Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 11813
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Giuliettasta en ole ihan varma, mutta jos se on perinyt tätä 159:ltä, niin 159:n kiihtyvyysanturit resetoituu kun akku käy irti. Ne voi kalibroida testerillä, mutta ymmärtääkseni myös se akun irtikäyttö auttaa - molemmissa tapauksissa auton kuitenkin täytyy olla täysin vaakasuoralla alustalla, että tietävät vaaka-asennon oikein.
Tämä siis 159-kokemuksella ja tiedolla, mutta ensihätään voit koettaa käyttää akun irti auton ollessa vaaterissa ja katsoa, auttaako se.
Tämä siis 159-kokemuksella ja tiedolla, mutta ensihätään voit koettaa käyttää akun irti auton ollessa vaaterissa ja katsoa, auttaako se.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Kuten Clover sanoikin jo, se syttyy vain kun se vaatii kuskilta toimenpiteitä. Käytännössä jos prosessi joka toimii automaattisesti taustalla tarpeen mukaan, keskeytetään liian monta kertaa peräkkäin sammuttamalla auto niin se ilmoittaa jossain vaiheessa että ajon pidentäminen on suositeltua kunnes prosessi on suoritettu loppuun, ilmoitusvalo sammuu.
Jos taulussa näkyy joskus S&S unavailable yksi syistä voi olla juuri tuo hiukkaspoltto joka on kesken.
Kerran olen todistanut hiukkasloukkuvalon omassa.
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
No siis varoitusvilkutteluhan alkaa heti, jos ABS joutuu peliin puuttumaan. Silloinhan on jo periaatteessa jarrutus täyteholla.
Vaan totta sekin, että laahaava/jumiva takajarru voi aiheuttaa virhetulkintoja. Jarrujen herkistely on erittäin suositeltava toimenpide - jumit keventää äkkiä lompakkoakin (kulutus kasvaa ja/tai menee palat/levyt pilalle).
Palojen jäätyminen levyihin taitaa olla enempi mallia ominaisuus. Jos jumiminen on aikaisempaa pahempaa ts. jarrut ei suht helposti napsahda auki, niin lähtisin etsimään vikaa käsijarrusta. Vaijerin kuori rikki ja sisällä vettä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Giuliettassa tämä 156:n ongelma vaikuttaa olevan onneksi eliminoitu.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Muistaakseni Giulietta tosiaan resetoi sen myös akun irrotuksen yhteydessä.
Ja siinä tuo hätäjarruilmaisin on tooodella herkkä muutenkin. Nimimerkillä: normaali jarrutus moottoritien rampissa sai sen aikaiseksi (normaali = ei jarru pohjassa, mutta tiukasti). Ja kahden eri Giuliettan kokemuksella
Viisysissä tosiaan vaatinee sen, että jarrua runttaa ihan hitonmoisesti ja jarruliike-energiaa on tosi reippaasti tarjolla, ennen kuin alkaa välkyttelemään.
Ominaisuuden nimihän on tosiaan "hätäjarruilmaisin" tai jotain tuon tapaista, ideana varottaa takanatulevaa "selvästi normaalia rajummasta jarrutuksesta"
Ja siinä tuo hätäjarruilmaisin on tooodella herkkä muutenkin. Nimimerkillä: normaali jarrutus moottoritien rampissa sai sen aikaiseksi (normaali = ei jarru pohjassa, mutta tiukasti). Ja kahden eri Giuliettan kokemuksella

Viisysissä tosiaan vaatinee sen, että jarrua runttaa ihan hitonmoisesti ja jarruliike-energiaa on tosi reippaasti tarjolla, ennen kuin alkaa välkyttelemään.
Ominaisuuden nimihän on tosiaan "hätäjarruilmaisin" tai jotain tuon tapaista, ideana varottaa takanatulevaa "selvästi normaalia rajummasta jarrutuksesta"

-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Lusekelin eri foorumeita ja kyselin jopa Connects2:lta, että auttaisiko sen poistaminen ongelmaan ja vastaus on ikävä kyllä ei. Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto. Connects2 sano, että voisi kokeilla heidän CTSMARTLEAD laitetta, mut ei oo takuuta, että sekään toimisi.ArttuNaattor kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 19:03Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.harkaniemi kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 18:20Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.ArttuNaattor kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 12:54
Mites, kun tuolla ebay listingissä näkyy kirjoitettuna, että "Do not retain product BLUE&ME or original USB if car is equipped with it." Onko sulla vielä Blue&Me boxi kojelaudassa yhdistettynä ja autoon koodattuna? En keksi mitään muuta syytä miksi signaali sotkeutuisi kuin sen, että Blue&Me yksikkö tekis sen kanssa jotain. Sehän aktivoituu niillä ratin painikkeilla myös niin jotenkin se on niihin rattikontrolleihin yhteydessä. Jos sulla on se Blue&Me yksikkö autossa niin kokeile irroittaa se ja katso alkaako toimimaan. Tuo CTSAR004.2 on kyllä oikea adapteri pre-facelift autoille ilman navia. Connects2:n todella geneerisen näköisissä ohjeissa ei lue kyllä yhtään mitään mistään Blue&Me irroittamisesta asennuksen yhteydessä.
![]()
Toi ebay myyjä on kyl ollut avuljas ja yrittää auttaa paljon, mutta tähän asti ei olla päästy eteenpäin.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Oikein ja väärin.harkaniemi kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 19:43Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto.
tripin vilkkuminen tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä. Eli jos poistat CAN-väylästä moduulin, mutta et kerro sen poistuneen = vilkkuu.
MES:llä esim. pystyy tuon proxi alignmentin tekemään ja sitten se ei enää vilku

Ja tämä foorumi on täynnä porukkaa, kenellä on MES (Multiecuscan). Eli tuota en pitäisi ongelmana.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 588
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Ihan tämän ketjun innoittamana tänään kokeilin tarkoituksella rajumpaa jarrutusta eikä mitään vilkkumista esiintynyt. Ei ole koskaan vilkutellut sinä aikana kun olen tällä ajellut, siksi puheet liian herkästä hätäjarruilmaisimesta kuulostavat oudolta omaan korvaanAquatica kirjoitti: ↑13 Tammi 2022, 18:41Muistaakseni Giulietta tosiaan resetoi sen myös akun irrotuksen yhteydessä.
Ja siinä tuo hätäjarruilmaisin on tooodella herkkä muutenkin. Nimimerkillä: normaali jarrutus moottoritien rampissa sai sen aikaiseksi (normaali = ei jarru pohjassa, mutta tiukasti). Ja kahden eri Giuliettan kokemuksella
Viisysissä tosiaan vaatinee sen, että jarrua runttaa ihan hitonmoisesti ja jarruliike-energiaa on tosi reippaasti tarjolla, ennen kuin alkaa välkyttelemään.
Ominaisuuden nimihän on tosiaan "hätäjarruilmaisin" tai jotain tuon tapaista, ideana varottaa takanatulevaa "selvästi normaalia rajummasta jarrutuksesta"![]()

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1834
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
^Aika paljon hätävilkutukseen muut seikat kuin jarruttamisen voimakkuus. Riippuu paljon ajotyylistä, minun ajolla vilkuttelee silloin tällöin, mutta nyt kun mietin niin tuskin on vilkutellut alle 80 nopeuksissa. Kunnon survaisulla poljin kerralla pohjaan niin vilkuttaa varmasti.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Joo, kilometrimittari alkaa vilkkumaan kun Blue&Me:n poistaa, jos ei ole softaa millä koodata sitä moduulia pois auton väylästä. Mitä mä olen itse katsellut ja lueskellut, niin mankanvaihdon syynä näissä aika usein on sen Blue&Me:n hajoaminen tai poistamisen haluharkaniemi kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 19:43Lusekelin eri foorumeita ja kyselin jopa Connects2:lta, että auttaisiko sen poistaminen ongelmaan ja vastaus on ikävä kyllä ei. Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto. Connects2 sano, että voisi kokeilla heidän CTSMARTLEAD laitetta, mut ei oo takuuta, että sekään toimisi.ArttuNaattor kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 19:03Mmm tarkoitatko navilla minkä irroitit sitä kojelaudan reikään laitettavaa TomTomia? Minä tarkoitin sitä Blue&Me ohjausyksikköä, musta muovinen laatikko sen radion fasciapaneelin takana, käytännössä suoraan apukuskin nenän edessä. Jos tuon irroittaminenkaan ei auta, niin on kyllä ihme juttu. Laitoin saman 2-DIN kitin tilaukseen tuolta samalta myyjältä ja raportoin tänne kyllä omat tulokseni kunhan pääsen asentelemaan.harkaniemi kirjoitti: ↑12 Tammi 2022, 18:20
Olin jo onnessaan, että tää se on. Tästä se koko juttu johtuu. Vihdoin pääsen eteenpäin. Irrotin sen navin ja laitoin kaikki kiinni, mut ei. Ei rattipainikkeita radioon... Voi silti olla, että toi blue&me ei lähe noin vaan, kun sen navin irrottaa, että se on edelleen sotkemassa signaalia. Vähän vaikuttaa siltä, että ei tuo onnistukaan.
![]()
Toi ebay myyjä on kyl ollut avuljas ja yrittää auttaa paljon, mutta tähän asti ei olla päästy eteenpäin.


-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Aijaa. Oisko jotain linkki heittää, jossa olisi ohjeet ton proxin alignmentin tekemiseen?Aquatica kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 23:09Oikein ja väärin.harkaniemi kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 19:43Päin vastoin, kuullemma kilometri mittari ei enää pelaisi ja alkaisi vilkkumaan, joten tämä ei ole vaihtoehto.
tripin vilkkuminen tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä. Eli jos poistat CAN-väylästä moduulin, mutta et kerro sen poistuneen = vilkkuu.
MES:llä esim. pystyy tuon proxi alignmentin tekemään ja sitten se ei enää vilku
Ja tämä foorumi on täynnä porukkaa, kenellä on MES (Multiecuscan). Eli tuota en pitäisi ongelmana.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Tässä geneerinen https://www.youtube.com/watch?v=ReZXYlgILAw
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Onko 2.0JTDm:ssä ns.ahtopainemittari dynamic modessa?
Näyttääkö muilla mittaristo moottorin öljynmäärän palkkeina, kun kääntää virrat päälle?
Minulla ei löydy kumpaakaan tai sit en vaan osaa
Näyttääkö muilla mittaristo moottorin öljynmäärän palkkeina, kun kääntää virrat päälle?
Minulla ei löydy kumpaakaan tai sit en vaan osaa

- nurmi
- Viestit: 202
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Ahtopainemittari näkyy vain päivämääränäytön tilalla.
Öljymääränäytöstä ei havaintoa.
Öljymääränäytöstä ei havaintoa.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 588
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Joo, ahtopainemittari vain Dynamic-tilassa ja samaan aikaan sen kanssa ei saa juuri muuta informaatiota näkyviin. Tämä ominaisuus on hieman ärsyttänyt varsinkin digitaalisen nopeusmittarin osalta. Se olisi mulle tärkein tieto mikä näytössä saisi näkyä koko ajan, mutta eihän sitä saa näkyviin kuin All Weather -tilassa, eli ainoastaan talvisin pääsen nauttimaan tuosta ominaisuudesta. Öljymäärän tarkistaminen ajotietokoneelta kiinnosti itseäni myös joskus ja muistan lukeneeni että ainoastaan MES:sillä saisi näkyviin
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Digitaalinen nopeusmittari ja ”ahtopainemittari” löytyikin, kun otti radion informaation pois näytöstä.
Kiitos!
Kiitos!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Kokeilin viikonloppuna möys ilman blue&me moduulia (hanskalokeron irrottaminen ei ollutkaan niin helppoa, mitä kuvittelin), eikä auttanut mitään. Tavallaan, ei se paljon haittaa, että rattinapit ei toimi, mut nyt kyl meni vähän maku koko hommaan, et menee vanha radio takas paikoilleen ja mikkisoftan boksi saa olla sit siellä. Liian paljon energiaa on jo tuhlattu tähän. Et olisi ylimääräinen 2 din koelauta ja android radio myytävänä ( ja vaadittavat kaapelit)ArttuNaattor kirjoitti: ↑15 Tammi 2022, 11:35
Joo, kilometrimittari alkaa vilkkumaan kun Blue&Me:n poistaa, jos ei ole softaa millä koodata sitä moduulia pois auton väylästä. Mitä mä olen itse katsellut ja lueskellut, niin mankanvaihdon syynä näissä aika usein on sen Blue&Me:n hajoaminen tai poistamisen haluSen yksikön toiminnallisuuttahan ei kuitenkaan pysty säilyttämään jos orkkisradion repii irti, ja oletettavasti jos mankan tilalle asentaa kunnollisen soittimen niin siinä on omat handsfree ominaisuudet mitä halutaan käyttää puhelimen kanssa. Mulla toi kitti pyörii vieräkin GLS:llä Italiassa, mutta jos se ensi viikolla ilmestyy niin viikonloppuna teen jo omat asennukset ja palaan asiaan, eipä näitä oikeen muuten pääse selvittämään kun kokeilemalla. Toi on mun mielestä aika mielenkiintoinen kun tuon ebay myyjän sivuilla on noin tuimasti ilmaistu, ettei se Blue&Me toiminta säily, mutta ilmaisun värikkyyshän nyt voi olla ihan google translatestakin kiinni...
![]()
Samalla voisin kysyä, et tietääkö joku mistä saisi uudet kartat tohon tomtomiin?

- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Sain itsekkin postista tuon kitin ja laitoin asennukseen. Minulta löytyi jo ennestään Sonyn XAV AX-100 2-DIN radio, mitä käytin. Tuon kanssa sain toimimaan rattikontrolleista ainoastaan volumensäätönapit. Sonyn mankassakin on "opetusvalikko", millä voi yrittää koodata rattikontrolleita haluamille napeille, mutta siitä ei ollut paljoa apua. Pari komentoa sai aina ohjelmoitua, mutta sitten tuli virheilmoitus ja piti aloittaa alusta. Kerran sain kaikki ohjelmoitua miten halusin, mutta napit tekivätkin ihan mitä lystäsivät (volumen pohjassa painaminen soitti puhelun ym...). Eli sinänsä toimii paremmin kuin sinulla, että tulee edes jotain signaalia läpi, mutta ilmeisesti todella likaista&sotkuista sellaista. Ja rattiadapterissa on jatkeena se Sonyn radioille tehty pieni 3,5mm päähän loppuva piuha. Kokeilin myös itse irroitella B&M moduulia ja ei vaikuttanut. Proxi alignment valikosta löysin kyllä asetuksen millä pystyi muuttamaan rattinappien konffia jollain tapaa. Täytyy käydä se läpi joskus, kun jaksaa, jos sillä oli vaikutusta. Aikaisempi auto oli 2007 Bravo, missä piti myös muistaakseni muokata sitä asetusta MES:illä että tuo Connects2:n adapteri lähti toimimaan.
Tuo Ebay myyjä oli kyllä mukava, laittoi jonkun viestin että tietyt Pioneerin uudet mankat on vielä ei-tuettuja. Vastasin siihen, että ei haittaa kun käytän tuota Sonyn mankkaa. Oli sitten laittanut pakettiin tuon Sonyn mallikohtaisen rattikontrollipiuhan, eikä ebaylistauksessa lukevaa multileadia (missä on noi key1 ja key2 johdot).
Kitistä itsestään omaa mielipidettä sen verran, että kun laitoin tuon hopeisen fascian asennuksen loppumetreillä kiinni niin ne mukana tulevat klipsut oli aivan surkeat. Fasciapaneeli ei kiinnittynyt kojelautaan niillä tiukasti vaan rämisi ja heilui. Otin tuosta tehtaan paneelista irti niitä mustia kiinnikkeitä (Connects2 kitin mukana oli valkoiset) ja ne kun laittoi kiinni niin loppui räminät ja istui paikalleen yhtä hyvin kuin tehtaalla. Ongelmana vaan on, että tehtaan paneelissa on noita mustia kiinnikkeita 3kpl, tuo Connects2:n Fascia kiinnittyy viidellä. Eli ONNEKSI mulla oli purkuautosta haettu toinen fascia, mistä otin niitä mustia klipsuja kaksi lisää. Mutta kuinka monella on noita paneeleita muka vielä toinen varastossa, ei varmaan kellään? Siinäpähän kuuntelevat räminää sitten. Mielestäni tuon koko Connects2 kitin laatu itsessään on aika surkea, kun laskee yhteen rattiadapterin välttävän toimivuuden ja vielä tuon paneelin kiinnikkeiden halpuuden. Ebaysta kun tuosta maksoi tuon 160€ niin tuntui olevan aika kipurajalla jo itselle, mutta vois kyllä lähteä aika värikkäät meilit itseltä tuonne Connects2:n suuntaan jos olisin tämmöisestä asennussarjasta maksanut sen +300€ OVH:n mitä näistä autohifiliikkeissä pyydetään...
Pahoittelut vielä omasta puolesta, ettei tuolla B&M moduulilla ollut mitään vaikutusta tuon rattiadapterin toimivuuteen. Irroittelin itsekkin hansikaslokeron yläreunan että sain siitä sen liittimen irti (miksi ihmeessä ei vaan ole tarpeeksi piuhaa, että moduulin saisi liu'utettua ulos ja sitten ottaa liittimen irti? MIKSI???????) ja ei ollut nannaa hommaa. Yleensäkkin koko päivän kun kykki tuolla auton etupenkeillä eteenpäin kyyristyneenä niin ei kyllä tuntunut tekevän kauhean hyvää selälle. Ja tietenkin käsien iho on aivan hellänä ja monesta paikkaa viillelty auki. Ymmärrän täysin jos laitat nuo setit myyntiin, koska tää asennushomma oli kyllä kokonaisuudessaan sellainen että en toivoisi sitä pahimmalle vihamiehellekkään
Jos tulevaisuudessa löydän tuolta MES:istä jonkun asetuksen millä saa tuosta rattiadapterista kunnollisen signaalin ulos niin laittelen tänne aiheeseen viestiä. Nyt on vaan itseltäkin motivaatiot ja energiat kulutettu tämän homman osalta loppuun ainakin talven ja kevään osalta. Lämpimillä kesäkeleillä voi sitten katsella noita juttuja uudestaan...
Tuo Ebay myyjä oli kyllä mukava, laittoi jonkun viestin että tietyt Pioneerin uudet mankat on vielä ei-tuettuja. Vastasin siihen, että ei haittaa kun käytän tuota Sonyn mankkaa. Oli sitten laittanut pakettiin tuon Sonyn mallikohtaisen rattikontrollipiuhan, eikä ebaylistauksessa lukevaa multileadia (missä on noi key1 ja key2 johdot).
Kitistä itsestään omaa mielipidettä sen verran, että kun laitoin tuon hopeisen fascian asennuksen loppumetreillä kiinni niin ne mukana tulevat klipsut oli aivan surkeat. Fasciapaneeli ei kiinnittynyt kojelautaan niillä tiukasti vaan rämisi ja heilui. Otin tuosta tehtaan paneelista irti niitä mustia kiinnikkeitä (Connects2 kitin mukana oli valkoiset) ja ne kun laittoi kiinni niin loppui räminät ja istui paikalleen yhtä hyvin kuin tehtaalla. Ongelmana vaan on, että tehtaan paneelissa on noita mustia kiinnikkeita 3kpl, tuo Connects2:n Fascia kiinnittyy viidellä. Eli ONNEKSI mulla oli purkuautosta haettu toinen fascia, mistä otin niitä mustia klipsuja kaksi lisää. Mutta kuinka monella on noita paneeleita muka vielä toinen varastossa, ei varmaan kellään? Siinäpähän kuuntelevat räminää sitten. Mielestäni tuon koko Connects2 kitin laatu itsessään on aika surkea, kun laskee yhteen rattiadapterin välttävän toimivuuden ja vielä tuon paneelin kiinnikkeiden halpuuden. Ebaysta kun tuosta maksoi tuon 160€ niin tuntui olevan aika kipurajalla jo itselle, mutta vois kyllä lähteä aika värikkäät meilit itseltä tuonne Connects2:n suuntaan jos olisin tämmöisestä asennussarjasta maksanut sen +300€ OVH:n mitä näistä autohifiliikkeissä pyydetään...
Pahoittelut vielä omasta puolesta, ettei tuolla B&M moduulilla ollut mitään vaikutusta tuon rattiadapterin toimivuuteen. Irroittelin itsekkin hansikaslokeron yläreunan että sain siitä sen liittimen irti (miksi ihmeessä ei vaan ole tarpeeksi piuhaa, että moduulin saisi liu'utettua ulos ja sitten ottaa liittimen irti? MIKSI???????) ja ei ollut nannaa hommaa. Yleensäkkin koko päivän kun kykki tuolla auton etupenkeillä eteenpäin kyyristyneenä niin ei kyllä tuntunut tekevän kauhean hyvää selälle. Ja tietenkin käsien iho on aivan hellänä ja monesta paikkaa viillelty auki. Ymmärrän täysin jos laitat nuo setit myyntiin, koska tää asennushomma oli kyllä kokonaisuudessaan sellainen että en toivoisi sitä pahimmalle vihamiehellekkään

Jos tulevaisuudessa löydän tuolta MES:istä jonkun asetuksen millä saa tuosta rattiadapterista kunnollisen signaalin ulos niin laittelen tänne aiheeseen viestiä. Nyt on vaan itseltäkin motivaatiot ja energiat kulutettu tämän homman osalta loppuun ainakin talven ja kevään osalta. Lämpimillä kesäkeleillä voi sitten katsella noita juttuja uudestaan...
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Tulipa hyvin ilmaistua tämän operaation vaiva:palkkio suhde. Itse olin harkinnut tätä tavallaan auton infotainmentin modernisointina, mutta taidan välttää projektia.
Ehkä se 30€ BT piuha sinne radion perään jotta saa Spotify:ta autoon riittää mulle. Muuten näitä myydään myös halvemmalla ja toimivuus taitaa olla arpapeliä.
Ehkä se 30€ BT piuha sinne radion perään jotta saa Spotify:ta autoon riittää mulle. Muuten näitä myydään myös halvemmalla ja toimivuus taitaa olla arpapeliä.
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Eikö enää usb-piuhalla toimi kännykästä spotify giuliettassa
Itsellä soitti aikanaan nätisti spotifyita iphonesta ja näytti kappaleiden nimetkin näytössä ja pysty radion napeilla myös siirtymään seuraavaan biisiin. Varmaan tuossa puhelimet päivittyneet ja b&m jäänyt kelkasta ja ei siksi enää toimi uudemmilla kännyköillä.

- Romeo y Julieta
- Viestit: 588
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Kyllä mulla toimii hyvin uusimmalla iOs-versiolla
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^
^^
Te sotkette nyt kännykän ja iPhonen.
Sama kuin viisysissä Windows Medialla ja iPhonella (kai) saanut ulos, mutta Androidilla ei.
^^
Te sotkette nyt kännykän ja iPhonen.
Sama kuin viisysissä Windows Medialla ja iPhonella (kai) saanut ulos, mutta Androidilla ei.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Sain jostain mittariston ”info” näyttöön vakkarin kuvakkeen 84km/h A. https://aijaa.com/uQzJpk
Mistä tuon saa oikea oppisesti, kun en sitä enää toista kertaa saanut ja mitä se tarkoittaa.
Selasin puhelin valikkoa ajaessa ja sen jälkeen tuo kuvake ilmestyi näyttöön

Mistä tuon saa oikea oppisesti, kun en sitä enää toista kertaa saanut ja mitä se tarkoittaa.
Selasin puhelin valikkoa ajaessa ja sen jälkeen tuo kuvake ilmestyi näyttöön


-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Giulietalla pörräämisestä jo jokunen vuosi... mutta eikö tuo ole vain A-tripin keskinopeus? Selailemalla pitäisi siis löytyä erikseen A ja B tripille matka, keskinopeus, aika ja keskikulutus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Juu, tuo on trippimittari A:n keskinopeus. ECU:sta tulee kyllä ulos vakkarin tavoitenopeus, mutta mittaristo ei sitä osaa näyttää :/ Olen itse laittanut sen näkymään puhelimen näytölle Torquen avulla muiden mittarien joukkoon.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Vakkaria ei tosiaan saa näkymään, jos en väärin muista.
A:lla saa näkymään hetkellisen nopeuden, N:llä taisi olla hetkellinen kulutus tai kello, D:llä sitten ahtopaineet. Ja lisäksi sitten jos valikosta on otettu B-trippi käyttöön, senkin lukuja saa näkymään Info-nappia painelemalla (taisi G:ssä olla oikean viiksen päässä, ehkä?)
A:lla saa näkymään hetkellisen nopeuden, N:llä taisi olla hetkellinen kulutus tai kello, D:llä sitten ahtopaineet. Ja lisäksi sitten jos valikosta on otettu B-trippi käyttöön, senkin lukuja saa näkymään Info-nappia painelemalla (taisi G:ssä olla oikean viiksen päässä, ehkä?)

- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
A: Digit. nopeus
N: Pvm
D: Paineet
Nuo tiedot ovat vain nähtävissä mainituissa ajotiloissa. Kaikki muut tiedot ovat nähtävissä kaikissa ajotiloissa. Näin 2011 autossa mutten tiedä ovatko myöhemmät erilaisia. FL koelaudassa sekä niissä jossa on nouseva näyttö on varmaan lisä infoota kyseisissä näytöissä.
N: Pvm
D: Paineet
Nuo tiedot ovat vain nähtävissä mainituissa ajotiloissa. Kaikki muut tiedot ovat nähtävissä kaikissa ajotiloissa. Näin 2011 autossa mutten tiedä ovatko myöhemmät erilaisia. FL koelaudassa sekä niissä jossa on nouseva näyttö on varmaan lisä infoota kyseisissä näytöissä.
Re: Giulietta 940
Kertokaa viisaammat että mitä helvettiä tässä on tapahtunut.
- Liitteet
-
- 20220131_194256.jpg (25.11 KiB) Katsottu 6897 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Huohotin jäätynyt?
- Cloverleaf
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Mullakin kerran MultiAirissa kovien pakkasten aikaan oli öljykorkki haljennut ja vieressä öljyroiskeet. Mitään en ajossa ollut huomannut, mutta huohotin varmaan jäätynyt.
Re: Giulietta 940
Huono tuuri, kun viikonloppuna tuo on tapahtunut, enkä silloin ajanut. Eikä täällä ole tainnut kymmentäkään olla pakkasta.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Marras 2021, 08:23
- Car(s): Giulietta 2013 1,4 MultiAir 170hp Auto.
Re: Giulietta 940
Joo, toi Connects2 kitti on vähän mäh...ArttuNaattor kirjoitti: ↑26 Tammi 2022, 13:14Sain itsekkin postista tuon kitin ja laitoin asennukseen. Minulta löytyi jo ennestään Sonyn XAV AX-100 2-DIN radio, mitä käytin. Tuon kanssa sain toimimaan rattikontrolleista ainoastaan volumensäätönapit. Sonyn mankassakin on "opetusvalikko", millä voi yrittää koodata rattikontrolleita haluamille napeille, mutta siitä ei ollut paljoa apua. Pari komentoa sai aina ohjelmoitua, mutta
.............
Ei tarvi pahoitella. Samaa taistelua me kai käytiin

Kävin puhumassa radioliikkeessä puhumassa, tästä ongelmasta, nii voi ... mitä tekstiä. " Kyllä ne volkkarit on kivoja, kun vuodesta toiseen kaikki menee plug'n'play" " ei ne italialaiset osaa muuta tehdä kun ruokaa" ( aika paljon heitti top gear viittauksia

Löysin myös tällaisen https://medium.com/@fmntf/hacking-fiat- ... 965a6ba27b ja vähän jo lueskelin siihen sävyyn " ei toi nyt niin pahalta näytä. Kyllähän toi voisi onnistua". Mut luulen, että toi on aika paha kaninkolo, että voi upota aika pahasti syvään päätyyn.
Ehkä se usb piuhajuttu voisi toimia.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Tietääkseni huohottimen jäätyminen on MultiAirin ongelma kovilla pakkasilla eikä silloinkaan tapahdu kaikille mutta T. Jet ei kärsi siitä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1834
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
Tuosta uus huohotin: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307740/704186 Toki löytyy halvemmallakin jos jaksaa tilailla kauempaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Giulietta 940
Pitänee alkaa korjaamoaikaa varaamaan, tosin öljyä oli koneessa melkein ylärajaan asti, eikä korkkikaan ole hajonnut.
Re: Giulietta 940
Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.
Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Kyllähän öljyä kuluu vähän ja se on auto, öljy sekä käyttötapakohtainen että kuinka paljon sitä kuluu. Ohjekirja neuvoo tarkistamaan tason 3000 km välein sekä ennen pitkiä matkoja.
Itse tarkistan 5000 km välein ja se ei unohdu kun mittari on jatkuvasti naaman edessä ja pyöreät km luvut on helposti huomattavissa. Käytännössä tarkistan pari kertaa vuodessa.
Itse tarkistan 5000 km välein ja se ei unohdu kun mittari on jatkuvasti naaman edessä ja pyöreät km luvut on helposti huomattavissa. Käytännössä tarkistan pari kertaa vuodessa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.sanctus kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 09:20Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.
Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Tämä on väärä huohotinsäiliö Giulietta T-Jetille / TB:lle. Sopii kyllä MultiAiriin. T-Jetille osanumero on 55208531Satakuusnelonen kirjoitti: ↑02 Helmi 2022, 22:32Tuosta uus huohotin: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/307740/704186 Toki löytyy halvemmallakin jos jaksaa tilailla kauempaa
Re: Giulietta 940
Mulla on ollut nyt kaksi määräaikaishuoltoa vuosihuoltoineen, joista ekassa oli mukana jakohihnan vaihto. Ekan teki Autokeskus ja huollon jälkeen tikussa raja oli aika lähellä maxia.Cloverleaf kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 11:28Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.sanctus kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 09:20Mulla ei oo vm. 2016 MultiAirin huohotin jäätynyt (vielä) kertaakaan. Tosin pakkasajoa motarilla on maltillisesti.
Sen sijaa toi kone syö öljyä siten, että suunnilleen 6 kuukauden/4-5-tuhannen kilsan jälkeen huollosta öljyn pinta on laskenut parina vuonna vähän yli öljytikun alarajan. Tänäkin vuonna tammikuussa tuli lisättyä taas tavaraa. Koneen käynnissä ei kyllä tunnu eikä kuulu mitään.
Toisen huollon teki Auto Milano, jolle sanoin tosta öljyn lisäyksestä. Ulkoisia merkkejä öljyvuodosta ei kuulemma näkynyt. Viime joulukuussa alkoi taas raja tippua. Öljy ei haise eikä silmämääräisesti näy vuotoja. Jonnekin sitä kuitenkin pakenee.
Täytyy ottaa agendalle seuraavassa huollossa, koska pidetään toi kuitenkin siihen asti, kunnes tulee sopiva sähköauto tarjolle. Eikä se ilm. tapahdu ihan heti.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 588
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Hmm, mulla ei ole silmämääräisesti katsottuna syönyt ollenkaan sinä aikana mitä auto mulla on ollut. Kaksi kertaa öljyt vaihdettu 10 tkm välein omana omistusaikana, kolmas vaihto tulee parin kuukauden päästä ajankohtaiseksi. Myyjäkin kehui ettei kyseinen moottori syö öljyä toisin kuin jotkin muut Alfan koneet.Cloverleaf kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 11:28Ei mulla MultiAir juurikaan öljyä syönyt. 15 tkm välein vaihdatin öljyt ja sinä aikana öljy tipahti MIN- ja MAX-merkkien puoleenväliin. Ei ollut koskaan tarvetta lisätä.
Re: Giulietta 940
Jäässä se huohotin on ollut, mönjää oli sisältänyt.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Se kerää mönjää ilman ongelmiakin x)
Edut; Etenkin MA.
Syksyttäinen huohottimen huuhtelu-operaatio helpottaa usein vähän. Ja sit siel on todennäkösesti se söpö oranssi tiivisterengas myös rikki, kuten lähes jokaisessa yksilössä. En tiedä vaikuttaako käytännössä mihinkään mitenkään...
Edut; Etenkin MA.
Syksyttäinen huohottimen huuhtelu-operaatio helpottaa usein vähän. Ja sit siel on todennäkösesti se söpö oranssi tiivisterengas myös rikki, kuten lähes jokaisessa yksilössä. En tiedä vaikuttaako käytännössä mihinkään mitenkään...
Viimeksi muokannut Aquatica, 08 Helmi 2022, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Kerääkö se T-Jet samalla tavalla mönjää kuin MultiAir? Mäkin luulin, että tämä on ongelma vain MultiAirissa.
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Hyvä pointti, mutta kuullakseni koskee myös T-Jetiä, vaikkakin huomattavasti harvemmin. Enkä tiedä onko siinä yhtälainen ääliörakenne huohottimessa, kuin MA:ssa?Cloverleaf kirjoitti: ↑08 Helmi 2022, 19:06Kerääkö se T-Jet samalla tavalla mönjää kuin MultiAir? Mäkin luulin, että tämä on ongelma vain MultiAirissa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1559
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Sama periaate, mutta hieman eri muotoon paketoituna. Moottori suunnilleen sama osiltaan ja muovinen huohotinpurkki samaan tapaan moottorin päällä kylmässä. Olisin hämmästynyt jos T-jet ei keräisi sinä mönjää. Vikaherkkyyden eroavaisuus tulee ilmeisesti siitä, että T-jetissä on kaasuläppä ja siten ajoittain kova alipaine imusarjassa, joten se imee mönjät väkisin huohotimen läpi.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Elo 2018, 20:02
- Car(s): Giulietta T-jet, -11
156 1.8 TS SW, -05
Re: Giulietta 940
Tuli Giulietta T-jet hankittua pari viikkoa sitten, ja nyt huomasin, että joku vinkuu siinä 1500 rpm paikkeilla. Oliskohan jakopää liian tiukalla, kun vaihdettu ihan pari kuukautta sitten? Käyntiin lähtee ja muuten toimii ihan hyvin. Moniurahihna kävi myös mielessä, mutta se näytti ihan ok-kuntoselta ja -kireyksiseltä.
Toivottavasti kuuluu ääni videolta:
https://youtu.be/6mBvBQ0Du0o
Toivottavasti kuuluu ääni videolta:
https://youtu.be/6mBvBQ0Du0o
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Onko viime jakopäärempassa käytetty kenties Gatesin hihnasarjaa ja vesipumppua? Mites tyhjäkäynti, kuuluuko sellainen muljuva ulina-ääni siitä vesipumpun alueelta myös? Toi ihan videon alku kuulostaa ainakin vähän siltä, ennenkuin alat nostaa kierroksia. Gatesin logon pitäisi erottaa jakohihnasta, mutta en ole varma saako sitä luntattua helposti päältäpäin. Altapäin konetta katsoessa se hihna on ihan hyvin näkyvissä. Omassa Giuliettassa on Daycon sarja ja hiljainen kone. Aikaisempi auto oli Fiat Bravo T-Jet, mikä alkoi pitämään tuollaista samanlaista ääntä jakopäärempan jälkeen kun oli käytetty Gatesin sarjaa. Auto ei vaan ehtinyt olla minulla niin pitkään, että olisi tullut uusi hihnanvaihto vastaan ja olisin saanut varmistettua oisko kone hiljentynyt jos olisi käyttänyt erimerkkistä hihnasarjaa ja vesipumppua. Autostetoskoopilla kun kuuntelin niin vesipumpusta tuo identtinen ääni ainakin lähti, toimi kyllä hyvin seuraavat 3-vuotta mitä omistin mutta ääni ärsytti.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Elo 2018, 20:02
- Car(s): Giulietta T-jet, -11
156 1.8 TS SW, -05
Re: Giulietta 940
En tiedä yhtään minkämoinen hihna siellä on, yläkautta en bongannut logoa. Googlen perusteella kyllä noi Gatesin hihnat ovat olleet äänekkäitä monilla. Ei se nyt ihan liian tiukaltakaan vaikuttanut, kun sai vähän taivutettua siitä hihnapyörän vierestä. Kävin uudestaan kuuntelemassa niin kyllä sieltä vähän muljuavan uliseva ääni kuuluu tyhjäkäynnilläkin ja kylmänä. Aloin miettimään myös kiristimen laakeria, kun huoltokuitissa mainittiin vain hihna ja vesipumppu vaihdetuiksi.
Jos nyt liikaa alkaa jännittämään niin pitänee käyttää pajalla tarkistuttamassa, saa ainakin mielenrauhan sillä
.
Jos nyt liikaa alkaa jännittämään niin pitänee käyttää pajalla tarkistuttamassa, saa ainakin mielenrauhan sillä
