Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:
02 Heinä 2024, 07:01
F12 voisi olla ihan harkinnan arvoinen, sitä ei enää tarvi lähestyä silmät kiinni kuten edeltäjäänsä.
Kuva

No ei!

Mutta saako koukkua?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tuon F12:n edeltäjää ei tarvi lähestyä silmät kiinni, saksanseisojan vastaavalla korikoodilla tarvii. Italian F12 ampuu valitettavasti inasen yli budjetista, eikä siinä ole rättikattoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:
02 Heinä 2024, 07:01
Miata on ihan potentiaalinen laite! Se on iloinen ja helppo, mutta alkuperäistä 166:sta surullisempana ND jää kyllä pois, NC ei itke.
Vilkasinpa muuten piruuttani, ND lähtee rättikattona kaupasta kilvissä alkaen 35k€. Vaalea sisusta ja lukkoperä kyytiin niin hintaa on 44k€. Kova nosto sinänsä (mukana tulee kyllä muutakin sälää), mutta ei tuo uudeksi sportiksi mikään kovahintainen ole.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2549
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Duunimatkojen pidentyessä tuli ajankohtaiseksi vaihtaa tuo Xj johonkin ekoboksiin, ja 2004-2008 Mersun Clk 1.8 coupe tuntui ainoalta vaihtoehdolta..
Seurasin pitkään nettiautoa, ja nyt kesällä sieltä ei meinannut löytyä yhtään kiinnostavaa yksilöä. Paria kävin yhteensä katsomassa mutta kaikenkaikkinen kunto jätti molemmissa aika kylmäksi. Ensimmäisestä yksilöstä olin jo viimeistelemässä kauppoja mutta kun oli ostokatumusta jo ennen kauppoja niin vetäyduin ihan viime tipassa. Mikä oli hyvä päätös, vaikka hyvän yksilön löytämiseen meni tästä vielä kauan. Loput hyvän oloiset yksilöt on lähes täysin lisävarusteettomia.
Rupesin seuraamaan Saksan ja Ruotsin tilannetta, ja Saksassa vähän yllättäen nämä pitävät niin hyvin arvonsa ettei sieltä meinannut löytyä yhtäkään mitä olisi järkevä käytä katsomassa.
Göteborissa oli yksi oikein hyvän oloinen yksilö, jonka kävin sitten tällä viikolla noukkimassa.
2005 malli, 112tkm ajettu, viimeinen 12 vuotta huollettu/korjattu pelkästään ''Veholla'', ja usein. Ruotsin Mersuklubin jäsenen auto.
Tämä on siitä lähes uniikki yksilö, että tämä on ainoa alkuperäinen 209 korinen, eli 2003-2005 Clk 1.8 coupe jonka löysin mistään em. maista jossa on tehtaalla asennetut clk 55 Amg puskurit, helmat, ja niiden asennukseen kuuluvat Amg muoviosat.
Ja tähän liittyy sellainen hullu yhteensattuma, että tämä auto on monilta osin suhteessa identtinen kun noin 15 vuotta sitten Saksasta hakemani Alfa 75 1.8 turbo -90.
Ikä tosiaan suhteessa sama, mittarilukema (todennäköisesti molemmissa ajomäärä) noin 1tkm tarkkuudella sama, molemmissa 1.8L ahdettu kone, molemmat takavetoja, molemmissa todella harvinainen korisarja, (Alfassa feikki Evoluzione lokarit ja helmat) ja molemmat mustia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
CLiK
Viestit: 178
Liittynyt: 16 Kesä 2021, 08:40
Car(s): SZ #972/1036
Paikkakunta: pks

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja CLiK »

^ Joskus kauan aikaa sitten tuollaisella ajelin. Mieleen jäi positiivisena:
- Koko kylkilinja aukeaa kun avaa etu- ja takaikkunat. Mahtuu isompikin luu pihalle ja antaa hieman avoautomaista tunnelmaa
- Eteen työntyvä turvavyö antaa mersufiilistä
- Käyttökelpoinen takapenkki
- Kompressiriahdettu kone antoi niukat voimansa mukavan väännön saattamana
Negatiivistä:
- Avoimen kylkilinjan haittapuolena todella pehmeä kori
- Alkoi kaipaamaan avoautoa. Vaihtui E88 125:een

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kävin tänään morjestamassa automyyjää, ajatuksena tutustua ensimmäiseen potentiaaliseen käyttöautoehdokasmalliin kun heillä sattuu olemaan sopiva myynnissä.

Auto on myyntitilissä, joten se on omistajallaan ajossa. Myyjä lupasi hankkia auton koeajettavaksi, ehkä jo huomiseksi. Soitti sitten että ei onnistu huomiseksi, koska auto on rikki ja parhaillaan korjaamolla. Tiistaina pitäisi valmistua, joten sihtaillaan koeajoa siihen kun auto on taas ehjä. Kattellaan sittemmin koeajoraporttia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.autoscout24.com/offers/hyun ... 926ni24wte

Saksassa sinisten ja pörinää pitävien Korean ihmeiden hinnat tipahtaneet vauhdilla. Tuossa enemmän takuuta jäljellä kuin uudessa Tesla Model 3 Performancessa, varsinkin omilla kilometreillä. Ja hintakin about sama. On vaan range noissa turhan pieni omaan käyttöön (448km WLTP) vaikka ilmeisen hauskoja ovatkin ajaa.

https://moottori.fi/koeajo/koeajo-hyund ... ihtamalla/

About jokaisessa M3P vs I5N vertailussa I5N on se hauskempia ja parempi ajettava. Mutta kallis ja lyhyt range.

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:
02 Heinä 2024, 07:01
Miata on ihan potentiaalinen laite! Se on iloinen ja helppo, mutta alkuperäistä 166:sta surullisempana ND jää kyllä pois, NC ei itke.
Alkaa muuten japaninihme oikeasti houkuttamaan. Tilasin meinaan eilen vaimon Miataan huolto- ja varaosia.
-Jakopääsarja n. 45€
-Öljynsuodatin Mann-Filter n. 6€
-Ilmansuodatin Mann-Filter n. 9€
-Apulaitehihnat Continental yht. n. 10€
-Laturi AS-PL n. 110€

Yhteensä n. 180€, paljon on autoja joihin pelkkä jakosatsi maksaa enempi. Matkassahan toi menee ihan huuruilla käyttövoimankin osata, Halpoja on kilsat, eikä noi autotkaan ihan tuhottoman hintasia ole.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
02 Syys 2024, 17:17
Polforea kirjoitti:
02 Heinä 2024, 07:01
Miata on ihan potentiaalinen laite! Se on iloinen ja helppo, mutta alkuperäistä 166:sta surullisempana ND jää kyllä pois, NC ei itke.
Alkaa muuten japaninihme oikeasti houkuttamaan. Tilasin meinaan eilen vaimon Miataan huolto- ja varaosia.
-Jakopääsarja n. 45€
-Öljynsuodatin Mann-Filter n. 6€
-Ilmansuodatin Mann-Filter n. 9€
-Apulaitehihnat Continental yht. n. 10€
-Laturi AS-PL n. 110€

Yhteensä n. 180€, paljon on autoja joihin pelkkä jakosatsi maksaa enempi. Matkassahan toi menee ihan huuruilla käyttövoimankin osata, Halpoja on kilsat, eikä noi autotkaan ihan tuhottoman hintasia ole.
Kyllä. NA itsellä kiikarissa ennen kuin Pininfarinan avokiila iski … 8)

Parempi mutkatieauto Miata on kuin 916 , toki tuossa takaveto auttaa, mutta
ne tyyli- ja fiilispisteet menevät Alfalle :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tommi
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kuuluisi ehkä "Ei bongattu Nettiautosta" -ketjuun.
Hakuehdolla: neliveto, bensa Stelvio/Giulia löytyy Nettiautosta tällä hetkellä yhteensä viisi autoa. Kolme Giuliaa ja kaksi Stelviota. Hajonta toki aika iso: uutta, vanhaa halvempaa ja kalliimpaa. Tosin siitä väliltä ei löydy oikein mitään.

Toisaalta, mistä niitä sinne Nettiautoon pari vuotta käytettynä eksyisi, kun ei niitä ole juurikaan kai moneen vuoteen mytykään.

