palkus kirjoitti: ↑30 Elo 2023, 22:32
TeroPee kirjoitti: ↑30 Elo 2023, 21:42
Mulla on samassa autossa ollut ensin PS4S:t ja sen jälkeen GY EF1 ASY5:t. Siviiliajossa ei merkittävää eroa, mutta radalla ero on suuri. Siinä missä PS4S käyttäytyy hyvin neutraalisti ja pitoa riittää pitkälle (ja se irtoaa tasaisesti edestä ja takaa yhtä aikaa) niin GY on paljon arvaamattomampi. Pidon määrä ei ole yhtä hyvä ja rengas ei tosiaan ole tarkka ohjattava.
Mutta GY on silti erittäin hyvä rengas ellei tiedä paremmasta. Ja tosiaan ne erot alkaa löytyä vasta kun renkaita kiusataan kunnolla.
Juu, gy ja ps4s painii hieman eri sarjassa. Toivottavasti misukalta tulee sport s5 mallista kattava kokovalikoima, heti keväällä.
Joo, uskon että tiukassa ajossa erot tulee esiin. Kuitenkin tavalliseen maantieajoon tuo Eagle F1 tarjoaa myös ainakin omien kokemuksien perusteella PS4S verrattuna ylivertaisen kulutuskestävyyden. Eli ehkä itsekin valitsisin hieman tarpeen mukaan jomman kumman, sillä molemmat renkaat ovat kyllä erittäin hyviä.
Lisää aiheeseen: Mulla giuliaan on ilmeisesti autoliike hommannut alle Nexenin Nfera SU2:t. Olen koko ajan tiedostanut, ettei nämä ihan tuo parhaita puoli Giulian ajettavuudesta esiin, mutta alla oikeastaan olennaisimmat asiat, joiden takia nämä renkaat
pitäisi jättää kauppaan jopa tavallista autoilua harrastavan:
-Pehmeä runko -> taittuu alle ja tekee ohjauksesta pehmeän ja huonosti reagoivan
-Ihan ok vetopito ja jarrutuspito, myös märällä
-TODELLA yllättävän huono sivuttaispito märällä, mulla pintaa noin 7mm ja viime päivinä on tullut useampia kertoja kun rauhallisesti/tavallisesti ajaen on auto lähtenyt kesken mutkan todella yllättäen sivuluisuun. Ei siis varoita, vaan pito lähtee ihan silmänräpäyksessä. Tuli esiin myös, kun erehdyin kaartuvalla motarin rampilla kiihdyttämään kevyesti. Vastaavasti varmaankin etuvetoisessa/keulapainoisessa autossa matka jatkuu yllättäen keula edellä kohti kanttikiviä.