Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Heinä 2024, 10:06
lerppu kirjoitti:
26 Kesä 2024, 19:04
Mainitun rauhan vuoksi tulee oltua vähän tarpeettoman paljon munasillaan!
Tästä ei tarvita kuvia, mielikuvat riittävät!
Olihan täällä aikoinaan 156:sta edustava otos aihepiiriin liittyen. Eiköhän se riitä edelleenkin
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bruce toimitti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
13 Heinä 2024, 02:08
Bruce toimitti.
Kirjoitti kappaleen The River siskostaan:drinking:

Avatar
atti
Viestit: 715
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja atti »

Mustan auton omistaja on onnellinen ostaessaan auton ja aina vahauksen jälkeen. Kiva kun tuntien hinkkauksen jälkeen työn tulos on silmin nähtävissä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1567
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

atti kirjoitti:
16 Heinä 2024, 13:19
Mustan auton omistaja on onnellinen ostaessaan auton ja aina vahauksen jälkeen. Kiva kun tuntien hinkkauksen jälkeen työn tulos on silmin nähtävissä jopa sekuntien ajan.
Lisäsin ne muutaman unohtuneen sanan.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4484
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TeroPee kirjoitti:
16 Heinä 2024, 14:37
atti kirjoitti:
16 Heinä 2024, 13:19
Mustan auton omistaja on onnellinen ostaessaan auton ja aina vahauksen jälkeen. Kiva kun tuntien hinkkauksen jälkeen työn tulos on silmin nähtävissä jopa sekuntien ajan.
Lisäsin ne muutaman unohtuneen sanan.
Roger tämä. Naapureiden mustaa GT- penaria pestään ainakin pari kertaa viikossa vuoden läpi,
osittain johtuu emännän ammatista siivoustarvikeliikkeen yrittäjänä …mutta kiiltää se hianosti …
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
atti
Viestit: 715
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja atti »

Jiitee kirjoitti:
16 Heinä 2024, 18:57
TeroPee kirjoitti:
16 Heinä 2024, 14:37
atti kirjoitti:
16 Heinä 2024, 13:19
Mustan auton omistaja on onnellinen ostaessaan auton ja aina vahauksen jälkeen. Kiva kun tuntien hinkkauksen jälkeen työn tulos on silmin nähtävissä jopa sekuntien ajan.
Lisäsin ne muutaman unohtuneen sanan.
Roger tämä. Naapureiden mustaa GT- penaria pestään ainakin pari kertaa viikossa vuoden läpi,
osittain johtuu emännän ammatista siivoustarvikeliikkeen yrittäjänä …mutta kiiltää se hianosti …
Niin totta. Toisessa ketjussa oli lausahdus että hanki muutama vanha italialainen auto, jos on elämä liian helppoa. Hommaa ne mustana, jos on myös liikaa aikaa :)

Kesäisin jaksan yrittää pitää autot siistinä, mutta syksyllä ja talvella musta auto muuttuu likaisen näköiseksi jo muutan kilometrin matkalla. Tuolloin ei riitä moti jatkuvaan auton puunaamiseen.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kahvit termospulloon ja Bellaan. Äääh, unohdin, auto pitää pakata.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 413
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

10-vuotta pitänyt nyt 159:ä
Ostin sen heinäkuussa 2014 kilometrejä oli silloin 93tkm ja hintaa 6300 euroa.
Oli kyllä halpa 8-vuotta vanhaksi autoksi, mutta silloin se hintataso oli se.
No. Jos vielä toiset 10-vuotta ajaisi tuolla.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

kovan onnen soturi kirjoitti:
19 Heinä 2024, 23:21
Jos vielä toiset 10-vuotta ajaisi tuolla.
Mikäli pidät kunnossa, niin saat ilman inflaatiokorjaustakin enemmän kuin mitä maksoit.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Raikkoo
Viestit: 298
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Pukkubusso sai vajaa tahtisen kutosen peräänsä.
20240726_145857.jpg
20240726_145857.jpg (169.1 KiB) Katsottu 3216 kertaa

Avatar
Mikkeller
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

Kisapäivä!
Liitteet
118433870_3475506752494905_5458640949851852317_n.jpg
118433870_3475506752494905_5458640949851852317_n.jpg (57.04 KiB) Katsottu 3122 kertaa

Avatar
atti
Viestit: 715
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja atti »

Rallit alkaneet. Muutaman Elokapinan osallistuja yritti trollata ralliyleisöä, mutta epäonnistui.

