Junior - uusi pieni SUV (2024)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nepa
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja nepa »

Vittorio Jano kirjoitti:
03 Syys 2025, 17:47
nepa kirjoitti:
03 Syys 2025, 10:21
Tarjoavat ylimääräistä 5000 euron vaihtohyvitystä, jos sähköiseen Junioriin vaihtaa. Laitoin ihan huvikseen tarjouspyynnön nykyisestä Giuliasta Veloceen.
Jos oikein tulkitsin, on Veloceja tarjolla kaksi, eikä kummassakaan ole teknologiapakettia (jonka itse kyllä ruksisin).
Mitäs tuossa paketissa on?

Paikalla
FinPat
Viestit: 8750
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

nepa kirjoitti:
04 Syys 2025, 08:34
Vittorio Jano kirjoitti:
03 Syys 2025, 17:47
nepa kirjoitti:
03 Syys 2025, 10:21
Tarjoavat ylimääräistä 5000 euron vaihtohyvitystä, jos sähköiseen Junioriin vaihtaa. Laitoin ihan huvikseen tarjouspyynnön nykyisestä Giuliasta Veloceen.
Jos oikein tulkitsin, on Veloceja tarjolla kaksi, eikä kummassakaan ole teknologiapakettia (jonka itse kyllä ruksisin).
Mitäs tuossa paketissa on?
https://www.alfaromeo.fi/mallit/junior- ... guraattori
Pack Tech (Matriisi LED -ajovalot, ajolinja-avustin, navigointijärjestelmä, sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla, avaimeton lukitus, peruutuskamera dynaamisin opastinviivoin, 360° pysäköintitutka, katvehälytin, laajennettu liikennemerkkien tunnistus, langaton älypuhelimen lataus Qi-standardi, automaattisesti himmentyvä kehyksetön sisäpeili, sähköisesti lämmitettävät ja koria vasten taittuvat ulkopeilit, lähestymisvalo ulkopeilin kotelossa, 6 kaiutinta sekä USB C -liitin takamatkustajille)

nepa
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja nepa »

FinPat kirjoitti:
04 Syys 2025, 13:24
nepa kirjoitti:
04 Syys 2025, 08:34
Vittorio Jano kirjoitti:
03 Syys 2025, 17:47


Jos oikein tulkitsin, on Veloceja tarjolla kaksi, eikä kummassakaan ole teknologiapakettia (jonka itse kyllä ruksisin).
Mitäs tuossa paketissa on?
https://www.alfaromeo.fi/mallit/junior- ... guraattori
Pack Tech (Matriisi LED -ajovalot, ajolinja-avustin, navigointijärjestelmä, sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla, avaimeton lukitus, peruutuskamera dynaamisin opastinviivoin, 360° pysäköintitutka, katvehälytin, laajennettu liikennemerkkien tunnistus, langaton älypuhelimen lataus Qi-standardi, automaattisesti himmentyvä kehyksetön sisäpeili, sähköisesti lämmitettävät ja koria vasten taittuvat ulkopeilit, lähestymisvalo ulkopeilin kotelossa, 6 kaiutinta sekä USB C -liitin takamatkustajille)
Kylläpä nuo on kaikki listattu mukana olevissa vakiovarusteissa. Vaikka pakettia erikseen ei ole mainittu.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11614
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No sittenpä tulkitsin väärin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2712
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Ihan oikeassa olit. Tainnut samat 2 Velocea roikkua myynnissä koko kesän. Niissä on LED ajovalot, ei matriisiLED, ei mainintaa avaimettomasta lukituksesta jne.

Teknologiapaketin kilkkeet tai ainakin osa niistä on joissain malleissa vakiona, muttei Velocessa. Juuri siksi ao. paketti siihen on ruksittavissa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Kertsu
Viestit: 925
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kumpaako liikettä ihmiset suosittelee, Tampereen Bassadonea vai Lahden Mega-autoa? Giulietta näyttää nykyään tältä, joten vihdoinkin kypsyi päätös lähteä kauppoja hieromaan.
Liitteet
20250910_121304.jpg
20250910_121304.jpg (47.03 KiB) Katsottu 1195 kertaa

Avatar
155156
Viestit: 2250
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Katsoin jo että Junior ruostuu ihan "Koneliikkeen aikaan" malliin, mutta kyseessä olikin Giulietta. Ruostesuojaus kannattaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4719
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

155156 kirjoitti:
23 Syys 2025, 09:13
Katsoin jo että Junior ruostuu ihan "Koneliikkeen aikaan" malliin, mutta kyseessä olikin Giulietta. Ruostesuojaus kannattaa.
Näyttää ihan 116-G:ltä; ei kai nyt uudempi vielä ole reikäjuustoa :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Cotzy
Viestit: 1289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Kertsu kirjoitti:
23 Syys 2025, 08:35
Kumpaako liikettä ihmiset suosittelee, Tampereen Bassadonea vai Lahden Mega-autoa? Giulietta näyttää nykyään tältä, joten vihdoinkin kypsyi päätös lähteä kauppoja hieromaan.
Vantaan Auto Bassadonella on la 27.9. CARFin Alfa Romeoiden koeajopäivä klo 1100 alkaen, jos haluaa Junior-versioita testailla. Ibrida ja Elettrica Veloce nyt ainakin koeajettavissa, toivottavasti myös Elettrica Speciale. Ja Tonale PHEV Q4:kin on tarjolla.
Varmaan tuun Junior Velocella myös itse paikalle.
Itsellä 13000 km takana, ei vielä ruostetta, eikä muutakaan murhetta. Pelkkää hauskuutta. Mutta ruostesuojaus varattu.

Cotzy

Kertsu
Viestit: 925
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Cotzy kirjoitti:
23 Syys 2025, 11:17
Kertsu kirjoitti:
23 Syys 2025, 08:35
Kumpaako liikettä ihmiset suosittelee, Tampereen Bassadonea vai Lahden Mega-autoa? Giulietta näyttää nykyään tältä, joten vihdoinkin kypsyi päätös lähteä kauppoja hieromaan.
Vantaan Auto Bassadonella on la 27.9. CARFin Alfa Romeoiden koeajopäivä klo 1100 alkaen, jos haluaa Junior-versioita testailla. Ibrida ja Elettrica Veloce nyt ainakin koeajettavissa, toivottavasti myös Elettrica Speciale. Ja Tonale PHEV Q4:kin on tarjolla.
Varmaan tuun Junior Velocella myös itse paikalle.
Itsellä 13000 km takana, ei vielä ruostetta, eikä muutakaan murhetta. Pelkkää hauskuutta. Mutta ruostesuojaus varattu.

Cotzy
Kovasti kiinnostaisi, vaan muuta menoa sovittuna tuolloin. Harmittaa, jos olisin tiennyt aikaisemmin olisin varmasti tullut paikalle.
Jiitee kirjoitti:
23 Syys 2025, 10:14
155156 kirjoitti:
23 Syys 2025, 09:13
Katsoin jo että Junior ruostuu ihan "Koneliikkeen aikaan" malliin, mutta kyseessä olikin Giulietta. Ruostesuojaus kannattaa.
Näyttää ihan 116-G:ltä; ei kai nyt uudempi vielä ole reikäjuustoa :mrgreen:
No ei se ollutkaan ennen kuin katsastajalle vein ja tuon näköisenä sain takaisin :drinking: Ja vieläpä kummaltakin puolelta!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1672
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Cotzy kirjoitti:
23 Syys 2025, 11:17
Kertsu kirjoitti:
23 Syys 2025, 08:35
Kumpaako liikettä ihmiset suosittelee, Tampereen Bassadonea vai Lahden Mega-autoa? Giulietta näyttää nykyään tältä, joten vihdoinkin kypsyi päätös lähteä kauppoja hieromaan.
Vantaan Auto Bassadonella on la 27.9. CARFin Alfa Romeoiden koeajopäivä klo 1100 alkaen, jos haluaa Junior-versioita testailla. Ibrida ja Elettrica Veloce nyt ainakin koeajettavissa, toivottavasti myös Elettrica Speciale. Ja Tonale PHEV Q4:kin on tarjolla.
Varmaan tuun Junior Velocella myös itse paikalle.
Itsellä 13000 km takana, ei vielä ruostetta, eikä muutakaan murhetta. Pelkkää hauskuutta. Mutta ruostesuojaus varattu.

Cotzy
Saakohan sinne tulla vaikka ei ole CARFin jäsen?

