Avautumisketju
Valvoja: Moderators
Re: Avautumisketju
Avaudutaan nyt sitten veroista. Rouva napsahti ansiotuloissa jo lokakuun liksasta kakkosprosentille. Peruimme joulun vieton Vuokatissa. Sääli sikäläistä yritystoimintaa, mutta valtio tarvitsi meitä enemmän. #mukanatalkoissa
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
^Mulla on niin tarkasti osunut tällä kertaa, että 3kk on tullut käytettyä suurta harkintaa ylitöihin osallistumisessa. Huomisesta eteenpäin on taas varaa osallistua jos tilaisuuksia tulee, kun joulukuun liksan ylimeno ei ole yhtä hasarsia.
Perkeleen verottaja kun kusi duunarin kintuille poistamalla kk-rajan mahdollisuuden.
Perkeleen verottaja kun kusi duunarin kintuille poistamalla kk-rajan mahdollisuuden.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Myös tulospalkkioiden piirissä olevien kannattaa arvioida hieman ennakonpidätysprosenttejaan ja potentiaalisesti puskuroida likviditeettiä. Vuodet kun eivät ole veljiä tai edes velipuolia keskenään.
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Sehän se. Nyt pitää vetää koko vuosi yliprosentilla että saa varmasti joulukuussakin normimäärän pennosia, kun ei kesken vuoden taiottavaa extraa voi lisäverottaa silloin kun sen tekee. Ei kuitenkaan tee mieli vetää ihan kauheella yliprosentilla koska siitä taas maksaa ylimääräistä joka kuukausi, jos ei tulekaan kauheata lisää ylitöistä, tulospalkkioista ja muista peruspalkan lisistä.
Ihan perseestä.
Ihan perseestä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Firman pikkujouluista palatessa sää oli kieltämättä välillä mielenkiintoinen ja välillä selvästi ollut sellainen. Ei siinä muuten mitään, kyllä isojötsi vetää, mutta kotiin asti ei kuitenkaan päässyt. Raitilla pötkötti poikittain rennot 3 kuusta ja lisäksi yksi ohkasempi lehtipuu roikotteli edessä ja valmiina asettumaan pötkölleen.
Kävelin loppumatkan kotiin, hain Fiiatin ja sahan ja autoin Alfankin pihaan asti.
Kävelin loppumatkan kotiin, hain Fiiatin ja sahan ja autoin Alfankin pihaan asti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4647
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
Tuttu juttu tämä meikälläkin metsäfarmilla Sulkavalla, ehkä kerran viidessä vuodessaPolforea kirjoitti: ↑02 Marras 2024, 03:45Firman pikkujouluista palatessa sää oli kieltämättä välillä mielenkiintoinen ja välillä selvästi ollut sellainen. Ei siinä muuten mitään, kyllä isojötsi vetää, mutta kotiin asti ei kuitenkaan päässyt. Raitilla pötkötti poikittain rennot 3 kuusta ja lisäksi yksi ohkasempi lehtipuu roikotteli edessä ja valmiina asettumaan pötkölleen.
Kävelin loppumatkan kotiin, hain Fiiatin ja sahan ja autoin Alfankin pihaan asti.
saanut hakea Dolmarin toki vain 300 m:n päästä tallista ja tehdä hiukan hakkuuta.
Paras kerta oli lähes kuutiometrin jässikkä näre kaatunut syysmyrskyssä farmitielle… joten
pidä saha aina lyönnissä


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Joo, ei tuo ennennäkemätöntä ole. Sinänsä eka kerta että niitä tulee useempi, yleensä on pärjännyt yhdellä yllätyskuusella kerrallaan.
Käytiin äsken siivoon vähän lisää, tielle ylttäneistä latvoista tuli vajaa kauhallinen polttopuuta kuivumaan. Pitää vielä huikata naapurille ja hakea vähän runkoa lisää, tulee monet löylyt noista.
Yksi oli katkennut aika ylhäältä ja lähteny sillai äkäseen, että se irtolatva oli lähimmilläänkin muutaman metrin päässä kasvupaikasta. Ei tekis mieli olla kohalla, kun tuollanen lähtee.
Käytiin äsken siivoon vähän lisää, tielle ylttäneistä latvoista tuli vajaa kauhallinen polttopuuta kuivumaan. Pitää vielä huikata naapurille ja hakea vähän runkoa lisää, tulee monet löylyt noista.
Yksi oli katkennut aika ylhäältä ja lähteny sillai äkäseen, että se irtolatva oli lähimmilläänkin muutaman metrin päässä kasvupaikasta. Ei tekis mieli olla kohalla, kun tuollanen lähtee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5799
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Japaninihme oli aamulla pimeä kuin Ukrainan tulevaisuus. Liekö akku tyhjentynyt vai mikä. Onneksi oli italialaista tekniikkaa käytettävissä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Mandeprkl
- Viestit: 1571
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Avautumisketju
Autokuumetta. Kuumottelisi Porsche 996 Carrera 2 manuaalina kun alkaa olla jo niin normaalin näköisissä hinnoissa. Mutta joutuisi myydä kyllä Alffan ja AMG:n pois että sais "karvalakki 911".. Eihän tuossa olisi mitään järkeä? Eihän? Auttakaa! 

