Sähköautoista ja lataushybrideistä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tuntuu että isolla osalla palstalaisista on jokin muu kuin Alfa Romeo/italialainen nykyään.
- Tommi
- Viestit: 686
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Löysin itseni yksi päivä surffailemasta Maseratin Grecale Folgore sähköversiota.
Ei vaan ole jotenkin tarpeeksi hyvän näköinen. Tosin tummat värit aika paljon parempia. Noitahan voisi uittaa ilman veroja Euroopasta.
No - Stelvio tulille ja läpät auki putkista, niin taas jaksaa hetken polttomoottorillakin.
Ei vaan ole jotenkin tarpeeksi hyvän näköinen. Tosin tummat värit aika paljon parempia. Noitahan voisi uittaa ilman veroja Euroopasta.
No - Stelvio tulille ja läpät auki putkista, niin taas jaksaa hetken polttomoottorillakin.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
- Jiitee
- Viestit: 4719
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Totta, varsinkin käyttöautoissa.
Sähköiset Alfat eivät ole vielä vakuuttaneet,
ja ehkä fossiilinostalgia vaikuttaa myös ostopäätöksentekoon. Ja firmaliisareiden
valintarajoitukset…

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1672
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Onnea. Sitä todellakin tulet tarvitsemaan.Gusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 21:55No tuli sitten liityttyä palstalaisten etronistien joukkoonGusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 12:43Itsellä on itseasiassa yksi 55 troni tällä hetkellä varauksessa ja pitäisi mennä tänään sitä katsomaanlerppu kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 11:48
Hyväksytään nämä kehut. Auto on kerrassaan erinomainen. Kunhan sen kulutusominaisuudet sopivat omaan ajoprofiiliin - kuten itsellä sopii kutakuinkin täydellisesti. Ja kun kaikki palstalaiset tämän pohjalta hyppäävät tornin etsintään, niin muistakaa saksalainen totuus. Varustetasolla on enemmän merkitystä kuin voisi kuvitellakaan.. Katsotaan miten käy. Tuli aiemmin käytyä kokeilemassa 50 tronia ja todettua, että on kyllä hiljaista ja sopivaa kyytiä keski-ikäiselle pääkaupunkiseudun ruuhkissa pyörimiseen
![]()
![]()
![]()
- Polforea
- Viestit: 11979
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jons möhköä kaipaisi, niin kyllähän 55-troni badgeilla olisi korkealla listalla. Ihan vaan siksi, että saksalainen SS-quattro on käsittämätön lipsahdus markkinoille.

Mutta joo, on meitä sekakäyttäjiä täällä aika paljon. Hyvä sinänsä, että meillä on niin hyvä henki, että (väliaikaisesti) Alfasta luopuneet eivät välttämättä kaikkoa foorumilta, kun uusia ihmisiä tänne löytää harmittavan vähän. Toivottavasti Alfa-kauppaan löytää enemmän.

Mutta joo, on meitä sekakäyttäjiä täällä aika paljon. Hyvä sinänsä, että meillä on niin hyvä henki, että (väliaikaisesti) Alfasta luopuneet eivät välttämättä kaikkoa foorumilta, kun uusia ihmisiä tänne löytää harmittavan vähän. Toivottavasti Alfa-kauppaan löytää enemmän.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Mä oon vissiin käyttänyt kaiken jaossa olevan mäihän näiden suhteen. Okei - silloin tällöin jotain outoja keskuslukitushäiriö tms ”varjo tiellä turvajärjestelmät pettää” -viestejä näytössä. Mutta ei ne tän hintasessa perberin siirtimessä haittaa. Vähän koomista reliefiä vaan!TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 12:27Onnea. Sitä todellakin tulet tarvitsemaan.Gusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 21:55No tuli sitten liityttyä palstalaisten etronistien joukkoonGusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 12:43
Itsellä on itseasiassa yksi 55 troni tällä hetkellä varauksessa ja pitäisi mennä tänään sitä katsomaan. Katsotaan miten käy. Tuli aiemmin käytyä kokeilemassa 50 tronia ja todettua, että on kyllä hiljaista ja sopivaa kyytiä keski-ikäiselle pääkaupunkiseudun ruuhkissa pyörimiseen
![]()
![]()
![]()
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Joo. Tuo kestävyys tässä hieman hirvittääkin, mutta eivät ole hinnalla enää pilattuja. Varsinkin kun vertaa uuden hintaan.TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 12:27Onnea. Sitä todellakin tulet tarvitsemaan.Gusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 21:55No tuli sitten liityttyä palstalaisten etronistien joukkoonGusse kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 12:43
Itsellä on itseasiassa yksi 55 troni tällä hetkellä varauksessa ja pitäisi mennä tänään sitä katsomaan. Katsotaan miten käy. Tuli aiemmin käytyä kokeilemassa 50 tronia ja todettua, että on kyllä hiljaista ja sopivaa kyytiä keski-ikäiselle pääkaupunkiseudun ruuhkissa pyörimiseen
![]()
![]()
![]()
- TeroPee
- Viestit: 1672
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Toimiessaan on tosi hyvä Audi ja keskinkertainen sähköauto. Näiden kanssa vaan joutuu itse helposti isojen laskujen maksajaksi jos etu- tai takamoottori täytyy uusia. Aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja/tai myyjäliikkeen virhevastuu (tai parhaassa tapauksessa jatkettu tehdastakuu) tuovat mielenrauhaa.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Bingo! Katsotaan tilanne uusiksi puolentoistavuoden kuluttua kun takuu katkeaa. Siihen asti insuloitua tunnottomuutta tieliikenteessä - setämiehen sielu lepää Tuusulanväylän ruuhkassa. Ah.TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 15:59Toimiessaan on tosi hyvä Audi ja keskinkertainen sähköauto. Näiden kanssa vaan joutuu itse helposti isojen laskujen maksajaksi jos etu- tai takamoottori täytyy uusia. Aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja/tai myyjäliikkeen virhevastuu (tai parhaassa tapauksessa jatkettu tehdastakuu) tuovat mielenrauhaa.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Urheiluselät luonnollisessa ympäristössään firman juottokaukalolla.
- 155156
- Viestit: 2250
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Sähkömoottori on hieno keksintö, mutta akkujen takia sähköauto on ymmärtääkseni ”disposable” eli kertakäyttöinen. Vaihdattaako kukaan kymmeniä tuhansia maksavan akun siinä vaiheessa, kun auto on vaikka 12 vuotta vanha?
- Cloverleaf
- Viestit: 1618
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ei noin vanhaan autoon uutta akkua laiteta. Purkaamolta ehjä, valmistajalta tehdaskorjattu, tai vaihdetaan vialliset moduulit akusta. Kustannus on tonneja, ei kymmeniä tonneja.
Jännä nähdä miten alas käytettyjen (vanhojen) sähköautojen hinnat voivat pudota, kun akustolla (viallisellakin) on aina jonkinmoinen arvo.
-
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Miten Teslan ruostuvat jarruputket vaihdetaan, irrotetaan akku ensin...
Mitäköhän on kustannus?

Mitäköhän on kustannus?
- mutt
- Viestit: 5887
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Eikös ennen aikojaan ruostuvat jarruputket ole takaisinkutsun paikka, ei artistin oma murhe?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cloverleaf
- Viestit: 1618
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Noita on kait pari pajaa pääkaupunkiseudulla, jotka tekevät sen ilman akun irroitusta tai näin ymmärtänyt. Vielä en ole joutunut korjauttamaanCloverleaf kirjoitti: ↑02 Loka 2025, 15:34Facebookin juttujen perusteella tonnin homma Teslalla ja akku irti. Jotkut kätevät DIY-miehet saaneet pujoteltua irroittamatta akkua.

-
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio Veloce vm.2021
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Missä menee aikaraja takaisinkutsulle? Mielestäni vaan hyvä esimerkki sähköautojen ongelmista, ennen kovin yksinkertaiset asiat ovat muuttuneet todella vaikeiksi. Ja jos Tesla laittaa yhtä huonoa putkea tilalle niin seuraava vaihto menee varmaan jo omistajalle?
