Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
46
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 454

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Polforea kirjoitti:
13 Tammi 2025, 08:20
nepa kirjoitti:
13 Tammi 2025, 08:16
Tänä aamuna huomasin, että takalasin lämmitin ei toimi.
Todennäköisesti ensimmäinen oire vajaasta akusta eli ekana laturi kiinni ja akku täyteen. Vastahan se auto tosin ajettiin Etelä-Suomesta sinne, joten voisi kuvitella että siinä matkalla olisi pitänyt latuuta saada, joten voi kannattaa miettiä akun uusimistakin, jos alkaa haluamaan manuaalilatausta liian tiheästi.
Aivan. Taisi joku muukin tuosta tosiaan aiemmin mainita, että akun ensimmäinen oire oli tuo lämmitin. Giulia on siis ilmeisesti todella herkkä tuolle akun hyvälle/huonolle jännittelle. Viikonloppuna oli pakko käynnistää auto parikin kertaa -20 asteen pakkasessa ja nätisti hörähti käyntiin. Kun passat taas vonguttaa moottoria parikin sekuntia samassa pakkasessa. Laturia ei itseltä löydy, mutta tällä viikolla olisi tarkoitus asennuttaa ylläpitolaturi, jolla apuja saisi.

Mutta pitää toki tuo sulake myös varalta tarkistaa. Ohjekirjan mukaan suht helpossa paikassa kuitenkin ovat, niin nopea homma
Eikös peilien lämmitys ollut takalasin lämmityksen takana.
Ohjekirjan mukaan painike on vain takalasin lämmitin. Mutta jos se myös peilit lämmittää, niin hieno juttu olisi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11639
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kauanko auto ehti olla liikkeessä myynnissä? Harmittavan usein taitaa päästä akku tyhjenemään kaupassa seistessä, jos seisoo useamman viikon eikä tyhjänä olo tee akulle todellakaan hyvää. Alfoissa joskus myyntiajat on pitkiä, niin jos on maannut viikkoja, kannattaa ehkä henkisesti jo varautua akun uusintaan.

Meillä ei vielä ole ollut Giulian akun kanssa mitään oireita eikä haasteita, mutta se ei ollut kauaa kaupassa eikä meiltä oikeen 15km säteellä ole paljoa mitään mihin autolla etenkään talvella menisi, niin latausaikaa per startti on todella vahvasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Polforea kirjoitti:
13 Tammi 2025, 08:58
Kauanko auto ehti olla liikkeessä myynnissä? Harmittavan usein taitaa päästä akku tyhjenemään kaupassa seistessä, jos seisoo useamman viikon eikä tyhjänä olo tee akulle todellakaan hyvää. Alfoissa joskus myyntiajat on pitkiä, niin jos on maannut viikkoja, kannattaa ehkä henkisesti jo varautua akun uusintaan.

Meillä ei vielä ole ollut Giulian akun kanssa mitään oireita eikä haasteita, mutta se ei ollut kauaa kaupassa eikä meiltä oikeen 15km säteellä ole paljoa mitään mihin autolla etenkään talvella menisi, niin latausaikaa per startti on todella vahvasti.
No olihan tuo auto jonkin aikaa ollut myynnissä. Myyjä tosin sanoi itse aina silloin tällöin ajaneen autolla, joten ihan täysin se ei ole paikallaan seissyt.
Akuista on varmasti ollut paljon juttua täällä, mutta kysytään pikaisesti, että mikä on akkusuositus, jos akku pitäisi uusia?

edit: kävinpäs tsekkaamassa ja sulake oli ehjä. Akku oli Vartan ja siinä oli Alfan tarrat, joten ilmeisesti kyseessä on alkuperäisakku? Jos niin on, niin ihan hyvin on kestänyt. Ja toisaalta aika vaihtaakin jo. Jos ylläpitolaturin asentaa, niin ilmeisesti se pieni punainen luukku, jonka takana napa on, jää pysyvästi vähän raolleen? Siitä tuskin haittaa on?

Avatar
155156
Viestit: 2181
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

nepa kirjoitti:
13 Tammi 2025, 09:03
Jos ylläpitolaturin asentaa, niin ilmeisesti se pieni punainen luukku, jonka takana napa on, jää pysyvästi vähän raolleen? Siitä tuskin haittaa on?
Siinä on vaihtoehtoja siistille ylläpitolaturin plussa-kaapelin asennukselle eli ei jää se punainen luukku auki.