"”Oli tosi maltillista – eihän täällä ollut mitään! Odotin varmaankin jotain, että on mellakkapoliiseja ja kaikkea, mutta ei ollut mitään sellaista"

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010602779.html

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

No hyvä kun jaksavat pitää asiaa pinnalla.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000010601574.html

Avatar
Polforea
Viestit: 11550
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Revontulia JA tähdenlentoja näkyvillä ainakin Kanta-Hämeessä juuri nyt. Mars pihalle jos kiinnostaa!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
13 Elo 2024, 00:55
Revontulia JA tähdenlentoja näkyvillä ainakin Kanta-Hämeessä juuri nyt. Mars pihalle jos kiinnostaa!
Meidän kivipallo tosiaan kulkee juuri Swift-Tuttle komeetan soravanan läpi, pallon pinnalta tätä voi ihastella kun katsoo paikallisten karvattomien apinoiden (jotkut voi olla karvaisempiakin) Perseus -tähtikuvioksi nimeämän tähtirykelmän suuntaan. Sieltä suunnalta ne Perseidit tulee! Jos asut Oulun -korkeutta pohjoisempana (taikka yötaivas on pilvien luomassa häveliäisyyden verhossa), kaasukehän tulivanat eivät katselijalle näy. Kiitokset Polforealle taivaiden tarkkailusta muistuttamisesta! Ensi-yönäkin soraa taivaalta sirotellaan, voi sitä halutessaan kaikki katsella.

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Hieno ilma keskiviikkoiltana ulkoiluttaa avoautoa, monen muunkin mielestä. Tampereen moottoritiellä tuli mentyä peräkanaa tarrakilvissä olevan valkoisen SF90 Spyderin kanssa ja hieman myöhemmin vastaan tuli sininen Corvette C8 ilman kattoa.

Kuva

Kovakattoisista tuli bongattua valkoinen Lotus Evora.

Avatar
Oleino
Viestit: 1998
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Oleino »

resize_20240830_092212.jpg
resize_20240830_092212.jpg (149.31 KiB) Katsottu 2340 kertaa
Pysähdyin hetkeksi ja muistin mitä varten Alfa Romeo on olemassa 8)
Tein itse - säästin

Avatar
Polforea
Viestit: 11550
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oleino kirjoitti:
03 Syys 2024, 12:12
Pysähdyin hetkeksi ja muistin mitä varten Alfa Romeo on olemassa 8)
Mystisiä sähkövikoja varten, kun nopeusmittari ei pysähtynyt samaan aikaan kanssasi :mrgreen:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Aurinko paistaa ja ilma on muutenkin kaunis!

Laitan napin korvaan ja otan aamupäivän Teams-puhelut kävelylle mukaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tänään se alkaa! Illalla uuden maailman aikaa Päälliköt ottaa Korpeista mittaa! Nuolenpäästadion Kansasin kaupungissa, Missourin osavaltiossa, isännöi tälle kaudelle uudistettua aloituspotkua, kotimaisittain aikalailla keskellä yötä ja huomisen puolella. Mahtaako neito Swift (ei siis Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication - vaan Taylor, se laululintunen) olla poikaystävää kannustamassa? Ja vieläkö liigan kameramiehet jaksaa sen meille näyttää? Samapa tuo, nyt on peliaika! Lets mennään.