Takaveto-Giluian vaihto nelivetoiseen tai Stelvioon ollut pitkään mielessä ja nyt se pitäisi toteuttaa ennen talvea. Ei tuossa mitään vikaa ole, mutta kun alkupään versiona on vielä matalampi kuin nelivedot, niin talvinen pääkaupunkiseutu on kyllä raskas välillä aamuisin. Tai miksei iltaisinkin.

Ulkomaillahan noita olisi tarjolla, mutta oma innostus ei oikein siihen riitä. Toki kyllähän senkin palvelun saa rahalla.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

Avatar
Tommi
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kas, Dieselin lisääminen hakuehtoon ei kasvata määrä kuin kahdella. Aiemmin niitä oli kyllä mielestäni enemmän.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tommi kirjoitti:
03 Loka 2024, 10:29
Ulkomaillahan noita olisi tarjolla, mutta oma innostus ei oikein siihen riitä. Toki kyllähän senkin palvelun saa rahalla.
Kun CARF:in sivuilta kurkkaa niin bensa Giulia/Stelvio -verot kyllä sen verran korkeat että tuontiautojen kannattavuus tässä tilanteessa melko heikko.

http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... o!OpenForm

(CARF voisi muuten jossakin vaiheessa ottaa HTTPS:n käyttöön....)

Avatar
Tommi
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tässähän ei tarvitsisi edes tehdä voittoa, kunhan saisi suunnilleen haluamansa auton kohtuullisella hinnalla.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tommi kirjoitti:
03 Loka 2024, 10:29
Kuuluisi ehkä "Ei bongattu Nettiautosta" -ketjuun.
Hakuehdolla: neliveto, bensa Stelvio/Giulia löytyy Nettiautosta tällä hetkellä yhteensä viisi autoa. Kolme Giuliaa ja kaksi Stelviota. Hajonta toki aika iso: uutta, vanhaa halvempaa ja kalliimpaa. Tosin siitä väliltä ei löydy oikein mitään.

Toisaalta, mistä niitä sinne Nettiautoon pari vuotta käytettynä eksyisi, kun ei niitä ole juurikaan kai moneen vuoteen mytykään.

Takaveto-Giluian vaihto nelivetoiseen tai Stelvioon ollut pitkään mielessä ja nyt se pitäisi toteuttaa ennen talvea. Ei tuossa mitään vikaa ole, mutta kun alkupään versiona on vielä matalampi kuin nelivedot, niin talvinen pääkaupunkiseutu on kyllä raskas välillä aamuisin. Tai miksei iltaisinkin.

Ulkomaillahan noita olisi tarjolla, mutta oma innostus ei oikein siihen riitä. Toki kyllähän senkin palvelun saa rahalla.
Tälle ajatukselle vahva kannatus nyt jo useamman vuoden kokemusasiantuntijuudella. Stelvio on kaupungin talven dystooppisiin oloihin erinomaisen tyylikkäästi istuva kulkine.

Gusse
Viestit: 974
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Giulioista en tiedä, mutta mitä nyt hetken seurannut Stelvion markkinaa, niin sopivilla varusteilla ja kilsoilla olevat eivät pitkään myynnissä viihdy.

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Gusse kirjoitti:
03 Loka 2024, 17:59
Giulioista en tiedä, mutta mitä nyt hetken seurannut Stelvion markkinaa, niin sopivilla varusteilla ja kilsoilla olevat eivät pitkään myynnissä viihdy.
Lasketaanko V6 bi-turbo sopivaksi varusteeksi? :-D

Avatar
hjpp
Viestit: 2014
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kyllä jos se käy dieselillä ja perään saa vetokoukun.

Stelviota olen itsekin kaipaillut, mutta vähänkään kiinnostavat on tosiaan myyty nopeasti. Pitänee suunnitella Ruotsin keikkaa, vaikka enemmänhän niistä joutuu siellä maksamaan.

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

hjpp kirjoitti:
03 Loka 2024, 21:33
Kyllä jos se käy dieselillä ja perään saa vetokoukun.

Stelviota olen itsekin kaipaillut, mutta vähänkään kiinnostavat on tosiaan myyty nopeasti. Pitänee suunnitella Ruotsin keikkaa, vaikka enemmänhän niistä joutuu siellä maksamaan.
Mielenkiintoisesti markkinat elävät, kun 2018 hain uuden Stelvion Ruåtsista niin siellä pelättiin dieseliä ja WLTP:tä niin paljon että vielä 10k€ verojen jälkeenkin säästi Suomen hintaan reilusti yli 10k€.

Mutta miksei Espanjan-lomalta hakisi Stelviota?

Alle 2020, alle 50tkm ja alle 25k€.
https://www.autoscout24.com/offers/alfa ... r_bucket=2

Veroahan tuollaisesta menee vielä aika rapsakasti, ehkä jotain luokkaa 5k€ - 6k€ noin 20% autoverolla. Bensana saisi maksaa jotain 30% veroa. :crazyeyes:

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kaikki Stelviota halajavat ovat pyrkimyksissään täysin oikeassa.

Tästä hemmetin värittynyt ja tyystin vinoutunut näkemykseni:
- Olen koko aikuisikäni joko harrastanut tai intoillut autoja. Kolunnut erilaisia liikkeitä kiusaksi asti koeajamassa autoja melkein harrastukseksi luettavalla tahdilla. Nelisenkymmentä kilkotinta on yhteensä saanut avaimiaan eteiseni kaapissa pidempään säilöä. Miten ihan kohta pisimpään itsellä ollut automalli - Stelvio - tähän kuvioon istuu?

Perkeleen hyvin.

Joo, siinä on ehkä toivottavaa sisustan laadussa ja kuskin ergonomiassa. Infotainment on heikon ja surullisen väliltä. Mutta:
- Jos on tarvetta joskus jotain kuljettaa, on se sitten perhe, koira, tavaroita tai kaikki nämä kerralla. Ja jos tämä tarvitsee tehdä 20 sentin loskassa. Niin Stelvio kyllä vie. Toki vie monet muutkin autot. Mutta sitten kun osuu se toukokuinen päivä, kun lounaistuuli on leppoisa ja alkukesän aurinko kutittelee tuoreiden puiden lehtien välistä ja mutkapätkällä on vähän liikennettä. Niin Stelvio pystyy siellä etenemään tahdilla, jossa mukana pysyy joku auto varmaan, mutta ei kovin moni. Tämä yhdistelmä on lyömätön! Suomalaiselle perheelliselle miehelle en voisi liikkumiseen tämän parempaa kokonaispakettia suositella - tässä on kaikki mitä itsensä kanssa sinut oleva bensalenkkari käyttöautolta voi ikinä kaivata.

Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin autonvaihto ei ole Stelvion hankinnan jälkeen ajankohtainen näillä näkymin ikinä. Onneksi on tuo toinen auto, jonka kanssa voi vielä parantaa...

Mutta pidän kulttuuritekona, jos joku näitä jaksaa käydä ulkomailta kotimaan skoda-kulttuurin vähättelemäksi hakemassa. Voimia etsintään niille, jotka arvokkaita ajatuksia hautovat!

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:33
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin autonvaihto ei ole Stelvion hankinnan jälkeen ajankohtainen näillä näkymin ikinä.
Aika kova lausunto, varsinkin kun ottaa huomioon lausujan.

Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Sen jälkeen ei tarvitse ihmetellä jakkaroitakaan.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:44
lerppu kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:33
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin autonvaihto ei ole Stelvion hankinnan jälkeen ajankohtainen näillä näkymin ikinä.
Aika kova lausunto, varsinkin kun ottaa huomioon lausujan.

Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Sen jälkeen ei tarvitse ihmetellä jakkaroitakaan.
Voihan sen. Jos on liitua millä piirrellä. Jakkaroista sen verran, että telttatuolit ei sinänsä ole ongelma. Veloce penkit eivät poista oman ruumiini mittauhteisiin ja mieltymyksiin sopimattomia etäisyyksiä ja kulmia ruumiin ulokkeiden ja hallintalaitteiden välillä. Toki en ole edes tyypittänyt millä tavalla se neliapilan mukana tuleva yyberhieno istuin tilannetta muuttaisi... Joten ei voi olla varma! Ärsyttää kyllä tällainen köyhyyden stigma, kun ei pysty hankkimaan sitä Stelviota jonka oikeasti haluaisi. Onneksi on illalla maksuttoman viinan bileet, niin voi hukutella murheitaan. :drinking:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tuohon Lerpun vuodatukseen kommenttina totean, että aika hyvin pullat uunissa, jos Stelvio siirtyy ns. käyttöharrasteen kategoriaan pikku hiljaa ja toista autoa sitten päivittää halutusti :wink:
Itsekään en enää nykyään halua maata propaamassa isosti autojen alla, joten yksi käyttis pitää olla takuunalainen/helposti ja edullisesti huollettavissa ulkoistaen.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tommi
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselläni on tuossa Giuliassa ne toiseksi halvimmat telttajakkarat, joten kaikki parannus on toki tervetullutta.
En niistäkään ole kyllä mitenkään pahasti kärsinyt. Etureunaa noissa on aikoinaan kyllä korotettu. Siitä oli apua pitkäjalkaiselle.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tommi kirjoitti:
04 Loka 2024, 10:44
Itselläni on tuossa Giuliassa ne toiseksi halvimmat telttajakkarat, joten kaikki parannus on toki tervetullutta.
En niistäkään ole kyllä mitenkään pahasti kärsinyt. Etureunaa noissa on aikoinaan kyllä korotettu. Siitä oli apua pitkäjalkaiselle.
Q4 Giuliassa jakkarat paranevat automaattisesti mutta Stelvion kanssa pitää katsoa varustelistaa ja sisäkuvia. Samantien kun päivittää niin sitten päivittää kerralla kunnolla!

https://www.autoscout24.com/offers/alfa ... et=unknown

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:44
Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Mainittuna oli kuljetustarpeet, eikä QF:ään saa asentaa vetokoukkua.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
04 Loka 2024, 11:48
FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:44
Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Mainittuna oli kuljetustarpeet, eikä QF:ään saa asentaa vetokoukkua.
Blasphemy!! En ole tarvinnut kuivausriiputinta Stelviossa, eikä siinä sellaista ole tai tule. :silly:
Ja autolla on kalustettu kokonainen mökki. Yksi vuodesohva, yksi parisänky ja yksi kerrossänky on viety mökille (osissa tietty, mutta kumminkin) Stelviolla. Kuten myös jääkaappia ja hellaa myöden keittiön kalusteet. Ja pari nojatuolia, keittiön pöytä tuoleineen. Ja puutarhalakusteet. Ja verannan kalusteet. Ja vaatekaappi, piironki ja pari yöpöytää. Ja mattoja sekä aurinkovarjo. Työkaluja ja elektroniikkaa myöden KAIKKI mitä mökillä voi tarvita, sen on sinne Alfa Romeo vienyt. Palju sentään ei mennyt Stelvion kyydissä... Ja sitten auto tyhjänä on nautittu mökkimatkasta. 8) Eli siis täydellinen mökkiauto, voisi kutsua totaaliseksi Suomi-autoksi, kun sopii näin kansallistunnelmaiseen tehtävään paremmin kuin kusi lumeen.

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Polforea kirjoitti:
04 Loka 2024, 11:48
FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:44
Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Mainittuna oli kuljetustarpeet, eikä QF:ään saa asentaa vetokoukkua.
Kokemuksesta voin sanoa, että kun QF Stelviolla lähtee tien päälle, niin koukun tarve unohtuu. Nyt kun olen muutaman pidemmän maantievedon ajanut autolla, niin on se mahdottoman hieno kombinaatio ja härski peli tiellä. Se on kyllä auto jota ei tajua ennenkuin on ajanut.
Autokaupan ammattilainen

FinPat
Viestit: 8512
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
04 Loka 2024, 11:48
FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 09:44
Mutta voihan perus-Stelvion aina vaihtaa QF:n?
Mainittuna oli kuljetustarpeet, eikä QF:ään saa asentaa vetokoukkua.
Koukkukauhistus oli mainittu jäsen Tommin toimesta, QF upgrade-ehdotus taas oli jäsen lerpulle. Ja kuten tunnettua jäsen lerpulla on paha koukkuallergia,

