Olihan täällä aikoinaan 156:sta edustava otos aihepiiriin liittyen. Eiköhän se riitä edelleenkin
Kivaa!
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Kivaa!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Kirjoitti kappaleen The River siskostaan…
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kivaa!
Mustan auton omistaja on onnellinen ostaessaan auton ja aina vahauksen jälkeen. Kiva kun tuntien hinkkauksen jälkeen työn tulos on silmin nähtävissä.
Paikalla
osittain johtuu emännän ammatista siivoustarvikeliikkeen yrittäjänä …mutta kiiltää se hianosti …
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kivaa!
Roger tämä. Naapureiden mustaa GT- penaria pestään ainakin pari kertaa viikossa vuoden läpi,
osittain johtuu emännän ammatista siivoustarvikeliikkeen yrittäjänä …mutta kiiltää se hianosti …
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kivaa!
Niin totta. Toisessa ketjussa oli lausahdus että hanki muutama vanha italialainen auto, jos on elämä liian helppoa. Hommaa ne mustana, jos on myös liikaa aikaa
Kesäisin jaksan yrittää pitää autot siistinä, mutta syksyllä ja talvella musta auto muuttuu likaisen näköiseksi jo muutan kilometrin matkalla. Tuolloin ei riitä moti jatkuvaan auton puunaamiseen.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Kivaa!
Kahvit termospulloon ja Bellaan. Äääh, unohdin, auto pitää pakata.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 413
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Kivaa!
10-vuotta pitänyt nyt 159:ä
Ostin sen heinäkuussa 2014 kilometrejä oli silloin 93tkm ja hintaa 6300 euroa.
Oli kyllä halpa 8-vuotta vanhaksi autoksi, mutta silloin se hintataso oli se.
No. Jos vielä toiset 10-vuotta ajaisi tuolla.
Ostin sen heinäkuussa 2014 kilometrejä oli silloin 93tkm ja hintaa 6300 euroa.
Oli kyllä halpa 8-vuotta vanhaksi autoksi, mutta silloin se hintataso oli se.
No. Jos vielä toiset 10-vuotta ajaisi tuolla.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Mikäli pidät kunnossa, niin saat ilman inflaatiokorjaustakin enemmän kuin mitä maksoit.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Raikkoo
- Viestit: 298
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Kivaa!
Pukkubusso sai vajaa tahtisen kutosen peräänsä.
- Mikkeller
- Viestit: 204
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Kivaa!
Kisapäivä!
- Liitteet
-
- 118433870_3475506752494905_5458640949851852317_n.jpg (57.04 KiB) Katsottu 3125 kertaa
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kivaa!
Rallit alkaneet. Muutaman Elokapinan osallistuja yritti trollata ralliyleisöä, mutta epäonnistui.
"”Oli tosi maltillista – eihän täällä ollut mitään! Odotin varmaankin jotain, että on mellakkapoliiseja ja kaikkea, mutta ei ollut mitään sellaista"
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010602779.html
"”Oli tosi maltillista – eihän täällä ollut mitään! Odotin varmaankin jotain, että on mellakkapoliiseja ja kaikkea, mutta ei ollut mitään sellaista"
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010602779.html
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Revontulia JA tähdenlentoja näkyvillä ainakin Kanta-Hämeessä juuri nyt. Mars pihalle jos kiinnostaa!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Meidän kivipallo tosiaan kulkee juuri Swift-Tuttle komeetan soravanan läpi, pallon pinnalta tätä voi ihastella kun katsoo paikallisten karvattomien apinoiden (jotkut voi olla karvaisempiakin) Perseus -tähtikuvioksi nimeämän tähtirykelmän suuntaan. Sieltä suunnalta ne Perseidit tulee! Jos asut Oulun -korkeutta pohjoisempana (taikka yötaivas on pilvien luomassa häveliäisyyden verhossa), kaasukehän tulivanat eivät katselijalle näy. Kiitokset Polforealle taivaiden tarkkailusta muistuttamisesta! Ensi-yönäkin soraa taivaalta sirotellaan, voi sitä halutessaan kaikki katsella.
Re: Kivaa!
Hieno ilma keskiviikkoiltana ulkoiluttaa avoautoa, monen muunkin mielestä. Tampereen moottoritiellä tuli mentyä peräkanaa tarrakilvissä olevan valkoisen SF90 Spyderin kanssa ja hieman myöhemmin vastaan tuli sininen Corvette C8 ilman kattoa.
Kovakattoisista tuli bongattua valkoinen Lotus Evora.
Kovakattoisista tuli bongattua valkoinen Lotus Evora.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Mystisiä sähkövikoja varten, kun nopeusmittari ei pysähtynyt samaan aikaan kanssasi
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Kivaa!
Aurinko paistaa ja ilma on muutenkin kaunis!
Laitan napin korvaan ja otan aamupäivän Teams-puhelut kävelylle mukaan.
Laitan napin korvaan ja otan aamupäivän Teams-puhelut kävelylle mukaan.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Tänään se alkaa! Illalla uuden maailman aikaa Päälliköt ottaa Korpeista mittaa! Nuolenpäästadion Kansasin kaupungissa, Missourin osavaltiossa, isännöi tälle kaudelle uudistettua aloituspotkua, kotimaisittain aikalailla keskellä yötä ja huomisen puolella. Mahtaako neito Swift (ei siis Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication - vaan Taylor, se laululintunen) olla poikaystävää kannustamassa? Ja vieläkö liigan kameramiehet jaksaa sen meille näyttää? Samapa tuo, nyt on peliaika! Lets mennään.
Tai noh, minä menen vielä ihan paikallisen liigan, sen Vaahtera -nimisen, loppuotteluun sunnuntaina katsomaan kun Roosters lyö pallon Crocodilesin kurkusta alas ja vie maljan! Lineaari TV kanava nimeltä Jim näyttää tuon ruohokentän shakkiottelun suorana sunnuntaina 16:00 alkaen. Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä!
Tähän vielä se tärkein.
Tai noh, minä menen vielä ihan paikallisen liigan, sen Vaahtera -nimisen, loppuotteluun sunnuntaina katsomaan kun Roosters lyö pallon Crocodilesin kurkusta alas ja vie maljan! Lineaari TV kanava nimeltä Jim näyttää tuon ruohokentän shakkiottelun suorana sunnuntaina 16:00 alkaen. Minä istun silloin tukevasti Bolt Areenan lehtereillä!
Tähän vielä se tärkein.
Re: Kivaa!
Vaikka lerppu tietää paremmin niin piti kuitenkin kysyä AI:lta:
"European American football teams, including those in leagues like the European League of Football (ELF), would generally not rank highly if placed in the U.S. football hierarchy. To provide a comparative analysis using U.S. high school and college levels, here’s an assessment of where these European teams might stand:
European League Teams vs. U.S. Football Levels
1. Comparison with High School Teams:
• Skill Level: European teams would be significantly more advanced than most U.S. high school teams, including state-level champions. They have more experienced players, many of whom are older, physically developed, and have played at some professional or semi-professional level. However, the top-tier high school teams in the U.S. (e.g., IMG Academy, Mater Dei, St. John Bosco) have exceptionally well-coached, highly skilled players, often with college-level prospects who are faster, stronger, and better conditioned.
• Ranking: European teams would generally outperform standard high school teams but would struggle against elite high school programs that are nationally ranked. Thus, their overall level would likely place them above most high school teams but not at the very top.
2. Comparison with College Teams:
• NCAA Division III and NAIA: Most European main league teams would be competitive with lower-tier college teams, such as NCAA Division III or NAIA programs. These levels have a mix of players who have some experience but are not necessarily top recruits. European teams often lack the depth, speed, and overall talent found even at this collegiate level but could still hold their own in terms of game fundamentals.
• NCAA Division II: Some of the stronger European teams might compete with lower to mid-level NCAA Division II programs. These U.S. college teams have a higher level of athleticism, coaching, and skill compared to Division III but are still far from the elite college football ranks. The gap would start to widen here, especially in terms of physical conditioning, coaching quality, and the overall speed of the game.
• NCAA Division I (FCS & FBS):
• FCS (Football Championship Subdivision): European teams would struggle significantly against FCS teams. Even though FCS teams are not at the top of the college hierarchy, they have athletes that are often comparable to the lower tier of Division I FBS players, with highly structured programs, advanced playbooks, and strong physical training.
• FBS (Football Bowl Subdivision): European teams would not be competitive against FBS teams, particularly in Power Five conferences (e.g., SEC, Big Ten, ACC). The speed, size, athleticism, and tactical sophistication of FBS teams are far beyond what European teams encounter in their leagues.
3. Physical Conditioning and Training Gaps:
• Coaching and Facilities: U.S. college teams have access to elite coaching, state-of-the-art facilities, and comprehensive training programs that European teams generally lack. This includes specialized strength and conditioning programs, film analysis, and nutrition support, which are often not at the same level in Europe.
• Athleticism: Even lower-tier college teams in the U.S. benefit from a larger talent pool and a highly competitive environment from a young age, which enhances overall player development.
Conclusion: Estimated U.S. Rank for European Teams
• Above Most High School Teams: European teams would likely outperform most U.S. high school teams, except for the very best programs.
• Competitive with NCAA Division III and NAIA Teams: They would likely be competitive with lower-tier college programs, specifically in Division III and NAIA.
• Struggle Against NCAA Division II and Higher: Against NCAA Division II teams, most European teams would begin to struggle, and they would generally be outmatched by any NCAA Division I team, especially those in the FCS and FBS levels.
In summary, while European American football teams have improved and some individual players may compete at higher levels, the overall team quality would place them in the lower to mid-tier college football ranks in the U.S., significantly behind top high school programs and far below any Division I college team."
Re: Kivaa!
Hyvä juttu tämäkin:
https://www.ts.fi/uutiset/6423030
https://www.ts.fi/uutiset/6423030
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Ei tarvitse arvioida, kun joku vuosi sitten istuin yleisössä Suomen maajoukkueen kohdatessa Neverheardof Universityn joukkueen, joka kiersi Eurooppaa pelaten maajoukkuieta vastaan näytösotteluita. (En oikeesti muista mikä jengi siellä kentällä oli, tästä on nyt kuitenkin varmasti yli 5 vuotta aikaa...)
- Suomi ei saanut ensimmäisiäkään uusia yrityksiä- Ei kertaakaan.
Lajia tuntemattomille tämä on about sama kuin jos vaikka lentopallossa ei saisi palloa kertaakaan verkon yli vastustajan puolelle. Ei siis kenttään, vaan vain ihan pelkästään verkon yli... Tai jääkiekossa ei ikinä pääsisi pois oman siniviivan sisäpuolelta. Ei edes purkua keskialueelle.
En tosiaan muista millä numeroilla nöyryytys päättyi, mutta olin järkyttynyt. En myöskään muista että itse Texasin vuosina firmaliigaa höntsätessä olisin jotenkin ollut muita huonompi - joten olin tuudittunut siihen, että kai nyt maajoukkue vähän edes saisi peliä aikaan. Ei saanut. Oli selkeästi eri asia, kun tosissaan pelaavat ottavat mittaa toisistaan, kuin ukkoutuneet entiset "suuruudet" kentällä toisilleen leukoja louskuttelevat.
- Cotzy
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Kivaa!
Aamulla ei hernerokkaa ikkunan takana ja upea syyskesän päivä tulossa!
Siis Brera pois tallista ja työmatkaliikenteeseen innolla sekaan.
Vahinko vain, että syyskesän työmatkaliikenteessä edetään hivuttamalla, valoissa kärjessä olevien PHEVien ehdoilla, polttomoottoreita säästellen. Eikä siis ripeästi ja raivolla matkanopeuteen kiihdyttäen, mistä taas Brera tykkää.
No, pikku moottoritielenkki kohti vapaampia nopeuksia ja kunnon ilmanvaihtoa moottorissa, ennen pysäköintiä.
Cotzy
Siis Brera pois tallista ja työmatkaliikenteeseen innolla sekaan.
Vahinko vain, että syyskesän työmatkaliikenteessä edetään hivuttamalla, valoissa kärjessä olevien PHEVien ehdoilla, polttomoottoreita säästellen. Eikä siis ripeästi ja raivolla matkanopeuteen kiihdyttäen, mistä taas Brera tykkää.
No, pikku moottoritielenkki kohti vapaampia nopeuksia ja kunnon ilmanvaihtoa moottorissa, ennen pysäköintiä.
Cotzy
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: Kivaa!
Sunnuntaita odotellessa.
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kivaa!
Kävin eilen Volvo Amazonilla Vääksyssä ja siellä oli kai noin 87 muuta Volvo Amazonia.
Paikalla
ajettua aika paljon, kiva peli ajaa vaikka olen itse enemmän Saab- henkinen.
Amazon on jo oldtimer, mutta kasarin Volvo kai vasta newtimer.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kivaa!
Old Swedish real Steel … tiedän tunteen.Vävyn harraste- 240- sarjan hyväkuntoista luisupulkkaa tullut myös
ajettua aika paljon, kiva peli ajaa vaikka olen itse enemmän Saab- henkinen.
Amazon on jo oldtimer, mutta kasarin Volvo kai vasta newtimer.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Paikalla
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Kivaa!
Ekaa kertaa työhistoriani aikana mulla on vihdoinkin hyvät mahikset saada yht'aikaa kenkää kahdesta tiimistä!
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Vogessa lienee kultapannu ja ratin takana maahinen?
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
Tänään Kemijärvi - Salla sekalaisessa nuoskalumipöperössä meni mukavasti Alfan lämpimästä kabiinista ja loogisesta alustasta nauttien.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Because reasons, heräteltiin kristallipallo kesäunilta. Aina kun 2.4 JTDm:llä ajaa pitkän tauon jälkeen niin yllättyy siitä, kuinka pirun hyvä tää kone on. Vetää kivasti, toimii mukavasti, kestää puoli maailmaa ja kulutuskin on järkevä.
Jösses, diisseliksi yhä hieno kone.
Jösses, diisseliksi yhä hieno kone.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
2.4 JTDm 159:ssä on nautinnollista ajoa. Harmi kun kori ei ollut suostuvainen tämän upean moottorin vietäväksi. Ruskea syöpä vei.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
Tuohon ongelmaan löytyy lääke samasta konsernista. Jostain syystä Thesiksen kori ei suostu ruostumaan. Onneksi "Mitä.tämän jälkeen?"-leikkiin ei vielä tarvitse vakavissaan lähteä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kivaa!
Samaa mieltä. Eihän tuossa ole hienoja ääniä tai kierrä korkealle mutta päivittäisessä pyörityksessä on mielestäni mielikuvaa parempi. Matalalta tuleva vääntö antaa mukavasti vaivatonta liikettä painavammallekin autolle. Kulutuskin pysyy järkevänä, vaikka olisi kaupunkiajoa.Polforea kirjoitti: ↑11 Loka 2024, 18:41Because reasons, heräteltiin kristallipallo kesäunilta. Aina kun 2.4 JTDm:llä ajaa pitkän tauon jälkeen niin yllättyy siitä, kuinka pirun hyvä tää kone on. Vetää kivasti, toimii mukavasti, kestää puoli maailmaa ja kulutuskin on järkevä.
Jösses, diisseliksi yhä hieno kone.
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Ralli kotikylällä. Lähdetään puoliskon kanssa "koirakävelylle" paikkaan missä 90°mutka.
https://askola.fi/tapahtuma/hakevuori-ralli-12-10/
https://askola.fi/tapahtuma/hakevuori-ralli-12-10/
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Maa valkoisena. Isojötsistiä ja fiatistia naurattaa samaan aikaan samoilla huulilla
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TeroV.
- Viestit: 546
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
GT JTD:n venttiilikoneisto on koneremontin jälkeen pitänyt aikamoista rapinaa etenkin kylmänä. Lämpimänä ääni on ollut huomattavasti vaimeampaa, muttei kuitenkaan kokonaan poissa. Nettiselailulla löysin Alfaownerista keskustelua asiasta ja myös ohjeen, jolla voi hydraulisia nostajia yrittää elvyttää. Suoritin ohjeen mukaisen 30 toiston/15 min jumpan moottorille ja kas, ylimääräiset äänet tuntuisivat kaikonneen!
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Pari kiveniskemää Stelvion tuulilasista kuntoon ennen kuin tulee pakkaset ja halkee lasi. Vahva suositus Autolasipalvelu Metsälälle, vartissa kuntoon, lasku rekkarilla vakuutusyhtiölle, reipas kättely - ja mikä tärkeintä - kehut Alfasta!
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kivaa!
Tähän tautiin vaikuttaa käyttetävä olio myös piruste. Liiaksi ohentuva liukaste ei ole hjuva.TeroV. kirjoitti: ↑08 Marras 2024, 12:13GT JTD:n venttiilikoneisto on koneremontin jälkeen pitänyt aikamoista rapinaa etenkin kylmänä. Lämpimänä ääni on ollut huomattavasti vaimeampaa, muttei kuitenkaan kokonaan poissa. Nettiselailulla löysin Alfaownerista keskustelua asiasta ja myös ohjeen, jolla voi hydraulisia nostajia yrittää elvyttää. Suoritin ohjeen mukaisen 30 toiston/15 min jumpan moottorille ja kas, ylimääräiset äänet tuntuisivat kaikonneen!
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Kivaa!
Auton jatkotakuu (5v/150tkm) on kiva! Vai onko kivaa, että tajusi sen mukaan uutena ruksia - ehkäpä molemmat. Aihe menisi muuten raskaasti muiden merkkien murheita- tai avautumisketjuun. Stellantiksen arkikuljettimeen tuli tilauspaperiin laitettua toinenkin lisävarusteruksi tehdasasenteisen Webaston kohdalle. Tilauksen muututtua auton luovutuksen kautta 2v10kk/111tkm mittaiseksi koeajoksi on auto hyväksi havaittu ja Webasto laadultaan sudeksi. Ilman eri varoitusta tai yt-menettelyjä Webasto vikaantui merkkihuollon arvioimana korjauskelvottomaksi. Auton perustakuulla olisi mitä ilmeisimmin kääntynyt 2300 euron kaivamiseksi perstaskusta, mutta nyt asia hoitui asiallisesti tehtaan/maahantuojan piikkiin. Asiallista. Ja onhan se toimiessaan mainio peli olla olemassa.
On tosin kyllä kysyttävä sitäkin, että tätäkö se saksalainen laatu on, että Webasto kestää sen kolmisen vuotta hajotakseen uudelleen..? Onneksi on auton pätkä kuitattu jo viiden vuoden kohdalla, saattaa vielä 2. Webasto pelittää.. On siinä kyllä ehkä ranskalainenkin oman hutinsa tehnyt, kun tuossa ei voi mitenkään vaikuttaa Webaston parametreihin. Sehän on tulilla hetki viileämpänä syyskuun aamuna (+3:sta alkaen käynnistyy aina) - tarvittiin tai ei. Pois et saa päältä ilman sulakkeen poistoa. Onkohan muuten tuohon kestoon mahdollista vaikuttaa esim. tankkaamalla nerodieseliä tai muita vihannesmehuja..?
On tosin kyllä kysyttävä sitäkin, että tätäkö se saksalainen laatu on, että Webasto kestää sen kolmisen vuotta hajotakseen uudelleen..? Onneksi on auton pätkä kuitattu jo viiden vuoden kohdalla, saattaa vielä 2. Webasto pelittää.. On siinä kyllä ehkä ranskalainenkin oman hutinsa tehnyt, kun tuossa ei voi mitenkään vaikuttaa Webaston parametreihin. Sehän on tulilla hetki viileämpänä syyskuun aamuna (+3:sta alkaen käynnistyy aina) - tarvittiin tai ei. Pois et saa päältä ilman sulakkeen poistoa. Onkohan muuten tuohon kestoon mahdollista vaikuttaa esim. tankkaamalla nerodieseliä tai muita vihannesmehuja..?
Re: Kivaa!
Stelviosta on vain 3 vuoden kokemus Webastosta ja ilman ongelmia meni mutta veneessä oli joskus aikojen alussa kellollinen Webasto varmaankin 10 vuotta. Toki vain kesäisemmillä keleillä käytössä kuin autoissa yleensä.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Kivaa!
Hallituksen 500:ssa on Webasto (bensa) pelannut ongelmitta nyt kuudetta vuotta. Nyt tosin muutin vesiletkujen asennuksen sellaiseksi, kuin ne Webaston ohjeiden mukaan olisi alunperinkin pitänyt olla. Ehkä jatkossa ei ole ihan niin minuutin tarkkaa lämmitysten kanssa, miten käynnistys pelaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Diesel-Stilolla paukutin 360tuhatta km. Viimeisillä kilsoilla W antautui. Bravolla parisataatuhatta. Uudelle omistajalle piti ohjeistaa käyttö. Vinkiksi Weban käyttäjille että laita sisäilman kierto päälle ennen auton sammutusta. Ei tarvitse lämmittää ulkoilmaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Yllättäen pätkäkäyttö on myrkkyä myös öljypolttimelle. Jos se sulakkeen irroittelu ei aiheuta vikavaloja tms, niin sulakkeen jatkoksi kun laittaa kytkimen jolla saa pidettyä polttimen automagian pois päältä niillä keleillä ja ajoilla joilla se pätkäkäy, kestää poltin pidempään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.