Re: Avautumisketju
996 manuaalinelikkona ajettu. Ottaisin mieluummin Alfa Romeo GT:n Bussolla. Onhan se tarkka... Pedaalit toimii hienosti, kaikkien polkimien vaste on just eikä melkein. Laatikko on täsmällinen. Mutta äänet ei puhuttele. Ei se oo mitenkään järjetön ohjus, vikkelä joo - mutta ei tykki. Noh, hyvää on koko, sen mitat on vielä kompaktit ja se on positiivista! Mutta se on niin teutoninen… Tosin disclaimer: se että joku auto ei sovi mulle ei tarkoita ettei se ois täydellinen jollekulle toiselle!
- Cotzy
- Viestit: 1185
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Avautumisketju
Jotta campereiden ajosuoritetta ja verokertymää voidaan luotettavasti arvioida, olisi kiva vuosiverottaa:
https://www.is.fi/autot/art-2000010817513.html
No, tuosta on sitten helpompi jatkaa myös talvikyykkypyöräilyn, talvipurjehduksen ja kesäkelkkailun suuntaan.
Ei tule siis tapahtumaan.
Cotzy
https://www.is.fi/autot/art-2000010817513.html
No, tuosta on sitten helpompi jatkaa myös talvikyykkypyöräilyn, talvipurjehduksen ja kesäkelkkailun suuntaan.
Ei tule siis tapahtumaan.
Cotzy
Re: Avautumisketju
Auto on hintaisekseen hieno ajettava. Omistaminen voi ehkä käydä kalliiksi.
1) RMS + IMS -> puolinopeusakselin laakeri (ja takapää tiiviste!) pitää vaihtaa toisinaan. ET Autotech auttaa.
2) Osat ja työ marmorilla törkyhintaisia. Työn osalta ET Autotech osaa auttaa ja after market markkina näille on kyllä laaja ja about kaikkia osia saa.
3) Konehuone on ahdas, oma nosturi auttaa asiaa.
lerpun mainitsemista äänistä olen eri mieltä. Hyvällä rosteriputkella mielestäni haukkuu hyvin.
Täysin järjetön auto. Kuten Alfa ja AMG omilla tavoillaan.
Re: Avautumisketju
Itsekin olen autoa vailla, kun tallissa ei ole mitn.
Otan mielelläni ehdotuksia vastaan.
Otan mielelläni ehdotuksia vastaan.
Autokaupan ammattilainen
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Ei mitään hätää, ei tätä maailmaa ennenkään ole järjellä ajettu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Onhan se metelöivä. Ulvoo kierroksilla. Äänet ovat kuuluvat ja voi niistä tykätä! Parempi tietty kuin mikään neloskone. Tai ei ääntä lainkaan. Mutta. En tykkää soinnista! Joku siinä on väärin. Ymmärrän miksi ne voi olla hyvät. Ei vaan mua varten.
Re: Avautumisketju
"Gundo hack" sitten pelastukseksi jos 996 ei ole valmiiksi tehtaan kalliilla ja painavalla sport-putkistolla.
https://www.youtube.com/watch?v=lFF0Wnx9-NI
Toki vapari Mezgerissä sitten oikeasti hyvät äänet kierroksilla. Mezgerin tyhjäkäyntiin sopii kuvaus "laita pussillinen laakerikuulia peltipurkkiin ja ravista"… Kuullostaa siis terveenäkin vähän samalta kun M96 kone josta puolinopeusakselin (IMS) laakeri on oksentanut kuulansa öljynkiertoon.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Avautumisketju
Kuinkahan kalliiksi tuollaisen 996:n pitäminen oikeasti tulisi? Kun on nähty, että esim. kymmenvuotiaan Giuliettan käyttöönottohuoltoon voi mennä 10k€, niin se pistää vähän miettimään. Nuohan eivät kaiketi ruostu ja muutenkin taitaa tekniikkapuolella olla ne suurimmat potentiaaliset ongelmat; luultavasti ne jo tätä nykyä aika hyvin tiedetään ja tunnetaan.. Ei tuollaista nyt ympärivuotiseksi käyttikseksi uskaltane miettiä, mutta jonkinlaiseen osittaiseen hyötykäyttöön ehkä sittenkin?
Alkaa vanhat etumoottori-Possutkin olemaan sen verran hinnoissaan, että 996:ssa voisi olla houkutusta. On se varmaan hankalampi pidettävä silti, kuin vaikka 968.
Alkaa vanhat etumoottori-Possutkin olemaan sen verran hinnoissaan, että 996:ssa voisi olla houkutusta. On se varmaan hankalampi pidettävä silti, kuin vaikka 968.