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Kävin auton infotainmentin asetuksia ja valikoita läpi ja seuraavan huollon tiedoissa oli pelkkää viivaa (--------). En ole vastaavaan törmännyt missään aiemmassa autossa, vaan aina kun tuo laskuri on nollattu, niin se alkaa laskemaan aikaa/matkaa seuraavaan huoltoon. Mitäs nuo pelkät viivat tarkoittavat? Liekö tuo on poistettu käytöstä jotenkin...? Tiedot kyllä ovat huoltokirjassa ja öljynvaihto on tehty aika vasta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2383
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Sepäs hassua. Tietääkseni huoltomuistutuksia on rajattu määrä. Kun kaikki tiketit on käytetty se poistuu käytöstä ja vain valtuutettu huolto saa niitä lisättyä uudelleen. Yksityinen henkilö voi myös tätä suorittaa käyttäen esim. MES ohjelmistoa.
Huollot on kuitenkin helppo itse muistaa tai ajoittaa sillä ne on km / aika- kohtaisia, ja se tulisi suorittaa kun jompikumpi tulee täyteen. Esim. dieselissä 20000 km / 1v.

Öljynvaihdolle on erillinen muistutus ja se ei periaatteessa kuulu määräaikaishuollon tehtäviin. Tämä tulisi nollata öljynvaihdon yhteydessä jotta laskuri toimii oikein ja auto ilmoittaa sitten seuraavan öljynvaihdon tarpeesta oikeaan aikaan.
Kuva

Avatar
Jiitee
Viestit: 4550
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

nepa kirjoitti:
14 Tammi 2025, 08:49
Kävin auton infotainmentin asetuksia ja valikoita läpi ja seuraavan huollon tiedoissa oli pelkkää viivaa (--------). En ole vastaavaan törmännyt missään aiemmassa autossa, vaan aina kun tuo laskuri on nollattu, niin se alkaa laskemaan aikaa/matkaa seuraavaan huoltoon. Mitäs nuo pelkät viivat tarkoittavat? Liekö tuo on poistettu käytöstä jotenkin...? Tiedot kyllä ovat huoltokirjassa ja öljynvaihto on tehty aika vasta.
Meikän ex- taxiJuuliassa oli nuo otettu softasta pois, koska öv-väli oli kuitenkin 3 kk:n välein.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Pujazuba kirjoitti:
14 Tammi 2025, 09:53
^ Sepäs hassua. Tietääkseni huoltomuistutuksia on rajattu määrä. Kun kaikki tiketit on käytetty se poistuu käytöstä ja vain valtuutettu huolto saa niitä lisättyä uudelleen. Yksityinen henkilö voi myös tätä suorittaa käyttäen esim. MES ohjelmistoa.
Huollot on kuitenkin helppo itse muistaa tai ajoittaa sillä ne on km / aika- kohtaisia, ja se tulisi suorittaa kun jompikumpi tulee täyteen. Esim. dieselissä 20000 km / 1v.

Öljynvaihdolle on erillinen muistutus ja se ei periaatteessa kuulu määräaikaishuollon tehtäviin. Tämä tulisi nollata öljynvaihdon yhteydessä jotta laskuri toimii oikein ja auto ilmoittaa sitten seuraavan öljynvaihdon tarpeesta oikeaan aikaan.
Ok. Huoltokirjan perusteella autoa on huollettu 15tkm välein, mikä lienee ihan hyvä juttu. Viimeisin öljynvaihto noin 5000 kilsaa sitten.
Ajattelin itse, että joka kesä teen autoon perushuollon, joten tuo on siten noin 10 tkm välein.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6728
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

nepa kirjoitti:
09 Tammi 2025, 15:38
Kiitos kuvasta.
Tuo onkin ihan hyvä paikka. Pitää huoltomiehen kanssa tuo asennuspaikka katsoa vielä ennen asennusta, etteivät "pellistä" läpi vedä.
Hyvä tietää, että tuosta "ritilästä" löytyy sen verran kiinnityspaikkaa, että tuon pistokkeen saa asennettua sinne.
Itelläki pistoke rekkarin alla. Ylläpitolaturista sanoi lokaali Luigi, että 5A lähinnä purkaa akkua. Tiedä sitten, purkaako, mutta 10A ainakin lataa. Se taitaa olla siististi koonepellin alla repsikan puolella. Sikäli kuin muistan oikein, akku vaihdettiin vakiomalliseen helmikuussa 2020.

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

h_lauri kirjoitti:
14 Tammi 2025, 12:20
nepa kirjoitti:
09 Tammi 2025, 15:38
Kiitos kuvasta.
Tuo onkin ihan hyvä paikka. Pitää huoltomiehen kanssa tuo asennuspaikka katsoa vielä ennen asennusta, etteivät "pellistä" läpi vedä.
Hyvä tietää, että tuosta "ritilästä" löytyy sen verran kiinnityspaikkaa, että tuon pistokkeen saa asennettua sinne.
Itelläki pistoke rekkarin alla. Ylläpitolaturista sanoi lokaali Luigi, että 5A lähinnä purkaa akkua. Tiedä sitten, purkaako, mutta 10A ainakin lataa. Se taitaa olla siististi koonepellin alla repsikan puolella. Sikäli kuin muistan oikein, akku vaihdettiin vakiomalliseen helmikuussa 2020.
Onko suosituksia ylläpitolatureista? En hoksannut latausvirtaa kysyä huoltoliikkeestä, mutta hintaa laturilla kuulemma olisi noin 160e. Melkein voisi tuon latausvirran kysyä. Kyllähän 5A on jo aika iso virta, jotta että luulisi silläkin akun lataantuvan. 10A vastaa jo yhden kiukaan vastuksen virtaa ja varmaan lämmittää akkuakin mukavasti, jos tuolla virralla voi ladata.Tiedä sitten heikentääkö akun kuntoa, jos isolla virralla/teholla lataa. Pahemmin ei noista latureista ja akuista ja niiden virroista ole kokemusta.

Varmaan uusin tuon akunkin nyt samalla. Tuohonkin mielelläni kuulisin suosituksia? 95 Ah on varmaan oikea?

Raaseri
Viestit: 66
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: El Paraiso / Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Suosituksia ja suosituksia. Mä laitoin Crafteriin Defan ylläpitolaturin 4,5v sitten: https://www.defa.com/fi/tuote/chargerkit-1205-flex/

Crafter on yhdellä 95Ah akulla, siinä on perässä kiinni Defan 1500W invertteri (schuko), jossa kiinni kaikki sisä- ja ulkovalot, kompurasta jääkaapiin kautta mikroaaltouuniin, mitä motocrosskäytössä olevassa retkeilyautossa tarvitaan. Aluksi oli ajatus että laitan toisen "hupiakun" erotinreleellä, mutta kun aggregaattikin kulkee mukana ja sitä muutaman tunnin päivässä käyttää, niin virta on tähän saakka riittänyt.

Väittäisin että ilman invertteriä ja jatkuvaa ulkoista käyttöä 5A riittää kokolailla pitkälle. Defan laatu 4,5v kokemuksella moitteeton.

Avatar
Polforea
Viestit: 11639
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Laturin valinta nro 1 on, että se on samaa settiä lämmitysjärjestelmän kanssa. Eli käytännössä Defa tai Calix riippuen siitä, kumpaa laitetaan.

Valinta nro 2 on sitten se maksimi latausvirta. Jos ajo on tosi lyhyttä pätkää, niin se 10A on helposti perusteltu, jos menee keskimäärin startti ja vartti, niin väittäsin että 3-5A mallit piisaa myös ihan nätisti.

10A laturi ei virran puolesta tapa akkua eikä lataa sitä liian nopeasti. Täytyy muistaa, että auton omalta laturilta virtaa on akulle tarjolla parhaimmillaan useita kymmeniä ampeereita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Polforea kirjoitti:
14 Tammi 2025, 15:26
Laturin valinta nro 1 on, että se on samaa settiä lämmitysjärjestelmän kanssa. Eli käytännössä Defa tai Calix riippuen siitä, kumpaa laitetaan.

Valinta nro 2 on sitten se maksimi latausvirta. Jos ajo on tosi lyhyttä pätkää, niin se 10A on helposti perusteltu, jos menee keskimäärin startti ja vartti, niin väittäsin että 3-5A mallit piisaa myös ihan nätisti.

10A laturi ei virran puolesta tapa akkua eikä lataa sitä liian nopeasti. Täytyy muistaa, että auton omalta laturilta virtaa on akulle tarjolla parhaimmillaan useita kymmeniä ampeereita.
No tokihan se on noin. Nyt meni minulla vähän puurot ja vellit sekaisin. Saunaremppaa olen tehnyt ja kiuasta uusinut ja en tietenkään muistanut, että akkua ladataan hieman eri jännitteellä kuin kiuasta lämmitetään. :-D
Tokihan se noilla auton laturin tehoilla, mutta pienellä jännitteellä, sitten tarkoittaa, että virta on melkoisen suuri. Defaa ilmeisesti ovat autoon laittamassa, joten pitää vain varmistaa, että tuo virta olisi kuitenkin sitten vähän suurempi kuin tuo 5A. Mielellään tuo 10A.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6728
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Polforea kirjoitti:
14 Tammi 2025, 15:26
Laturin valinta nro 1 on, että se on samaa settiä lämmitysjärjestelmän kanssa. Eli käytännössä Defa tai Calix riippuen siitä, kumpaa laitetaan.