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:
04 Loka 2024, 12:18
Koukkukauhistus oli mainittu jäsen Tommin toimesta, QF upgrade-ehdotus taas oli jäsen lerpulle. Ja kuten tunnettua jäsen lerpulla on paha koukkuallergia,
Olen tästä varsin tietoinen - ja lerppu taas minun tietoisuudestani varsin tietoinen :mrgreen:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy:tä kantsii kysyä minkälainen ero on tavan Stelviolla ja QF:llä. Kyllä QF turmelee ihmisen mielen kun sitä pääsee maistamaan. Siinä on mm niin paljon voimaa, että sitä täytyy liikennevaloissa pitää aika kovasti paikoillaan. Mikään höyhenjarru ei sitä pidättele. Samoin taajamanopeudet täytyy ajaa cruisen kanssa, että pysyy rajoituksissa. Toki täytyy sanoa, että myös maantiellä joutuu hieman suitsia pitämään kireällä ettei matkanopeus ole +150 km/h.
Autokaupan ammattilainen

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

HANU kirjoitti:
04 Loka 2024, 14:07
Cotzy:tä kantsii kysyä minkälainen ero on tavan Stelviolla ja QF:llä. Kyllä QF turmelee ihmisen mielen kun sitä pääsee maistamaan. Siinä on mm niin paljon voimaa, että sitä täytyy liikennevaloissa pitää aika kovasti paikoillaan. Mikään höyhenjarru ei sitä pidättele. Samoin taajamanopeudet täytyy ajaa cruisen kanssa, että pysyy rajoituksissa. Toki täytyy sanoa, että myös maantiellä joutuu hieman suitsia pitämään kireällä ettei matkanopeus ole +150 km/h.
Onneksi en pysty moista itselleni ostamaan! Koskapa ihan joka hemmetin vehkeellä, mitä tulee ajettua - niin ulosmittaan niistä turhan usein kaiken mitä irtoaa. Myös niistä +500hp laitteista, mitä on alle välillä eksynyt (itsellä nyt ei ole ollut kuin muutamia +300hp laitteita). Leskentekijä on siis QF, kun ei ole itsehillintää tällaisella lapsi-aikuisella. :silly:

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

lerppu kirjoitti:
04 Loka 2024, 14:34
HANU kirjoitti:
04 Loka 2024, 14:07
Cotzy:tä kantsii kysyä minkälainen ero on tavan Stelviolla ja QF:llä. Kyllä QF turmelee ihmisen mielen kun sitä pääsee maistamaan. Siinä on mm niin paljon voimaa, että sitä täytyy liikennevaloissa pitää aika kovasti paikoillaan. Mikään höyhenjarru ei sitä pidättele. Samoin taajamanopeudet täytyy ajaa cruisen kanssa, että pysyy rajoituksissa. Toki täytyy sanoa, että myös maantiellä joutuu hieman suitsia pitämään kireällä ettei matkanopeus ole +150 km/h.
Onneksi en pysty moista itselleni ostamaan! Koskapa ihan joka hemmetin vehkeellä, mitä tulee ajettua - niin ulosmittaan niistä turhan usein kaiken mitä irtoaa. Myös niistä +500hp laitteista, mitä on alle välillä eksynyt (itsellä nyt ei ole ollut kuin muutamia +300hp laitteita). Leskentekijä on siis QF, kun ei ole itsehillintää tällaisella lapsi-aikuisella. :silly:
Onneksi pystyy ostamaan. Kaikki kellä on säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa pystyy ostamaan, paitsi jos on jo isosti velkaa takana. Tosi positiivinen luottorekisteri saattaa vähän laittaa hanttiin jos vihossa on jo sivuja täynnä.
Viimeksi muokannut HANU, 04 Loka 2024, 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HANU kirjoitti:
04 Loka 2024, 15:57
Onneksi pysty ostamaan. Kaikki kellä on säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa pystyy ostamaan, paitsi jos on jo isosti velkaa takana.
@lerppu taisikin tuossa vedota omaan ajotyyliinsä, eikä massivajeeseen/laina-angstiin.

En minäkään hanki moottoripyörää, vaikka omalla kortilla saisi sellaistakin ajaa. Elossa oleminen on kuitenkin ihan kivaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
04 Loka 2024, 16:20
HANU kirjoitti:
04 Loka 2024, 15:57
Onneksi pysty ostamaan. Kaikki kellä on säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa pystyy ostamaan, paitsi jos on jo isosti velkaa takana.
@lerppu taisikin tuossa vedota omaan ajotyyliinsä, eikä massivajeeseen/laina-angstiin.