Re: Avautumisketju
968 alkaa olemaan sen verran iäkäs että niissä tulee omat murheensa sitä kautta. Ja osien saatavuus 996 on ihan eri tasolla kuin 968:n joten veikkaisin että 996 vie tässä voiton helposti.TurboJ kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 20:55Kuinkahan kalliiksi tuollaisen 996:n pitäminen oikeasti tulisi? Kun on nähty, että esim. kymmenvuotiaan Giuliettan käyttöönottohuoltoon voi mennä 10k€, niin se pistää vähän miettimään. Nuohan eivät kaiketi ruostu ja muutenkin taitaa tekniikkapuolella olla ne suurimmat potentiaaliset ongelmat; luultavasti ne jo tätä nykyä aika hyvin tiedetään ja tunnetaan.. Ei tuollaista nyt ympärivuotiseksi käyttikseksi uskaltane miettiä, mutta jonkinlaiseen osittaiseen hyötykäyttöön ehkä sittenkin?
Alkaa vanhat etumoottori-Possutkin olemaan sen verran hinnoissaan, että 996:ssa voisi olla houkutusta. On se varmaan hankalampi pidettävä silti, kuin vaikka 968.
Nuorinkin 996 on jo yli 20 vuotias joten sanoisin että ylläpitokustannukset riippuvat siitä millaisen yksilön onnistuu löytämään, kuinka paljon haluaa ja pystyy tekemään itse ja aikooko ajaa ympäri vuoden vai ei. Kalliit riskit ovat aina olemassa, ei siitä pääse mihinkään.
Toki jos investoi Mezger koneiseen, kesäisin ajettuun hyvin pidettyyn yksilöön niin yllätyksien todennäköisyys matalampi. (mutta ei nolla!)
- -TTY-
- Viestit: 1532
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Avautumisketju
Kyllä tuohon 968:iin on yllättävän hyvin osia löytynyt, osittain varmasti siksi kun moni osanumero alkaa 944-. Ja luulisin etupäässä oleva neloskoneen olevan kiitollisempi omin käsin laitella, kuin takapäähän piilotettu kutosbokseri, josta kokemusta ei tosin ole. Sitä en epäile, etteikö 996:n osamarkkina ole paljon parempi silti, onhan sitä aikanaan myyty kuin leipää verrattuna tuohon toiseen. Pros & cons molemmissa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Avautumisketju
Ja Rose Passion auttaa osien kanssa.-TTY- kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 10:28Kyllä tuohon 968:iin on yllättävän hyvin osia löytynyt, osittain varmasti siksi kun moni osanumero alkaa 944-. Ja luulisin etupäässä oleva neloskoneen olevan kiitollisempi omin käsin laitella, kuin takapäähän piilotettu kutosbokseri, josta kokemusta ei tosin ole. Sitä en epäile, etteikö 996:n osamarkkina ole paljon parempi silti, onhan sitä aikanaan myyty kuin leipää verrattuna tuohon toiseen. Pros & cons molemmissa...
Voluumit tosiaan ihan eri luokkaa:
996: 175 262 autoa
968: 12 776 autoa
- TeroPee
- Viestit: 1643
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Avautumisketju
Käsittääkseni Porschen osien saatavuus ei ole valtava ongelma. Niiden hinnoittelu tosin voi yllättää, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa.
Re: Avautumisketju
911 osia löytyy todella hyvin mutta kuten toteat, yleensä ei-edullisesti. Oman vajavaisen kokemukseni pohjalta transakseleihin löytyy paljon paremmin roinaa kuin antiikki Ferrareihin mutta huonommin kuin 911 kantaan.
Re: Avautumisketju
• 996 Carrera / Carrera 4: Around 68,881 units.FinPat kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 10:46Ja Rose Passion auttaa osien kanssa.-TTY- kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 10:28Kyllä tuohon 968:iin on yllättävän hyvin osia löytynyt, osittain varmasti siksi kun moni osanumero alkaa 944-. Ja luulisin etupäässä oleva neloskoneen olevan kiitollisempi omin käsin laitella, kuin takapäähän piilotettu kutosbokseri, josta kokemusta ei tosin ole. Sitä en epäile, etteikö 996:n osamarkkina ole paljon parempi silti, onhan sitä aikanaan myyty kuin leipää verrattuna tuohon toiseen. Pros & cons molemmissa...
Voluumit tosiaan ihan eri luokkaa:
996: 175 262 autoa
968: 12 776 autoa
• 996 Carrera Cabriolet / Carrera 4 Cabriolet: Approximately 35,954 units.
• 996 Turbo: Roughly 20,570 units.
• 996 GT3: About 5,613 units.
• 996 GT2: Fewer than 1,300 units.
• Porsche 968 Coupé: Around 4,665 units.
• Porsche 968 Cabriolet: Approximately 4,242 units.
• Porsche 968 Club Sport (CS): About 1,923 units.
• Porsche 968 Turbo S and Turbo RS: Fewer than 20 units combined
- Jiitee
- Viestit: 4647
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
996 Carrera / Carrera 4: Around 68,881 units.
• 996 Carrera Cabriolet / Carrera 4 Cabriolet: Approximately 35,954 units.
Eikös näissä kansanmalleissa ole moottorin kanssa eniten näitä 5000 - 15 000 eur kolmen kirjaimen ja silicon " piston slap" huoltoja
PS. Ferninandin kansanmalli -ykköseen saa muuten tuolla rahalla n. 5000 eur jo sellaisen 150-180 hp tehobokserin, jolla
tuollainen 700 kg:n takavetokoppa liikkuu huomattavan pirteästi. Ja huollot ja korjaukset helppoja tehdä itse.
• 996 Carrera Cabriolet / Carrera 4 Cabriolet: Approximately 35,954 units.
Eikös näissä kansanmalleissa ole moottorin kanssa eniten näitä 5000 - 15 000 eur kolmen kirjaimen ja silicon " piston slap" huoltoja

PS. Ferninandin kansanmalli -ykköseen saa muuten tuolla rahalla n. 5000 eur jo sellaisen 150-180 hp tehobokserin, jolla
tuollainen 700 kg:n takavetokoppa liikkuu huomattavan pirteästi. Ja huollot ja korjaukset helppoja tehdä itse.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Avautumisketju
Eero ja ET Autotech osaavat antaa ennakoivaa hoitoa IMS:n osalta.Jiitee kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 13:02996 Carrera / Carrera 4: Around 68,881 units.
• 996 Carrera Cabriolet / Carrera 4 Cabriolet: Approximately 35,954 units.
Eikös näissä kansanmalleissa ole moottorin kanssa eniten näitä 5000 - 15 000 eur kolmen kirjaimen ja silicon " piston slap" huoltoja
PS. Ferninandin kansanmalli -ykköseen saa muuten tuolla rahalla n. 5000 eur jo sellaisen 150-180 hp tehobokserin, jolla
tuollainen 700 kg:n takavetokoppa liikkuu huomattavan pirteästi. Ja huollot ja korjaukset helppoja tehdä itse.
Piston slapin lisäksi vielä klassista bore scoringia tarjolla mutta nämä lienevät kohtuullisen harvinaisia. Toki harmittaa kun osuu kohdalle.
- Jiitee
- Viestit: 4647
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
Eeron paja hoitaa kyllä tuon hintavamman scoringinkin: lainaus meikän seuraava hupiauto-ketjusta:FinPat kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 13:12Eero ja ET Autotech osaavat antaa ennakoivaa hoitoa IMS:n osalta.Jiitee kirjoitti: ↑20 Marras 2024, 13:02996 Carrera / Carrera 4: Around 68,881 units.
• 996 Carrera Cabriolet / Carrera 4 Cabriolet: Approximately 35,954 units.
Eikös näissä kansanmalleissa ole moottorin kanssa eniten näitä 5000 - 15 000 eur kolmen kirjaimen ja nikasil " piston slap" huoltoja
PS. Ferdinandin kansanmalli -ykköseen saa muuten tuolla rahalla n. 5000 eur jo sellaisen 150-180 hp tehobokserin, jolla
tuollainen 700 kg:n takavetokoppa liikkuu huomattavan pirteästi. Ja huollot ja korjaukset helppoja tehdä itse.
Piston slapin lisäksi vielä klassista bore scoringia tarjolla mutta nämä lienevät kohtuullisen harvinaisia. Toki harmittaa kun osuu kohdalle.
"Meillä taas pajalla yksi m97 3.4 sylinteripintaongelman takia. Nyt tulee teräsputket ja koneen nollaus. Hintalappu 15k€+
Eikä ajettu edes 200tkm. "
Tuli aika hyvin perehdyttyä vuosi sitten näihin kohtuu edullisiin 996-malleihin.
Esim. tämä hollantilainen saitti antaa hyviä neuvoja hankintaa harkitseville :
https://custom-concepts.nl/en/hoe-porsc ... oorkomen/
Tuon bore-scoringin tutkiminen mikroskoopilla onnistunee Suomessakin ... tulpat irti jne. Eerolla jo valmius ?
Kannattava testi lienee tuo.
-

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 282
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Chevrolet Corvette -00
Subaru Impreza STi -07
Tesla Model Y -23
Re: Avautumisketju
Joo kyllä niitä ollaan useita vuosia jo kuvailtu.
Knoppitietona Porschen IMS-ongelma generaation koneiden kasaus on vähän normaalia polttomoottoria hankalampaa.
Toisen bankin männäntapit asennetaan n. 26mm reijän kautta pisimmillään n. 40cm syvyyteen ja samassa yhteydessä kiertokankikin pitää olla oikeassa asennossa männän tapin reikiin nähden.
Knoppitietona Porschen IMS-ongelma generaation koneiden kasaus on vähän normaalia polttomoottoria hankalampaa.
Toisen bankin männäntapit asennetaan n. 26mm reijän kautta pisimmillään n. 40cm syvyyteen ja samassa yhteydessä kiertokankikin pitää olla oikeassa asennossa männän tapin reikiin nähden.
Eero Tiainen
0451560102
CARF klubimestari "ratavastaava"
0451560102
CARF klubimestari "ratavastaava"
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 26 Loka 2008, 10:08
- Car(s): 145 QV -99 ja tusina muuta
- Paikkakunta: Häijää
Re: Avautumisketju
Minulla on nyt ollut puolisen vuotta 996 Carrera 2 manuaali vuodelta 1999. Paljon pientä huoltoa ja korjausta olen tehnyt tässä itse ja osat joita olen vaihtanut ovat olleet yllättävänkin kohtuuhintaisia. Omatoimisuuden aste toki sanelee kustannukset, ulkopuolista apua olen tähän mennessä tarvinnut ilmastointihuollossa ja vikakoodit lukaistiin varmuuden vuoksi Durametricillä, josta maksu meni mallasjuoman muodossa.
Kulutusosaa on saanut ihan Aero Motorsilta ja pientä pisteosaa Rose Passionilta. Esim. pahamaineiset lehtimoskassa hautuvat ilmastoinnin lauhdutinkennot oli Nissens-merkkisenä vähän reilun satasen pari, kuivain jotain 20€. Jotain alustan pikku muovilirpakkeita olen vaihdellut, ja jos orkkis osat maksavat siinä parin kympin molemmin puolin niin ei ole mielestäni paha. Sitten on tietty palikoita joiden listahinta on melkoisen kovakin, eli jos ehdokkaassa on jotain selvästi vaihtoon menevää palikkaa niin kannattaa hintataso selvittää.
Autooni on ilmeisesti uutena asennettu Eisenmann läpälliset änkkärit eli vastaavat kuin tehtaan PSE. Ääni on mielestäni sopiva, käynnistettäessä mukava pärähdys. Talven mittaan laitan vielä Brombacherin öljypohjan laippasarjan jolla saadaan himppu lisää öljytilaa ja poistetaan riski öljynpaineiden häviämisestä suuren sivuttaiskiihtyvyyden vallitessa. Muuten auto on vakio ja sellaisena ajattelin sen pitääkin. Uskon ja toivon että takavetoinen manuaali ilman kattoluukkua ja M014 sports packilla pitää hintansa. Moni on sitä mieltä että näitä IMS- ja bore scoring-juttuja on paisuteltu vähän tarpeettomastikin, eivät ne todellakaan ole kaikista autoista koko ajan hajoamassa. M96-moottorista on useita eri versioita, joiden herkkyys sylinterien naarmuuntumiselle vaihtelee. Jonkin tiedon mukaan itselläni oleva varhainen 996 olisi valurautapinnotteisilla männillä joka ei ole niin ongelma-altis kuin pari vuotta uudemmat mallit. Lisäksi alkupään autoissa on vielä vaijerikaasu jota jotkut pitävät puhdasoppisempana ratkaisuna.
Kulutusosaa on saanut ihan Aero Motorsilta ja pientä pisteosaa Rose Passionilta. Esim. pahamaineiset lehtimoskassa hautuvat ilmastoinnin lauhdutinkennot oli Nissens-merkkisenä vähän reilun satasen pari, kuivain jotain 20€. Jotain alustan pikku muovilirpakkeita olen vaihdellut, ja jos orkkis osat maksavat siinä parin kympin molemmin puolin niin ei ole mielestäni paha. Sitten on tietty palikoita joiden listahinta on melkoisen kovakin, eli jos ehdokkaassa on jotain selvästi vaihtoon menevää palikkaa niin kannattaa hintataso selvittää.
Autooni on ilmeisesti uutena asennettu Eisenmann läpälliset änkkärit eli vastaavat kuin tehtaan PSE. Ääni on mielestäni sopiva, käynnistettäessä mukava pärähdys. Talven mittaan laitan vielä Brombacherin öljypohjan laippasarjan jolla saadaan himppu lisää öljytilaa ja poistetaan riski öljynpaineiden häviämisestä suuren sivuttaiskiihtyvyyden vallitessa. Muuten auto on vakio ja sellaisena ajattelin sen pitääkin. Uskon ja toivon että takavetoinen manuaali ilman kattoluukkua ja M014 sports packilla pitää hintansa. Moni on sitä mieltä että näitä IMS- ja bore scoring-juttuja on paisuteltu vähän tarpeettomastikin, eivät ne todellakaan ole kaikista autoista koko ajan hajoamassa. M96-moottorista on useita eri versioita, joiden herkkyys sylinterien naarmuuntumiselle vaihtelee. Jonkin tiedon mukaan itselläni oleva varhainen 996 olisi valurautapinnotteisilla männillä joka ei ole niin ongelma-altis kuin pari vuotta uudemmat mallit. Lisäksi alkupään autoissa on vielä vaijerikaasu jota jotkut pitävät puhdasoppisempana ratkaisuna.
AUTOT kuluttavat 10 litraa / 100km
Re: Avautumisketju
Hyvää tekemistä! Tuo päivitys tulee tarpeeseen viimeistään silloin kun semislicksit menevät alle. Ilmeisesti laitat sen syvemmän öljypohjan jossa "X51 style" loiskelevyt? Tulee vielä lisää jäähdytyskapasiteettia jäähdytysripojen muodossa.
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Kummallinen mainos ja hillitön someölinä.
Jälkimmäinen nykynormaalia hektistä kommunikointia, joka korvautuu kohta muulla ölinällä ja vaikutus jää lopulta pieneksi. Ensimmäinen on melko mystiikkaa, siitä on vaikea keksiä että mitä tällä oikeasti halutaan viestiä.
Jälkimmäinen nykynormaalia hektistä kommunikointia, joka korvautuu kohta muulla ölinällä ja vaikutus jää lopulta pieneksi. Ensimmäinen on melko mystiikkaa, siitä on vaikea keksiä että mitä tällä oikeasti halutaan viestiä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11540
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Taas viedään elintilaa lihansyöjiltä, kun mainoksissa on naisia, tummaihoisia ja pinkkiä.
Oikeasti voisi olla huolissaan siitä, että merkki on intialaisomistuksessa, eikä esim. Britanniassa voi (TM:n mukaan) käytännössä ostaa yhtään minkäänlaista uutta Jaggea.
Oikeasti voisi olla huolissaan siitä, että merkki on intialaisomistuksessa, eikä esim. Britanniassa voi (TM:n mukaan) käytännössä ostaa yhtään minkäänlaista uutta Jaggea.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Avautumisketju
Kenelle uutta Jaguaria myydään. Ja mikähän se uusi Jaguar on? Ymmärrän että nykyinenkään mallisto ei käynyt kaupaksi, onnea heille valitsemallaan tiellä. Mutta olihan tuo mainos nyt ihan yhtä naurettava kuin siitä alkaneen kommentoinnin idioottimaisin pääty.Vittorio Jano kirjoitti: ↑21 Marras 2024, 17:02Taas viedään elintilaa lihansyöjiltä, kun mainoksissa on naisia, tummaihoisia ja pinkkiä.
Oikeasti voisi olla huolissaan siitä, että merkki on intialaisomistuksessa, eikä esim. Britanniassa voi (TM:n mukaan) käytännössä ostaa yhtään minkäänlaista uutta Jaggea.
Edit: https://youtu.be/FfX_5NxJdnY?si=fjO7_CylhxuCN4iP - nää on hyviä mainoksia

- nipaka
- Viestit: 2293
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Jaggea yritetään myydä sateenkaariväelle ja muunsukupuolisille. Unohtaen vanhan imagon ja asiakaskunnan.
Vanhat asiakkaat lähtee ja vanhan imagon tietäen uusia ei tule.
Mainos on kuin friikeille tehty muotinäytös.
Vanhat asiakkaat lähtee ja vanhan imagon tietäen uusia ei tule.
Mainos on kuin friikeille tehty muotinäytös.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Jaguaria - kuten brittejä yleensäkin - on niin kauan, kuin minä muistan, myyty kaikille, sukupuoleen, identiteettiin ja olemukseen katsomatta. Minullakin on sellainen ollut. Brittiautoväestö on varsin avointa ja varautumatonta, eikä kukaan ole paheksunut esim. vetokoukkupohdintaa XJ-sarjalaisiin eikä XK:n miettimistä talviautoksi. Kukaan ei ole missään minun kohtaamassani yhteydessä opastanut että tuollaista mallia ei saa ostaa kuin Äijjjjät kolomella jiillä, frouvat, teinit tahi muutkaan ihmisryhmät. Ehei, niitä myydään kaikkia kaikkiin käyttötarkoituksiin, kaikille sukupuolille ja ihmisryhmille - myös friikeille, kuten jotkut meitä kohteliaasti kutsuvat.
Myöskin someölinä siitä, että yksittäinen mainos on naula arkkuun on aika tyhjänpäiväistä. Ei mainoksia tehdä nykyisille asiakkaille, vaan niillä koetetaan houkutella uusia. Nyt käsi sydämellä, kuinka moni meistä jättäisi haluamasa Alfa Romeon ostamatta vain siksi, jos tuossa Jaguarin kohumainoksessa esiintyisikin Jaguarin sijasta Biscione? Niinpä...
Jos joku vanha asiakas jättää Jaguarin ostamatta, johtuu se suurella todennäköisyydellä mallistosta, joka taitaa tällä hetkellä olla oikeasti erittäin kapea, vaikka sekä jaguar.fi että jaguar.co.uk -sivustoilla vielä mallisesittelyt XE:stä, XF:stä ja F-Typestä löytyykin.
Mainoksen hyvyydestäkin voi olla kahta mieltä. Toisaalta se selvästi toimii huomionherättäjänä, koska huomio on aika isosti herännyt. Toisaalta se on päämäärätön ja sisällötön sen suhteen, mitä Jaguarilta odotetaan - autoja. Kummallinen se on, siitä on vaikea saada kiinni ja ymmärtää mitä sillä tavoitellaan. Tässä kiteytyy lerpun kysymys "Ja mikähän se uusi Jaguar on?". Se on oikea kysymys ja se ratkaisee, paljonko Jaguaria kohta myydään ja minne.
Myöskin someölinä siitä, että yksittäinen mainos on naula arkkuun on aika tyhjänpäiväistä. Ei mainoksia tehdä nykyisille asiakkaille, vaan niillä koetetaan houkutella uusia. Nyt käsi sydämellä, kuinka moni meistä jättäisi haluamasa Alfa Romeon ostamatta vain siksi, jos tuossa Jaguarin kohumainoksessa esiintyisikin Jaguarin sijasta Biscione? Niinpä...
Jos joku vanha asiakas jättää Jaguarin ostamatta, johtuu se suurella todennäköisyydellä mallistosta, joka taitaa tällä hetkellä olla oikeasti erittäin kapea, vaikka sekä jaguar.fi että jaguar.co.uk -sivustoilla vielä mallisesittelyt XE:stä, XF:stä ja F-Typestä löytyykin.
Mainoksen hyvyydestäkin voi olla kahta mieltä. Toisaalta se selvästi toimii huomionherättäjänä, koska huomio on aika isosti herännyt. Toisaalta se on päämäärätön ja sisällötön sen suhteen, mitä Jaguarilta odotetaan - autoja. Kummallinen se on, siitä on vaikea saada kiinni ja ymmärtää mitä sillä tavoitellaan. Tässä kiteytyy lerpun kysymys "Ja mikähän se uusi Jaguar on?". Se on oikea kysymys ja se ratkaisee, paljonko Jaguaria kohta myydään ja minne.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11540
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Eriomainen kiteytys Polforealta!
Tässä vaihtoehtoinen kampanja mielensäpahoittajille:




Tässä vaihtoehtoinen kampanja mielensäpahoittajille:



"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5799
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Mainos toimi, Jaguarin nimi nousi esille somehölinässä. Jopa itse Elon I sen huomasi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Avautumisketju
Tawny Kitaen! Musiiki- ja rytmiorkesteri Valkiaskärmeksen sokaiseva valo taivaasta, Tässä mä taas meen, nimenomaan sen videolta. Isoin mahdollinen sydän tähän.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11540
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Mää tiesin!
Ja siellä tiedettiin varmaan, että Tawny oli musapisneetissä mukana jo ennen Coverdale-aikoja...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Cellar.jpg
Mutta tää nyt ei liity avautumisiin enää oikein mitenkään. Pitääkin panna huomenna tuo vinyyli lautaselle.
Ja siellä tiedettiin varmaan, että Tawny oli musapisneetissä mukana jo ennen Coverdale-aikoja...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Cellar.jpg
Mutta tää nyt ei liity avautumisiin enää oikein mitenkään. Pitääkin panna huomenna tuo vinyyli lautaselle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- hjpp
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Avautumisketju
Jaguarin suhteen voi olla toiveikas, kun mitään ei ole apinoitu muilta.
Tulossa ei ole mitään korkeaa tötteröä, jonka muotoilu on eskari-ikäisen fantasioista.
Odotan innolla!
Tulossa ei ole mitään korkeaa tötteröä, jonka muotoilu on eskari-ikäisen fantasioista.
Odotan innolla!
- atti
- Viestit: 778
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avautumisketju
Jaguarilla on uudistumisen paikka, kun vanha asiakaskunta rupeaa kuolemaan, eikä uusia ole kasvamassa. Toivottavasti tulee jotain piristävää ja uutta näkökulmaa tähän nykymarkkinaan, jossa uudet autot on suuria kaappeja, täysin digitalisoiduilla ohjaamoilla.
Tuohon mainokseen. Itselleni tuli mieleen Benetonin mainokset 80-luvulta. Nopea googlettelun jälkeen näyttäisi kuin Jagella ja Benettonilla olisi nykyään sama mainostoimisto.
https://www.youtube.com/watch?v=tus46w79z3w
Tuohon mainokseen. Itselleni tuli mieleen Benetonin mainokset 80-luvulta. Nopea googlettelun jälkeen näyttäisi kuin Jagella ja Benettonilla olisi nykyään sama mainostoimisto.
https://www.youtube.com/watch?v=tus46w79z3w
- Tazio
- Viestit: 3407
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Avautumisketju
JagWah onnistui kyllä ainakin siinä, että brandista on todennäköisesti globaalisti viimeisen 48 tunnin aikana keskusteltu enemmän kuin edeltävän 48 kuukauden aikana.
Oma sateenvarjoni on sen verran tiukalla ja tweedini ahtaalla, että en ole varma tuleeko tuosta joskus sellaista tuotetta joka minua kiinnostaisi.
Ehkä ei, mutta jos kiinnostaa viittä muuta jotka myös moisia hankkivat sen sijaan, että vuosi vuoden jälkeen etsivät teekuppi kädessä sitä just oikean speksin XJ40-mallia saattaa tuossa olla myös kaupallista järkeä.
Autovalmistaja jolla ei ole yhtään autoa - vai jäikö se i-Pace nyt tuotantoon? - on kieltämättä vähän outo lintu.
Lifestyle brandi vai tulevaisuuden premium ajoneuvovalmistaja? Toivottavasti business plan on mietitty kun tuonne markkinan yläpäähän mennään.
Sielläkin kun on tungosta. RR ja Bentley ovat aika hyvässä iskussa ja mm. Standard of The World ymmärtääkseni myös tunkemassa taas ylimmälle portaalle. MB S-klasse myynti on jonkun näkemäni tilaston mukaan tänä vuonna sakannut, enkä tiedä miten se liikkuvia munuaiskoristeita valmistavan baijerilaisen isoimmat mallit käyvät kaupaksi.
Hienoa tietysti olisi jos tämän lopputuloksena nähtäisiin jotain aitoa grace, space and pace tyylin vaunua, mutta en pidätä hengitystäni.
In the mean time jatkan Nettiauton selailua....
-Tazio
Oma sateenvarjoni on sen verran tiukalla ja tweedini ahtaalla, että en ole varma tuleeko tuosta joskus sellaista tuotetta joka minua kiinnostaisi.
Ehkä ei, mutta jos kiinnostaa viittä muuta jotka myös moisia hankkivat sen sijaan, että vuosi vuoden jälkeen etsivät teekuppi kädessä sitä just oikean speksin XJ40-mallia saattaa tuossa olla myös kaupallista järkeä.
Autovalmistaja jolla ei ole yhtään autoa - vai jäikö se i-Pace nyt tuotantoon? - on kieltämättä vähän outo lintu.
Lifestyle brandi vai tulevaisuuden premium ajoneuvovalmistaja? Toivottavasti business plan on mietitty kun tuonne markkinan yläpäähän mennään.
Sielläkin kun on tungosta. RR ja Bentley ovat aika hyvässä iskussa ja mm. Standard of The World ymmärtääkseni myös tunkemassa taas ylimmälle portaalle. MB S-klasse myynti on jonkun näkemäni tilaston mukaan tänä vuonna sakannut, enkä tiedä miten se liikkuvia munuaiskoristeita valmistavan baijerilaisen isoimmat mallit käyvät kaupaksi.
Hienoa tietysti olisi jos tämän lopputuloksena nähtäisiin jotain aitoa grace, space and pace tyylin vaunua, mutta en pidätä hengitystäni.
In the mean time jatkan Nettiauton selailua....

-Tazio
- h_lauri
- Viestit: 6744
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Avautumisketju
Meil oli yyteet viime viikon torstaihin saakka, olin koko ajan työkokeilussa. En näet enää kyennyt alkuperäiseen hommaani.
Kinkerit kulminoituivat eilen irtisanomisilmoitukseen. Esimieheni ei ollut osannut arvioida osaamistasoani, koska aloitti vasta, kun olin jo saikulla. Niinpä hän oli jutellut edeltäjänsä kanssa siitä, sovellunko työhön, johon en siis B-alusunnon perusteella ole soveltunut huhtikuun 2022 jälkeen.
Työkokeilunaikaiselta esihenkilöltä ei ollut kysytty mitään. Selvisin hänen mielestään hyvää keskitasoa ja kehittymismahdollisuuksia osoittaen. Neukkujen yhtenä periaatteena oli niiden kohdistaminen henkilöihin, joista voisi firman kannalta olla vielä hyötyä. Minun kohdaltanihan arvioitiin vain kykenemättömyyttäni....ja tänään kuulin, että työryhmäni kaikki yli 55-vuotiaat saivat lähteä. Ikärasismia vai joo.

Kinkerit kulminoituivat eilen irtisanomisilmoitukseen. Esimieheni ei ollut osannut arvioida osaamistasoani, koska aloitti vasta, kun olin jo saikulla. Niinpä hän oli jutellut edeltäjänsä kanssa siitä, sovellunko työhön, johon en siis B-alusunnon perusteella ole soveltunut huhtikuun 2022 jälkeen.
Työkokeilunaikaiselta esihenkilöltä ei ollut kysytty mitään. Selvisin hänen mielestään hyvää keskitasoa ja kehittymismahdollisuuksia osoittaen. Neukkujen yhtenä periaatteena oli niiden kohdistaminen henkilöihin, joista voisi firman kannalta olla vielä hyötyä. Minun kohdaltanihan arvioitiin vain kykenemättömyyttäni....ja tänään kuulin, että työryhmäni kaikki yli 55-vuotiaat saivat lähteä. Ikärasismia vai joo.


- Xehpuk
- Viestit: 814
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Avautumisketju
Itse tykkään niistä Citroënin vanhoista sekopäämainoksista.
Ja että tässä olisi jotain avautumista, niin mainoksissa on nykyään liian vähän räjähdyksiä, hyppyjä, karhuja, liekkejä ja muita hienoja juttuja.
Ehkä liekkimeret on vähän vaikea aihe
Ja että tässä olisi jotain avautumista, niin mainoksissa on nykyään liian vähän räjähdyksiä, hyppyjä, karhuja, liekkejä ja muita hienoja juttuja.
Ehkä liekkimeret on vähän vaikea aihe

- Polforea
- Viestit: 11812
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
JaGUarin uusi sloganhan on "Trans Mission"
- Keltsi
- Viestit: 1891
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avautumisketju
Kesä-Alfa odotteli pihalla siirtoa taliin ja nyt on sitten kuskin takaovi läjässä lumityökoneen jäljiltä
Eihän tuohon tullut hierottua pohjia kuin reilut sata tuntia ennen maalautusta ja muutenkin tullut aika paljon työtä, että 166 olisi ansaitsemassaan edustuskunnossa...

"No smoke => no power => no hope"