Avatar
Cotzy
Viestit: 1289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Saa, tietty. Kaikki kiinnostuneet mukaan, ajokortti vain tarvitaan koeajolle.

Cotzy

Paikalla
FinPat
Viestit: 8750
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ja sitten Belgiasta hakemaan sopivasti 6001km ajettu 02/2025 ensirekisteröity Veloce 38k€ pyynnillä.

https://www.autoscout24.com/offers/alfa ... 1dovd1oqgh

Kuva

insinörtti
Viestit: 2712
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^tämä onkin 5-vaihteinen off-road/pickup -versio, mitä ei Suomessa ole saatavana :silly:
Hieman sinnetänne siis speksit, mutta vaikuttaisi olevan 6 k€ varustepaketit ruksittuna.

Mitenkä näissä takuuasiat toimii?

PS. Osui kivasti työreissu loppuviikkoon, niin ei tarvi tähän koeajotapahtumaan vaivautua.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Ispi
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Tammi 2018, 20:37
Car(s): Tulossa Giulia 2,0 T

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Ispi »

Lahden Mega-Autosta kannattaa kysyä tarjousta.

Paikalla
FinPat
Viestit: 8750
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

insinörtti kirjoitti:
Mitenkä näissä takuuasiat toimii?
Aikanaan kun Ruåtsista Stelvion hain niin takuu toimi ainakin sillloin täysin kuin aidossa Suomi-autossa konsanaan.

EDIT: Samaten toimi molemmissa muutto-BMW:ssä vaikka ne tulivat USA:sta. EQE on ollut ainoa itse tuotu laite jossa takuun kattavuudesta on käyty keskusteluita niin tehtaan kuin maahantuojankin kanssa.
Viimeksi muokannut FinPat, 24 Syys 2025, 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4719
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
24 Syys 2025, 18:22
insinörtti kirjoitti:
Mitenkä näissä takuuasiat toimii?
Aikanaan kun Ruåtsista Stelvion hain niin takuu toimi ainakin sillloin täysin kuin aidossa Suomi-autossa konsanaan.

EDIT: Samaten toimi molemmissa muutto-BMW:ssä vaikka ne tulivat USA:sta. EQE on ollut itse tuotu laite jossa takuun kattavuudesta on käyty keskusteluita niin tehtaan kuin maahantuojankin kanssa.
Sama täällä ruotsintuonti- plugariNirossa ja ranskantuonti 500e: ssä.
Ei mitään ongelmia takuun kestossa tai kattavuudessa.
Molempiin toki vain pientä korin osaa mennyt takuuseen.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gusse
Viestit: 987
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Jiitee kirjoitti:
24 Syys 2025, 20:45
FinPat kirjoitti:
24 Syys 2025, 18:22
insinörtti kirjoitti:
Mitenkä näissä takuuasiat toimii?
Aikanaan kun Ruåtsista Stelvion hain niin takuu toimi ainakin sillloin täysin kuin aidossa Suomi-autossa konsanaan.

EDIT: Samaten toimi molemmissa muutto-BMW:ssä vaikka ne tulivat USA:sta. EQE on ollut itse tuotu laite jossa takuun kattavuudesta on käyty keskusteluita niin tehtaan kuin maahantuojankin kanssa.
Sama täällä ruotsintuonti- plugariNirossa ja ranskantuonti 500e: ssä.
Ei mitään ongelmia takuun kestossa tai kattavuudessa.
Molempiin toki vain pientä korin osaa mennyt takuuseen.
Normisti toimi täällä myös tehdastakuu tuonti Teslan kanssa ja ilman mitään kitinöitä.

Avatar
Cotzy
Viestit: 1289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Henri Posan Junior Veloce -koeajo myös luettavissa koeajoarviona
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/0 ... a8f8d08b66

Parasta Alfa Romeo -ajettavuutta sitten Giulian.

Allekirjoitan tämän, joskin Stelvio QF oli myös todella eloisa ja rajun leikkisä painoisekseen.
Ja en ole kokeillut 33 Stradalea. Tuskin Henri Posakaan.

Tuo valkoinen Veloce koeajettavissa huomenna, 27.9. Vantaalla CARFin Alfa Romeoiden koeajotilaisuudessa.
Suomessa vain koeajoautot aina vähän karvalakkisia, tuossa ei ole Tech Packkia, vain Sport Pack eikä muuta.

Belgialainen koeajo-Veloce on hyvin full-spec, kun molemmat paketit, Sport ja Tech Pack, Rosso Brera väri ja lisäksi avattava lasikattoluukku löytyvät.
Frunkkilootaa ei mainittu, eikä talvirenkaita. Mutta muuten täysin varusteltu yksilö edulliseen hintaan.

Joten miksei varusteita voisi esitellä koeajoautoissa rohkeammin myös Suomessa?

Cotzy

Kertsu
Viestit: 925
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tuli sitten tosiaan Ibrida tilattua. Bassadonella ei vastaavaa ollut koeajokäytössä, joten tilauksen tein täysin fiilispohjalta ajamatta tai näkemättä koko autoa. Samanlaisen ratkaisun tein aikoinaan Giuliettankin kanssa, eikä auto missään nimessä pettymys ollut, joten tuskin tulee Juniorkaan olemaan.

Palvelu oli todella asiallista Tampereen Bassadonelta.

Avatar
Cotzy
Viestit: 1289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Kertsu kirjoitti:
27 Syys 2025, 20:50
Tuli sitten tosiaan Ibrida tilattua. Bassadonella ei vastaavaa ollut koeajokäytössä, joten tilauksen tein täysin fiilispohjalta ajamatta tai näkemättä koko autoa. Samanlaisen ratkaisun tein aikoinaan Giuliettankin kanssa, eikä auto missään nimessä pettymys ollut, joten tuskin tulee Juniorkaan olemaan.

Palvelu oli todella asiallista Tampereen Bassadonelta.
No mainiota :-D . Onnea uudelle Juniorille ja hyvä kuulla, että palvelu pelasi Tampereella.

Tuo "nimi vain koeajamatta paperiin ja Junior tilaukseen" -metodi on tällä hetkellä voitolla tietämäni 7 Juniorin hankinnan kohdalla.
Näistä siis 4/7 on tilattu ilman koeajoa tai edes koeajomahdollisuutta itselle mieluisampaan Junior-versioon.

Mutta kaikki ovat olleet versiovalintaansa tyytyväisiä auton saavuttua 8) .

Ainoastaan Alfa Romeo -koeajotapahtumissa on ollut mahdollista, että se etukäteen mietitty suosikkiversio olisi saattanut olla koeajoon tarjolla.
Tai jopa useamman version koeajomahdollisuudella olisi päädytty valintaan :shock: .
Muuten on menty ihan koajovideoiden, -raporttien tai puhtaan fiiliksen perusteella laittamaan nimi Juniorin tilaussopimukseen.

Vähän siis parannettavaa olisi myyntiverkostolla vielä.
Kuinkahan hyvin noita myytäisikään, jos ihmisiä oikein houkuteltaisiin kokeilemaan pihan koeajorivistöstä löytyvää Alfa Romeo Junioria?
Uskon, että kaikki peruspullaa etsivät muistaisivat koeajaneensa Juniorin. Ehkä joku jopa muuttaisi mielensä?

Cotzy

Kertsu
Viestit: 925
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tarkoituksena oli huomenna lähteä Tampereelle ajatuksena koeajo, mutta kun esittelyautoa ei ole, joten eipä sinne sitten tule lähdettyä. Lupasivat ilmoitella jos joskus sellaisen saavat niin yritän sitten päästä ajamaan! Mutta koko ostoprosessi sujui todella hyvin sähköpostilla.

insinörtti
Viestit: 2712
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Cotzy kirjoitti:
26 Syys 2025, 16:34
Suomessa vain koeajoautot aina vähän karvalakkisia, tuossa ei ole Tech Packkia, vain Sport Pack eikä muuta.
Sama vaiva myös "löytyy suoraan hyllystä" -autojen kanssa. Veloceakin kai myyty vuoden mittaan muutama kpl, mutta samat 2 karvalakkia roikkuneet myyntilistalla keväästä asti...

Tosin täällä pitää iloita jo siitä, että on Veloce ylipäätään tuontiohjelmassa.

Ainoastaan kerran on linja lipsunut. Kuvittelin muinoin voivani tyytyä Bravon (mkII) T-Jet perusmalliin, mutta Teltta-autosta saikin koejoon vain sportin ja näitä myös löytyi "suoraan hyllystä", joten moinen piti ottaa. Vaan piankos maahantuoja vaihtui ja palattiin järkilinjalle - tarjolla pelkkää karvalakkia ja lisäoptioita löytyi huikeat 4 kpl ja nekin tyyliin "roiskeläpät taakse". Taisi teltta-auto myydä reilussa vuodessa saman verran autoja kuin kapulan seuraavaksi saanut AK seuraavina vuosina yhteensä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
hjpp
Viestit: 2032
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Koeajoin Junior Velocen.
Pösö 205 Gti oli hieno ja hauska pikkusportti. On toki edelleenkin, mutta nyt vain nostalgiasuolalla maustettuna.
Jos olisin edelleen parikymppinen, korkeintaan ikäloppu kakskolmonen, niin kuolaisin varmaankin pikku-Velocea. Sehän oli kuin tuo muinainen unelma-Gti suunniteltuna nykyisyyteen -aivan huippu!
Kivikova, meluisa, kulkeva, hyväpenkkinen, ahdas, rasittava ja epäkäytännöllinen pikkuauto, jota osasin käyttää vain ratin ja polkimien osalta.
Vaan kun olen vahvati siirtynyt alkavaan pussihousuikään, niin ei tuosta minulle autoa ole.
Karvalakkimalli nahkapenkeillä, ulkoa maalattuna ja pulleilla renkailla voisi ollakin. Sitä ei nyt tullut kokeiltua, mutta pitää varmaan kokeilla.
Tai onhan näitä ostettu kokeilemattakin.
Ai niin, yksi moitekin olisi: jarrut olivat ihmeen huonot.

Avatar
Cotzy
Viestit: 1289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Junior - uusi pieni SUV (2024)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

hjpp kirjoitti:
30 Syys 2025, 17:45
Koeajoin Junior Velocen.
Pösö 205 Gti oli hieno ja hauska pikkusportti. On toki edelleenkin, mutta nyt vain nostalgiasuolalla maustettuna.
Jos olisin edelleen parikymppinen, korkeintaan ikäloppu kakskolmonen, niin kuolaisin varmaankin pikku-Velocea. Sehän oli kuin tuo muinainen unelma-Gti suunniteltuna nykyisyyteen -aivan huippu!
Kivikova, meluisa, kulkeva, hyväpenkkinen, ahdas, rasittava ja epäkäytännöllinen pikkuauto, jota osasin käyttää vain ratin ja polkimien osalta.
Vaan kun olen vahvati siirtynyt alkavaan pussihousuikään, niin ei tuosta minulle autoa ole.
Karvalakkimalli nahkapenkeillä, ulkoa maalattuna ja pulleilla renkailla voisi ollakin. Sitä ei nyt tullut kokeiltua, mutta pitää varmaan kokeilla.
Tai onhan näitä ostettu kokeilemattakin.
Ai niin, yksi moitekin olisi: jarrut olivat ihmeen huonot.
Hienoa! Alfistien pitääkin hankkia omia kokemuksia Junioreista.

Veloce jarruista sen verran, että ovat aika progressiiviset. Kevyesti kun painelee, ei tapahdu vielä paljoakaan. Ja kunnon jarrutus vaatii reilummin pojinvoimaa. Eli jossei ole tottunut regenin käyttöön sähkäreillä, kevyet jarrutukset vaativat ajateltua enemmän jarrun painamista.
Mutta kun laittaa B-napilla regenin päälle, kevyet jarrutukset hoituvat moottorilla. Mikä on myös kivasti edessä, missä jarruvaikutus on myös tehokkainta.
Kun jarruja tarvitaan isommin, voi regenin ottaa pois sotkemasta tuntumaa. Jarrut myös kestävät rajua käyttöä, eivätkä häivy tai muutu tuntumaltaan toistuvissa kovissa jarrutuksissa.
Joten radalla ovat vain mukavan purevat, kun jalkaa antaa reilummin 8) .

Velocen alusta on napakka ja pitää korin hyvin suorassa mutkissa. Ja kestää myös kuormaa pohjaamatta, kun ei muutu löllyväksi kuormattuna, kuten monissa eCMP-sisaruksissa.

Mutta Veloce on tunnistettavissa kuvauksestasi. Juuri noin. GTI-peli, joka vie ratin takana fiiliksellään kivasti 80-90 -luvun taitteeseen, vaikkei juuri pörisekään :-D .

Cotzy

Vastaa Viestiin