Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alum
Viestit: 693
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alum »

Untitled3.jpg
Untitled3.jpg (43.51 KiB) Katsottu 278 kertaa
Tämä nyt ei ole automerkkien, vaan ostajien murhe. Wanhaan aikaan kun autot olivat huikean kalliita, ei tarvunnut sentään maksaa erillistä kuukausimaksua oven avautumisesta, moottorin käynnistymisestä tai ikkunan avaamisesta.

Raaseri
Viestit: 83
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Joo, olen tässä diagnosoinut itseni virallisesti vanhaksi. En tykkää ollenkaan jos autossa on isot diginäytöt. Mm E63s jäi edes koeajamatta osin tämän vuoksi. Myös nämä erilaiset maksulliset lisäpalvelut jää minulla hyllylle. Se riittää kun ns vanhan mallin mittaristo toimii, näppäimillä saa säädettyä asiat päälle/pois ja Carplay.

Loput on nuorempia varten. Mä haluan ajaa autolla enkä pelata.

lerppu
Viestit: 6340
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

lerppu kirjoitti:
04 Heinä 2025, 19:21
sämpy kirjoitti:
04 Heinä 2025, 07:20
lerppu kirjoitti:
01 Heinä 2025, 12:24
Sen verran pellin alle Suitsassa kurkkasin, että kaasari siellä asuu. Ilmanputsari oli erittäin siistissä iskussa, tulpat voisi olla hyvä vilkaista... Nokkahihna ja vesipumppu tuohon vaihdettiin oston yhteydessä (ja leimallakin Temu Jeep siinä käväisi). Muutoin siis hämmentävän tyytyväinen, ennenkaikkea ajamisesta aiheutuvaan hymyilyyn ja täydelliseen Somero-istuvuuteen. Mutta kiusallinen on tuo ryntääminen, pitää kokeilla startin jälkeen terävästi käskyttää polkimella automaagiryyppäämistä loppumaan! Mutta lienee purku- ja voiteluhommia tiedossa... Perjantaina ajelen möksälle, pitää katsoa jos siellä ehtisi auton kimppuun, muitakin proggiksia on. Kuten grillaaminen ja oluen juonti. Priorisointia, priorisointia. :roll:
Semmonenkin ajatus heräsi, että jos tuossa olisi sähköisesti tms ohjattu huohotinpuoli, eli syöttää ajossa huohotuskaasua ohi kaasuttimen suoraan jalkaan ja se siinä reistaisi ja laskisi tuolloin lisäilmaa. Tai jokin muu alipainevuoto joltain ohjatulta venttiililtä.
Ah, mainio vinkki. Tänään kun kävin Someron illassa cruisaamassa, Suitsa pelasi kuin ihmisen mieli. S-marketissakin sai käydä ilman käynnistysrynnistystä. Mökillä sitten auto tyhjäkävi tovi tallin edessä, kun availin ovia ja häsläsin muuta. Kun sitten hyppäsin puikkoihin, kaasunpainallus aktivoi saman ryntäyksen kuin aikaisemmin kuumakätnnistys! Eli talliin mentii 2000+ rpm… Olkoon siellä nyt, mutta huohotin laitetaan samalle työlistalle, jota aion vältellä tämän kanssa. Aurinkokin paistaa!
Itse itselleni vastaten. Suzuki elää ja voi hyvin. Parantajan kädet… Osasin vaihtaa siihen akun, vanha ei tykännyt kuumasta kaudesta ja tyhjäsi itsensä. Nyt uudella akulla ei rynnimisiä ole tapahtunut! Sähkömagia on omituinen asia.

Avatar
TeroV.
Viestit: 554
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

132 Coupe kirjoitti:
19 Heinä 2025, 14:10
manuaali kylmästöinnin kennon lähellä lienee lämpöanturi ettei se jäädy umpeen.
Pitääpä luurailla raitisilmasuodattimen aukosta kameralla, josko siellä joku anturi näkyisi samalla kun etsin vuotokohtaa. Kylmäaine karkaa joka tapauksessa jostain päin systeemiä ulos, nyt ei enää kompura lähtenyt päälle. Ei edes uudella painekytkimellä, joten en päässyt selvyyteen siitä, olisiko flekti sen avulla käynnistynyt. Tulipellin suuntaisten putkien päällä on hennosti UV-väriainetta (toinen täyttöliitin on siinä lähistöllä), mutta varsinaista vuotokohtaa en vieläkään etsinnöistä huolimatta löytänyt.

Pienten ilmastointijärjestelmävuotojen korjaamiseen myydään paikkausaineita, esim. tämä tai tämä. Onko tällaisten käytöstä kenelläkään kokemusta?

Avatar
hjpp
Viestit: 2016
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Juu, on. Korjaamo suositteli takavuosina paikka-ainetta löytymättömän vuodon korjaamiseen.
Se olikin sitten entinen ilmastointi, joten UNOHDA nyt aina ja ikuisesti.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1655
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mulle laitettiin saksanammeeseen jotain paikkaavaa käärmeöljyä muutama viikko sitten. Noin vuodessa oli hävinnyt kylmäainetta vajaat 70 % tilavuudesta. Kone ei havainnut vuotoa ja siksi päädyin kokeilemaan tuollaista. Ainakin toistaiseksi on puhaltanut kylmää.

Vastaa Viestiin