TÄMÄ! Helposti top-3 vit***aisempia asioita maailmassa

Valvoja: Moderators
Kyllä ei kuulosta Citrooénilta.
Nää on näitä ihmejuttuja, kun on pitänyt tämmösiäkin halventaa. En nyt nykytilannetta tiedä, mutta esim. penarilla on ollut voileipä- kolmossarjassa perssonit ja isommassa paremmisto-vitosessa ei. Olen Alfojen kanssa aloittelija koska vasta kolmas menossa (eri malleja kaikki), eikä yhdessäkään ole jouset kääntyilleet. Semmosta autoa en toki itselle hommaakaan jossa kääntyilee. Pari muutakin reunaehtoa toki on: ei idästä eikä saaresta.
Alkaa tuntua joskus mahdollisesti eteen tuleva multiairin vaihto edulliseltamutt kirjoitti: ↑17 Tammi 2025, 21:03Appiukon 2020 Audi kevythybridi jätti tielle vajaa kuukausi sitten. Nyt viimein on remontti valmis. Laturi ja suurjänniteakku vaihtoon, osat reilu 7 tonnia ja parilla tonnilla töitä päälle. Ei tarvinnut maksaa, kun oli uutena ostanut. Onnea niille, jotka näitä ostelee lainarahalla käytettynä siinä vaiheessa, kun hinnat on kympin ja kahden välissä.
Vaihdoin omani 500e:n pois 2,5- vuotiaana osittain tuon takia.atti kirjoitti: ↑18 Tammi 2025, 16:22Autojen valmistajat ovat tainneet siirtyä repimään investointirahat huolloista. Sitten ihmetellään miksi ihmiset eivät intoudu ostamaan uusia autoja.
https://www.is.fi/autot/art-2000010962748.html
"Kun Posnersin Fiat 500e vietiin korjaamolle, vika löytyi. Se oli sähköautosta hajonnut latauslaite. Uuden sisäisen laturin varaosahinta verkkokaupassa oli euroina vajaan tonnin, mutta uutta laturia ei voinut asentaa ilman ohjelmointia.
Kävi ilmi, että kyseisen ohjelmoinnin pystyi tekemään vain Fiat-merkkikorjaamo, joka laskuttaisi osasta vaihtoineen ja koodauksineen käsittämättömät noin kymmenentuhatta euroa"
https://evclinic.eu/
Tämäpä mukavaa, vastaava auto kun tuli muutama viikko sitten katokseen.
En ole kovin paljon tutustunut noiden sielunelämään, mutta on epätodennäköistä että molemmat yksiköt olisi rikki yhtä aikaa ja samalla tavalla. Mahdollisesti siellä on vaan toisen elementin lämmitysvastus pimeänä tai jo kalibrointi ketuillaan.
Joo kiitos vinkeistä, ei ole ollut vielä auto piuhan päässä, katsotaan mitä sieltä selviää. K-Auton varaisahintoja ovat yllä mainitut, toivottavasti tosiaan jostain löytyy edullisemmin, mikäli tarve tulee. Hauskasti nykyisen mallin vastaavat palikat maksavat enää satasia, lkun varuste on levinnyt koko mallistoon.TeroPee kirjoitti: ↑19 Tammi 2025, 11:44En ole kovin paljon tutustunut noiden sielunelämään, mutta on epätodennäköistä että molemmat yksiköt olisi rikki yhtä aikaa ja samalla tavalla. Mahdollisesti siellä on vaan toisen elementin lämmitysvastus pimeänä tai jo kalibrointi ketuillaan.
Vikakoodien luvusta kannattaa aloittaa (pk-seudulla onnistuu vaikka multa) ja sen jälkeen tietää jo enemmän. Purkuosat on myös vaihtoehto, todennäköisesti tosin vaatii merkkarilla tehdyn komponenttisuojan poiston. Myös sellainen firma kuin Eleworks / Aki Malinen kannattaa laittaa korvan taakse.
Hienoa että joku on ruvennut tekemään jonkinlaista listaa autojen vaurioitumistodennäköisyyksistä ja kustannuksista. Olisi hienoa kun joku ottaisi asiakakseen tehdä tuollaisesta formaalimpaa ja kattavampaa tilastoa, kansainvälisellä tasolla. Luulen että vaikuttaisi monen ihmisen ostopäätökseen käytettyjen autojen kaupassa ja tätä kautta jälleenmyyntiarvoissa. Tuo taas vaikuttaisi hieman myös ostohalukkuuteen, jolloin valmistajien pitäisi jälleen ruveta keskittymään laatuun ja korjauskustannusten minimointiin (vs. maksimointiin)
Putlerin sotakaluston hankintalistalla tämä?
Lisäpisteet ovien lukitsemisesta.