Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Mistähän voisi johtua välillä korkea tyhjäkäynti n.1000rpm, vaikka MES:llä kaikki näyttäisi järkilukemia.
Onko hyviä ehdotuksia, mistä lähteä tutkimaan.
n.2000km sitten vaihdettu EGR jäähdyttimineen n. 100 000km ajettuun
Onko hyviä ehdotuksia, mistä lähteä tutkimaan.
n.2000km sitten vaihdettu EGR jäähdyttimineen n. 100 000km ajettuun
Viimeksi muokannut tobby, 08 Joulu 2025, 15:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- karila
- Viestit: 1362
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Ei ainakaan MES:n mukaan ole poltto päällä
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Eilen korjaamolla öljyn vaihdon yhteydessä kuunneltiin outoa ääntä konehuoneesta, niin äänihän tulee ilmansuodattimen imuputkesta.
Vaikka lämmöt normaalit, tyhjäkäynti 1100rpm ja ilmanottoaukosta kuuluu tsu tsu tsu, ihan niinkuin kaasuläppä tai EGR menisi kiinni auki nopeaan tahtiin (samantapainen ääni, kun turbo sakkaisi)
N. 5min käyttämisellä kierrokset pikkuhiljaa laskee ja ylimääräinen ääni häviää (käynti normalisoituu)
Täytyy loppuviikosta ottaa MES kone taas esille ja tutkia, et mitkä arvot siellä oikein viskoutuu.
Vaikka lämmöt normaalit, tyhjäkäynti 1100rpm ja ilmanottoaukosta kuuluu tsu tsu tsu, ihan niinkuin kaasuläppä tai EGR menisi kiinni auki nopeaan tahtiin (samantapainen ääni, kun turbo sakkaisi)
N. 5min käyttämisellä kierrokset pikkuhiljaa laskee ja ylimääräinen ääni häviää (käynti normalisoituu)
Täytyy loppuviikosta ottaa MES kone taas esille ja tutkia, et mitkä arvot siellä oikein viskoutuu.
- mutt
- Viestit: 5945
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Venttiilin vuotokin voi tuota tupsutusta tehdä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Voi tehdä kyllä, mutta häviäisikö tupsutus lämpimänä ja satunnaisesti myös kylmänä?
Pitää kokeilla päästä viikonloppuna lämpimään talliin, niin voi syventyä taas paremmin ja puhdistella MAF, MAP, EGR, kaasuläppä ja käydä alipaineletkut läpi.
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Tässäpä video, mistä kuuluu tuo outo ääni —> https://photos.app.goo.gl/fWrkPW9M9WGMUFR28
Tänään puhdistettu EGR, MAF, MAP ja kaasuläppä —> ei vaikutusta
Nollattu kaikki mahdollinen ja opetettu EGR —> ei vaikutusta
Tänään puhdistettu EGR, MAF, MAP ja kaasuläppä —> ei vaikutusta
Nollattu kaikki mahdollinen ja opetettu EGR —> ei vaikutusta
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Löysin ilmeisesti tehtaan 335 sivuisen Giulietta manuaalin, mistä löytyy esim. antureiden ja ecun pinnijärjestykset yms.
Opuksessa pisti silmään, että jos akun jännite / varaus on matala, niin ecu säätää tyhjäkäyntiä —> eli seuraavaksi akun ja laturin kimppuun
Opuksessa pisti silmään, että jos akun jännite / varaus on matala, niin ecu säätää tyhjäkäyntiä —> eli seuraavaksi akun ja laturin kimppuun
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Korkean joutokäynnin mysteeri taisi selvitä.
Nyt kun sain Calix ylläpitolaturin asennettua, niin annoin olla töissä 8h auton latauksessa (2A laturi), niin tyhjäkäynti on palannut normaaliksi, myös viileällä moottorilla.
Tänään ei ole ollut ollenkaan laturissa / lämmittimessä ja tyhjäkäynti on pysynyt normaalina.
Akussa siis varaus oli vähissä, vaikka ei sitä huomannut esim. startatessan ja moottorinohjain nosti kierroksia ladatakseen akkua.
Nyt kun sain Calix ylläpitolaturin asennettua, niin annoin olla töissä 8h auton latauksessa (2A laturi), niin tyhjäkäynti on palannut normaaliksi, myös viileällä moottorilla.
Tänään ei ole ollut ollenkaan laturissa / lämmittimessä ja tyhjäkäynti on pysynyt normaalina.
Akussa siis varaus oli vähissä, vaikka ei sitä huomannut esim. startatessan ja moottorinohjain nosti kierroksia ladatakseen akkua.
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Eipä korjaantunut ongelma, vaikka uuden AGM akunkin investoin.
Tänään taas kierrokset n.1100rpm ja ääni ilmansuodattimen imuputkesta (Uudelleen käynnistys korjaa yleisimmin ongelman)
Viikonloppuna syttyi moottorinhäiriövalo ja EGR:n viittaa vikakoodi.
Start & Stop herjaa välillä, että ei saatavilla, yleensä kun joutuu vekslaamaan omaan parkkiruutuun.
Tänään taas kierrokset n.1100rpm ja ääni ilmansuodattimen imuputkesta (Uudelleen käynnistys korjaa yleisimmin ongelman)
Viikonloppuna syttyi moottorinhäiriövalo ja EGR:n viittaa vikakoodi.
Start & Stop herjaa välillä, että ei saatavilla, yleensä kun joutuu vekslaamaan omaan parkkiruutuun.
- Polforea
- Viestit: 12058
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Ladanneeko se ihan täysiä? Millaisia jännitteitä sanoo akun navoilta auton käydessä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Itseasiassa välillä tyhjäkäynnillä näytti MES 12.5v ja kierroksilla 13.8v, tosin ne oli vanhan akun aikaan.
Pitää huomenna käydä hakemassa yleismittari kyytiin, niin saa katsottua jännitteet oireen ollessa päällä.
Olisikohan kesällä kun startin piuhat oli löysällä (startti paloi sen takia), niin voinut vaurioittaa laturia, kun laturin kaapelihan kiertää juurikin startin kautta (kaapeli mikä kipinöi)..
-
tobby
- Viestit: 164
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -11
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Tänään taas töistä lähtiessä 8h säteilylämmittimessä ja latauksessa korkea tyhjäkäynti palasi 2 päivän poissaolon jälkeen.
Välillä tulee että Start & Stop ei saatavilla ja ilmoitus saattaa hävitä 10s jälkeen pois
Latausjännite vian ollessa aktiivinen 1100rpm n.13.5v, kunnolla lämpimänä ja tyhjäkäynti normaali 12.75v.
Välillä tulee että Start & Stop ei saatavilla ja ilmoitus saattaa hävitä 10s jälkeen pois
Latausjännite vian ollessa aktiivinen 1100rpm n.13.5v, kunnolla lämpimänä ja tyhjäkäynti normaali 12.75v.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5109
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Giulietta 2.0jtdm 140 korkea tyhjäkäynti
Ootko mitannut akun miinuksen ja rungon. Ja akun miinuksen ja moottorinrungon. Jännitettä kun käynnistät autoa? Pitäisi olla alle 1V.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)