En minäkään hanki moottoripyörää, vaikka omalla kortilla saisi sellaistakin ajaa. Elossa oleminen on kuitenkin ihan kivaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa!

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:
04 Loka 2024, 16:20
HANU kirjoitti:
04 Loka 2024, 15:57
Onneksi pysty ostamaan. Kaikki kellä on säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa pystyy ostamaan, paitsi jos on jo isosti velkaa takana.
@lerppu taisikin tuossa vedota omaan ajotyyliinsä, eikä massivajeeseen/laina-angstiin.

En minäkään hanki moottoripyörää, vaikka omalla kortilla saisi sellaistakin ajaa. Elossa oleminen on kuitenkin ihan kivaa.
Ymmärsin, mutta vinkiksi vain muille. Elä nyt ja maksa joskus.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
hjpp
Viestit: 2014
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Sisätilat kiinnostavat, mutta kaivatut lisävetoakselit puuttuvat. Enpä tiennyt sen olevan edes mahdollista.

https://www.blocket.se/annons/1001400102

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

hjpp kirjoitti:
05 Loka 2024, 08:19
Sisätilat kiinnostavat, mutta kaivatut lisävetoakselit puuttuvat. Enpä tiennyt sen olevan edes mahdollista.

https://www.blocket.se/annons/1001400102
Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Autokaupan ammattilainen

Dfin
Viestit: 454
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dfin »

HANU kirjoitti:
05 Loka 2024, 16:15
hjpp kirjoitti:
05 Loka 2024, 08:19
Sisätilat kiinnostavat, mutta kaivatut lisävetoakselit puuttuvat. Enpä tiennyt sen olevan edes mahdollista.

https://www.blocket.se/annons/1001400102
Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26
HANU kirjoitti:
05 Loka 2024, 16:15
hjpp kirjoitti:
05 Loka 2024, 08:19
Sisätilat kiinnostavat, mutta kaivatut lisävetoakselit puuttuvat. Enpä tiennyt sen olevan edes mahdollista.

https://www.blocket.se/annons/1001400102
Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Tosi moni ostaa etuvetoisen XC60:in ja XC70:in. Noiden autojen menekki on yhtä hyvä etuvetoisena, kuin nelivetoisena. Takapotku GLK on myös kummajainen jota ei koskaan ole saanut Suomessa uutena ostaa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26
vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Saahan silläkin näyttävän möhkön, jonka maavara riittää jopa kaupungissa. Toisaalta sillä saanee pienemmän kulutuksen ja alemman verotusarvon liisarille kuin kelivedolla (paitsi tilanteessa, jossa keliveto on hybridi ja vajaaveto ei). Jättää badget pois niin naapuri ei tajua että se on etuveto.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

HANU kirjoitti:
06 Loka 2024, 19:00
Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26
HANU kirjoitti:
05 Loka 2024, 16:15


Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Tosi moni ostaa etuvetoisen XC60:in ja XC70:in. Noiden autojen menekki on yhtä hyvä etuvetoisena, kuin nelivetoisena. Takapotku GLK on myös kummajainen jota ei koskaan ole saanut Suomessa uutena ostaa.
Tietävätkö Volvojen ostajat ostaessaan että ne ovat etuvetoja vai onko ne vaan haldex-vikaantuneita?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

HANU kirjoitti:
06 Loka 2024, 19:00
Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26
HANU kirjoitti:
05 Loka 2024, 16:15


Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Tosi moni ostaa etuvetoisen XC60:in ja XC70:in. Noiden autojen menekki on yhtä hyvä etuvetoisena, kuin nelivetoisena. Takapotku GLK on myös kummajainen jota ei koskaan ole saanut Suomessa uutena ostaa.
Tietävätkö Volvojen ostajat ostaessaan että ne ovat etuvetoja vai onko ne vaan haldex-vikaantuneita?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

HANU kirjoitti:
06 Loka 2024, 19:00
Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26
HANU kirjoitti:
05 Loka 2024, 16:15


Ulkomailta saa kaikenlaisia yllättäviä autoja, joissa yleisestu luullaan aina olevan neliveto.

Noita kaksivetoisia saisi ostaa Suomeenkin edullisesti euroopasta, mutta ostavat asiakkaat on Suomessa vähissä.
Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Tosi moni ostaa etuvetoisen XC60:in ja XC70:in. Noiden autojen menekki on yhtä hyvä etuvetoisena, kuin nelivetoisena. Takapotku GLK on myös kummajainen jota ei koskaan ole saanut Suomessa uutena ostaa.
Tietävätkö Volvojen ostajat ostaessaan että ne ovat etuvetoja vai onko ne vaan haldex-vikaantuneita?

Gusse
Viestit: 974
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

hjpp kirjoitti:
03 Loka 2024, 21:33
Kyllä jos se käy dieselillä ja perään saa vetokoukun.

Stelviota olen itsekin kaipaillut, mutta vähänkään kiinnostavat on tosiaan myyty nopeasti. Pitänee suunnitella Ruotsin keikkaa, vaikka enemmänhän niistä joutuu siellä maksamaan.
Kyllä nuo hyvillä varusteilla olevat Stelviot menee nopeasti. Loppuviikosta tuli yksi diesel Stelvio Veloce penkeillä nettiautoon ja nyt jo poissa sieltä.

Avatar
HANU
Viestit: 1474
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

TeroPee kirjoitti:
06 Loka 2024, 21:16
HANU kirjoitti:
06 Loka 2024, 19:00
Dfin kirjoitti:
06 Loka 2024, 18:26


Joo ei varmaan jonoksi olisi takavetostelviolle ottajia, mutta vielä enemmän ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat etuveto xc90:n :shock:
Tosi moni ostaa etuvetoisen XC60:in ja XC70:in. Noiden autojen menekki on yhtä hyvä etuvetoisena, kuin nelivetoisena. Takapotku GLK on myös kummajainen jota ei koskaan ole saanut Suomessa uutena ostaa.
Tietävätkö Volvojen ostajat ostaessaan että ne ovat etuvetoja vai onko ne vaan haldex-vikaantuneita?
Tietävät mitä ostavat. Noissa Volvon malleissa ei etuveto haittaa tahtia.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Tommi
Viestit: 684
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselläni ei ole mitään tarvetta peräkoukulle. Mielummin otan auton ilman peräkoukkua, varsinkin jos se on kovinkaan näkyvä.
Kyllähän tuollainen QF vastaisi lähes kaikkiin toiveisiin, mitä autolta voi odottaa.
En sitten tiedä, miten talvella (tai kesällä) uskaltaisi antaa muiden ajettavaksi. En toki itseänikään pidä mitenkään rattimiehenä, mutta jos tuntee auton ja rajansa, niin yleensä pärjää.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tommi kirjoitti:
07 Loka 2024, 12:14
Mielummin otan auton ilman peräkoukkua
Ten-Hut! There’s an officer on deck.

Avatar
S_A
Viestit: 2016
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kaikkien niitten vuosien jälkeen, kohti uutta elämää. Harkittu riski ja mahdollisuus. Toteutin 30 vuoden, joista vähintään viimeiset 20 vuotta mielessä kyteneen unelman keskimoottorisesta urheiluautosta. Palaset elämässä lopulta loksahtivat kohdalleen tavalla, jota en osannut odottaa kaiken sen mustan jälkeen. Mutta niin tässä tänä vuonna kävi, että myin järki käyttiksen pois ja ostin tilalle 2001 vuoden Toyota MR2:sen. Okei talvi tuli vähän ongelmaksi nyt kuitenkin, mutta tästä selvitään. Tämä antaa niin paljon enemmän kuin ottaa, että sen eteen on valmis vähän pohtimaankin.

Joo ei ole Italiano tämä, mutta auto on todella upea. Moni ei taida ihan tietääkään, miten driver focused tämä oikeasti on. Todella todella hieno auto ajaa. Kaikki ajamiseen liittyvät asiat on kohdallaan. Hintaan, jota ei meinaa ajaessa uskoa todeksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää tarinaa löytyy täältä:
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/KOEAJOT/2001+TOYOTA+MR2+W30+-+ELECTRIC+GREEN+MICA/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 11810
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mahtavaa! Onnittelut ja tervetuloa tunneautoilijoiden iloiseen joukkoon 8)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Upea peli, mahtavaa!

Tosin tuo linkki ei ainakaan meitsillä toimi?!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin