- Untitled3.jpg (43.51 KiB) Katsottu 200 kertaa
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä nyt ei ole automerkkien, vaan ostajien murhe. Wanhaan aikaan kun autot olivat huikean kalliita, ei tarvunnut sentään maksaa erillistä kuukausimaksua oven avautumisesta, moottorin käynnistymisestä tai ikkunan avaamisesta.
Joo, olen tässä diagnosoinut itseni virallisesti vanhaksi. En tykkää ollenkaan jos autossa on isot diginäytöt. Mm E63s jäi edes koeajamatta osin tämän vuoksi. Myös nämä erilaiset maksulliset lisäpalvelut jää minulla hyllylle. Se riittää kun ns vanhan mallin mittaristo toimii, näppäimillä saa säädettyä asiat päälle/pois ja Carplay.
Loput on nuorempia varten. Mä haluan ajaa autolla enkä pelata.
Loput on nuorempia varten. Mä haluan ajaa autolla enkä pelata.
Itse itselleni vastaten. Suzuki elää ja voi hyvin. Parantajan kädet… Osasin vaihtaa siihen akun, vanha ei tykännyt kuumasta kaudesta ja tyhjäsi itsensä. Nyt uudella akulla ei rynnimisiä ole tapahtunut! Sähkömagia on omituinen asia.lerppu kirjoitti: ↑04 Heinä 2025, 19:21Ah, mainio vinkki. Tänään kun kävin Someron illassa cruisaamassa, Suitsa pelasi kuin ihmisen mieli. S-marketissakin sai käydä ilman käynnistysrynnistystä. Mökillä sitten auto tyhjäkävi tovi tallin edessä, kun availin ovia ja häsläsin muuta. Kun sitten hyppäsin puikkoihin, kaasunpainallus aktivoi saman ryntäyksen kuin aikaisemmin kuumakätnnistys! Eli talliin mentii 2000+ rpm… Olkoon siellä nyt, mutta huohotin laitetaan samalle työlistalle, jota aion vältellä tämän kanssa. Aurinkokin paistaa!sämpy kirjoitti: ↑04 Heinä 2025, 07:20Semmonenkin ajatus heräsi, että jos tuossa olisi sähköisesti tms ohjattu huohotinpuoli, eli syöttää ajossa huohotuskaasua ohi kaasuttimen suoraan jalkaan ja se siinä reistaisi ja laskisi tuolloin lisäilmaa. Tai jokin muu alipainevuoto joltain ohjatulta venttiililtä.lerppu kirjoitti: ↑01 Heinä 2025, 12:24Sen verran pellin alle Suitsassa kurkkasin, että kaasari siellä asuu. Ilmanputsari oli erittäin siistissä iskussa, tulpat voisi olla hyvä vilkaista... Nokkahihna ja vesipumppu tuohon vaihdettiin oston yhteydessä (ja leimallakin Temu Jeep siinä käväisi). Muutoin siis hämmentävän tyytyväinen, ennenkaikkea ajamisesta aiheutuvaan hymyilyyn ja täydelliseen Somero-istuvuuteen. Mutta kiusallinen on tuo ryntääminen, pitää kokeilla startin jälkeen terävästi käskyttää polkimella automaagiryyppäämistä loppumaan! Mutta lienee purku- ja voiteluhommia tiedossa... Perjantaina ajelen möksälle, pitää katsoa jos siellä ehtisi auton kimppuun, muitakin proggiksia on. Kuten grillaaminen ja oluen juonti. Priorisointia, priorisointia.![]()
- TeroV.
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Pitääpä luurailla raitisilmasuodattimen aukosta kameralla, josko siellä joku anturi näkyisi samalla kun etsin vuotokohtaa. Kylmäaine karkaa joka tapauksessa jostain päin systeemiä ulos, nyt ei enää kompura lähtenyt päälle. Ei edes uudella painekytkimellä, joten en päässyt selvyyteen siitä, olisiko flekti sen avulla käynnistynyt. Tulipellin suuntaisten putkien päällä on hennosti UV-väriainetta (toinen täyttöliitin on siinä lähistöllä), mutta varsinaista vuotokohtaa en vieläkään etsinnöistä huolimatta löytänyt.
Pienten ilmastointijärjestelmävuotojen korjaamiseen myydään paikkausaineita, esim. tämä tai tämä. Onko tällaisten käytöstä kenelläkään kokemusta?