Sain itsekkin postista tuon kitin ja laitoin asennukseen. Minulta löytyi jo ennestään Sonyn XAV AX-100 2-DIN radio, mitä käytin. Tuon kanssa sain toimimaan rattikontrolleista ainoastaan volumensäätönapit. Sonyn mankassakin on "opetusvalikko", millä voi yrittää koodata rattikontrolleita haluamille napeille, mutta siitä ei ollut paljoa apua. Pari komentoa sai aina ohjelmoitua, mutta sitten tuli virheilmoitus ja piti aloittaa alusta. Kerran sain kaikki ohjelmoitua miten halusin, mutta napit tekivätkin ihan mitä lystäsivät (volumen pohjassa painaminen soitti puhelun ym...). Eli sinänsä toimii paremmin kuin sinulla, että tulee edes jotain signaalia läpi, mutta ilmeisesti todella likaista&sotkuista sellaista. Ja rattiadapterissa on jatkeena se Sonyn radioille tehty pieni 3,5mm päähän loppuva piuha. Kokeilin myös itse irroitella B&M moduulia ja ei vaikuttanut. Proxi alignment valikosta löysin kyllä asetuksen millä pystyi muuttamaan rattinappien konffia jollain tapaa. Täytyy käydä se läpi joskus, kun jaksaa, jos sillä oli vaikutusta. Aikaisempi auto oli 2007 Bravo, missä piti myös muistaakseni muokata sitä asetusta MES:illä että tuo Connects2:n adapteri lähti toimimaan.
Tuo Ebay myyjä oli kyllä mukava, laittoi jonkun viestin että tietyt Pioneerin uudet mankat on vielä ei-tuettuja. Vastasin siihen, että ei haittaa kun käytän tuota Sonyn mankkaa. Oli sitten laittanut pakettiin tuon Sonyn mallikohtaisen rattikontrollipiuhan, eikä ebaylistauksessa lukevaa multileadia (missä on noi key1 ja key2 johdot).
Kitistä itsestään omaa mielipidettä sen verran, että kun laitoin tuon hopeisen fascian asennuksen loppumetreillä kiinni niin ne mukana tulevat klipsut oli aivan surkeat. Fasciapaneeli ei kiinnittynyt kojelautaan niillä tiukasti vaan rämisi ja heilui. Otin tuosta tehtaan paneelista irti niitä mustia kiinnikkeitä (Connects2 kitin mukana oli valkoiset) ja ne kun laittoi kiinni niin loppui räminät ja istui paikalleen yhtä hyvin kuin tehtaalla. Ongelmana vaan on, että tehtaan paneelissa on noita mustia kiinnikkeita 3kpl, tuo Connects2:n Fascia kiinnittyy viidellä. Eli ONNEKSI mulla oli purkuautosta haettu toinen fascia, mistä otin niitä mustia klipsuja kaksi lisää. Mutta kuinka monella on noita paneeleita muka vielä toinen varastossa, ei varmaan kellään? Siinäpähän kuuntelevat räminää sitten. Mielestäni tuon koko Connects2 kitin laatu itsessään on aika surkea, kun laskee yhteen rattiadapterin välttävän toimivuuden ja vielä tuon paneelin kiinnikkeiden halpuuden. Ebaysta kun tuosta maksoi tuon 160€ niin tuntui olevan aika kipurajalla jo itselle, mutta vois kyllä lähteä aika värikkäät meilit itseltä tuonne Connects2:n suuntaan jos olisin tämmöisestä asennussarjasta maksanut sen +300€ OVH:n mitä näistä autohifiliikkeissä pyydetään...
Pahoittelut vielä omasta puolesta, ettei tuolla B&M moduulilla ollut mitään vaikutusta tuon rattiadapterin toimivuuteen. Irroittelin itsekkin hansikaslokeron yläreunan että sain siitä sen liittimen irti (miksi ihmeessä ei vaan ole tarpeeksi piuhaa, että moduulin saisi liu'utettua ulos ja sitten ottaa liittimen irti? MIKSI???????) ja ei ollut nannaa hommaa. Yleensäkkin koko päivän kun kykki tuolla auton etupenkeillä eteenpäin kyyristyneenä niin ei kyllä tuntunut tekevän kauhean hyvää selälle. Ja tietenkin käsien iho on aivan hellänä ja monesta paikkaa viillelty auki. Ymmärrän täysin jos laitat nuo setit myyntiin, koska tää asennushomma oli kyllä kokonaisuudessaan sellainen että en toivoisi sitä pahimmalle vihamiehellekkään
Jos tulevaisuudessa löydän tuolta MES:istä jonkun asetuksen millä saa tuosta rattiadapterista kunnollisen signaalin ulos niin laittelen tänne aiheeseen viestiä. Nyt on vaan itseltäkin motivaatiot ja energiat kulutettu tämän homman osalta loppuun ainakin talven ja kevään osalta. Lämpimillä kesäkeleillä voi sitten katsella noita juttuja uudestaan...