Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti *RATKAISTU*
Valvoja: Moderators
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti *RATKAISTU*
Mistähän voisi johtua välillä korkea tyhjäkäynti n.1000rpm, vaikka MES:llä kaikki näyttäisi järkilukemia.
Onko hyviä ehdotuksia, mistä lähteä tutkimaan.
n.2000km sitten vaihdettu EGR jäähdyttimineen n. 100 000km ajettuun
Onko hyviä ehdotuksia, mistä lähteä tutkimaan.
n.2000km sitten vaihdettu EGR jäähdyttimineen n. 100 000km ajettuun
Viimeksi muokannut tobby, 04 Joulu 2025, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- karila
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Ei ainakaan MES:n mukaan ole poltto päällä
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Eilen korjaamolla öljyn vaihdon yhteydessä kuunneltiin outoa ääntä konehuoneesta, niin äänihän tulee ilmansuodattimen imuputkesta.
Vaikka lämmöt normaalit, tyhjäkäynti 1100rpm ja ilmanottoaukosta kuuluu tsu tsu tsu, ihan niinkuin kaasuläppä tai EGR menisi kiinni auki nopeaan tahtiin (samantapainen ääni, kun turbo sakkaisi)
N. 5min käyttämisellä kierrokset pikkuhiljaa laskee ja ylimääräinen ääni häviää (käynti normalisoituu)
Täytyy loppuviikosta ottaa MES kone taas esille ja tutkia, et mitkä arvot siellä oikein viskoutuu.
Vaikka lämmöt normaalit, tyhjäkäynti 1100rpm ja ilmanottoaukosta kuuluu tsu tsu tsu, ihan niinkuin kaasuläppä tai EGR menisi kiinni auki nopeaan tahtiin (samantapainen ääni, kun turbo sakkaisi)
N. 5min käyttämisellä kierrokset pikkuhiljaa laskee ja ylimääräinen ääni häviää (käynti normalisoituu)
Täytyy loppuviikosta ottaa MES kone taas esille ja tutkia, et mitkä arvot siellä oikein viskoutuu.
- mutt
- Viestit: 5943
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Venttiilin vuotokin voi tuota tupsutusta tehdä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Voi tehdä kyllä, mutta häviäisikö tupsutus lämpimänä ja satunnaisesti myös kylmänä?
Pitää kokeilla päästä viikonloppuna lämpimään talliin, niin voi syventyä taas paremmin ja puhdistella MAF, MAP, EGR, kaasuläppä ja käydä alipaineletkut läpi.
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Tässäpä video, mistä kuuluu tuo outo ääni —> https://photos.app.goo.gl/fWrkPW9M9WGMUFR28
Tänään puhdistettu EGR, MAF, MAP ja kaasuläppä —> ei vaikutusta
Nollattu kaikki mahdollinen ja opetettu EGR —> ei vaikutusta
Tänään puhdistettu EGR, MAF, MAP ja kaasuläppä —> ei vaikutusta
Nollattu kaikki mahdollinen ja opetettu EGR —> ei vaikutusta
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Löysin ilmeisesti tehtaan 335 sivuisen Giulietta manuaalin, mistä löytyy esim. antureiden ja ecun pinnijärjestykset yms.
Opuksessa pisti silmään, että jos akun jännite / varaus on matala, niin ecu säätää tyhjäkäyntiä —> eli seuraavaksi akun ja laturin kimppuun
Opuksessa pisti silmään, että jos akun jännite / varaus on matala, niin ecu säätää tyhjäkäyntiä —> eli seuraavaksi akun ja laturin kimppuun
-
tobby
- Viestit: 161
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Korkean joutokäynnin mysteeri taisi selvitä.
Nyt kun sain Calix ylläpitolaturin asennettua, niin annoin olla töissä 8h auton latauksessa (2A laturi), niin tyhjäkäynti on palannut normaaliksi, myös viileällä moottorilla.
Tänään ei ole ollut ollenkaan laturissa / lämmittimessä ja tyhjäkäynti on pysynyt normaalina.
Akussa siis varaus oli vähissä, vaikka ei sitä huomannut esim. startatessan ja moottorinohjain nosti kierroksia ladatakseen akkua.
Nyt kun sain Calix ylläpitolaturin asennettua, niin annoin olla töissä 8h auton latauksessa (2A laturi), niin tyhjäkäynti on palannut normaaliksi, myös viileällä moottorilla.
Tänään ei ole ollut ollenkaan laturissa / lämmittimessä ja tyhjäkäynti on pysynyt normaalina.
Akussa siis varaus oli vähissä, vaikka ei sitä huomannut esim. startatessan ja moottorinohjain nosti kierroksia ladatakseen akkua.