Jossain oli hintakin mainittu 33:lle. 3 miljoonaa juuroa
Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- _rico
- Viestit: 1375
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfat mediassa.
Nyt on iltapulukin raportoinut tapahtuneesta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... dc547cd8ca
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 26 Loka 2008, 10:08
- Car(s): 145 QV -99 ja tusina muuta
- Paikkakunta: Häijää
Re: Alfat mediassa.
Se on nyt sitten Ercole Spada vaipunut vaineeseen, monen Alfan takana ollut mies hänkin.
AUTOT kuluttavat 10 litraa / 100km
Re: Alfat mediassa.
10 Alfa klassikkoa
https://www.youtube.com/watch?v=iM7Xb3S8u5g
https://www.youtube.com/watch?v=iM7Xb3S8u5g
- karila
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Alfat mediassa.
20 Alfa Romeota, joita ei koskaan alettu valmistaa tuotannossa:
http://www.classicandsportscar.com/gall ... never-made
http://www.classicandsportscar.com/gall ... never-made
- Kari
-
- Viestit: 767
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfat mediassa.
^
Tämän voisi lisätä tuolle listalle: https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_2uettottanta
Tämän voisi lisätä tuolle listalle: https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_2uettottanta
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Dali
- Viestit: 205
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Citroen C5 X PHEV 225 - Paikkakunta: Raisio
Re: Alfat mediassa.
Kauppalehti ajanut Junior Velocen:
Veloce on täysin eri planeetalta kuin karvalakki-Junior. Tässä on oikeasti rajumman pään sähköinen kuuma viistoperä, jolla sortuu ryntäilemään paikasta toiseen kuin kivalla polttomoottori-Alfalla konsanaan.
Veloce on jokaisen lisäpennin väärti, ja on lähes mahdotonta suositella tavallisempaa Junioria juuri kenellekään. Veloce saattaisi maistua jopa sähköautoa etsivälle alfistille.
Posan kommentti
”Voi jospa Alfa Romeo olisi saanut sähköautolleen takavetoisen ja teknisesti paremman perusrakenteen. Näistä palikoista on nyt revitty irti aivan kaikki, mikä oli mahdollista. Eipä tällä rahalla juuri saa räväkämpää sähköautoa.”
- Cotzy
- Viestit: 1267
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfat mediassa.
Maistuu, todellakinDali kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 09:33Kauppalehti ajanut Junior Velocen:
Veloce on täysin eri planeetalta kuin karvalakki-Junior. Tässä on oikeasti rajumman pään sähköinen kuuma viistoperä, jolla sortuu ryntäilemään paikasta toiseen kuin kivalla polttomoottori-Alfalla konsanaan.Veloce on jokaisen lisäpennin väärti, ja on lähes mahdotonta suositella tavallisempaa Junioria juuri kenellekään. Veloce saattaisi maistua jopa sähköautoa etsivälle alfistille.Posan kommentti
”Voi jospa Alfa Romeo olisi saanut sähköautolleen takavetoisen ja teknisesti paremman perusrakenteen. Näistä palikoista on nyt revitty irti aivan kaikki, mikä oli mahdollista. Eipä tällä rahalla juuri saa räväkämpää sähköautoa.”

Ehkä toistan itseäni, mutta kun Juniorin perusversioon laitetaan jäykempi ja matalampi alusta, nopeampi ohjaus, tehokkaammat jarrut, isompi, +80% tehokkaampi moottori (vaikkakin sähköinen), limited slip diff voimansiirtoon, kuppipenkit eteen, mainio rengastus ja alcantararatti, ollaan jo hieman eri tason ajettavuus- ja suorituskykyhyppäyksen äärellä, kun vaikka Giuliassa tai Stelviossa 200 hepoisesta perusversiosta Veloceen siirryttäessä. Bensatankin, ei kun siis ajoakun, koko on sama. Ja takakontti.
Erilaisuusastehyppäys on vähän kuin QF:ään siirryttäessä Giulialla tai Stelviolla

Mutta eivät uskaltaneet neliapilaa vielä laittaa Junior Velocen kylkeen. Ekaan aidosti railakkaan riemukkaaseen 2020-luvun uuteen Alfa Romeoon.
Joten kun Junior Velocen näette, ängetkää koeajolle.
Vaikkei sähkärit kiinnostaisikaan. Yhtään tai koskaan.
Ängetkää silti

Cotzy
- Jiitee
- Viestit: 4692
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Toivottavasti Junnu V sopii useiden käyttöprofiiliin, meille siinä liian pieni
akku käyttikseksi , mutta liian kallis hupileluksi, koska se menettää arvoaan reippaasti
siinä missä kaikki muutkin uudet ja varsinkin sähköautot.
akku käyttikseksi , mutta liian kallis hupileluksi, koska se menettää arvoaan reippaasti
siinä missä kaikki muutkin uudet ja varsinkin sähköautot.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfat mediassa.
^
Lavastettu kuva, jossa Giulia Nuova Super vm. -74 tai todennäköisemmin -75 jäänyt muka tienposkeen aikana, jolloin Seutulan lentokenttä oli ehditty ristiä Helsingin lentoasemaksi. Näitä ei montaa ehtinyt tulla Suomeen. Eräällä pitkän linjan harrastajalla olen Nuovan nähnyt, lähes kaikki päätyivät varmaankin korinvaihtojen kanta-autoiksi.
Lavastettu kuva, jossa Giulia Nuova Super vm. -74 tai todennäköisemmin -75 jäänyt muka tienposkeen aikana, jolloin Seutulan lentokenttä oli ehditty ristiä Helsingin lentoasemaksi. Näitä ei montaa ehtinyt tulla Suomeen. Eräällä pitkän linjan harrastajalla olen Nuovan nähnyt, lähes kaikki päätyivät varmaankin korinvaihtojen kanta-autoiksi.
-
- Viestit: 2703
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfat mediassa.
No noita teknisesti parempia takavetorakenteitahan on kaupat pullollaan. Muilla merkeillä tehoversion ruksimalla saa automaattisesti myös suurimman mahdollisen akun ja joskus tulee myös neliveto. Tosin sitten on massaa vähintään 1900 kg ja hintakin lähempänä 60 000 €. Mutta ei tarvi nillittä akun koosta tai etuvetoisuudesta.Dali kirjoitti: ↑29 Elo 2025, 09:33Kauppalehti ajanut [url=https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/71 ... 4d4d18617c?]Junior Velocen:Posan kommentti
”Voi jospa Alfa Romeo olisi saanut sähköautolleen takavetoisen ja teknisesti paremman perusrakenteen. Näistä palikoista on nyt revitty irti aivan kaikki, mikä oli mahdollista. Eipä tällä rahalla juuri saa räväkämpää sähköautoa.”
Tosin jarrut yms kun noissa on silti sieltä karvalakista, niin.... lukekaa TM 14/2025 nopeiden sähköautojen vertailu.
Veloce on väärin markkinoitu/ymmärretty. Sehän on oikea perinteisen mallin hot hatch.
Enkä ymmärrä perusmallinkaan dissaamista. Vanhanaikainen joo. Tarkoittaen, että on ajettavuudeltaan kelvollinen (kuten tuntuu kaikki eCPM autot olevan), kuljettajan edessä on mittaristo (näyttö) ja ratin takana viiksiä. Ei esiin pomppivia ovenkahvoja, ei valaistua keulamaskia, ei kuskia riivaavia ajoavustimia/pimpottimia, joita ei saa kokonaan pois päältä. Ihan vääriin paikkoihin tosiaan raha käytetty

Ja on tietysti myös ihan liian pieni, niin takapenkiltä kuin takakontista. Tosin sisämitat ihan samat kuin vaikka Yariksessa, mutta vain toista näistä haukutaan pieneksi.
Pitäisi vaan seurata biomassaa ja ostaa vaikka edistyksellinen EV3, jonka ajettavuutta TM kehui näin "Kia on elämäniloton liikkuvuuskoppi".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.