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Toisaalta ennen kovin monimutkaiset ja melko säännöllisesti vastaantulevat asiat ovat muuttuneet todella helpoiksi. Kuten moottorin ja voimansiirron öljynvaihto, nokka- ja apulaitehihnojen vaihdot ja pakoputket ruostuvat vähemmän, puolan johtoakaan ei tarvitse vaihtaa kovinkaan usein ja niin edelleen.
- Polforea
- Viestit: 11979
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Eihän tuo ole varsinaisesti sähköauto-ongelma, jos joku valmistaja käyttää ala-arvoista jarruputkimateriaalia, vaikkei kyseinen valmistaja dinonpolttimiin koskekaan.
Monessa dinonpoltinautossa jarruputket kulkee polttoainetankin yli, eikä senkään pudottelu aina varsinaisesti hauskaa ole, etenkään täydempänä.
Monessa dinonpoltinautossa jarruputket kulkee polttoainetankin yli, eikä senkään pudottelu aina varsinaisesti hauskaa ole, etenkään täydempänä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11373
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jep. Ei hajoa kaksoismassavauhtipyörät, ei jumitu EGR:t eikä leviä urearuiskutukset. Ei tukkeudu imusarjat eikä veny jakoketju, ei öljypumpun sihtikään limoitu.FinPat kirjoitti: ↑03 Loka 2025, 10:37Toisaalta ennen kovin monimutkaiset ja melko säännöllisesti vastaantulevat asiat ovat muuttuneet todella helpoiksi. Kuten moottorin ja voimansiirron öljynvaihto, nokka- ja apulaitehihnojen vaihdot ja pakoputket ruostuvat vähemmän, puolan johtoakaan ei tarvitse vaihtaa kovinkaan usein ja niin edelleen.
Neljä vuotta tuli päästeltyä kulimallin ID.3:lla ja jos siihen olisi saanut vetokoukun jolla saisi oikein vetääkin jotakin, olisin liisarin päätyttyä ostanut auton itselleni. Alkuun se oli softansa puolesta ehta pökäle, mutta parin päivityksen jälkeen melkoisen huoleton ja hinta/käyttömukavuussuhteen kannalta kova peli. Koiranluita sai vaihdella, mutta siinäpä se.
Nyt on vaihteeksi alahyllyn Elroq Sportline 60 kierrossa, ja peruspertin perhekippona arvioituna vähän hankala keksiä minkä asian tuossa pitäisi olla selvästi paremmin. No, kärryä ei pikkuakulla tarvitse kauas vetää, mutta muuten laitos sopii Kolmostien hinkkaamiseen kuin otsatukka sialle. Eli siis hyvin, jos nyt jotakuta epäilyttää. En todellakaan osaa enää kaivata käyttikseen lämpövoimakonetta. Lelut ovat sitten toinen juttu, minkäs bensalenkkari luonnolleen voi.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11614
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Netin keskustelupalstojen mukaan kyky ajaa mahdollisimman kauas peräkärry perässä ilman taukoja on nykyään auton tärkein ominaisuus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5887
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Aika monessa paikassa näkyy latauspaikat olevan järjestetty niin, että jos niihin perävaunun kanssa menee, tulee tie tukituksi. Ei tietysti käyttövoiman vika, mutta eräänlainen ominaisuus.Vittorio Jano kirjoitti: ↑03 Loka 2025, 15:38Netin keskustelupalstojen mukaan kyky ajaa mahdollisimman kauas peräkärry perässä ilman taukoja on nykyään auton tärkein ominaisuus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Teslan teki 3Q25 vuoden parhaan neljänneksen koska jenkeissä EV verohelpotukset ovat loppumassa ja kuluttajat aikaistivat ostojaan. Myös 3-rivinen Model Y L on myynyt hyvin Kiinassa. Teslalla kyllä edessä vastatuulta kun tuoteportfolio uudistuu hitaasti ja itseajavuus ei vain ota onnistuakseen.
https://www.reuters.com/business/autos- ... 025-10-01/
https://www.reuters.com/business/autos- ... 025-10-01/
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11373
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Näino. Mutta koska eKansa ei ilmaissut haluaan osallistua ajoneuvon kulunkeihin, jätin heidän näkemyksensä tällä kertaa huomiotta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑03 Loka 2025, 15:38Netin keskustelupalstojen mukaan kyky ajaa mahdollisimman kauas peräkärry perässä ilman taukoja on nykyään auton tärkein ominaisuus.
Sen sijaan työnantaja halusi pistää euroja jonoon, joten sen lauluja laulat jne. ja skodautuminen on tosiasia.
- Epäkelpokeräilijä -
- nipaka
- Viestit: 2340
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Simolanmikolla on hyviä uutisia:TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 15:59Toimiessaan on tosi hyvä Audi ja keskinkertainen sähköauto. Näiden kanssa vaan joutuu itse helposti isojen laskujen maksajaksi jos etu- tai takamoottori täytyy uusia. Aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja/tai myyjäliikkeen virhevastuu (tai parhaassa tapauksessa jatkettu tehdastakuu) tuovat mielenrauhaa.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
https://www.youtube.com/watch?v=2SsRqnDs7v8
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
End of life -vika muuttui luottokortti tappiin -viaksi. Cool!nipaka kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 16:05Simolanmikolla on hyviä uutisia:TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 15:59Toimiessaan on tosi hyvä Audi ja keskinkertainen sähköauto. Näiden kanssa vaan joutuu itse helposti isojen laskujen maksajaksi jos etu- tai takamoottori täytyy uusia. Aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja/tai myyjäliikkeen virhevastuu (tai parhaassa tapauksessa jatkettu tehdastakuu) tuovat mielenrauhaa.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
https://www.youtube.com/watch?v=2SsRqnDs7v8
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11614
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jos Kiina ei haittaa, niin tuosta aika kova diili.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Eipä tulisi ainakaan montaa samanlaista vastaan

- Jiitee
- Viestit: 4719
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kiinalaista rulettia järkyttävällä painolla ja ilmajousilla... parinkymmen vuoden takaiset muistelut CL-Mersujen ilmapumppujousien varaosahinnasta tuli heti mieleen... tietty jos pitää vain takuuajan niin ehkä nalli ei vielä napsahda ...kuukausierä aika jäätävä omalla rahalla autoilevalle ... eikös niitä hulluja Pesosia saanut 199 -hinnalla liisattua ?

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 989
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën ë-C4 X Max
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Eikös tuossa yo. kiinalaisessa ole ne kuuluisat kalliit kilsat takana... ? Eikös tuo ole 1000km ajettu ja "vain" 30-40000€ uutta halvempi !? Ei sillä, on tuossa monelle yhä aika paljon pääomaa hukattavaksi.
- Polforea
- Viestit: 11979
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
^Minä jo mietin että taidan olla scenestä pihalla, kun en tiedä että mikä tuosta tekee kovan diilin. No, jos sillä oikeasti on uutena hintalappu luokkaa tuplat tuosta vähän käytetyn hinnasta, niin onhan se roima pudotus.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2340
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Sehän on oma valinta ostaako korjattavissa olevan polttiksen vai kertakäyttöisen sähkiksen. Uusi auto myydään kahdesti. Ensi senkerran että auto saadaan ajettua liikkeestä ulos. On muuten auton kalleimmat metrit. Sitten huoltojen ja korjausten muodossa. Autohan pitää huoltaa määrävälein että takuu pysyy voimassa. Tietenkin merkkiliikkeessä. Siellähän on paras osaaminen, ryhmäpoikkeusasetuksesta huolimatta. (Mitään sertifikaattia ei ole jolla voidaan todentaa arskan autopajan riittävä ammattitaito. Maahantuojan on helppo kumota takuu). Sekä tulevien vikojen korjaus. Rikkinäisestä autosta ei saa mitään myydessä ja pitäähän melko uusi auto saada kuntoon.lerppu kirjoitti: ↑05 Loka 2025, 15:52End of life -vika muuttui luottokortti tappiin -viaksi. Cool!nipaka kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 16:05Simolanmikolla on hyviä uutisia:TeroPee kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 15:59Toimiessaan on tosi hyvä Audi ja keskinkertainen sähköauto. Näiden kanssa vaan joutuu itse helposti isojen laskujen maksajaksi jos etu- tai takamoottori täytyy uusia. Aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja/tai myyjäliikkeen virhevastuu (tai parhaassa tapauksessa jatkettu tehdastakuu) tuovat mielenrauhaa.
Jotain pienempää ongelmaa voi sitten olla ovien lukkojen tai latausluukun / -luukkujen kanssa, mutta ne on aika paljon simppelimpää kuviota.
https://www.youtube.com/watch?v=2SsRqnDs7v8
Tähän Audi on keksinyt oivan bisneksen. Takamoottori(ja todennäköisesti muutkin) on tehty erikoisosilla joita ei Audi myy ulkopuolisille. Siksi on ostettava uusi takamoottori. Audi tulee asiakasta ystävällisesti vastaan että moottoria saa tehdaskorjattuna vaihtolaitteena. Hintaan XXXXX€. Ehtona on että viallinen palautetaan Audille. Audilla asentaja ottaa hyllystä tiivisteet ja laakerit, tekee parin tunnin työn ja ottaa automaatista kahvit. Tässäpä on tehdaskorjattu moottori jonka Audi myy eteenpäin hinnalla XXXXX€. Ja kohta tulee asentajan työpöydälle uusi korjattava...
Vanha 1.2 Punto

Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kaikki mun yli 40 autoa on olleet lopulta ns kertakäyttöisiä. Jos Audi on keksinyt tässä itselleen asiakkaita ärsyttävän lypsylehmän, niin suht lyhytnäköistä on toiminta. Mutta minua ei haittaa yhtään, ostohinta ihan oikean luksuksen äärelle käytettynä oli suorastaan naurettavan edullinen - varmaan juurikin listaamistasi syistä! Itselle sopivat ratkaisut liikkumisen tarpeisiin ovat ne parhaat, mukaanlukien hintansa varmasti tienannut Punto.nipaka kirjoitti: ↑06 Loka 2025, 20:12Sehän on oma valinta ostaako korjattavissa olevan polttiksen vai kertakäyttöisen sähkiksen. Uusi auto myydään kahdesti. Ensi senkerran että auto saadaan ajettua liikkeestä ulos. On muuten auton kalleimmat metrit. Sitten huoltojen ja korjausten muodossa. Autohan pitää huoltaa määrävälein että takuu pysyy voimassa. Tietenkin merkkiliikkeessä. Siellähän on paras osaaminen, ryhmäpoikkeusasetuksesta huolimatta. (Mitään sertifikaattia ei ole jolla voidaan todentaa arskan autopajan riittävä ammattitaito. Maahantuojan on helppo kumota takuu). Sekä tulevien vikojen korjaus. Rikkinäisestä autosta ei saa mitään myydessä ja pitäähän melko uusi auto saada kuntoon.lerppu kirjoitti: ↑05 Loka 2025, 15:52End of life -vika muuttui luottokortti tappiin -viaksi. Cool!nipaka kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 16:05
Simolanmikolla on hyviä uutisia:
https://www.youtube.com/watch?v=2SsRqnDs7v8
Tähän Audi on keksinyt oivan bisneksen. Takamoottori(ja todennäköisesti muutkin) on tehty erikoisosilla joita ei Audi myy ulkopuolisille. Siksi on ostettava uusi takamoottori. Audi tulee asiakasta ystävällisesti vastaan että moottoria saa tehdaskorjattuna vaihtolaitteena. Hintaan XXXXX€. Ehtona on että viallinen palautetaan Audille. Audilla asentaja ottaa hyllystä tiivisteet ja laakerit, tekee parin tunnin työn ja ottaa automaatista kahvit. Tässäpä on tehdaskorjattu moottori jonka Audi myy eteenpäin hinnalla XXXXX€. Ja kohta tulee asentajan työpöydälle uusi korjattava...
Vanha 1.2 Punto![]()

- _rico
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Muskin möhkäle
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Jos olisi autonvaihto ajankohtaista niin olisihan tämä ehdottomasti kokeiltava. Ihmiset maksaa saman rahan perinteisten brändien karvalakeista. Nettiautosta löytyy 2024 rekisteröitynä 40k pintaan mm. Nissan Qashqai... Nissania ei kyllä kukaan huomaa prisman parkkipaikalla ja naapurikin pysyy ihan hiljaa

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11373
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kiinalaisessa autossa erityisesti varusteluettelon kohta "Takarivin valvonta kameralla" herättää ajatuksia...
- Epäkelpokeräilijä -
- nipaka
- Viestit: 2340
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tekniikka pettää aina. Ennemmin tai myöhemmin. Audin bisnes on hyvä ja toimii kunhan ei saa suurta julkisuutta. Takamoottori(tai mikä tahansa moottori) rikki. "Asiantunteva" huoltoneuvoja kertoo että moottori ei ole korjattavissa, vaan pitää vaihtaa. Mutta meillä on edullinen tehdaskorjattu vaihtolaite. Saatte edulliseen hintaan kunhan viallinen moottori jää Audille. Tässä vaiheessa kuluttajan pitäisi kysyä että miten korjaukelvoton laite pystytään korjaamaan. Bisneksen katteet ovat kovat ja homma toimii. Kunnes suuret autolehdet kertovat kusetuksesta. Käy kuin VW:n päästötesteille.lerppu kirjoitti: ↑07 Loka 2025, 10:03Kaikki mun yli 40 autoa on olleet lopulta ns kertakäyttöisiä. Jos Audi on keksinyt tässä itselleen asiakkaita ärsyttävän lypsylehmän, niin suht lyhytnäköistä on toiminta. Mutta minua ei haittaa yhtään, ostohinta ihan oikean luksuksen äärelle käytettynä oli suorastaan naurettavan edullinen - varmaan juurikin listaamistasi syistä! Itselle sopivat ratkaisut liikkumisen tarpeisiin ovat ne parhaat, mukaanlukien hintansa varmasti tienannut Punto.nipaka kirjoitti: ↑06 Loka 2025, 20:12Sehän on oma valinta ostaako korjattavissa olevan polttiksen vai kertakäyttöisen sähkiksen. Uusi auto myydään kahdesti. Ensi senkerran että auto saadaan ajettua liikkeestä ulos. On muuten auton kalleimmat metrit. Sitten huoltojen ja korjausten muodossa. Autohan pitää huoltaa määrävälein että takuu pysyy voimassa. Tietenkin merkkiliikkeessä. Siellähän on paras osaaminen, ryhmäpoikkeusasetuksesta huolimatta. (Mitään sertifikaattia ei ole jolla voidaan todentaa arskan autopajan riittävä ammattitaito. Maahantuojan on helppo kumota takuu). Sekä tulevien vikojen korjaus. Rikkinäisestä autosta ei saa mitään myydessä ja pitäähän melko uusi auto saada kuntoon.
Tähän Audi on keksinyt oivan bisneksen. Takamoottori(ja todennäköisesti muutkin) on tehty erikoisosilla joita ei Audi myy ulkopuolisille. Siksi on ostettava uusi takamoottori. Audi tulee asiakasta ystävällisesti vastaan että moottoria saa tehdaskorjattuna vaihtolaitteena. Hintaan XXXXX€. Ehtona on että viallinen palautetaan Audille. Audilla asentaja ottaa hyllystä tiivisteet ja laakerit, tekee parin tunnin työn ja ottaa automaatista kahvit. Tässäpä on tehdaskorjattu moottori jonka Audi myy eteenpäin hinnalla XXXXX€. Ja kohta tulee asentajan työpöydälle uusi korjattava...
Vanha 1.2 Punto![]()
![]()
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11979
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Eikö tuo nyt ole ihan normaalia ollut jo vuosikausia ylipäätään? Ei korjaamoilla kovin usein ole enää lähdetty dinonpolttimistakaan juuri moottoreita tai vaihdelaatikkoja korjaamaan, uutta tilalle ja vanha tehtaalle työstettäväksi. Tai vaikka telkkareita, asiakkaalle uusi pöydälle samantien ja vanha takasin Kiinaan purettavaksi. Ei mitään uutta auringon alla.
Ei kyse ole juuri koskaan siitä etteikö jotain voisi korjata, vaan siitä että osan korjaaminen paikallisesti ei ole valmistajalle tai korjaamolle kannattava bisnesmalli. Eikä välttämättä asiakkaallekaan - tämä tietty riippuu hinnoista, mutta jos sen korjuun tekee joko tehdasrobotti tai itäaasialainen halpatyöläinen kalliin suomalaisen asiantuntijan sijasta, niin se voi olla asiakkaalle hyvnkin houkutteleva vaihtoehto hinnallisesti. Saatika ajallisesti, kun peli on poissa ajosta vain irrotus-kiinnitys -operaation ajan eikä irroitus-työstö-kiinnitys -kokonaisuuden aikaa.
Ei kyse ole juuri koskaan siitä etteikö jotain voisi korjata, vaan siitä että osan korjaaminen paikallisesti ei ole valmistajalle tai korjaamolle kannattava bisnesmalli. Eikä välttämättä asiakkaallekaan - tämä tietty riippuu hinnoista, mutta jos sen korjuun tekee joko tehdasrobotti tai itäaasialainen halpatyöläinen kalliin suomalaisen asiantuntijan sijasta, niin se voi olla asiakkaalle hyvnkin houkutteleva vaihtoehto hinnallisesti. Saatika ajallisesti, kun peli on poissa ajosta vain irrotus-kiinnitys -operaation ajan eikä irroitus-työstö-kiinnitys -kokonaisuuden aikaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2340
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Toki. onhan vaihtolaitteita ollut maailman sivu. Tuskin kukaan alkaa starttia tai laturia itse korjaamaan.
Erikoista Audissa on laakerit jota ei mistään saa. Ainoastaan audilta joka ei myy niitä ulos. Siispä vaihtolaite Audilta joka osaa sen hinnoitella oikein. Saattaa se Audin asentaja olla Kiinassakin.
Erikoista Audissa on laakerit jota ei mistään saa. Ainoastaan audilta joka ei myy niitä ulos. Siispä vaihtolaite Audilta joka osaa sen hinnoitella oikein. Saattaa se Audin asentaja olla Kiinassakin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11979
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kyllähän italialaisetkin osasi tuon jo ysärillä. Ferrarin laturi on ihan normaali Nippon-Denso, mutta Ferrari on valmistajalle speksannut että tästä ei sitten sisäisiä osanumeroita ulos kerrota ja myy itse vain kokonaista laturia nelinumeroiseen hintaan. Siksi minä ikävänä mulukkuna listasin ne osanumerot julkisesti ylös, kun sain ne selville.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Saab 900 Cabriolet 1994
Trabant 1.1 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Premium-markkinoiden mullistus tällä tuotteella aivan käden ulottuvilla.
- Liitteet
-
- Screenshot_20251007_233237_Samsung Internet.jpg (33.55 KiB) Katsottu 388 kertaa
- TeroPee
- Viestit: 1672
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ei ne ainakaan mullista markkinaa perinteisiä merkkejä paremmalla arvon säilymisellä.Bulligator kirjoitti: ↑07 Loka 2025, 23:35Premium-markkinoiden mullistus tällä tuotteella aivan käden ulottuvilla.

-
- Viestit: 987
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Taisi mennä kaupaksi tai ainakaan linkin takaa ei enää löydy.Bulligator kirjoitti: ↑07 Loka 2025, 23:35Premium-markkinoiden mullistus tällä tuotteella aivan käden ulottuvilla.
- mutt
- Viestit: 5887
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
No nyt se sitten alkoi.Gusse kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 15:30Taisi mennä kaupaksi tai ainakaan linkin takaa ei enää löydy.Bulligator kirjoitti: ↑07 Loka 2025, 23:35Premium-markkinoiden mullistus tällä tuotteella aivan käden ulottuvilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta