kyllä tuosta takavetosestakin lähtee vähän pörinää kovemmilla kierroksilla mutta ois kiva saada vielä lisää ja kattonu youtubest tollasta ku madness monza exhaust ja kuulostanu aika hyvältä. onks kukaan täällä vaihtanu putkistoa?
D ja N asennoissa on sama teho. Ei siis yliahto toimintoa kuten esim jossain mito qv:ssa oli. Vaikuttaa ohjaukseen, jarruun , vaihteisiin sekä kaasuläpän karttaan. 2 litraa ei ole kovin helposti perusteltavissa. Veikkaan että ajat agressiivisemmin vaan D:llä.

Mulla on suora rööri katilta taaksepäin. Suosittelen kuitenkin läppäversioita kun sellaisia on nykyään saatavilla. Esim Ragazzonilta löytyy.
kaasuvaste parempi d:llä ainakin ja sillä tavalla se kulutuskin helposti nousee korkeammaksi ja en kyllä sen agressiivisemmin ajanut siinä moodissa. pitää noita putkistoasioita vielä miettiä kun ei budjetti anna vielä myöden kun giuliastakin vielä velkaa jäljellä. olen kyllä tuohon ulkonäköön ja ajettavuuteen niin tyytyväinen että voisin yrittää pitää auton sen 10 vuotta. toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 19:29
toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.
Ei kai uudempi MA ole niin paljoa huonompi?

Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Aquatica kirjoitti:
16 Elo 2021, 19:31
UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 19:29
toivottavasti ei joka vuosi menisi tuo multiair mikä näissä tyyppivikana tai tulee aika kalliit korjaukset.
Ei kai uudempi MA ole niin paljoa huonompi?

Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.
mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikko

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 21:53
mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikko
Meinaan, että '11 mallisessa Giuliettassa nuo yleisesti kestää sen 100-140tkm - tai sitten maailman tappiin asti. Millaisella öljynvaihtovälillä olet mennyt? Itse vedän etenkin MA:ta 10tkm/1v syklillä.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Aquatica kirjoitti:
16 Elo 2021, 21:55
UusiAlfisti kirjoitti:
16 Elo 2021, 21:53
mulla kerran vaihdettu tuo multiair jo 19tkm kohdalla, onneksi se meni vielä takuuseen. nyt ei takuu ole enää voimassa ja kyseessä 18vm bensa ja nyt kilsoja 35tkm. en sitten tiedä kuinka uusi pitäisi olla ettei tuo multiair ole heikko
Meinaan, että '11 mallisessa Giuliettassa nuo yleisesti kestää sen 100-140tkm - tai sitten maailman tappiin asti. Millaisella öljynvaihtovälillä olet mennyt? Itse vedän etenkin MA:ta 10tkm/1v syklillä.
Oli vaihdettu vuoden välein ja väli oli ollut 8tkm kun auto ollut yhdellä harrastajalla ennen minun omistajuutta ja ostin auton tämän vuoden helmikuussa ja silloin oli 18tkm mittarissa ja viimeisin öljynvaihto 16tkm kohdalla ja MA meni 19tkm kohdalla niin en jaksa uskoa että tuo 10tkm välein vaihtaminen auttaisi vaan yritän itse jatkossa mennä alfan suosittelemalla 15tkm välillä. Silloin oli kyllä lähemmäs -25 kun laitoin käyntiin että olisikohan sillä jotain osuutta asiaan kun meni samantien käynnistyksen yhteydessä. kuinkahan kauan näissä giulioissa kestää laakerit ja jarrut ennenkun kannattaa alkaa miettiä vaihtoa? ja mites tuo zf8 laatikon öljynvaihtoväli?

jmi
Viestit: 1584
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Niin, tappaako sen multiairin mikään muu kuin paskat tai liian vanhat öljyt?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jmi kirjoitti:
16 Elo 2021, 23:08
Niin, tappaako sen multiairin mikään muu kuin paskat tai liian vanhat öljyt?
Olettaisin, että noin pienillä kilsoilla täytyy olla jo joku valmistusvika.
Isommilla kilsoilla varmasti alkaa öljyt näkymään vaikuttavana tekijänä - ja kyllä ehjä moottori kestää käynnistää vaikka -30c:ssä.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 575
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Aquatica kirjoitti:
16 Elo 2021, 19:31
Mitä muita idiotismeja tuossa on, kuin vanhemman polven (Giulietta)? Giuliettassa on toki se äärettömän typerä MA-suodatin, jota kukaan ei pyytämättä katso tai vaihda. Lisäks porukka käyttää täysin luokituksiltaan epäsopivia öljyjä aina kun kerkee, koska 45e öljyihin vs. 80e öljyihin on katastrofi kerran vuodessa - valtaosan ajosuoritteella, siis.
Putsasin itse tuon mikrosuodattimen viime kuussa 150 tkm kohdalla. Aika siisti oli, en tiedä onko tuota koskaan vaihdettu tai puhdistettu aiemmin. MultiAir on kyllä kestänyt uudesta tähän asti vaikka on alkupään malleja (tammikuussa 2011 valmistunut). Öljyt vaihdettu joka vuosi kilometreistä riippumatta.

Vastaa Viestiin