Valinta nro 2 on sitten se maksimi latausvirta. Jos ajo on tosi lyhyttä pätkää, niin se 10A on helposti perusteltu, jos menee keskimäärin startti ja vartti, niin väittäsin että 3-5A mallit piisaa myös ihan nätisti.

10A laturi ei virran puolesta tapa akkua eikä lataa sitä liian nopeasti. Täytyy muistaa, että auton omalta laturilta virtaa on akulle tarjolla parhaimmillaan useita kymmeniä ampeereita.
Itellä tulee pätkäajoa ehkä kolme krt/vko, kun ei ole töitäkään ja suunnilleen saman verran matka-ajoa/vuosi.

Kymppinen maksoi asennettuna jotain 700-800, mutten ole varma, sisältyikö öljynvaihto siihen. Vitosen hinta asennettuna olisi ollut jotain 350 €. Syksyllä 2022 taisi olla tuo,

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Mietin, että tilaisin varmuuden vuoksi varastoon muutaman releen ja ehkä seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä vaihtaisin noita, jos niihin vain sieltä lokasuojan alta pääsee suht helposti käsiksi.

Mikä olisi hyvä rele tuohon?
Motonetissä ei näytä relettä enää olevan ja taisi aika kalliskin olla.
Ketjussa on jaettu ainakin nämä linkit:
https://www.autodoc.fi/bosch/1154790
https://spareto.fi/tuotteet/meat-and-do ... e/73232003

Onko noilla mitään käytännön eroa? Luinko jostain, että punainen olisi ollut parempi?
Ja oliko jokainen auton mahdollisesti hajoava rele tuota samaa tyyppiä eli voinko vaihtaa kaikki mahdollisesti hajoavat releet korvata tuolla samalla?

edit:
Onkos kukaan laittanut auton keulaan pienempää rekisterikilpeä? Onnistuuko ja miltä näyttää?
Tietääkö kukaan maalikyniä yms. Giulian väreillä, jolla voisi korjata mahdollisia kiveniskemiä? Motonetin kynissä ei näyttänyt Giulialle sopivaa olevan. Montecarlo blue on oman auton väri.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2383
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Tilasin itse Meat & Doria relet ja sisältö oli Mopar joten jos haluat konsernin oman toimittajan osia niin tuo on se.
Kuva

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5452
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FinPat kirjoitti:
11 Tammi 2025, 10:51
Tiige kirjoitti:
10 Tammi 2025, 23:16
Etenee hyvin takavetoiseksi.
Todennäköisesti sinun autossasi oleva lukkoperä vaikuttaa myös positiivisesti lumessa etenemiseen.
Lukkoperä voi vaikuttaa, omasta se puuttuu ja tänään tuli havaittua pari ärsyttävää ominaisuutta Giuliasta sitten kun pito oikeasti jäisessä mäessä loppuu.. Ei auta race-mode eikä muutkaan poppakonstit :lol:

Se ärsyttävyys tuli siinä eteen kun fysiikka lopettaa auton etenemisen mutkaisessa ja jäisessä mäessä, autoa ei voi hallita millään konstilla kun mennään pyörät lukossa jäällä perse edellä alamäen suuntaan. Jarrun vapauttaminen hetkeksi ei auta mitään, "mäkilähtöavustin" kun pitää pyörät lukossa ja matka jatkuu suoraan. Ojaan tai seuraavaan riittävän tukevaan kiinteään kohteeseen saakka :agrue:

Avatar
hjpp
Viestit: 1985
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Vapaalla ei varmaan Alfakaan tuota tee?
Mäkilähtöjen estäjä menee kyllä turhimpien keksintöjen laariin autovarustelun historiassa.

FinPat
Viestit: 8168
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti:
18 Tammi 2025, 12:03
FinPat kirjoitti:
11 Tammi 2025, 10:51
Tiige kirjoitti:
10 Tammi 2025, 23:16
Etenee hyvin takavetoiseksi.
Todennäköisesti sinun autossasi oleva lukkoperä vaikuttaa myös positiivisesti lumessa etenemiseen.
Lukkoperä voi vaikuttaa, omasta se puuttuu
Sinullahan on kokemuspohja vertailla lukko vs avoin perä Giuliassa.

hene-
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Joulu 2024, 20:28
Car(s): Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hene- »

nepa kirjoitti:
16 Tammi 2025, 12:24
Onkos kukaan laittanut auton keulaan pienempää rekisterikilpeä? Onnistuuko ja miltä näyttää?
Tietääkö kukaan maalikyniä yms. Giulian väreillä, jolla voisi korjata mahdollisia kiveniskemiä? Motonetin kynissä ei näyttänyt Giulialle sopivaa olevan. Montecarlo blue on oman auton väri.
Tuli tilattua ja haettua omaan rekisterikilvet ilman EU-merkkiä ja ruuvinreikiä. Omasta mielestäni istuu huomattavasti paremmin eikä ole sinistä "ylimääräistä" väriä. Kiinnitin kaksipuoleisella teipillä.

Kannattaa ostaa maalausliikkeistä suoraan. Ottavat parhaassa tapauksessa laitteella oikean sävyn. Maksaa muutaman kympin(?)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5452
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

hjpp kirjoitti:
18 Tammi 2025, 12:16
Vapaalla ei varmaan Alfakaan tuota tee?
Mäkilähtöjen estäjä menee kyllä turhimpien keksintöjen laariin autovarustelun historiassa.
Varmaan ei, tuskin myöskään pakilla. Ei tullut mieleen kokeilla kun liuku pyörät lukossa taaksepäin kohti ojaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5452
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FinPat kirjoitti:
18 Tammi 2025, 12:16
alfa 156 v6 kirjoitti:
18 Tammi 2025, 12:03
FinPat kirjoitti:
11 Tammi 2025, 10:51


Todennäköisesti sinun autossasi oleva lukkoperä vaikuttaa myös positiivisesti lumessa etenemiseen.
Lukkoperä voi vaikuttaa, omasta se puuttuu
Sinullahan on kokemuspohja vertailla lukko vs avoin perä Giuliassa.
Jep, molemmat saanut menestyksekkäästi jumiin lumessa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5452
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
03 Tammi 2025, 20:40
Raikkoo kirjoitti:
23 Joulu 2024, 21:48
alfa 156 v6 kirjoitti:
21 Joulu 2024, 20:19
En ole seurannut, normi kauppareissulla ei yleensä tule (alle 10km) mutta pidemmällä reissulla nyt joka kerta, vois olla joku 20-30km
Oireet kyllä sopivat pumppuvaivoihin, kannattaa kuitenkin selvittää nopeahkolla aikataululla. Allekirjoittaneella antautui vielä turbokin parintuhannen kilometrin päästä kun pumppu oli vaihdettu.
Oireiliko turbon hajoaminen miten? Tuli vaan mieleen että onko vuotanut paineita väljän turbon kautta niin paljon että tuo öljypumppu lopulta olikin ihan ehjä?

Omasta vaihdoin öljypumpun tänään, ei tuo mikään ennätyskiva juttu kyllä ole tehdä. Aikaa paloi reilu 8h ja ilman nostinta en olis alkanu edes tekemään.. Reilu 100km "koeajoa" uudella pumpulla ja vikakoodit ei ainakaan vielä palanneet... saas nähä.

Purin myös vanhan pumpun, tässä ei ollut "tyyppiviaksikin" mainittua ruuvien löysyyttä eikä myöskään mitään kulumaa havaittavissa. Sillä vielä hieman skeptinen pumpunvaihdon tarpeellisuudesta tässäkään yksilössä mutta vaihdettu se joka tapauksessa nyt on :lol:
Vahvasti alkaa vaikuttaa että pumpussa sitten oli kuitenkin joku päällepäin osista näkymätön vika. Reilu 3tkm takana vaihdon jälkeen ja koodi ei ole palannut.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 311
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Mitä lukenut näistä kaksivaiheisista pumpuista niin ei vaikuta olevan poikkeuksellista että jotain on pielessä. Ilman näkyvääkin vaivaa.

juusano
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Heinä 2021, 18:57
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2D

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juusano »

Onko jollain ollut ilmamassamittarin P0104 vikakoodia? vaihdettu uus osa ja silti tulee sama vikakoodi.. Diesel giulia kyseessä

Avatar
h_lauri
Viestit: 6728
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Itsellä oli jokin tuohon liittyvä koodi (180 hp D). Pahimmillaan limp modessa motarilla, ei ollut hauskaa. :eggface:

Luigi vaihtoi kampiakselin asentotunnistimen, näet kun MAF errorin sai pois tuli siitä herja. Viime vuonna, muistikuvani kovin hatarat siis.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2383
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Auto on puskenut kylmää ilmaa jalkatilaan elokuun huollosta lähtien. Nyt kun laitoin käden hansikalokeron alle huomasin että siellä on jokin kansi löysänä, varmaan raitisilmasuodattimen kansi. Kännykällä otettu kuva kertoo että kaikki ei ole ihan paikallaan.
Pitää huomenna harrastaa akrobatiaa ja vilkaista tilanne paremmin.
Liitteet
IMG20250120203607.jpg
IMG20250120203607.jpg (67.61 KiB) Katsottu 2036 kertaa
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11639
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ilmakanava aivan syrjällään ja taitaa tosiaan raikkarikotelokin olla auki. Hanskalokero syliin ja korjaamaan, kannattaa ehkä olla uusi raikkari valmiina.

Eli taisi toisen (vai saman?) ketjun diagnoosi osua aika kohilleen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5452
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Huoltanut liike näyttänyt tuossa kyllä varmaan ihan sitä parasta osaamistaan... Omassa oli vastaava tilanne auton ensimmäisen huollon jälkeen merkkiliikkeen jäljiltä. Tuon lisäksi kojetaulussa vielä mustat sormenjäljet, ei varsinaisesti antanut "premium" huollon leimaa BMW:n leiristä siirtyneelle tuoreelle Alfistille :oops:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2383
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Saa nähdä onko moni osa siellä rikki.
Se on tuttua että huoltojen jälkeen tuo alue pitää itse käydä läpi ja laittaa asiat kohdilleen.

EDIT
Hyvänen aika mikä homma. Giuliettassa oli vähemmän mutkia tässä hommassa.
- Siellä oli kanava ihan päin palmua, todennäköisesti estämässä ilmalaitteen moottoreita liikkeissään joka selittäisi sen miksi jalkatilaan tuli jatkuvasti kylmää ilmaa. Lisäksi kanavan alempi muovinen pidike on rikki.
-> Ripustus tuli korjattua nippusiteillä.
- Suodattimen kannen lukko oli rikki niin ei pysynyt paikallaan.
-> Kannen sivussa ja rungossa onneksi sopiva reikä pienelle ruuville niin se pysyy nyt nätisti paikallaan.
- Itse supdatin oli tungettu sinne ja selvästi ei istunut paikallaan kuten pitäisi. Sisällä on ikävästi töröttävä (anturi?) joka ehdottomasti ottaa kiinni kun suodatinta laittaa paikalleen jolloin se ei mene oikeaan paikkaan lainkaan ja jää sinne kutistettuna.
-> McGyver ratkaisuna toimi se että laitoin palan A4 siten että se peitti kyseisen esteen niin suodatin meni melko nätisti paikalleen.
- Kanavan yläpään takaisinlaitto on uusien kirosanojen keksimistä.
-> Hansikalokero ehdottomasti irti joka pitäisi tehdä jo alussa kuten viisaammat ovant neuvoneet.

Varaosatoimittaja ilmoittaa homman kestävän 18 min. Minulta se vei 3h mutta olisin voinut tehdä sen lyhyemmässä ajassa samalla työnlaadulla kuin huoltoliike.
Ilmalaite toimii, kuulostaa ja puskee ilmaa kuten pitää nyt. Huollon jälkeen se vaikutti olevan yksinkertaisesti tukossa.
Liitteet
IMG20250121094438.jpg
IMG20250121094438.jpg (30.22 KiB) Katsottu 1868 kertaa
IMG20250121094706.jpg
IMG20250121094706.jpg (68.7 KiB) Katsottu 1868 kertaa
IMG20250121095438.jpg
IMG20250121095438.jpg (62.22 KiB) Katsottu 1868 kertaa
Viimeksi muokannut Pujazuba, 21 Tammi 2025, 12:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva

Avatar
155156
Viestit: 2181
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vakuutusyhtiö Turva lähetti Giulian vakuutusten laskun ajalle 1.3.2025 - 28.2.2026. Kaskon hinta noussut 180 euroa verrattuna edelliseen laskuun.

Lähdin hakemaan hintatietoja muilta vakuutusyhtiöiltä ja IF:n hintalaskuri antoi tällaisen vastauksen:
Voi hitsi! Ajoneuvosi on harvinaisempaa sorttia, joten emme pysty laskemaan hintaa verkkokaupassa.

Tuollaista ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan.

OP Pohjalan "tarjous" samoilla spekseillä luin nykyinen Turvakasko oli noin 200 euroa kallimpi.
Fennia noin 100 euroa kallimpi kuin OP Pohjola eli 300 euroa enemmän kuin Turva.
Taitaa jäädä Giulia Turvaan.

nepa
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

155156 kirjoitti:
21 Tammi 2025, 11:12
Vakuutusyhtiö Turva lähetti Giulian vakuutusten laskun ajalle 1.3.2025 - 28.2.2026. Kaskon hinta noussut 180 euroa verrattuna edelliseen laskuun.

Lähdin hakemaan hintatietoja muilta vakuutusyhtiöiltä ja IF:n hintalaskuri antoi tällaisen vastauksen:
Voi hitsi! Ajoneuvosi on harvinaisempaa sorttia, joten emme pysty laskemaan hintaa verkkokaupassa.

Tuollaista ei ole koskaan aikaisemmin tullut vastaan.

OP Pohjalan "tarjous" samoilla spekseillä luin nykyinen Turvakasko oli noin 200 euroa kallimpi.
Fennia noin 100 euroa kallimpi kuin OP Pohjola eli 300 euroa enemmän kuin Turva.
Taitaa jäädä Giulia Turvaan.
Missä hintaluokassa yleensä pyöritään kaskon vuosihinnan osalta? Itselle ei vielä ensimmäistä laskua ole tullut, joten olisi hyvä tietää, että missä hinnassa suunnilleen mennään, että onko oma halpa vaiko kallis.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2383
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Sama homma mulla kun muutama päivää sitten yritin katsella hintoja.
^ Tässä ei täysin ajan tasalla oleva mutta suuntaa-antava verailu omassa tapauksessa:

If - 1039,76 €
POP - 957,54 € - L
Fennia - 1 136,91 €
Lähitapiola - 1041,72 € - Peruskasko
Pohjantähti - 418,10 € / 842,87 € - Malttikasko / Luottokasko
Säästöpankki - 1 227,86 € - L
OP - 771,66 € - Kevyt­kasko
Turva - 942,30 € - Peruskasko
Viimeksi muokannut Pujazuba, 21 Tammi 2025, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Avatar
155156
Viestit: 2181
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

nepa kirjoitti:
21 Tammi 2025, 12:10
Missä hintaluokassa yleensä pyöritään kaskon vuosihinnan osalta? Itselle ei vielä ensimmäistä laskua ole tullut, joten olisi hyvä tietää, että missä hinnassa suunnilleen mennään, että onko oma halpa vaiko kallis.
Allekirjoittaneella Turvakasko täysillä bonuksilla 609 euroa/vuosi. Mukana lasi-, luonnonilmiö- ja pysäköintivakuutukset.

Tuo vaikuttaa olevan edullisin, vaikka onkin 180 euroa kalliimpi kuin edellisellä laskulla samassa yhtiössä.

Avatar
HANU
Viestit: 1451
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja HANU »

Voin teille koittaa touhuta edullisempia vakuutuksia kun meilläon aika kivat sopparit LähiTapsaan ja Fenniaan.
Privana kun ottaa minuun yhteyden, niin voin tässä päivien mittaan vähän katella teille mahdollisesti halvempia vakuutuksia.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Raikkoo
Viestit: 311
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Liikennevakuutus + loistokasko reilu 600e, Lähitapsa,

Avatar
HANU
Viestit: 1451
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja HANU »

Raikkoo kirjoitti:
21 Tammi 2025, 13:20
Liikennevakuutus + loistokasko reilu 600e, Lähitapsa,
Sopiva hinta.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Jiitee
Viestit: 4550
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

HANU kirjoitti:
21 Tammi 2025, 14:33
Raikkoo kirjoitti:
21 Tammi 2025, 13:20
Liikennevakuutus + loistokasko reilu 600e, Lähitapsa,
Sopiva hinta.
Mulla oli noin 550-luokkaa ex-Juulia IF:ltä 80 % bonuksen, keskittämisen, moniauton ja oliko liiton jäsenyydestäkin jotakin pois.
Toki tämä data vuodelta -23.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

IlleX
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Heinä 2022, 13:45
Car(s): Giulia super 2017
ex. 159 SW 3.2 Q4

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja IlleX »

Liikenne + Laaja kasko 549€ Lähitapiolassa. Täydet bonukset

Gusse
Viestit: 954
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Itse lisäisin vakuutusten hintaan myös omavastuun suuruden. Sillä kun on myös jonkin verran vaikutusta hintaan :-D

TurboJ
Viestit: 375
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Kylläpä halvalla saatte Alfanne vakuutettua. Vanhassa Bemarissa on lähestulkoon tuplahintoja kilpailutuksesta huolimatta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4550
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TurboJ kirjoitti:
22 Tammi 2025, 14:45
Kylläpä halvalla saatte Alfanne vakuutettua. Vanhassa Bemarissa on lähestulkoon tuplahintoja kilpailutuksesta huolimatta.
Lippispenatistien vaikutus onnettomuustodennäköisyyttä nostavasti ?
Teinit ajavat ainakin E-P:llä paljon bittituunatuilla riisselipenareilla ….
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hjpp
Viestit: 1985
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Turva on ilmeisesti kunnostautunut hintakorotuksissa. Huomasin vuodenvaihteessa, että entisen Jagen vakuutus oli pompannut tonnin tasosta 1400 euroon. Omavastuu on aina suurin mahdollinen, kun en ole koskaan kolareita aiheuttanut.

hene-
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Joulu 2024, 20:28
Car(s): Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hene- »

Oletteko millaisia iskareita ja/tai jousia laittaneet? Itselläni sattuu Giulia olemaan tuota sarjaa, jossa on korkeammat jouset. Mietin, että laitanko 2017 mallin jouset, jotka ovat hieman matallammat, laitanko madallusjouset (H&R, Eibach tjsp.) vai laitanko jopa KW V1? Hieman pelottaa, että esim. Eibach olisi liian matala.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6728
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Omassani on nuo alkuperäiset, matalammat. Kovin paljoa alemmas ei kannattane koettaa, jos aikoo ajella Suomessa, mielestäni.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 311
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Omaani oli uutena laitettu eibachin madallusjouset, ei ollut ongelmia ynpärivuotisessa ajossa. 90 tkm kohdalla jouset olivat kuitenkin sen verran väsyneet että piti laittaa vakiojouset.
Liitteet
20250124_134314.jpg
20250124_134314.jpg (76.24 KiB) Katsottu 1174 kertaa

hene-
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Joulu 2024, 20:28
Car(s): Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hene- »

Raikkoo kirjoitti:
24 Tammi 2025, 13:49
Omaani oli uutena laitettu eibachin madallusjouset, ei ollut ongelmia ynpärivuotisessa ajossa. 90 tkm kohdalla jouset olivat kuitenkin sen verran väsyneet että piti laittaa vakiojouset.
Onko nämä vakiojouset vai Eibach?

Avatar
Raikkoo
Viestit: 311
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Kuvassa siis 20/25mm madaltavat Eibach jouset.

Avatar
Tommi
Viestit: 667
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

h_lauri kirjoitti:
24 Tammi 2025, 13:10
Omassani on nuo alkuperäiset, matalammat. Kovin paljoa alemmas ei kannattane koettaa, jos aikoo ajella Suomessa, mielestäni.
Mulla oli myös takaveto-Giuliassa ne alkuperäiset matalat. Nekin oli hankalan matalat talvella. Ja joihinkin hidastetöyssyihin piti ajaa aika varovasti.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

Greymaniac
Viestit: 29
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2017 AWD Giulia Veloce
2012 Giulietta MA170 (kiitos palvelusvuosista)
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Näin vajaa pari kuukautta Giuliaa ajaneena ei voi kyllä olla kuin yhtä hymyä. Ei Giuliettakaan missään nimessä huono ajettava ollut, päinvastoin. Tässä vaan loksahtaa palaset vielä astetta paremmin kohdalleen. Hintaahan näillä paketeilla on edelleen, mutta kyllä ajomukavuudesta voi jo tässä vaiheessa elämää jonkin verran pulittaa.

+++
Voima
Ajotuntuma, neliveto oli omalle kohtaa todella hyvä valinta
Tilat; Löytyi vihdoin tällaiselle 186cm suht pitkäjalkaiselle kaverille 99% täydellinen ajoasento. Penkit aivan mahtavat verrattuna Giuliettaan ja muihin entisiin.
Infotainment, joka keskustelee sujuvasti nykyaikaisen Android-puhelimen kanssa. Giuliettan systeemeistä suoraan toimi vain blue & me puhelut..
Talviautona tuntuu myös olevan muy excellente. Lämpenee nopeasti eikä köhi käynnistyksen kanssa.

-
Äänekäs kaistavahti, vaikka muuten buzzer volumet minimissä. Tämänkin sai vissiin valikoista pois..
Liekö vika vai ominaisuus, mutta vakionopeudensäätimen set-keinuvipu on erittäin herkkä. Painat pikkuisen liikaa, niin valinnaksi ilmestyykin +10 tarkoitetusta, jolloin auto lisäksi kiihdyttää voimakkaasti. Tykkäsin enemmän Giuliettan omasta viiksestä. Vaatinee vain vähän totuttautumista.

Kaiken kaikkiaan kannatti etsiskellä hetki sitä oikeaa pakettia.

Vastaa Viestiin