Tai noh, minä menen vielä ihan paikallisen liigan, sen Vaahtera -nimisen, loppuotteluun sunnuntaina katsomaan kun Roosters lyö pallon Crocodilesin kurkusta alas ja vie maljan! Lineaari TV kanava nimeltä Jim näyttää tuon ruohokentän shakkiottelun suorana sunnuntaina 16:00 alkaen. Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä! 8)

Tähän vielä se tärkein.
DC 24.jpg
DC 24.jpg (112.03 KiB) Katsottu 2241 kertaa

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
05 Syys 2024, 09:21
Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä! 8)
Hienoa!

Mille tasolle arvioit Suomen soikulapallon jos verrataan ison veden taakse?

6A High School?
D1 - D2 - D3 College?

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

FinPat kirjoitti:
05 Syys 2024, 09:29
lerppu kirjoitti:
05 Syys 2024, 09:21
Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä! 8)
Hienoa!

Mille tasolle arvioit Suomen soikulapallon jos verrataan ison veden taakse?

6A High School?
D1 - D2 - D3 College?
Vaikka lerppu tietää paremmin niin piti kuitenkin kysyä AI:lta:

"European American football teams, including those in leagues like the European League of Football (ELF), would generally not rank highly if placed in the U.S. football hierarchy. To provide a comparative analysis using U.S. high school and college levels, here’s an assessment of where these European teams might stand:

European League Teams vs. U.S. Football Levels

1. Comparison with High School Teams:
• Skill Level: European teams would be significantly more advanced than most U.S. high school teams, including state-level champions. They have more experienced players, many of whom are older, physically developed, and have played at some professional or semi-professional level. However, the top-tier high school teams in the U.S. (e.g., IMG Academy, Mater Dei, St. John Bosco) have exceptionally well-coached, highly skilled players, often with college-level prospects who are faster, stronger, and better conditioned.
• Ranking: European teams would generally outperform standard high school teams but would struggle against elite high school programs that are nationally ranked. Thus, their overall level would likely place them above most high school teams but not at the very top.
2. Comparison with College Teams:
• NCAA Division III and NAIA: Most European main league teams would be competitive with lower-tier college teams, such as NCAA Division III or NAIA programs. These levels have a mix of players who have some experience but are not necessarily top recruits. European teams often lack the depth, speed, and overall talent found even at this collegiate level but could still hold their own in terms of game fundamentals.
• NCAA Division II: Some of the stronger European teams might compete with lower to mid-level NCAA Division II programs. These U.S. college teams have a higher level of athleticism, coaching, and skill compared to Division III but are still far from the elite college football ranks. The gap would start to widen here, especially in terms of physical conditioning, coaching quality, and the overall speed of the game.
• NCAA Division I (FCS & FBS):
• FCS (Football Championship Subdivision): European teams would struggle significantly against FCS teams. Even though FCS teams are not at the top of the college hierarchy, they have athletes that are often comparable to the lower tier of Division I FBS players, with highly structured programs, advanced playbooks, and strong physical training.
• FBS (Football Bowl Subdivision): European teams would not be competitive against FBS teams, particularly in Power Five conferences (e.g., SEC, Big Ten, ACC). The speed, size, athleticism, and tactical sophistication of FBS teams are far beyond what European teams encounter in their leagues.
3. Physical Conditioning and Training Gaps:
• Coaching and Facilities: U.S. college teams have access to elite coaching, state-of-the-art facilities, and comprehensive training programs that European teams generally lack. This includes specialized strength and conditioning programs, film analysis, and nutrition support, which are often not at the same level in Europe.
• Athleticism: Even lower-tier college teams in the U.S. benefit from a larger talent pool and a highly competitive environment from a young age, which enhances overall player development.

Conclusion: Estimated U.S. Rank for European Teams

• Above Most High School Teams: European teams would likely outperform most U.S. high school teams, except for the very best programs.
• Competitive with NCAA Division III and NAIA Teams: They would likely be competitive with lower-tier college programs, specifically in Division III and NAIA.
• Struggle Against NCAA Division II and Higher: Against NCAA Division II teams, most European teams would begin to struggle, and they would generally be outmatched by any NCAA Division I team, especially those in the FCS and FBS levels.

In summary, while European American football teams have improved and some individual players may compete at higher levels, the overall team quality would place them in the lower to mid-tier college football ranks in the U.S., significantly behind top high school programs and far below any Division I college team."

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Hyvä juttu tämäkin:
https://www.ts.fi/uutiset/6423030

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
05 Syys 2024, 09:29
lerppu kirjoitti:
05 Syys 2024, 09:21
Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä! 8)
Hienoa!

Mille tasolle arvioit Suomen soikulapallon jos verrataan ison veden taakse?

6A High School?
D1 - D2 - D3 College?
Ei tarvitse arvioida, kun joku vuosi sitten istuin yleisössä Suomen maajoukkueen kohdatessa Neverheardof Universityn joukkueen, joka kiersi Eurooppaa pelaten maajoukkuieta vastaan näytösotteluita. (En oikeesti muista mikä jengi siellä kentällä oli, tästä on nyt kuitenkin varmasti yli 5 vuotta aikaa...)
- Suomi ei saanut ensimmäisiäkään uusia yrityksiä- Ei kertaakaan.

Lajia tuntemattomille tämä on about sama kuin jos vaikka lentopallossa ei saisi palloa kertaakaan verkon yli vastustajan puolelle. Ei siis kenttään, vaan vain ihan pelkästään verkon yli... Tai jääkiekossa ei ikinä pääsisi pois oman siniviivan sisäpuolelta. Ei edes purkua keskialueelle.

En tosiaan muista millä numeroilla nöyryytys päättyi, mutta olin järkyttynyt. En myöskään muista että itse Texasin vuosina firmaliigaa höntsätessä olisin jotenkin ollut muita huonompi - joten olin tuudittunut siihen, että kai nyt maajoukkue vähän edes saisi peliä aikaan. Ei saanut. Oli selkeästi eri asia, kun tosissaan pelaavat ottavat mittaa toisistaan, kuin ukkoutuneet entiset "suuruudet" kentällä toisilleen leukoja louskuttelevat. :oops:

Avatar
Cotzy
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Aamulla ei hernerokkaa ikkunan takana ja upea syyskesän päivä tulossa! 8)
Siis Brera pois tallista ja työmatkaliikenteeseen innolla sekaan.

Vahinko vain, että syyskesän työmatkaliikenteessä edetään hivuttamalla, valoissa kärjessä olevien PHEVien ehdoilla, polttomoottoreita säästellen. Eikä siis ripeästi ja raivolla matkanopeuteen kiihdyttäen, mistä taas Brera tykkää.

No, pikku moottoritielenkki kohti vapaampia nopeuksia ja kunnon ilmanvaihtoa moottorissa, ennen pysäköintiä.

Cotzy

Coltti
Viestit: 228
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sunnuntaita odotellessa.

Kuva

Avatar
TeroPee
Viestit: 1567
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kävin eilen Volvo Amazonilla Vääksyssä ja siellä oli kai noin 87 muuta Volvo Amazonia.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4484
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TeroPee kirjoitti:
08 Syys 2024, 11:30
Kävin eilen Volvo Amazonilla Vääksyssä ja siellä oli kai noin 87 muuta Volvo Amazonia.
Old Swedish real Steel … tiedän tunteen.Vävyn harraste- 240- sarjan hyväkuntoista luisupulkkaa tullut myös
ajettua aika paljon, kiva peli ajaa vaikka olen itse enemmän Saab- henkinen.

Amazon on jo oldtimer, mutta kasarin Volvo kai vasta newtimer.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
08 Syys 2024, 11:40
Amazon on jo oldtimer, mutta kasarin Volvo kai vasta newtimer.
Youngtimer?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4484
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
08 Syys 2024, 20:22
Jiitee kirjoitti:
08 Syys 2024, 11:40
Amazon on jo oldtimer, mutta kasarin Volvo kai vasta newtimer.
Youngtimer?
Kelpaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ekaa kertaa työhistoriani aikana mulla on vihdoinkin hyvät mahikset saada yht'aikaa kenkää kahdesta tiimistä!

:drinking:

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vogessa lienee kultapannu ja ratin takana maahinen?
b82b4cbd-3337-4bc1-8ea6-5b18457d21f9.jpeg
b82b4cbd-3337-4bc1-8ea6-5b18457d21f9.jpeg (84.31 KiB) Katsottu 1518 kertaa

Lumlum
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Tänään Kemijärvi - Salla sekalaisessa nuoskalumipöperössä meni mukavasti Alfan lämpimästä kabiinista ja loogisesta alustasta nauttien.

Avatar
Polforea
Viestit: 11550
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Because reasons, heräteltiin kristallipallo kesäunilta. Aina kun 2.4 JTDm:llä ajaa pitkän tauon jälkeen niin yllättyy siitä, kuinka pirun hyvä tää kone on. Vetää kivasti, toimii mukavasti, kestää puoli maailmaa ja kulutuskin on järkevä.

Jösses, diisseliksi yhä hieno kone.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja nipaka »

2.4 JTDm 159:ssä on nautinnollista ajoa. Harmi kun kori ei ollut suostuvainen tämän upean moottorin vietäväksi. Ruskea syöpä vei.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Isola
Viestit: 2067
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tuohon ongelmaan löytyy lääke samasta konsernista. Jostain syystä Thesiksen kori ei suostu ruostumaan. Onneksi "Mitä.tämän jälkeen?"-leikkiin ei vielä tarvitse vakavissaan lähteä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
atti
Viestit: 715
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja atti »

Polforea kirjoitti:
11 Loka 2024, 18:41
Because reasons, heräteltiin kristallipallo kesäunilta. Aina kun 2.4 JTDm:llä ajaa pitkän tauon jälkeen niin yllättyy siitä, kuinka pirun hyvä tää kone on. Vetää kivasti, toimii mukavasti, kestää puoli maailmaa ja kulutuskin on järkevä.

Jösses, diisseliksi yhä hieno kone.
Samaa mieltä. Eihän tuossa ole hienoja ääniä tai kierrä korkealle mutta päivittäisessä pyörityksessä on mielestäni mielikuvaa parempi. Matalalta tuleva vääntö antaa mukavasti vaivatonta liikettä painavammallekin autolle. Kulutuskin pysyy järkevänä, vaikka olisi kaupunkiajoa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ralli kotikylällä. Lähdetään puoliskon kanssa "koirakävelylle" paikkaan missä 90°mutka. :-D :-D
https://askola.fi/tapahtuma/hakevuori-ralli-12-10/
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11550
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Maa valkoisena. Isojötsistiä ja fiatistia naurattaa samaan aikaan samoilla huulilla :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroV.
Viestit: 546
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

GT JTD:n venttiilikoneisto on koneremontin jälkeen pitänyt aikamoista rapinaa etenkin kylmänä. Lämpimänä ääni on ollut huomattavasti vaimeampaa, muttei kuitenkaan kokonaan poissa. Nettiselailulla löysin Alfaownerista keskustelua asiasta ja myös ohjeen, jolla voi hydraulisia nostajia yrittää elvyttää. Suoritin ohjeen mukaisen 30 toiston/15 min jumpan moottorille ja kas, ylimääräiset äänet tuntuisivat kaikonneen! :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pari kiveniskemää Stelvion tuulilasista kuntoon ennen kuin tulee pakkaset ja halkee lasi. Vahva suositus Autolasipalvelu Metsälälle, vartissa kuntoon, lasku rekkarilla vakuutusyhtiölle, reipas kättely - ja mikä tärkeintä - kehut Alfasta!

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja palkus »

TeroV. kirjoitti:
08 Marras 2024, 12:13
GT JTD:n venttiilikoneisto on koneremontin jälkeen pitänyt aikamoista rapinaa etenkin kylmänä. Lämpimänä ääni on ollut huomattavasti vaimeampaa, muttei kuitenkaan kokonaan poissa. Nettiselailulla löysin Alfaownerista keskustelua asiasta ja myös ohjeen, jolla voi hydraulisia nostajia yrittää elvyttää. Suoritin ohjeen mukaisen 30 toiston/15 min jumpan moottorille ja kas, ylimääräiset äänet tuntuisivat kaikonneen! :-D
Tähän tautiin vaikuttaa käyttetävä olio myös piruste. Liiaksi ohentuva liukaste ei ole hjuva.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Auton jatkotakuu (5v/150tkm) on kiva! :-D Vai onko kivaa, että tajusi sen mukaan uutena ruksia - ehkäpä molemmat. Aihe menisi muuten raskaasti muiden merkkien murheita- tai avautumisketjuun. Stellantiksen arkikuljettimeen tuli tilauspaperiin laitettua toinenkin lisävarusteruksi tehdasasenteisen Webaston kohdalle. Tilauksen muututtua auton luovutuksen kautta 2v10kk/111tkm mittaiseksi koeajoksi on auto hyväksi havaittu ja Webasto laadultaan sudeksi. Ilman eri varoitusta tai yt-menettelyjä Webasto vikaantui merkkihuollon arvioimana korjauskelvottomaksi. Auton perustakuulla olisi mitä ilmeisimmin kääntynyt 2300 euron kaivamiseksi perstaskusta, mutta nyt asia hoitui asiallisesti tehtaan/maahantuojan piikkiin. Asiallista. Ja onhan se toimiessaan mainio peli olla olemassa.

On tosin kyllä kysyttävä sitäkin, että tätäkö se saksalainen laatu on, että Webasto kestää sen kolmisen vuotta hajotakseen uudelleen..? Onneksi on auton pätkä kuitattu jo viiden vuoden kohdalla, saattaa vielä 2. Webasto pelittää.. :roll: On siinä kyllä ehkä ranskalainenkin oman hutinsa tehnyt, kun tuossa ei voi mitenkään vaikuttaa Webaston parametreihin. Sehän on tulilla hetki viileämpänä syyskuun aamuna (+3:sta alkaen käynnistyy aina) - tarvittiin tai ei. Pois et saa päältä ilman sulakkeen poistoa. Onkohan muuten tuohon kestoon mahdollista vaikuttaa esim. tankkaamalla nerodieseliä tai muita vihannesmehuja..?

FinPat
Viestit: 8000
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kivijärvi kirjoitti:
22 Marras 2024, 12:54
On tosin kyllä kysyttävä sitäkin, että tätäkö se saksalainen laatu on, että Webasto kestää sen kolmisen vuotta hajotakseen uudelleen..?
Stelviosta on vain 3 vuoden kokemus Webastosta ja ilman ongelmia meni mutta veneessä oli joskus aikojen alussa kellollinen Webasto varmaankin 10 vuotta. Toki vain kesäisemmillä keleillä käytössä kuin autoissa yleensä.

Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

Hallituksen 500:ssa on Webasto (bensa) pelannut ongelmitta nyt kuudetta vuotta. Nyt tosin muutin vesiletkujen asennuksen sellaiseksi, kuin ne Webaston ohjeiden mukaan olisi alunperinkin pitänyt olla. Ehkä jatkossa ei ole ihan niin minuutin tarkkaa lämmitysten kanssa, miten käynnistys pelaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Diesel-Stilolla paukutin 360tuhatta km. Viimeisillä kilsoilla W antautui. Bravolla parisataatuhatta. Uudelle omistajalle piti ohjeistaa käyttö. Vinkiksi Weban käyttäjille että laita sisäilman kierto päälle ennen auton sammutusta. Ei tarvitse lämmittää ulkoilmaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11550
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Yllättäen pätkäkäyttö on myrkkyä myös öljypolttimelle. Jos se sulakkeen irroittelu ei aiheuta vikavaloja tms, niin sulakkeen jatkoksi kun laittaa kytkimen jolla saa pidettyä polttimen automagian pois päältä niillä keleillä ja ajoilla joilla se pätkäkäy, kestää poltin pidempään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin